[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:23

mijn vriend is startnummer 18 en ik ben 22.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:24

Maisie schreef:
mijn vriend is startnummer 18 en ik ben 22.

oke zal erop letten Knipoog

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:09

Ik bedoel er inderdaad mee dat er zoveel zonder startkaart zijn ten opzichte van de rest van nederland.

@sasika, je kan dressuur en vaardigheid op een dag rijden, of SGWM (dressuur, vaardigheid en marathon)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:10

En iedereen in Gilse, succes, dat onthouden lukt heus wel!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:35

liberty schreef:
Ik bedoel er inderdaad mee dat er zoveel zonder startkaart zijn ten opzichte van de rest van nederland.

@sasika, je kan dressuur en vaardigheid op een dag rijden, of SGWM (dressuur, vaardigheid en marathon)

er schijnen ook veel wedstrijden niet in de buurt te zijn en om een halve dag te rijzen voor een wedstrijd is ook zo wat he Knipoog wil het wel maar ga eerst uitzoeken hoeveel wedstrijden ik dan mee zou kunnen doen en of het dan rieel is maar kan nergens vinden waar er wedstrijden zijn

Arethusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:46

Hallo allemaal.
Ik zie zojuist dat dit het voorstel topic is:

Nog even in het kort:
Ik ben Sandra, 32 jaar, getrouwd en moeder van twee dochters.

Ik heb twee minipaardjes
Fitzke merrie van 4 jaar oud
Breezer ruintje van 2,5 jaar oud
beiden platenbont

Ik heb bij de ponys een zwarte geit lopen die regelmatig op de ruggen van mijn ponys mee rijd.
Ik heb een bordeauxdog die niets liever doet als achter de geit aanjagen maar die wordt goed beschremd door de ponys.

Dus kunnen ze allemaal samen in de wei rond rennen. Das wel erg makkelijk.
Ik heb in middels in een ander topic een oproepje geplaatst.
Ik zoek een menmaatje in de omgeving van Geffen (NB).

Groeten Sandra

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:03

tja veel wedstrijden zijn er idd niet. ik rij gemiddeld 4x een officiele wedstrijd per jaar. iets meer zou ik ook wel leuk vinden. maar brabant is net een beetje te ver voor zulke wedstrijden.

op zich zijn de wedstrijden hier wel redelijk vol. zeg maar tussen de 15 en 20 deelnemers.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:30

Maisie schreef:
tja veel wedstrijden zijn er idd niet. ik rij gemiddeld 4x een officiele wedstrijd per jaar. iets meer zou ik ook wel leuk vinden. maar brabant is net een beetje te ver voor zulke wedstrijden.

op zich zijn de wedstrijden hier wel redelijk vol. zeg maar tussen de 15 en 20 deelnemers.

ik woon juist in brabant maar hoor van degene hier dat ze veel naar het noorden moeten. weet jij waar je een lijst kan vinden waar de plaatsen en wedstrijden op staan? kan ik eens kijken hoeveel ik er mee zou kunen doen en het dus ook betaalbaar blijft enzo dan kan ik een keer de knoop doorhakken Nagelbijten / Gniffelen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:45

Wij hebben dit jaar 3 D/V wedstrijden gehad, met zo'n 30 starts, en ik weet zeker dat er meer zijn! Hier had je ook nog Etten Leur en Roosendaal. Wij gaan er volgend jaar 2 organiseren denk ik, en iemand in Loon op Zand wil er ook 1 doen. Verder zijn er 4 wedstrijden op een uur rijden van Breda. Dit allemaal D/V. SGWM hebben we ook wel wat in het zuiden, 4 geloof ik.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:51

sgmw: vrouwenpolder, maasdijk, ysselstein. iig waar mijn vriend heen gaat.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:52

En je hebt nog Geldrop, Uden/Veghel, Schijndel, heukelom.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:54

als ik voor knhs wil rijden is dat alleen D/V hebben jullie ergens lijsten ofzo van wanneer en waar er knhs wedstrijden zijn ? of hoe weten jullie dat ?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:56

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:44

in de mensport staan ook lijsten met wedstrijden.
ik meld me per januari aan als startkaartlid , maar zag tot mijn teleurstellig dat er weinig wedstrijden in noord holland(buurt haarlermmermeer) zijn.
vraagje aan de menners, waarmee knappen jullie je wagen (metaal) op? Ik heb mijn ene kar met hamerite gedaan, maar leek goed, maar gaat er langzaam af.
Wat is het resultaat met ijzerverf of iets anders?
Mijn vriend had het over zandstralen?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:35

Zandstralen en dan laten poedercoaten. Hamerrite is leuk voor in en om het huis maar niet voor op een kar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:31

Vergeet niet dat dan je hele wagen uit elkaar moet en opnieuw gespoten moet worden. Hele klus, maar inderdaad, dan is hij ook onverwoestbaar.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:19

Nu het hier toch gaat over het verven van de wagen, heeft er iemand een idee of het mogelijk is om zelf je wagen te poedercoaten, en hoe je dat dan doet.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:59

Dat is jammer genoeg niet mogelijk... Bij poedercoaten wordt een dikke laag speciale verf op het metaal gespoten, waarna het object in een oven gaat om die laag te doen uitharden. Je moet dus eerst al die speciale verf hebben en daarna een oven die groot genoeg is om je koets in te zetten. Je zou het kunnnen proberen met een gasbrander, maar ik denk dat je laag verf dan niet gelijkmatig genoeg uithardt...

Groeten, SuSEQ

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 05:50

Zo ik kan niet slapen. Ik ben gisteren op koetsenjacht geweest. Ik heb 3 koetsen gezien en nu zit ik in ernstige dubio.
Wagen 1: spoorbreedte 110cm, bokhoogte 82cm en gewicht 125 kilo. Prijs €2450. Ongeveerd. Type recreatie wagen de Lemerij nummer 4.
Nadeel prijs en vering
Voordeel bokhoogte
Wagen 2: spoorbreedte 80cm, bokhoogte 86cm en gewicht 100 kilo. Prijs €2000. 2 puntsvering. type recreatiewagen.
Nadeel spoorbreedte en hierdoor smalle voorbank
Voordeel betere vering en prijs
Wagen 3: spoorbreedte 115cm, bokhoogte 91cm en gewicht 150 kilo. Prijs €2000. 3 puntsvering, Marathonwagen, vergelijkbaar met de wagen van Ciska.
Nadeel hoogte, gewicht
Voordeel stabiliteit, robuustheid, breedte zweng (was bij beide andere wagens maar 30 cm.)

Pony's opnieuw gemeten, Jimmy 85, Wieneke 86 en Billy 73 cm (volgens mij wordt hij joekel).
De 2e valt wat mij betreft af ivm spoorbreedte en omslaggevaar.

De eerste lijkt mij voor dat geld in verhouding minder sterk en degelijk, dus ik neig heel sterk naar wagen 3.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:38

ja moeilijk idd. die met de smalle spoorbreedte zou ik ook niet voor gaan. Wat wil je er mee gaan doen ??

Wij gaan over 1,5 week ook voor karren kijken en wij gaan ook naar de lemmerij. ben benieuwd.

Sucses ermee.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:40

Maisie schreef:
ja moeilijk idd. die met de smalle spoorbreedte zou ik ook niet voor gaan. Wat wil je er mee gaan doen ??

Wij gaan over 1,5 week ook voor karren kijken en wij gaan ook naar de lemmerij. ben benieuwd.

Sucses ermee.

bij dekkers niet kunnen slagen Knipoog of ben je daar niet meer geweest ?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:42

2 span rijden lekker buiten en misschien op termijn ooit een wedstrijdje.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:44

sonjim wagen 3 klinkt inderdaad een stuk steviger enzo ik heb ook 3 puntsvering meot zeggen dat het wel ideaal is hoor Ja en 150 kilo moeten die shetten toch makkelijk kunnen treken met zen 2e mijn pony van 1.20 trekt in zijn eentje een kar van 225

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:50

Dat dacht ik ook, maar wij twijfelden over het beeld, echter inmiddels heb ik me wel al bedacht dat mijn rug ook belangrijk is en zonder vering, blijft daar niet veel van over ben ik bang. Nu is het hier ook nog relatief vlak waar wij rijden en redelijk harde paden geen diep zand (kan wel, maar daar reed ik onder het zadel al amper)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:51

sonjim schreef:
Dat dacht ik ook, maar wij twijfelden over het beeld, echter inmiddels heb ik me wel al bedacht dat mijn rug ook belangrijk is en zonder vering, blijft daar niet veel van over ben ik bang. Nu is het hier ook nog relatief vlak waar wij rijden en redelijk harde paden geen diep zand (kan wel, maar daar reed ik onder het zadel al amper)

maar die 91 cm bokhoogte is tot boven rugleuning of van onder tot zitting zegmaar ?