[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:54

Gaaf Gem, hoe ging het toen je zelf met haar aan het werk was.. ging ze goed ? En hoe ging je rug.. ?

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:59

Ik kan weer gewoon 'volle bak' enkelspan mennen, al zoek ik de kuilen en hobbels niet op in volle draf of galop hoor. Maar gewoon trainen in de bak, wei of in het bos gaat wel weer goed. Het voordeel van zo'n hernia-verleden is dat je veel meer op ontspanning in je eigen romp let. Dus goed voor 'easy contact' zoals de instructeur altijd zegt.

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:51

Gem fijn dat het mennen weer gaat. *\o/*

Hier let ik ook op de kuilen en hobbels, ben er een keer hard door gereden en heb toen 6 weken bij de ortho gelopen, was een dure geul |o

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:07

Gem, heerlijk dat je weer kunt mennen. en superleuk dat het in tweespan ook goed ging.
Bianca, iedere dag lekker op pad met de honden denk ik? Neem je dan iedere dag een ander setje of steeds dezelfde?
Marga, Thor gaat inmiddels met alle gemak door plassen heen, zelfs door heel kleine, of best diepe. Degene die met me mee was had haar paard in de 3 jaar dat ze hem heeft, nog nooit door water heen gekregen. Dan dook hij gewoon de struiken in ofzo. En jawel, hij is door het water gegaan, eerst aarzelend, maar steeds iets beter. Zo leuk om te zien hoe het vertrouwen dan groeit.

Weer 2 dagen werk achter de rug, dus uitgeblust. Hopelijk kan ik morgenochtend de bak hier nog slepen voor hij teveel ontdooid is (hij is nu nog te hard). Hij moet niet helemaal ontdooid zijn, dan kom ik er met al dat water ook niet door en maak ik diepe geulen. Dus hoop dat het gaat lukken, zodat ik later van de week mijn dressuurproefje kan rijden en filmen. Ik heb me voor online WE wedstrijd opgegeven, en moet dan een dressuurproef en een stijltrail opnemen. Trail doe ik op 13 februari bij een stal in de buurt, dus hoop dat het weer een beetje wil meewerken.

De geiten lopen hier inmiddels weer bij elkaar en dat gaat heel goed. Komend weekend gaan we alle hokken dan in de echte geitenwei zetten, dan kan het hek dicht en kunnen we tzt de extra hekken weer weghalen.

Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:03

Tine, de ene hond kan wel elke dag trainen.....de andere niet..ze zijn inmiddels bijna 9 en bijna 10 jaar oud eentje is 6 jaar.. ik wissel wat af onderling.... maar omdat ze wat ouder worden...komen ook de beperkingen bij de hondjes..ik hoop dat ze nog een paar jaar fit zullen blijven, en nog kunnen doen wat ze het liefste doen...en waar ze echt niet zonder kunnen..ze hebben het rennen met elkaar door de natuur nodig..anders vervelen ze zich kapot..

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:55

Jeetje Bianca, wat vliegt de tijd. Ik had helemaal niet door dat ze alweer zo oud waren.

Ik weet niet of ik het hier al had geschreven. Maar ruim een week geleden kwam zoonlief ineens met de opmerking dat hij het paardrijden (en dan met name het springen) toch wel erg miste. We waren echt enorm verbaasd, hadden dit niet zien aankomen. Dus wat mensen benaderd om rustig op zoek te gaan naar een springpaard. We kregen van een iemand het aanbod dat hij paarden zou gaan rijden voor iemand anders (die kennen we niet en ze wonen hier ook best stukje vandaan, 3 kwartier met auto) Zoonlief wilde dat niet, wilde liever een eigen paard.

Vandaag kreeg ik onverwacht van een manegehouder hier in de buurt de vraag of zoonlief wellicht wilde helpen met het rijden van jonge ponys. Voor de vorm de vraag doorgestuurd, maar ik verwachtte een negatieve reactie. Nou, daar zat ik even mis. Dat leek hem heel leuk, of hij vandaag al heen kon. _O- _O- Toen ik thuis kwam uit mijn werk, zat hij nog net niet te stuiteren hahaha

Dus.... ja, hij is nu een pony aan het rijden en ik kreeg net filmpje en dat ziet er super uit. Mooie is dat hij eigenaar, en locatie goed kent, en dat hij er ook zelf op de fiets heen kan gaan. Sterker nog, ik mocht vanavond niet mee _O- Ik hoop straks uitgebreide verhalen te horen (maar zal wel iets worden ja was leuk, ging goed.)

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:59

BIanca de tijd vlieg ze zijn zo al op leeftijd en als ze het helemaal goed doen is de resterende tijd zo kort.

HA Tine leuk dat zoonlief het werken met paarden/pony's mist, en nu aan de gang kan in de buurt.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:02

Precies Marga....
Om ons heen zijn honden die rond deze leeftijd echt snel aftakelen.... je weet het als je dieren hebt... ze leven niet lang genoeg....je doet alles wat je kunt voor ze.. maar er komt een dag van afscheid nemen..nu genieten we vooral nog samen...maar het besef is er dat dit niet eeuwig gaat duren... tijd is veel te snel gegaan...
Tine..dat is erg leuk voor Patrick, dat heb ik ook een poos gedaan toen ik jong was, is superleuk.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:11

Zo grappig, zoonlief heeft zo nog een uur les, maar kan haast niet wachten om naar de manege te gaan. Hij heeft gisteren enorm genoten. Een leuke 4 jarige donkere valk gereden. Vandaag gaat hij er 2 of 3 rijden.

Vanmorgen even de bak gesleept, bovenste laagje was ontdooid, dus geen diepe geulen getrokken. Hopelijk kan ik dan komend weekend gewoon in de bak rijden.

Ik ga nu maar even naar bed, lampje gaat bijna uit....

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:35

Mijn knappe smurf. Zijn tafelmanieren zijn er niet op vooruit gegaan. Hij duikt altijd in zijn emmer slobber (onderin ligt het lekkerste??), dus tegenwoordig altijd een vieze neus. Maar ach, zo lief met kinderen.


Afbeelding

Zijn toekomstige bijrijder van 1 jaar probeert het vast even *\o/*

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:48

Geweldig Tine en die oortjes van Amerigo ook altijd zo briljant achterwaarts := deed Ollie ook altijd <<)
Wat ontzettend leuk van Patrick *\o/* kan hij weer lekker actief bezig zijn. Goed voor zijn zelfvertrouwen!

En wat je zegt Biancacoo de hondjes komen al op leeftijd. Mijn Wiske is net 9 jaar geworden... ze wordt in uiterlijk ouder. Een oog heeft al wat staar. Grijze snoet. Buiten is ze bij tijden nog zo gek als een deur. Slaapt alleen wat langer en dieper als ze flink bezig is geweest (of zoals vandaag met de hondenuitlaat mee, dan is ze de hele dag 'af').

Straks bijverdienen als kapster Marga!

Wat heerlijk Gem. Eindelijk weer achter je knappe paard *\o/*

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:35

VHU ik kan alleen kantjes maaien hoor.

Tine fijn dat Patrick het naar zijn zin heeft.

Bianca hier is de tekkel al weer 11 jaar de tijd vliegt.

Wij hebben vandaag Cor naar school gebracht, hij is intern. We zijn blij dat we weer heelhuids thuis ziijn. Hoezo minder verkeer, ik vind het nog rete druk bij A'dam en omstreken, en op de terugweg regen regen en nog eens regen, wat een water, hier was gelukkig wat minder gevallen.

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:46

Ik zag al een foto op insta voorbij komen van een knap vosje die van Texel kwam. Wat een prachtige kleur heeft hij toch!
Tine wat onwijs leuk dat zoonlief zo enthousiast is over het rijden weer!
Hier ook een hond van 10, lekker beest is het. En onze scheefpoot Beer wordt alweer 3 over een paar weken.
Vandaag was de klusjesman er die 8 jaar geleden eigenlijk alles heeft gedaan in ons huis weer een klusje aan het doen, zo’n raar idee dat er geen paarden staan die er toen ook waren. Kwam ff binnen bij me.

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:01

Ips leuk om te lezen, zit zelf niet op insta en ook niet op facebook.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:27

Hoe heten jullie op insta... kan jullie niet vinden... ;(

Ips...ja..dat zal er idd even ingehakt hebben.. :knuffel:

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:03

Ai dat zijn van die rotmomenten Ips :(:)

Wat leuk Marga! Zo leuk weer zo'n puppy <3

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:46

Biancacoo schreef:
Hoe heten jullie op insta... kan jullie niet vinden... ;(

Ips...ja..dat zal er idd even ingehakt hebben.. :knuffel:

Wij volgen elkaar wel op insta :+

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:45

Haha ja ips... jou en janouk die wel idd..

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 00:54

Ik zou niet weten wat ik met instagram moet doen :+ .

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 01:22

Gem schreef:
Ik zou niet weten wat ik met instagram moet doen :+ .

Mooie foto’s plaatsen, van miepje, de hond, mooie uitzichten. :+

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 01:55

Ipsilonka schreef:
Gem schreef:
Ik zou niet weten wat ik met instagram moet doen :+ .

Mooie foto’s plaatsen, van miepje, de hond, mooie uitzichten. :+

En dan :o? ? Dan zet iedereen een duimpje of zegt "leuk!"? Zet heel af en toe nog een foto op FB ... duimpjes, 'leuk' ... tja.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:13

Ik zit ook niet op instagram ;-)

Goedemorgen allemaal. Straks lekker naar het bos met Thor.

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:24

Hier nog maar wat boodschappen gedaan zodat we het wel uithouden tot half volgende week, gezien het weerbericht en ervaring met stuifsneeuw duinen.
Pony's hebben vrij het is ons te nat. Gister bijna alles klaar gemaakt voor de voorspelde winter.
Nu het restje nog o.a. slee voor Pep klaarmaken, zand vorstvrij zetten anders is het bevroren en kan je niet strooien, e.d.

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:34

Hier voldoende in huis. Paarden kunnen ook nog wel even vooruit, in het ergste geval moet ik volgende week met de auto hooi halen, maar dat einde week dus dan zijn de wegen wel weer berijdbaar. Er ligt voldoende zand om het erf te strooien.Voor ons ook wel van alles in huis en anders ga ik lopend boodschappen doen.

happytime

Berichten: 1253
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:06

Belker van harte gefeliciteerd *\o/*
Gem : ik kijk alleen maar plaatjes op instragram,snap het niet zo,fb wel
Hier ook maar de kraan afgesloten,straks ff met mijn vriend kacheltje uitzoeken en bestellen/afhalen bij bouwmarkt tegen bevriezen waterleiding.
En nog even snel grote baal voordroog plak voor plak binnen leggen(baal ik breder dan staldeur)gelukkig krijg ik met de dag meer energie,dinsdag operatie dus wil alles 'hulp"klaar hebben :j