[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_Tommy

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:09

Ik vind het ook altijd heerlijk om met Tommy te gaan fietsen. Alleen vind hij het gras soms iets te intressant waardoor ik ook nog wel is om getrokken word. Word ook een onderdeel van mijn training. Ook ideaal in de winter. Als het echt te koud is om stil te zitten met mijn hernia en spieren

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:48

Leuk Toydoll!
Ik vind fietsen met de pony ook erg leuk alleen mijn mini wilt of heel hard of ze staat ineens stil en wil dan omdraaien... ik weet niet wat ik ermee aan moet :(

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:14

Fietsen met de pony aan de hand... dat zou een goed plan zijn voor ons shetlandertje Lente.
Ik heb voor haar zo'n sulky cavaletti, maar kom er niet veel aan toe om met haar te gaan mennen. Ze heeft dan ook een zeer beroerde conditie en hijgt gigantisch na een klein stukje draven voor haar wagentje. Onbelast meelopen naast de fiets zou dus goed voor haar zijn.
Hoe leer je zoiets aan? Gewoon gaan doen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:21

Ik doe het altijd gewoon,ze moeten wel niet bang zijn voor de fiets natuurlijk.en zelf moet je ook beetje handig zijn.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:25

Heb je ze dan aan een halstertje? Of doe je een hoofdstel met bit in (voor meer controle)?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:33

Mijn Welsh snapt fietsen nog niet maar vraag ook af of ik dat moet willen met hem. :')
Maar ben nu eigenlijk wel benieuwd. Misch straks.
Buck vind de fiets igg wel leuk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:36

Onze Snuitje vond aan de fiets ontzettend leuk. Gewoon hoofdstelletje in en naast je houden, ging prima. Met Simba deed ik het ook. En ook met Ushi, mijn dravertje. Maar die draafde zo godsgruwelijk hard, dat was af en toe wel spannend :+
Denk dat ik met Ollie rechtstreeks de berm in vlieg :))

Vandaag heerlijk sloom stap/drafritje gemaakt met stalgenootje :7

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 15:35

Ik ben zo een gek die met 2 ponys aan de hand fietst hihi. Niet grote stukken maar vooral om ze van en naar huis te brengen. Ze staan nu 500 meter verderop en thuis staat mijn wagen dan is fietsen een mooie oplossing. Zondagochtend hadden ze hun koppie erop zitten. Tum ste
eds in de billen bijten van rivaldo waarop rivaldo weer met een bokje reageerde. Ze moeten bij mij altijd achter elkaar in de berm lopen ivm smalle wegen. Dit gaat prima.

Willem_aukje tip voor het willen grazen tijdens het fietsen doe een touwhalster om dit werkt wat strenger op het moment dat het moet. Werkt bij tum super.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:53

MarjaR schreef:
Hoe leer je zoiets aan? Gewoon gaan doen?

Als je het veilig wilt doen moeten ze aan de hand wel eerst (echt) goed luisteren. Dus als jij gaat rennen moeten ze gewoon mee rennen, en niet gaan 'hangen', niet je voorbij schieten etc. En als jij stopt met rennen moeten ze gewoon zelf ook weer stoppen (niet inhalen).

Elke moment dat ze aan de lijn trekken is een moment dat je van je fiets af lazert ;-)

VHU haha ja met zo'n draver lijkt me best spannend haha!
Hier stukje door de wijk:

En door t bos:

(best lastig hoor, met 1 hand filmen, en andere hand pony vasthouden EN fiets proberen door modder rechtdoor te laten gaan :P

Ik heb trouwens geen hoofdstel om maar touwhalster. Hoofdstel ook wel eens geprobeerd maar dit werkt beter.

Kyano is zadelmak XD

Boosters zadel, dus past niet helemaal goed. En nee, hij wordt uiteraard voorlopig niet gereden, maar dit soort geintjes is wel handig voor zijn opvoeding :P

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:17

Ja klopt maar ook daar trekt ie soms gewoon door heen.
Het komt ook zo onverwacht en dan heb je op de fiets soms iets minder te vertellen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:33

Vind Kyano een super leuke pony hoor Toydoll, geef hem een jaartje of twee de tijd en je krijgt er dan zoveel plezier van :j

Nee als ze zo het gras induiken is er niet veel aan. Als ze gewoon lekker doorlopen is het hartstikke leuk. Rivaldo stoer!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 19:37

Tip houd nooit je pony en stuur tegelijk vast je verliest dan sneller je evenwicht of kan omgetrokken worden. Dus altijd 1 hand stuur en ander de pony.

Kyano is een leuke pony moest wel lachen met je hond voor je fiets. Oeps je zal er maar overheen vallen.

Ik ga zo even met ze wandelen en grazen. Daarna grote schoonmaak want morgen komt de taxateur voor het huis. ( deze gaat me vriend van me schoonouders overnemen)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:40

Jullie hebben me geinspireerd ,heb vanavond weer heerlijk een stukje gefietst in de zon! :) eerst langzaam opbouwen. We hebben 5 km in een halfuur gefietst, dus best netjes.

Ze waren alleen echt zeiknat! Zijn die van jullie geschoren of worden die ook zo nat?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 20:18

Hier jachtmodel geschoren.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:31

L_Rivaldo schreef:
Tip houd nooit je pony en stuur tegelijk vast je verliest dan sneller je evenwicht of kan omgetrokken worden. Dus altijd 1 hand stuur en ander de pony.

Kyano is een leuke pony moest wel lachen met je hond voor je fiets. Oeps je zal er maar overheen vallen.

Ik ga zo even met ze wandelen en grazen. Daarna grote schoonmaak want morgen komt de taxateur voor het huis. ( deze gaat me vriend van me schoonouders overnemen)

Ik heb eigenlijk altijd de hand waarmee ik pony vast heb ook stuur vast, alleen heb ik het touw zegmaar in mijn vingers eronder, dus ik kan makkelijk 1 lus 'los laten' zonder stuur los te laten.

Maar goed met filmen met 1 hand aan t stuur en daarin ook pony hahaha nee dat is niet meest praktisch :P Maar ach :P Vallen worden we hard van.

Succes met schoonmaken!

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:36

Heb nooit mijn stuur vast net de hand waarmee ik pony vast heb.
Alleen tijdens het opstappen even.
Anders lig je zeker op de grond haha

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:09

Wat ik wel regelmatig heb, is dat de buiken tegen m'n bagagedrager aanstoten. Ik moet altijd erg aan de kant van de weg fietsen, en daar zijn die bolle buikjes iets te dik voor :D

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:13

Hebben jullie dan fietsen met terugtraprem? En je zadel zo laag dat je gemakkelijk een voet aan de grond kunt zetten?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:03

Ik fiets inderdaad vaak met mijn omafiets omdat die een trugtrap rem heeft,nee niet zadel extra laag.pony,s of paarden moeten getrand aan de hand stap draf halt enz moet er wel beetje in zitten en dan fietsen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:17

Citaat:
Wat ik wel regelmatig heb, is dat de buiken tegen m'n bagagedrager aanstoten. Ik moet altijd erg aan de kant van de weg fietsen, en daar zijn die bolle buikjes iets te dik voor :D

Ahhh wat schattig. Dat heb ik nog nooit gehad met die van mij :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:46

Mijn zadel staat wel laag genoeg zodat ik snel een voet op de grond heb mocht het misgaan.
Natuurlijk moeten ze de commando's goed kennen, maar schrikken van een opvliegende eend of een beetje joligheid heb je zo. Dan is het wel fijn als je snel stabiel bent om ze even weer terug te nemen.

Haha VHU, wees blij, dan heb jij ook niet van die dikkertjes. Mijn Welsh is prima op gewicht, maar zodra ze gaat draven, ik weet niet wat er dan gebeurd, maar die buik! :wow: >;)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:54

Hier gister geprobeerd met fiets, maar ik kom niet weg op n gewone fiets (reuma).
Dus binnenkort proberen met me eigen fiets.

Mijn welsh is op gewicht niet dik niet dun. Je krijgt hem ook niet dik... Wel snel dun.
Hoop dat ze snel t gras op kunnen, maar moet t gras wel gaan groeien!

Mijn shet is gewoon dik geworden. :oo Voor te eerst!

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:32

Schrikken nou dat gebeurt maar weinig en dan beweeg ik mee stap nooit af,ben wel enorm handig met de fiets moet ik zeggen.fiets ook met onze 2 honden en dan moet je soms ook goed reageren met passerende honden.ik heb nooit problemen ook niet met jaarlingen en 2jarige

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:11

Fietsen is inderdaad erg leuk, Barney doet het prima naast de fiets. Met Pip ben ik levensmoe naast de fiets, hij kan het wel maar hij kan ook zo ineens een spurt maken. Mijn man heeft een keer een week thuis gezeten omdat hij van de fiets is getrokken door Pip. Nu fiets ik niet meer met ze, ik sta te ver van huis en ik zet geen fiets op stal want er staat al zoveel zooi van ons.

Het trainen gaat weer goed, de kilometers lopen op en veel verschillende activiteiten te doen met ze. Na volgende week met de vier trainingsdagen in Diever hebben ze weer wat dagen rust.
Vandaag ga ik naar het strand, dit is altijd een fijne en ook zware training. Ik bind mijn ton water op de wagen en als ik weer boven bij het verharde pad ben kunnen ze drinken en even bijkomen met een appeltje. Wie weet is de ijsjes meneer er en kan ik een waterijsje nemen :)

Vraagje voor VHU: ik vind Barney niet altijd goed genoeg voor gehydrateerd. Ik geef ze drie dagen voor de wedstrijd electrolyten als het warm weer is. Hij krijgt op de dag voor de wedstrijd slobber met veel water. Penen en appels op de wedstrijd en uiteraard slobber. En dan natuurlijk het hooi en ander voer maar daar haalt hij geen vocht uit.
Maar toch lijkt het niet voldoende te zijn en ik vrees dat ik dan met de klasse 3 in Etten-Leur een probleem ga krijgen. Heb jij nog tips om dit beter te managen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:18

Mag ik vragen waarom 3dagen van te voren en niet op de dag zelf,bedoel de electolyten