[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:43

Blijkbaar was het dan nog niet zo verkeerd :P anders volgende keer even filmen. Waar wordt ze zo hyper van in de proef? Geweldig fijn zeg dat je man dat allemaal doet!

Vandaag naar stal op en neer gefietst was zulk mooi weer (op de heenweg) .... maar werd steeds slechter ging terug met natte sneeuw :+ gelukkig wel flink wind mee.
Lekker gereden met Ollie en Piet gefreestyled, vindt hij zo leuk. Alleen dus flink mokbeen bij Ollie bah. Kootholtes zaten stukjes in, alles eraf gekregen zag er erg rood uit. En aan zijkant been ook nog een stuk. Ze is daar heel gevoelig voor en het is zo nat allemaal. Hoop dat het er morgen wat rustiger uit ziet...

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:53

In de inrijbak al druk door medemenners die de hele tijd aan het klikken zijn etc. En ze vind het ook nog moeilijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:19

OK ja andere hulpen voor andere paarden en Detje maar denken dat het voor haar bedoeld is terwijl ze het ook nog moeilijk vindt :(:) wordt vast vanzelf beter. En straks kunnen jullie weer lekker naar buiten :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:56

Ips heeft een hyperDet...lijkt me dan dat je je handen vol hebt idd.. Fijn dat je man zo helpt bij alles ! heerlijk !!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:52

Precies buiten kan ik de rust opzoeken en haar de eerste tien minuten gewoon op standje turbo rond laten draven haha. Nu vanaf morgen weer trainen voor zaterdag :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:33

marga1 schreef:
Hallo Janouk de KNHS vult de ouders achteraf in als de ouders niet in het systeem zitten, moet je wel invullen en dan staat het er een paar dagen er wel op. Ik heb zelfs achteraf per mail gevraagd om de ouders van mijn shetlander toe te voegen en dit hebben ze ook gedaan.

En inderdaad: ik zag net dat ze toch zijn ouders nu hebben ingevuld.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:32

Goedemiddag

Janouk: fijn dat het nu toch klopt. Is wel zo leuk als het erbij staat
Ips: toch mooie ervaring zo. Gaat vast wel goedkomen.
VHU: balen van de mok. Hier gelukkig ondanks alle natte zooi geen last van

Nou, ik weet nu ook wat paniek is. Gisteren en vanmorgen vroeg was ik eigenlijk niet echt zenuwachtig voor mijn eerste keer sinds 23 jaar voor groep 3. Dat veranderde helaas toen ik op school was. Er lag een keurige lijst met wat ik allemaal moest doen, kon echt niet beter. Maar ja, ik snapte er weinig van, waar vond ik wat. Hoe moest het nu toch met dat digibord. Op een gegeven moment wilde ik echt al gillend mijn boeltje pakken en naar huis vluchten. Maar ja, dan kan je het invallen verder natuurlijk wel op je buik schrijven, bovendien, wat moesten die kinderen en collega's dan. Maar echt, man, nooit geweten dat je je zo kon voelen.

Het was ook nog eens een heel drukke groep volgens de waarschuwingen van collega's. Nou, daar ga je dan. Gelukkig hebben de kinderen me heel goed geholpen en hebben we samen toch alle opgeschreven lessen kunnen doen. Misschien niet helemaal zoals het moest, maar we hebben het overleefd ;-). En ik vond die drukke kinderen eigenlijk best wel meevallen, je hebt nu eenmaal altijd een paar van die exemplaren. Tussen de middag hoorde ik dat ik al invaller nummer 3 op rij was. Toen had ik helemaal zoiets van: ze doen het best goed. Maar ja, smiddags had ik dus wel mijn handen vol aan ze. Maar goed, ik kan toch heel tevreden terugkijken. Heb volgens mij goede lessen gedraaid (ik ben dan wel zo'n streber dat ik ze niet wil bezighouden, maar gewoon echt wil lesgeven) en weet inmiddels al het een en ander van het digibord. Als ik het nu morgenochtend ook nog weer weet op te starten, gaat het helemaal goed komen. Maar man, dit was echt wel even heftig hoor. Ik was echt in paniek. Nog nooit meegemaakt.

Nu maar even stront scheppen in de wei. Hoefsmid was vanmorgen nog geweest voor Rembrand die ijzer was verloren (gelukkig wel gevonden in de blub). HIj is zo lief geweest Rembrand daarna in de wei te zetten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:47

Begrijp helemaal wat je bedoelt Tine supergoed dat je het zo goed hebt volgehouden en afgesloten _/-\o_
Dan is het gewoon heerlijk dat je lekker kunt strontscheppen :+

Ollie heeft dus echt aan 4 benen mok -O- vandaag weer alles schoongemaakt, het zag er al wat rustiger uit gelukkig. Heb haar maar een uur of 3 buiten laten staan en toen weer naar binnen. Maar even vooral droog staan. Piet's staart even gewassen (niet tot de staartwortel hoor, gewoon de helft) en zijn voetjes afgespoten. Vond hij wel interessant 8-)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:52

goedeavond..

@ tine in paniek maar toch goed gekomen.. en top hoefsmid die paard weer terug zet.
@ vhu ollie heeft nieuw fijn adres.
@ janouk heeft ouders er toch bij staan en janouk al weer aan het hoofd schudden.
@ ips niet fijn gereden maar wel veel punten.
@ ava weer lekker in tub geweest al was het laat
@ LS welkom terug hoe gaat het met het rijden?

wij hebben zaterdag kadertraining gehad in ermelo... was koud en druk met welsh hengstenkeuring.. maar toch wel lekker getraind.. stond een heel moeilijk vaardigheids parcours en begonnen met 12 ballen -O- .. na wat uitleg en proberen werden het er uiteindelijk 2 *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

gisteren weer met het 4 span dressuur getraind en meteen ook de ZZ dressuur proeven geoefend voor zaterdag.. dan hebben we wedstrijd in onstwedde en zijn we weer een dagje zoet.. moeten om half 10 met hidde.. om half 3 met 2 span en om 7 uur met 4 span en dan s'middags tussen door ook nog onder het zadel even uzma losrijden zodat ie in het 4 span wat rustiger is

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:23

Lanouska: mooie samenvatting en weer fijne trainingen gehad
VHU: ach die arme pony, 4 benen -O-

Nog iets hilarisch. Ik had via de mail inloggegevens gekregen om instructiefilmpjes ivm schoonmaken te kijken. Als je alles had gezien, moest je een toets doen en als je slaagt krijg je dan een certificaat. Dus ik gisteravond aan de slag geweest. En dus ook de toets gemaakt. Bleek ik toch nog 1 fout te hebben, maar goed, wel geslaagd. KOm ik er net achter dat ik maar de helft van de filmpjes had bekeken, dat er nog een bestand was met de rest. Oeps. Nou ja, dat verklaart dan ook mijn ene fout hihi. Maar mooi weer een certificaat op mijn cv. :+

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:52

Ik ben kapot...

|( † Juultje 16-02-2016 †
Onverwachts uit het leven gerukt onze lieve Juultje
We will never forget you, |(
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:54

Sterkte LS :(:) :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:33

Ach sneu...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 07:16

Sterkte LS

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 07:59

Heel veel sterkte LS :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 08:38

Oh, jeetje, heel veel sterkte LS... Vreselijk

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 08:57

:(:) dikke knuffel LS.

Mooi span is het om zo te zien gaan, Lanouska.

Haha, tine, weer extra punten op je cv. Nooit gek om systematisch te leren schoonmaken :D

Vhu, wat prut aan 4 benen mok. :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:11

Ls ,.......sterkte.. :(:)
Lanouska, supermooi span,....jullie paard linksvoor vind ik er gaaf.... :~
Vhu,...hoop dat je de mok snel onder controle krijgt bij haar....

Y;( als ik je vergeten ben.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:06

Ls heel veel sterkte wat een pech heb je toch :(:)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:09

Bedankt allemaal, en Rhine idd.. t moet hier wel wezen altijd..

Mooi 4 span hier boven.
En Ollie 4 benen mok.. Gets!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:08

Waaraan is je hondje eigenlijk overladen LS?
Echt super mooi span! Jullie hebben weer een drukke agenda Lanouska.

Vandaag was het een stuk minder 'vurig' de mok, voorbenen vrijwel weg, achter nog niet. Maar gaat goede kant op gelukkig. Ollie aan de pessoa gehad ze was erg braaf en daarna nog lange lijnen gedaan in de bak en stukje over de weg. Dat laatste vond ze erg leuk toen ik terug wilde stappen had ze zoiets van ik wil nog nog terug :+ Piet was alles vergeten geloof ik van de afgelopen keren die deed net alsof het vooral de kunst was heel hard een rondje om me heen te draaien als ik erachter wilde gaan lopen :P 't was vandaag ook of draven of stilstaan. Raar beest.

En Tine, heb je het smartboard aan de gang gekregen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:19

Balen van de mok vhu.... Hopelijk trekt het vlot weg
Mooi span hierboven

Vandaag tijdens een wandeling met mijn zoontje in de draagdoek uitgegleden op een stuk ijs..... Gelukkig kon ik het voorkomen dat ik voorover viel. Flink mijn gehele linkerbeen bezeerd.
Was met een aantal andere mama's en die hebben Gup uit de doek gehaald voor ik out ging van de pijn...
Toen ik weer bij was terug gelopen naar de auto en snel naar huis gegaan. Nu met been omhoog met dikke laag Arnica en arnica druppels.

Hopelijk kan ik morgen nog een beetje bewegen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:51

Keet wat schrikken zeg! Gelukkig goed afgelopen. Op jouw pijn na dan natuurlijk.
Vhu met vergeetachtige Piet. Ja, lukte goed maar geluid deed het niet , dus filmpje kijken ging niet door. Apparaat bleek daar wel vaker last van te hebben. Verder wel alle lessen van de planning kunnen geven. Morgen mag ik bij meeleesbokker in de klas komen oefenen met digibord. Heel blij mee!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:40

Oei Keet wat schrikken.. Gelukkig is de kleine oke..

VHU, t is heel snel gegaan van hoe ze s'ochtends nog rende, deed ze ineens raar met haar hoofd snel naar de dierenarts en gebeld dat we met spoed aankwamen eenmaal daar had ze nog maar 33 graden en raakte ze in shock. Ze was heel moeilijk te prikken haar infuus wouden ze vervangen voor een verwarmd infuus maar dat lukte niet meer ze was al aan het sterven en terwijl het pootje gegipst was konden ze geen vaten meer vinden om een poging tot redden te doen. Conclusie van de artsen zijn zeker weten dat dit vanuit hoe hoofd gegaan is passend met het gedrag, hoe snel het ging etc. Hij denkt een geknapte tumor of een hersenbloeding. Ze heeft wel het allerlaatste spuitje gehad om zo snel mogelijk uit het leven te zijn maar daar was amper iets voor nodig..

Ik was gister enorm van streek me vader heeft me opgehaald, heb haar uit haar mandje gehaald (eigenlijk die van mijn hondje Patser) en haar een laatste knuffel gegeven zo sneu hoe ze erbij lag... Ik heb mijn hondje gepakt erna laten kijken maar die wou er niks van weten mijn hondje was helemaal stresserig wel, ik heb de begeleid wonen baas gewatsapt verhaal uitgelegd maar hij reageerde niet, toen heb ik de manager mijn grote vriend het zelfde geaapt die zei geef me 5 minuten... Toen na die 5 minuten kreeg ik een app dat Patser voor 1 keer bij me mocht slapen en dat ik het netjes geregeld had ipv gewoon te doen. Mijn hondje is erg aan het zoeken geweest vanacht.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:51

Wat gaan jullie snel, ga bijlezen en hopelijk nog wat schrijven daarna.
En niet rot bedoelt, maar ik ben blij dat ieder huisje hier zijn kruisje heeft ( en dat jullie dat ook willen delen hier) soms dan denk ik wel eens ben ik nu de enige die weer wat heeft. Nogmaals echt niet vervelend bedoeld maar het geeft me ook rust dat iedereen wat heeft. Al hoop ik dat iedereen snel weer opknapt en hersteld . En Ls veel sterkte!