[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:12

Tallechie gefeliciteert

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:21

Ze hebben het treinverkeer van NoorHolland ook al losgekoppeld van de rest van NL ivm de wind.
Wij hoorden vanmorgen ook bijzonder veel vliegtuigen bij ons, komt omdat ze nog maar 1 of 2 landingsbanen kunnen gebruiken door de wind.
Het verkeer op de weg viel me alles mee :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 12:25

Gefeliciteerd met je verjaardag, Tallechie! *\o/*

Hier ook een flinke wind, maar gelukkig is het niet heel koud. Bleef ook netjes rechtop met mijn scootertje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:39

Wat een wind. Was met trailer naar de binnenbak. Daar lekker gemend met Rembrand. Op de terugweg eerst kar eindelijk laten wegen. Hij weegt 280 kg, dus 30 kg meer als waarvoor gekocht. Maar goed, dat maakt voor zo'n groot paard natuurlijk niet uit. Heel voorzichtig weer naar huis gereden, allemaal open veld, dus veel wind.

Heb vandaag helaas geen tijd meer voor Amerigo, dus die krijgt een vrije dag. Ga zo zoontje en 2 vriendjes van school halen, die spelen hele middag hier en dan moet ik vanavond chauffeuren naar de judoles. Iemand anders zou rijden, maar heeft ziek kind, dus dan ga ik maar. Dan hoef ik hopelijk de komende 2 vrijdagen niet. Dat zou mij goed uitkomen, want heb dan beide zaterdagen wedstrijd. Kan ik mooi paard wassen en dergelijke als zoon aan de judo is.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:40

Tallechie proficiat.

Jelle ik biedt 515 voor je wagen hoor, wat een prijzen. Het moet niet gekker worden.

Rizanta lekker gelopen gisteren en vandaag gelongeerd.

Overal veel wind

Hier vanmorgen Chicko gelongeerd en die viezerik, proest en likt dan snotjes uit zijn neus, gek beest.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:45

Hihi, tja, met de tong gaat waarschijnlijk makkelijker dan met een hoef :Y)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:03

Goedemorgen. :Z

Tallechie, gefeliciteerd!!
Laura, ben je uitgeloot ?

Over onzin biedingen gesproken tja, het scheelt al een hoop als je een richtprijs erbij zet of bij marktplaats gewoon insteld dat ze kunnen bieden vanaf een bepaald bedrag.

Vliegendekens normaal gebruik ik ze niet maar vorig jaar heb ik toch wel een vliegendeken gebruikt bij Lizzel ze was geschoren omdat ze niet uit het haar kwam en toch wel flink roze op het ruggetje.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:57

Nee ben ingeloot :D..

Net terug van een ritje met de knollies, op de dijk ging het er best ruig aan toe met die wind maar in het park zowat niets van gemerkt. Heerlijk wat km gemaakt en zelfs tum liet wat heel klein beetje zweet zien :).. ze liepen ook veel fijner in het span.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:06

Rivaldo-jij bent dus lekker uitgewaaid.
Fijn dat ze lekker liepen in het span.
Dandy en Lotte hebben in de paddock gestaan,ze waren erg vrolijk.

Vanavond weer terug naar stal voor de ledenvergadering.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:22

Hier alleen maar heel ingewikkeld zitten doen heb ben er helemaal groggy van zo heb ik moeten nadenken :list:
Ben nu toch wel tevreden dat ik niet ben gaan rijden want heb wel heel hard gewerkt :D
Ik moet zo Han naar hockey brengen, dan dan naar de poowns. Kan ik ook even uitwaaien. Het schijnt in Brabant niet zo heftig te zijn geweest nou het is hier echt bar. Hoop dat alles blijft zitten want meestal als Bart weg is waait er iets om, hebben we opeens lekkage, doen auto's het niet meer of word ik of Han ziek. We moeten nog een week zonder manlief, dus ik hoop dat die pech ons bespaard blijft :=

Wat leuk dat het goed ging Rivaldo, heb jij enig idee hoeveel kilometer je dan rijdt? Met Alwyn en Snuit hebben we de laatste keer zo'n km of 7 gedaan. Hoop dit weekend op de 9 a 10 km te komen....Snuit kan natuurlijk wel 3x zoveel, maar goed ALwyn moet ook meekunnen natuurlijk :(:) En we draven wel in flink tempo dus Alwyn moet direct volop aan de bak :):)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:26

ik zit in gelderland zuid. Veel wind hier! Stagedag zit erop,ik ben compleet gaar. Maar blij dat k mee mocht!
In breda wildwestacties,schietpartijen op/met voortvluchtige crimineel. Zo,tijd voor lunch!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:32

schaduw schreef:
Rivaldo-jij bent dus lekker uitgewaaid.
Fijn dat ze lekker liepen in het span.
Dandy en Lotte hebben in de paddock gestaan,ze waren erg vrolijk.

Vanavond weer terug naar stal voor de ledenvergadering.

Ik had ook wel graag naar de ledenvergadering gewild, echter had ik al kaartjes voor de hengstenkeuring/show voor vanavond en die uitnoding voor de vergadering kreeg ik later :o

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:43

Ja,je kan maar op 1 plaats tegelijk zijn he.
Hengstenkeuring/show is leuker.
Ik breng wel verslag uit als er wat bijzonders is.

Lotte is w.s. al verkocht,morgen weet ik meer.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:46

trein rijdt niet.. Bussen hebben ze hier ook nog niet uitgevonden. Zucht, zit je dan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:50

Jeetje Naalt, jij zit dan echt in een uithoek :7
Wildwest partij in Breda, ik was er echt niet :+

Citaat:
Lotte is w.s. al verkocht,morgen weet ik meer

Zo dat zou snel zijn. 't Is ook een erg leuk paard.

Veel plezier bij de hengstenkeuring Ollie, ik ging 'vroegah' ook altijd naar Zuidlaren, daar was toen altijd een voorkeuring voor de noordelijke provincies. Weet niet eens of dat nu ook nog zo is?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:59

Tallechie gefeliciteerd!

Schaduw, zo dat zou snel zijn zeg!

Laura, ben je niet van de kar af gewaait joh?

mijn pony's hebben zomers geen vliegendekens op :n.
vorig jaar twijfelde ik of ik Rafiki een dekentje op zou doen omdat hij toen geschoren was i.v.m. de warmte.
maar toch niet gedaan en hij heeft nergens last van gehad.

Sorry, maar ben de helft alweer vergeten van wat ik gelezen had :+
heb vandaag alleen maar Ivy gelongeerd.
zelfs die deed af en toe gek als het zeil van de buren een beetje waaide (en als Ivy gek doet, dan waait het hard :j)
voel me eigenlijk best beroerd en dat was op stal ook al.
dus leek het me niet verstandig om wobbe in te spannen vandaag.
dus heb met Rafiki & wobbe maar een paar rondjes om de schuur gewandeld.
maar wobbe schrok absoluut nergens van :+: wat is het toch een dapper en lief ventje :+:

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:28

:wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:37

Ho,ho,ho _Patrick_ dat gaat zo maar niet natuurlijk := hoe is het met je peerdenspul en met het koetsiersbewijs???? Of had je nu al examen gedaan. Ben het compleet kwijt hoor. We verwachten hier een uitgebreid verslag ;)

Kreeg net SMS'je dat Rizanta enorm bezig was geweest aan de longe dus ik blij dat ik er niet op ben gestapt....ze reageerde dus nogal op de wind...heerlijk toch zo'n trainingsstal :o

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:45

Met het peerdenspul gaat t goed.
Koetsiersbewijs zijn we nog mee bezig morgen weer, als het niet afgelast wordt vanwege het weer.....
Als het allemaal goed gaat hebben we 5 maart examen.

Verder weinig te melden lees vooral mee

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:31

VanHuisUit schreef:
Hier alleen maar heel ingewikkeld zitten doen heb ben er helemaal groggy van zo heb ik moeten nadenken :list:
Ben nu toch wel tevreden dat ik niet ben gaan rijden want heb wel heel hard gewerkt :D
Ik moet zo Han naar hockey brengen, dan dan naar de poowns. Kan ik ook even uitwaaien. Het schijnt in Brabant niet zo heftig te zijn geweest nou het is hier echt bar. Hoop dat alles blijft zitten want meestal als Bart weg is waait er iets om, hebben we opeens lekkage, doen auto's het niet meer of word ik of Han ziek. We moeten nog een week zonder manlief, dus ik hoop dat die pech ons bespaard blijft :=

Wat leuk dat het goed ging Rivaldo, heb jij enig idee hoeveel kilometer je dan rijdt? Met Alwyn en Snuit hebben we de laatste keer zo'n km of 7 gedaan. Hoop dit weekend op de 9 a 10 km te komen....Snuit kan natuurlijk wel 3x zoveel, maar goed ALwyn moet ook meekunnen natuurlijk :(:) En we draven wel in flink tempo dus Alwyn moet direct volop aan de bak :):)

Ik wilde mijn gps op mijn telefoon aanzetten, maar het is er niet van gekomen, we hebben nu een rondje van 7 km gemaakt. (We zijn niet naar het andere recreatiegebied geweest, omdat het daar meer open is) Op de dijk waren ze erg fris en bij een stukje kneep ik hem wel (ze hadden het riet weg gehaald en zag dat de vaart wel heel dichtbij kwam) daar stond de wind ook op volle toeren. Toen mijn pony's me dacht ik niet meer hoorde en zowat werden weggeblazen gingen ze stilstaan en wachten wat ze moesten doen.. Dat was wel erg braaf :j ipv dat ze in paniek door denderen.

Tum heeft ook goed meegetrokken, maar op het einde toch weer wat minder.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:35

Hihi ben er niet afgewaait maar mijn petje bijna wel, elke keer voelde ik hem gaan en kon ik hem net tegenhouden. Daarom toch maar wat strakker gedaan :)

Groom heeft ook lekker gestuurd, gaat al lekker de goede kant op als het weer wat beter weer is mag ze meer mennen en dan moet ik mij wel erg inhouden hoor hihi..
Zij ging dan sturen en ik zat tum in de gaten te houden met de zweep hihi meneer moet echt leren meer te doen, maar we gaan al de goede kant op.
Denk dat hij van de vorige enkelspan rijden wel geleerd heeft :P.. dan moest meneer alles alleen trekken en dat viel toch wel even tegen ipv meelopen in 2span :Y)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:37

die wind van vandaag is neit leuk meer,
behalve voor de hoefsmid dan,
die hoefde nu een keer niet zelf te blazen, hahahahah

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:42

Zeg...
Niet om het een of ander hoor.
Maar willen de mensen die gisteren die koppijn hadden hem even lekker bij zich houden?!? :(
Lijkt wel alsof er een compleet leger kaboutertjes in mijn kop naar goud op jacht is. Van al dat gehak krijg ik alleen maar meer zaagsel! 8)7

Tallechie: GEFELICITEERD! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
en je tweelingzus natuurlijk ook ;)

Vandaag zo'n onmogelijke dag...
Had me vanmorgen vergist in de tijd voor het examen, ik dacht 9 uur, kijk ik smorgens nog ff op het rooster, staat er half negen! SH*T!! haast-vlieg en stress-werk natuurlijk. Uiteraard overal file, en uiteindelijk stormde ik om 10 voor half negen de campus op. Gauw op zoek naar het juiste lokaal (daar hadden we nog nooit gezeten, lekker handig altijd) kom je bij de juiste lokalen, alles donker, duister en verlaten :wow:
Stress!
op zoek naar de eerste de beste computer om te zien of de lokalen misschien gewijzigd zijn ofzo. Kom ik onderweg gelukkig een studiegenootje tegen, met hetzelfde opgejaagde gezicht en de vraag "Zijn we te laat?" Wij verder zoeken, terug naar die donkere lokalen, staat er daar opeens een professor.
Wij vragen, goh ja, wat doet u hier? Nou, hij moest toezicht houden op het examen dat om half negen zou beginnen. Na enig navragen bleek dat inderdaad ons examen te zijn! Fijn, zaten we in elk geval goed.
En het werd later en later, en het bleef zo uitgestorven en die man wist verder ook niet van hoe en wat, en das niet goed voor je stresslevel hoor!
Uiteindelijk om iets voor 9 kwam een ander studiegenootje binnen. Helemaal vrolijk en happy "goh, ik dacht dat ik vroeg was, maar jullie zijn wel heel erg op tijd" :? :? :?
Bleek dat de tijd van het examen GISTERENAVOND!! veranderd was naar 10 uur!
ARGH!!! Wisten wij veel, daar kwamen ze ook lekker op tijd mee! :(

En zo reed ik op de terugweg langs de paardenwinkel en heb ik daar maar inkopen gedaan voor mn jongens voor volgend jaar. 2 mooie 225gr waterdichte winterdekens, maat 135 in kleur bruin-lichtblauw (mn wedstrijdkleuren) SUPERGAAF!
meegenomen, gepast... maar blijkbaar heb ik monstershetten want ze hadden allebei de 145 nodig. Gauw ff terug, gelukkig hadden ze die ook nog, en nu mag ik die morgen lekker gaan passen bij ze :)

Groetjes, Lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:42

lacuna: zoiets zou mij ook gebeuren maar idd niet goed voor je stressfactor, ging je examen wel goed?

Kon je niet ook een deken voor mij meenemen hihi :P.. zoek ook nog :P
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 04-02-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:45

jee lacuna, jij heb wel een snertdag gehad idd...

huggg