[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:56

zo schattig he maisie :D

nu gaan we van de week t bos in hoor...
kijken of hij de zandpaden leuk vind om te crossen, denk het wel :))

en dan....eens zien of er iets van wedstrijdjes zijn ind e buurt om eens mee te doen :)

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:28

hier weer een reactie van mij, bettepet is nogal eens druk en dan helaas geen tijd om te reageren op het forum. Mijn telefoon doet de laatste dagen nogal raar zo maar uit gaan en dan niet weer aan gaan enz. Erg vervelend, maar ik zal je morgen proberen te bellen terpentijn.
De zwarte man heeft vandaag niks gedaan. Ik had nog 1 keer menles voor het kampioenschap van as zaterdag. Morgen krijgt het zwartje het menhoofdstel in met het tuig op, dan even weer longeren en nog even weer voor me uit mennen. Het zal mij benieuwen hoe dat gaat en dan maar teugelwijs maken, zodat over een week of 2 het bandje er een achter kan.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:58

bettepet leuk en succes vast

Ik heb vandaag weer met Asmiro gement,
we hebben eerst in de wei gereden en vaardigheid geoefend.
Ik hem ook voor het eerst in galop gevraagd,
hij was 1 keer eerder in galop geweest op een zandpad en deed het heel rustig.
we hebben in de wei gereden en natijd nog even uitgestapt op de weg.
een paar foto's van vandaag :
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:39

hier nog 1 met een ordinaire schimmel...en ik ben er trots op dat ze er nog is met haar 25 jaar...enne..zelf krijg je ook wit haar na je 50ste jaar...dus ook ordinair _/-\o_
het kermit-de-kikker -mobiel is echt gaaf met de spikkel ervoor :j
lotte heeft weer 4 dagen lol met romeo gehad.
en heel veel moie foto"s gezien, wat is raf mooi geworden zeg :j (terwijl er niet zoveel haar opzat)
en ik....heb het tuig gereserveerd,heb de foto"s gezien, zag er mooi uit,alles erop en eraan.
maar aangetekend laten verzenden? ophalen is best wel een eind rijden voor me

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 06:56

<3 kermit-de-kikker-mobiel <3

klinkt ook zo lief, hahah

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:46

Goeiemorgen!

niks ordinairs aan een schimmel... :n :D

askazita, leuke foto's, jullie zijn al flink aan de slag met 'm!

bicci met een coole kikkerkar!

kaal geschoren poown...

bettepet te druk om te reageren...

Rembrandt lekker onder het zadel gelopen...

naaltje, nee broer zie ik niet zo heel vaak, hij is soms wel langere periodes hier (weken of soms maanden) maar dan ook weer lang niet...

en naaltje gelukkig geen stukke poown! *\o/*

boobs van suzan voor de wagen gestaan...

terpetijn, aha ik snap 'm, welkom hier!

ik ga nu gauw door, half 9 op school voor vergaderingen... -O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:57

Zo moet 3 pagina's bijlezen dus doe het even in etappes.

Hier een hele slechte nacht gehad. Daan werd om half 2 schreeuwend wakker, hij wilde niet op zijn rug liggen en alleen maar op zijn zij. Dus ben beneden met hem gaan liggen op het logeerbed. Nu heb ik hem in de box liggen en wil hij wel op zijn rug liggen.

Veale is gisteren bij de fysio geweest en mijn gevoel laat mij niet in de steek. Hij zat weer vast op dezelfde plekken als de vorige keer. Fysio gaf aan dat het nog wel mee viel, maar dat het niet veel langer had moeten duren. Volgende keer dus maar gewoon weer mijn gevoel volgen.

Frensie ik doe de opleiding pedagogisch werker kinderopvang
Nouvel lekker gewerkt en uit eten geweest

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:00

je gevoel is meestal de allerbeste leidraad :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:00

Stef met een gewaagde opmerking over schimmels :-)
Rafiki die geschoren is
Poeltje weet je wie dat is? Wat grappig dat er over mij gesproken wordt. Wel positief toch? Is het toevallig A. de Vries?
Leuke kar bicci, vind hem erg groen :D
dids is niet stuk ;) gelukkig maar

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:10

tallechie schreef:
Stef met een gewaagde opmerking over schimmels :-)
Rafiki die geschoren is
Poeltje weet je wie dat is? Wat grappig dat er over mij gesproken wordt. Wel positief toch? Is het toevallig A. de Vries?
Leuke kar bicci, vind hem erg groen :D
dids is niet stuk ;) gelukkig maar

lekker opvallend toch?
straks met leuke wedstrijdjes onze trail-shirts aan enzo...
allemaal extra promotie vor brooke :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:11

mooie fotos van asmiro voor de kar, netjes hoor!! :D

tallechie rotnacht gehad en veale had inderdaad ergens last van :(:)

goeiemorgen.. rot geslapen, hartstikke moe nog, en waarom? >;)
heb vriendje gisteren kaartje voor de efteling en parkeerkaart gegeven. Dus wij gaan volgende week ergens naar de efteling O:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:12

jij ook al ang?
ik had het bloedheet vanacht...
ook niet lekker geslapen dus.. :S

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:16

ik vermoed dat het kwam omdat er een lag te kwallen... ^) zo afentoe is diagonaal liggen heerlijk, maar niet als er nog iemand naast je ligt _O-
en het licht was vannacht opeens aan >;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:33

Diddle heel *\o/* was ik nog even vergeten op te reageren maar super natuurlijk.
Veale even 'bijgewerkt' hij heeft gewoon af en toe een reset nodig denk ik.

Gisteravond opeens flinke dip. Denk dan heel erg aan Rizanta dat we de 1e keer naar buiten gingen naar het bos. Dat was toen zo leuk. Ik had het niet verwacht dat we het zouden gaan doen maar Peter zei dat het kon. Ik durfde haar toen niet eens zelf te mennen. Ze deed het natuurlijk geweldig, denderde door de plassen, langs een enorme graafmachine, hoofd erop en gaan. Werd er heel verdrietig van, heb het er bij tijden nog zo ontzettend moeilijk mee. Het wordt wel beter dat ik er niet elke dag aan denk maar dat paard heeft me echt zoveel gegeven, ik blijf het vreselijk vinden dat ze me zo ontkomen is.

Maar goed, we gaan zo naar stal, het is gelukkig niet zulk warm weer, wil even genieten in het bos.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:34

Goedemorgen allemaal! Heb even wat bijgelezen. Gelukkig heb ik heerlijk geslapen :D

Gelukkig dat Veale niet zo erg vastzat, fijn dat de fysio hem heeft kunnen helpen! Nu rust geven en dan weer rustig opbouwen?

Leuke foto's van Asmiro voor de kar! Lekker bezig samen!

Man en ik hebben een twijfelaar, weinig ruimte dus om diagonaal te liggen ;) Ik vind echter wel dat ik recht heb op meer dan de helft van het bed, hahaha.

Nog even een boterhammetje eten en dan naar stal, helpen paardjes buiten zetten. Daarna naar mijn teamleidster voor plan-van-aanpak gesprek wat betreft het ziek thuis zitten. Valt weinig aan te pakken, moeten revalidatie in september afwachten. Gisteren teveel gedaan dus polsen nu niet fijn... Stop dan ook met typen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:51

Goedemorgen

@ Frensie: rustig aan doen dus vandaag
@ VHU: heel begrijpelijk hoor, zo'n dipje. Mag gewoon, zou toch gek zijn als je haar niet zou missen. Gelukkig heb je Bente om toch ook weer met een ander paard te kunnen genieten. Hopelijk komt er een tijd dat je alleen maar met heel veel plezier en geluk aan Rizanta kunt terugdenken.
Veel plezier in het bos.
@ BIcci en Naaltje: niet lekker geslapen. Ik heb wel lekker geslapen, maar nog steeds hondsmoe.
@ Tallechie: is dus goed op te lossen met Veale. Mooi.
@ Nouvel: vergader ze.

Zo, ik ga de paarden eens naar huis halen. Hopelijk is man inmiddels wakker, heb geen zin om 3 tegelijk naar huis te halen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:21

Frensie rustig aan.

Ik mag gewoon gelijk weer oppakken, omdat ik er op tijd bij was, maar ga eerst even longeren.

Tine zal ik zaterdag de dekens meenemen?

vhu dat is helemaal niet erg, ze is zo plotseling overleden

net bij ha geweest. Daan was goed, als hij weer zo iets heeft moet ik direct bellen. Zelf krijg ik een doorverwijzing naar de dermataloog

Vandaag aan de studie en verder niet veel

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:26

tallechie, dus toch goed dat je je gevoel hebt gevolgd :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:42

@ Tallechie: als je ze mee wilt nemen, graag!

Vanmorgen heeft eerst zoonlief weer ruim een half uur gereden. We hebben 2 bixieproeven geoefend, ging echt heel netjes. Door de hoeken sturen mag nog wel beter en het lichtrijden is nog niet geheel onder de knie, maar het ziet er zooooo schattig uit. Hij ging nu ook helemaal alleen afstijgen. (Ben dan nog wel beetje bang dat pony dan gaat lopen) Opstijgen moet ik nog helpen, hij komt nog niet met voet bij de beugels en ik moet zadel tegenhangen en pony vasthouden. Maar de rest doet hij helemaal alleen. Ik zit in de hoek de proef te lezen.

Daarna Thabor weer gemend. Man mocht beginnen (dapper van mij :o ). Maar daarna heb ik ook nog poosje gemend. Hij liep heel mooi nageeflijk in stap en draf en ben dus begonnen met de overgangen ook netjes te rijden. Dat vindt hij nog wel moeilijk, maar hij doet zijn best.

Nu even pauze, en dan met Rembrand aan de slag. Eerst electrotherapie en dan straks nog les. Nog even de proeven doornemen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:10

Tine neem ik ze mee. Zoals het er nu naar uit ziet wordt het mooi weer en dan kom ik gewoon samen met Daan.

Super van P. Hihi je hebt in ieder geval gemend. Toppie. Succes met R.

Kan ik je nog ergens mee helpen / ondersteunen / filmen of iets dergelijks. Geef maar een gil

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:21

lekker dat zoontje zo goed gaat tine! :)

Ik ben net terug van stal. Eventjes een rondje door het bos gestapt. Ik óp m'n paard, en stalgenootje met paard aan de hand. Wat een draak is diddle ook.. Wordt tijd dat hij weer eens even los kan gaan in het bos geloof ik want hij is zo :):)
En ben door 'n paard op m'n wreef gemept :') in een ongevraagde jambette-moment had ze mijn wreef uitgekozen als landingsplaats... ^)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:48

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:09

Nouvel: Hele beeste bende :)).
4 paarden (straks dan :P)
4 katten
2 honden
2 schildpadden
Kleine vijver met goudvissen
Grote vijver met Koi's
:+.

sander_lotte: Ben benieuwd naar de foto's :D.

IvysToeter: Ziet er goed uit met zijn korte vachtje :D.

Bic: Dat komt wel goed :D.
-Gave stip voor de kar foto :D.

Naalt: Kei goed joh :D.

Verder vergeten :o...

Ben nog steeds helemaal hyper :D.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:11

Middag! :wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:24

En ook goedemiddag!

Zag nog foto's van Asmiro <3 hij doet het super zeg!
Thabor knap voor de wagen, Tine er knap achter haha ;) Fijn oefenen met Rembrand en zoonlief met zijn pony goed bezig, erg leuk.
Van die bommen da's vast nog uit de 2e WO lijkt me? Hier was vorig jaar nog een huis waar ze een garage bij wilden bouwen kwam er ook nog een bom uit de grond, hele straat afgezet, moest onschadelijk worden gemaakt :7

Kreeg het vanochtend/gisteravond dan weer even te kwaad omdat ik dan zo bang ben dat Bente het niet leuk zou vinden door het bos. Dat ik dan dus toch geen goede keus heb gemaakt om zo snel weer een paard te kopen, omdat ik nu ook nog steeds af en toe zo verdrietig ben over Rizanta. Dus dan word ik helemaal wiebelig en onzeker, slaap slecht en krijg er gewoon hoofdpijn van.

Ben dan zo blij dat ik goede begeleiding heb bij Bente, want dat is dus eigenlijk ook begeleiding voor mezelf :=

Optuigen/inspannen ging goed, wegrijden was weer even gedoe maar ik word daar dus niet meer warm of koud van (vind ik best wel stoer van mezelf haha). Even rondje links/rechts in de bak en daarna zijn we naar het bos gegaan. Nou ze deed het dus gewoon hartstikke goed. Ze stapt goed weg van het erf, vind het erg leuk in het bos, wilde lekker sjouwen en ook weer goed terug naar stap. Ik heb ook een springpaard voor de wagen want plassen gaat ze dus ... overheen :roll: wist niet dat ze zo ver en hoog kunnen springen voor de wagen zeg. Gelukkig sprong ze ook een paar keer niet zo hoog en door de modder ging ze op het laatst gewoon doorheen dus dat gaat zeker goedkomen. Paar hele grote plassen moest Peter eraf want ik had haar zo'n beetje dubbelgevouwen voor de wagen staan :+ dus dat was niet handig. Ook nog langs een ronkende tractor, ging ook alweer beter.

We zijn in totaal zo'n uurtje weggeweest, iets van 12 km gereden of zoiets. Ik ben helemaal opgelucht :D
Zondag ga ik dus voor het eerst weer met groom op pad. Maar dat gaat helemaal goedkomen want behalve de plassen ze kijkt, koppie er lekker op, oortjes naar voren, wel maar draaft zo lekker door <3 , helemaal top :j

Ook paar keer expres door flinke kuilen gegaan met de wielen, zodat de wagen flink hobbelt en over takken, zodat ze dat gekraak hoort (omdat ze een keer gebokt heeft toen er een pion onder de wagen bleef), dat interesseert haar dus helemaal niet meer. Topknol :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-08-11 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt