[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:46

Hahah die foto's !!! Leuk dat de kinderen er nu al zo enthousiast mee zijn !!! Dat gaat helemaal goed komen
deze zomer.

Tegen mok weet ik ook niet veel. Benen van aida (paard van mn schoonmoeder) zijn nu na 3 dagen geleden te hebben
geschoren bijna korst en schilvervrij dus dat is wel fijn.

Wij gaan zo richting de club om Robin en Jeroen te laten meten. Jeroen moet omdat het een D-pony is. Ben wel benieuwd
hoe groot hij is. Daarna hoop ik robijn nog te longeren en een rondje met Ferro te kunnen doen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:29

:wave: Goedemorgen!

@Tine, wat jammer dat je niet naar de kampioenschappen gaat, maar je gezondheid staat voorop.
Goed dat je aan jezelf denkt. Komen vast meer kampioenschappen. :(:)
@Nouvel: Fifi in de mensport, leuk! Ik krijg geen mensport, zal op stal wel eens vragen. Ben wel benieuwd.
@Happytime haar mobiel meegewassen. Mooi dat hij het nog doet. Ik liet twee weken geleden mijn mobiel in de wc vallen toen ik aan het doorspoelen was. :o Was de Telegraaf aan het lezen en plop…
@Lanouska heeft alle stallen leeggeschept. Wat een werk he.. toen ik nog op een andere stal reed, stonden ze ook allemaal op vlas. Aardig zwaar werk is dat!
@VHU: Wat rot van je pup.
@Janouk: Jammer dat je groom heeft opgezegd. Een nieuw iemand opleiden kost veel tijd, maar na verloop van tijd heb je er denk ik wel wat aan. Kun jij die dagen lekker bijtanken. (En je maakt er iemand heel gelukkig mee denk ik)
@Frensie: Lekkere rit gemaakt met Gwin, fijn dat ze zo goed in conditie is.
@Biancacoo heeft de shet weer voor de wagen geknupt. Mooi dat ze het weer zo goed oppakte.
@PrinsjeH: Ook al een lange rit. Geen houten kont gekregen na 40 km? :D
@Tallechie: Goed getraind met paard en pony. Mooi dat je zulke stappen maakt met Veal wbt de plassen. Komt vast goed met de waterbakken in de toekomst.
@Gem: Goedzo! Geeft een lekker gevoel als het zo goed gaat he?
@Ollie: Haha! Geweldig.
@Kiss haar website gehackt. Snap niet dat mensen dat doen. Ik had het laatst ook met Facebook.. Kost je weer een hoop tijd om alles in orde te maken.

Wij hadden vrijdagavond de uitslag van onze onderlinge wedstrijdjes. Ik reed zelf niet, omdat ik geen lid van die vereniging ben. Met Bart zijn we eerste geworden met het kegelparcour, met het dubbelspan tweede en jawel…. Met Brunellie 51ste in de dressuur. Is dat niet knap? :D (Brunellie staat nog niet heel lang voor de wagen, dus we waren best tevreden. Iedere keer net onder een winstpunt) Hebben nu een nieuwe meetstok en mestvork. Altijd handig.

Gisteren op tijd naar de pony’s gegaan, want ik zou gaan trainen met tandem. Blijft toch wel lastig. Ik ben nog een groentje wat het tandemrijden betreft en Henkie snapt het tandem ook nog niet zo goed. Aan het einde liepen ze netjes achter elkaar en kreeg ik een beetje in de gaten hoe het zit met tegensturen. Verder ook nog onze Wiseguy voor de kar gezet. Vorig jaar is die beleerd voor de kar en hij deed het echt gisteren heel goed. Schoot een paar keer weg, maar vond het later wel heel leuk.

Zal zo weer richting stal. Het weer hebben we in ieder geval mee.

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:02

Poeltje: houten kont én de rest van mn lijf :D
Ollie dappere Brutus, sneu dat hij nog naweeen heeft na november :(:)
AR wat een superleuke foto's van die meiden met de kar!

En alle anderen: ben rest beetje vergeten en teruglezen op mobiel is niet zo makkelijk :o
Las iemand met mooi resultaat met onervaren paard, gefeliciteerd!

vanochtend Mick aan longeerlijntje in de buitenbak laten werken, wat een heerlijk zonnetje zeg!
Daarna de hoeven nog wat xtra nazorg gegeven (na die megarit gisteren), hij was beetje stijfjes in zijnhals, dat zal door het werk van gister komen. Hij staat lekker zonder deken buiten /3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:36

De meesten lekker aan de slag met het mooie weer *\o/* , ik vind het zo leuk dat Biancao weer gemend heeft *\o/* *\o/* *\o/* , hahaha, wat een leuke foto's :D .

Vanmorgen menles gehad met Romeo *\o/* en daarna pony van dochter, die ging echt geweldig lekker voor de wagen *\o/* *\o/* .

Helemaal blij, zo meteen nog even met dochterlief naar het bos, die gaat met haar vergrootglazen, natuurgidsen etc, onze kleine professor :') <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:16

jullie gaan echt veeul te snel....
mooie samenvatting maisie..
Robin en jeroen laten meten....en rondje met ferro..
mok....lastig, ik gebruik altijd smeerseltje van de DA.
wekrt bij die oude sok van mij prima...
Mijn oude arabier hoest...staat veel met gestrekte hals....dus morgen DA bellen want dat is echt niet goed..
Ollie...wat vreselijk balen dat Brutus nog angstig is....ik hoop dat dat wel weer over gaat, knap dat je zelf het goed weet op te lossen.. :j

Ik ben weer gaan mennen een klein stukje vandaag met shetje ...maar........weer van die idiote automobilisten, die met 100 km per uur langs je scheuren op een smalle weg, net toen een fazant rechts naast ons opvloog......missy schrok echt behoorlijk steigerend omhoog..en draaide voor de auto die met gierende banden stopte...net op tijd.....ook al is ze klein,....ik heb de schrik er al weer in zitten....precies hierom was ik dus gestopt..
onvoorstelbaar dat die mensen zooooo hard rijden op die weggetjes...ga op de snelweg rijden, doe normaal !! het was een mooi ritje, pony had erg veel plezier, en in het bos echt lekker, maar ik kwam trillend thuis. :o

VHU fijn dat Wiske weer bijna 100% is.
Frensie vanavond dienst..fijne plannen vandaag.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:51

Och Biancacoo wat vervelend dat dat nou net tijdens jouw ritje met Missy moet gebeuren! Zo is het wel lastig om het vertrouwen terug te krijgen... Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en hopelijk heeft die automobilist er wat van geleerd!! (En die fazant, want die was natuurlijk ook niet slim om precies op dat moment op te vliegen!)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:34

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:36

ja frensie ik baal er wel van...maar voor die tijd al een of andere idioot, in een alfa romeo...die ook vol gas langs racete.....ik snap die lui niet,..ik kan nog beter door de weeks gaan mennen dan op zondag....
maar ben weer heel thuis gekomen........nog geen idee of ik weer ga mennen...had missy helemaal netjes getoiletteerd enzo.. want ik zag het helemaal zitten...mijn man zei al je kunt beter goudvissen gaan kweken...... :+
Maar in het bos was het heerlijk.... :j dat moet ik echt onthouden en de rest gewoon vergeten.
Nienschaap..wat een geweldig mooie wagen !!! super, die moet je toch goed kunnen verkopen !!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:39

Ik ben er super zuinig op geweest altijd :D dus hoop dat dat behoorlijk zijn vruchten afwerpt.
Hij staat helaas nu al en enige tijd stil en dat is echt super zonde.
We hebben vandaag even een check en poetsbeurt gedaan, was nogal stoffig _O- banden gecontroleerd enz enz...
Hij ziet er super nog goed uit en bruikbaar :D dus hoop dat ik er iemand net zo gelukkig mee kan maken als dat wat ik was toen ik hem kocht ;)!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:45

Nou NienSCHaap, je zet 'm een jaar te vroeg te koop! :9
zou mooi zijn voor mijn baal hooi denk ik :P

Hier een vlugge :wave:
heel de dag druk geweest. 7 km gewandeld op het strand :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:47

Hahaha dat is balen :9

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:06

wauw het is lente... *\o/* heerlijk de paarden/pony zonder deken....in de tuin lopen wroeten enm 2 opgeblazen kikkers uit de vijver gevist...(iemand trek in kikkerbilletjes?)
nienschaap: wat een gave wagen....helaas nog net niet genoeg in mijn spaarpot :(
vanmiddag weer ff op tiamootje gezeten....stap en ho zit erin, links-rechts een beetje :j
hoop dat iedereen zich vermaakt heeft buiten vandaag en voor de zieken Y;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:22

@Biancao: oh, dat is vreselijk rot, als je altijd zo'n wegen d'r bij hebt waar zo'n malloten rijden :(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:24

@Avaluna: Dat is wel heel relaxed, op zondag menles, echt de ideale dag daarvoor! Romeo gelest, hoe ging dat? De pony van je dochter liep als een trein stond in je post, maar benieuwd wat je met Romeo getraind hebt. Haha, en heeft jouw professor-dochter nog mooie dingen in bos ontdekt???
@Biancacoo: Sjonge, wat een h*fter-automobilist en wat enorm balen dat zoiets nu net bij jou gebeurde, die schrik zit er dan toch weer bij. Maar gelukkig heb je toch nog mooi ritje gemaakt en ik hoop dat dat blijft overheersen nu hoor! :(:) Hoe gaat het trouwens met Melody, is het bijvoorbeeld nog van invloed dat er weer iets warmer weertje is?
@Frensie: Nou, wat je zegt zeg, een rebel-fazant was dat!
@Nienschaap: Hoe komt het dat je marathonwagen en tuig weggaat, stop je met mennen of heb je andere spullen?
@Biancacoo (2): Hier was het vandaag ook dramatisch met het verkeer, wij zeiden nog tegen elkaar op de bok dat hoe mooier het weer is, hoe drukker het verkeer. En verbazingwekkend weinig fietsers/wandelaars. Hoop dat je niet voor de goudvissen gaat hoor, inderdaad gewoon de bos-gedachten proberen vast te houden en anders op zondag heel vroeg eens proberen (dan ligt hier heel Brabant nog op één oor en is het heerlijk rustig, tip)
@Nienschaap (2): Aha, ik lees net dat je wagen dus al een tijd stil stond… Nou, succes met verkoop hoor!
@Akshay: Voor jou jaar te vroeg, voor ons kwart jaar te laat :D En lekker gewandeld, super!
@Happytime: Echt superlentedag vandaag *\o/*

Na een dagje wei, hebben we eind van de middag toch nog paardenbeest ingespannen en rondje gedaan, het was té mooi weer om dag niet te mennen hadden we zo bedacht ;-)
Daarna bij een grote gele M gegeten :o En nu… lekker niks… heerlijk!

Deze week krijgen we een nieuwe ketel (nou ja, krijgen… hmmfffppff), de tuinman komt om aan te planten (na overlijden Har is het daar in het najaar niet meer van gekomen, dus nog redelijk kale tuin) en er komt klusser om de witte (!) voegen uit onze witte vloer te halen, deze zijn namelijk na 2 jaar al niet meer wit en wat hebben we spijt van al dat wit… Hartstikke mooi hoor, als het nieuw is, maar echt ondoenlijk om die voegen wit te houden, da's elke week met tandenborstel en chloor voegen poetsen, nou, ik kijk wel uit natuurlijk :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:32

Bianca jeetje wat vervelend zeg. Ik had het vandaag ook twee keer... Gelukkig reageren die van mij er niet op.

Anderen ook lekker aan het mennen geweest.

Ik heb ook weer lekker gemend. Had een groom geregeld, was nog nooit mee geweest en gisteren voor het eerst mee en wilde wel vaker mee. Zij is er alleen op vrijdag, zaterdag en zondag dus indien mooi weer en ik kan heb ik er een groom bij. Was de eerste keer dat ik zonder mijn vader mende. Ging wel weer goed. Veale was niet zo nat als gisteren en tempo was ook beter. Alwyn had een beter tempo vandaag maar we kwamen een hond tegen, daar wilde hij niet bij langs. Pas toen de mensen en hond stil stonden kreeg ik hem er langs. We hadden nog een plas op stal liggen en zijn daar nog even door gereden. Ging wel goed.

Ben blij dat ik weer wat meer met de paardjes kan doen. Krijg er wel veel energie van terug.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:34

@Prinsje: met zo'n lekker weer móet je natuurlijk wel mennen *\o/* . Hier ook lichte voegen, maar dat hoort hier bij de vloer, ben nog benieuwd hoe dit op den duur gaat bevallen, schrob iig, dweilen heeft geen zin, dweil je d'r alleen maar vuil ín :') .
Romeo was erg heet en loperig, heb al niet zoveel ervaring met aangespannen rijden en heb eigenlijk altijd wat voor de lol gemend, is dan wel even wennen écht aan het werk :o , maar zaten heel mooie stukken bij <3 , er zijn foto's gemaakt, die zullen nog wel komen. Was gewoon heel erg verrast door de pony van onze dochter, had wel geen tijd meer om m'n handschoenen aan te doen, hoezo hete welshkes, maar heel lekker met haar kunnen werken, merk je ook dat ze nu ook onder het zadel loopt.

Connor heeft lekker op de jagersstoel gezeten, pissebedden, regenwormen en slakjes gevonden, nog uitwerpselen van reeën gevonden, verschillende boomsoorten en paddestoelen besproken, is wel even lekker (bos ligt nagenoeg in de voortuin).

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:34

@PrinsjeH, Nee ik stop absoluut niet hoor met mennen, maar heb er helaas geen pony's meer ;)
Mijn paard van 1,60 gaat er helaas niet voor passen en omdat ik momenteel ook geen pony's meer beleer moet die maar verkocht worden, is zonde als hij staat stof te happen in de schuur.
Later is toch de planning om met tuigpaarden te gaan rijden dus dan komt er een grote marathonwagen en concours wagen ooit nog wel :9 en voor Tanna mijn kwpn wil ik dan volgend jaar opzoek gaan naar een marathonwagen dus vandaar dat ik er nu echt afscheid van ga nemen :D.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:46

jeemig, biancacoo....soms ook he...
je snapt niet dat zulke mensen met zichzelf kunnen leven.
en dan zo'n kip die ineens omhoog gaat..
maar om te mennen is het weekend ongeveer t slechtse moment, hihi, niemand heeft geduld en bos is overvol :))

@nS, heeeeele mooie kar zeg, die staat vast niet lang tekoop..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:53

@Tallechie: Wat super, een groom erbij!!! En heerlijk dat je weer energie van de paarden krijgt.
@Avaluna: Wij zullen ook nog moeten wennen aan t échte werk vrees ik, is nu ook allemaal nog in teken van lol-met-knol hoor, we zullen 'm straks voor bespiering e.d. meer gericht moeten gaan trainen, voor ons is de instructieweek straks daar het startsein voor hebben we afgesproken :D Een hete Romeo is dus handen vol werk, kan ik me voorstellen, die moet je dus steeds terugrijden? Die Connor kan goed biologe worden zo te horen -:) Zit 't bos bij jullie in de buurt?
@Nienschaap: Fjoe, gelukkig, ik schrok al :D Haha, had niet door dat 't om je ponykar ging, daar had ik denk ik overheen gelezen en het linkje had ik nog niet bekeken :o
@Bic: op zondagochtend rond uurtje of 8 is 't mooiste moment :)*

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:55

Het was idd te mooi weer om niet te mennen !!

Het meten ging goed. Robin is 1,28 en Jeroen 1,45. Ze waren braaf op de trailer dus dat is weer een meevaller.

Daarna rondje met ferro gedaan. Tempo lag gelukkig wat lager dan vrijdag en hij was ook niet zo drammerig. Daarna
nog maar eens geprobeerd ferro bij de andere 3 te zetten. Vorige week moest ik ze uit elkaar halen. Nu ging het beter. Robin
ging naar ferro en die heeft 1x uitgehaald en toen heeft peter pan zich er mee bemoeid en gingen ze lekker allemaal grasjes
eten. Van de week nog maar een x doen.

Daarna robijn nog gelongeerd. Lekker gegeten en nog een ronde met de hond gelopen. Heb toch wel spierpijn dus nu ga ik lekker
op de bank liggen. Morgen nog maar eens een rondje doen met Robijn ofzo.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:55

Dinsdag is mijn zus ook op stal, pony wordt gecastreerd. Heb gevraagd of ze foto's van mijn les wil maken. Dus dan heb ik weer een keer bewijs

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:06

idd prinsjuh, maar das nog zo vroeg op zondag, hihi :o

ons dagje begon heerlijk,
lekker wat uitgeslapen,
toen naar oompje en tante, want oompje was jarig geweest en hebben lekker taart op :9

erna gelijk naar stal,
op 10 minuutjes na 2 uur met de kikkerkar oppad geweest,
genoten van de zon en het bos.
was erg druk,maar iedereen ging netjes even opzij voor ons.
hoorde steevast, ooowww,..mooi paardjuhhhhh
hihi :o :o

en hij loopt zo heerlijk op het stangtrensje he,
trots op diertje..

voor de beeldvorming;

stippel met zn schaduw (voor hen met veel fantasie, net een 2-span,hahahah)
Afbeelding

lekker rondkijkend;
Afbeelding

en zn gezellige wiebelstaartje moest er ook even op,
Afbeelding

na trugkomst schepje brok extra gegeven en ondertussen dat hij smikkelde, alles weer opgeruimt en schoongemaakt.

toen door naar de verkoper van onze nieuwe

kikker-kar-mobiel *\o/* *\o/* *\o/*
heb heeeeel lieve schoonouders, die het fantastisch vinden als we wedstrijd doen, of gewoon ergens anders eens willen menen,

dus hebben deze nu in ons trotse bezit :D :D

Afbeelding

nu dus heel druk met vakantie uitzoeken en boeken enzo 8-)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:09

leuk karretje bic!

en leuke ritfotos.
Al ben ik er niet kapot van als menners over een fietspad rijden.. De fietsers hebben het dan zo krap.. Zeker zij die angst hebben voor paarden..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:12

tjah,
toch heb ik liever dat de fietsers het even ietsje krapper hebben
(al worden we zelden verblijd met inhalers op de zanddreef)
want op de zanddreef zelf word 80 (+) gereden,
maar zoiezo rijden we altijd gelijk de berm in als mn groompje achterop komers ziet...
:))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:16

ik ga ook gewoon over het fietspad. Echt niet over de 80 km weg. Bij ons zijn de fietspaden wel iets breder.

Leuke foto's en mooie kikkerkar mobiel !!!!