@ Bianca grappig ik denk vanmorgen bij het openen van het gordijn gets gevroren alles wit en denk gelijk oh Bianca is blij. Hi hi
Biancacoo
Geplaatst: 03-12-13 11:21
weer terug van het trainen...even aan de wiener melange..even bijkomen.. Broek bevroren onderaan, ik was door een plas gereden...broek nat, die was in mum van tijd echt bevroren...haha.. hondjes hebben heeeel goed gelopen... Ze zijn echt helemaal in zijn element als het onder nul komt. 3 reeën vlak voor ons overgestoken...of 1 die we 3 keer gezien hebben....dat weet ik niet, haha... mooie route, nieuw stuk, maar ze gingen echt als de brandweer... en terug bij de auto..helemaal blij en fit, snel ademhaling en hartslag weer hersteld ook bij alle 4, dus dat is erg fijn. het word een team..mooi om te zien dat ze samen beginnen te trekken, en samen de bochten nemen..
verder..heb ik een ton was op te vouwen, en huis nog schoonmaken voor sinterklaasavond van donderdag..haha..nog zat te doen..
Bicci..ik denk aan je vandaag.....
De anderen, hopelijk een fijne zonnige dag.......
tine10
Geplaatst: 03-12-13 13:37
Sorry, weer even spam. Buiten liggen de honden bijna altijd tegen elkaar aan te slapen. Tot nu toe was het niet gelukt daar een foto van te maken. Nu wel, een beetje.
Bianca: wat zul jij vanmorgen hebben genoten!!!
Hier ook nog een lading was en strijk die weggewerkt moet worden en huis moet nog gesopt. Wij vieren komende zaterdag sinterklaas hier thuis, dus dan moet het wel netjes zijn. Wil ook nog bladruimen in de tuin.
Vanmorgen met zoonlief naar ziekenhuis. Hij mag gebruik mitella afbouwen, tape mag eraf en hij mag weer buiten spelen. Vanaf volgende week ook weer fietsen en gymen, week erop weer paardrijden. Alleen judoen mag nog even niet. Zoon is erg blij!
George gaat nog steeds niet goed. Morgen gaan we even op ziekenbezoek bij hem. Arm beest
Biancacoo
Geplaatst: 03-12-13 13:48
ja, mooie foto Tine ! Fijn dat je zoon weer zonder mitella mag, weer rustig opbouwen !
Zo poe poe klaar met de stallen. Vanavond de laatste 3 merries ophalen van de wei aan de andere kant straat. Nu komt alles s' nachts op stal. De laatste 3 stallen waren nog in gebruik als een soort opslag. Dus moest ff aan de bak maar ze zijn schoon en vol stro. Ze kunnen er dus in. Fijn weer alles op stal. Wel veel meer werk maar altijd leuk als je s' morgens komt en 8 koppies kijken je aan zo van eten!!!
Vanmorgen db lekker gelongeerd in de zon, dat is genieten. Morgen word alles geent en donderdag gaan ted en db en nenny naar de paardentandarts. Zaterdag ga ik met db naar ene lelyveld in Lemelerveld. Beetje zoeffie zoeffie meneer. Geen idee hoe of wat maar ik heb nu al een paar keer gehoord dat er super kreupelen paarden weer goed vandaan komen. Gewoon benieuwd eigenlijk. Of hij misschien iets weet of kan met die rare stap van db. Ach misschien is het niks. Een vriendin gaat er ook met der paard heen. Gaan we gezellig samen.
@Bic: hoewel het al achter de rug is, toch veel sterkte. Ik heb nog aan je gedacht vandaag toen ik vanmiddag zelf bij een uitvaart zat. @Tine: aaah wat een leuke foto! Pupsel groeit hard. Kennisje van me heeft ook zo'n hond, leuk beest. @Aks: ik ken het gevoel, maar komt echt wel goed. @Obelix: druk aan het klussen geweest in het weekend. @Vhu: ben altijd blij dat wij gewoon ouderwets pakjesavond hebben, lekker met cadeautje en geen rijmpjes (ben daar zo slecht in).
Gelukkig zelf weer opgeknapt. Zondag lekker even rondje met Vjell gedaan, heerlijk. Vanmiddag lekkere warme outdoorlaarzen gevonden (meestal zijn ze of te hoog of te smal). Ik heb er alle vertrouwen in dat ik zondag geen koude voeten krijg
super veel dank voor de lieve woorden en bokt-steun
heb ik iets gemist mist? jij ook heel veel sterkte meid
de uitvaart vandaag was enorm emotioneel. de klasgenootjes van de kinderen van de overledene waren erbij, echt kleine kids allemaal, zo sneu. de grootste zaal waarin de dienst gehouden werd was zo afgeladen vol, merendeel moest staan en de deuren konden niet dicht..
heeft allemaal heel veel indruk gemaakt, ben nu ook echt mega moe.. ben gelijk na de dienst de taxi op gegaan, was goede keus, gaf precies de goeie afleiding.
39jr mocht hij maar worden, even oud als ik, de eerste van mijn eigen generatie die ik af moest geven.. zn vrouw zelfs sprak nog even tijdens de dienst, wat heb ik daar toch mega veel respect voor.. ik zou het niet kunnen, zou nooit uit mn woorden kunnen komen..
Nee Bic, dat heb je niet gemist. Stond niks van op FB of Bokt. Had vanmiddag uitvaart van een tante van manlief, 62 jaar, ook die vreselijke rotziekte en uitbehandeld. Knap is dat, spreken op de uitvaart van je partner. Ik zou het niet kunnen. Helaas zelf al wel eerder op een uitvaart geweest van een generatiegenoot, maakt veel indruk....
Zeker weten dat ook dat veel te jong is. Het is oneerlijk verdeeld, het bejaardenhuis is vol met mensjes die graag willen hemelen maar hun tijd uit moeten zitten.
tine10
Geplaatst: 03-12-13 20:39
Bicci en Misty: zware dag achter de rug. Hopelijk kunnen jullie het snel een plaats geven. Voorzover dat kan.
Ik heb jaren geleden afscheid moeten nemen van een jongere vriend, die zag het leven niet meer zitten. Zoiets vergeet je echt nooit meer. Ook een afgeladen aula, erg indrukwekkend.
Vandaag met Dids gewerkt. En daarna rondje in het bos uitgestapt. Probleem gevonden.. Meneer doet alleen met zijn snuffel naar stal zo lastig... Hij is vreselijk in luv opeens met die ouwe merrie.. Zonde 't beestje, want hij staat haar als een opgewonden puppy af te lebberen
VanHuisUit
Geplaatst: 03-12-13 22:53
@Bicci en ML heel veel sterkte ... begrafenissen of crematies zijn altijd al zwaar maar bij sommigen is het extra zwaar... heb er altijd enorm veel respect voor als partner en/of kind(eren) nog iets kunnen zeggen. Geen idee hoe ik zelf zou zijn
Hoop dat de zoeffieman iets kan helpen bij de stap van DB Baudyh. Aks heeft 'het lek boven' bij Diddle, raar dier, de andere poown is zwaar bejaard dapper van je hoor dat je toch op pad bent gegaan
Nou hier maar raar gesprek gehad met juf van zoonlief. Die kan geen brood bakken van zijn resultaten van dit jaar, obv vorig jaar HAVO/VWO idee, nu zit ze aan VMBO te denken. Nu maakt het mij op zich niet veel uit, als kind maar terecht komt waar hij gelukkig is, maar ik vind het maar vreemd. Maar goed. Nu maar hopen dat hij de testen in januari goed maakt, kan het tij misschien weer brugklas HAVO komen (daar wil hij zelf graag heen). Hij zegt wel dat hij zich enorm verveelt op school en dat hij daar dus balorig van wordt maar ja, als hij dan al zijn sommen en taal goed zou maken is er niets aan de hand maar het is momenteel een zootje
Ik vind het maar lastig hoor, die leeftijd zo tegen die puber aan of er al beetje in Maar ach, 't jong ernstig toegesproken, hij belooft beterschap we zullen het wel zien
Hmmm,ik duim mee voor je vhu dat zoonlief aan een havo advies komt
ik heb een paar fotootjes mag ik jullie daar zo mee vervelen? (en een filmpje van een opgefokte dids die zich gewoon zwáár gehoorzaam gedraagt aan de longe )
VanHuisUit
Geplaatst: 03-12-13 23:05
Gelukkig hebben we hier in de wijk een hele leuke VMBO/HAVO brugklas, moet hij dan maar heen als hij VMBO advies krijgt. Maar hij wil naar de HAVO voor muziek en dans, met zijn gitaar . Maar goed, hij kan ook nog naar de HAVO overstappen als hij eerst VMBO doet.
Ik moet zeggen ik heb zoiets als hij maar gezond en vrolijk is en niet aan de dope of drank gaat (met die muziek die ze maken, je weet maar nooit) ben ik een blije ouder hoor.
Grappig om Diddle te zien. Heel verstandig dat je hem eerst longeert
Dit was het longeer-motto: En filmpje (sorry voor 't geklik, ik probeerde niet te praten )
En dan de mooiere foto's hoe kan ik nou boos zijn op 'm?
Met zijn vriendin Dids rechts
VanHuisUit
Geplaatst: 03-12-13 23:39
O ja, duidelijk een opgewonden en verliefd kereltje ook wel schattig.
Mocht iemand een jongen of meisje weten die graag op een leuke pony rijdt, ik zoek bij Ollie een ruitertje/meiske die er mee wil rijden. Lijkt me zo leuk ook als ze wat wedstrijdjes gaan rijden op termijn. Heb advertentie gemaakt, staat 't in Geen idee of het wat oplevert maar ik voel me schuldig dat ik maar 3, 4x per week kan door werk etc. misschien lost dit dat schuldgevoel wat op.
NdV74
Geplaatst: 04-12-13 08:14
Ik heb je advertentie op FB gedeeld VHU. Ik woon natuurlijk in de buurt, dus wie weet. Dochterlief zou het ook geweldig vinden maar ik vind haar daar nog net te jong/onervaren voor.
tine10
Geplaatst: 04-12-13 08:46
Goedemorgen
VHU: ik woon te ver weg om iemand voor je te weten. En vreemd dat het advies voor schoolkeuze zo schommelt. En inderdaad je hoopt dat je puber van al die rotzooi af weet te blijven. Aks: ik ben stiekum gewoon een beetje jaloers op de prachtige foto's die jij steeds weer weet te maken. En heel dapper dat je toch weer hebt gereden (en slim dat je hem eerst even hebt afgemat aan de longe. Thabor ging er hier gisteren aan de longe vandoor. Gelukkig in de kleine bak, die afgesloten was. Ik was wel heel erg blij dat ik niet de kar erachter had gehangen)
Nou, hier proberen de dag door te komen. Moet zo vreselijk veel doen, past eigenlijk niet in 1 dag, maar moet eigenlijk wel. Net al eerste trainingssessie met pup gehad, zometeen boodschappen, dan 2 paarden longeren en dan zoon weer ophalen bij school.
Hoop dat je iemand kunt vinden vhu. Ik zou persoonlijk de advertentie anders formuleren, ik krijg de kriebels van de ''moet'' in de 2e of 3e zin al (mening he )
@tine; ging ie er vandoor omdat ie gewoon happy was, of schrok ie ergens van? Dids wilde gisteren ook elke keer volle bak in galop, maar de wei is hartstikke glad dus dat ging écht niet Kreeg je van die bambi taferelen
En die foto's, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik een béétje teleurgesteld was Maar ik had ook helemaal niet op die dichte mist gerekend. En daarin foto's maken blijkt een vak apart Vind wel dat zelfingenomen snoetje van Dids in die kou, met de ijspegels in zijn sik, ontzettend aandoenlijk
Biancacoo
Geplaatst: 04-12-13 12:33
mooooooie foto's !! vhu, zoon die even streng toegesproken moet worden...haha..pubertijd......hopelijk lost het zich snel op en maakt hij in januari zijn toetsen goed !
net zoontje met mega rood oor van school gehaald....hij was al dagen verkouden...nu dus oorontsteking..hopen dat jij morgenochtend wel even naar de school kan, want Sint komt dan..... zou heel zielig zijn als het niet kan.....
tine10
Geplaatst: 04-12-13 14:04
Aks; we hebben zondag alle paarden geschoren, omdat het 5 uur duurde tot ze weer droog waren. Gisteren was de eerste keer zonder jasje aan buiten. En buiten was het ook nog eens flink koud. Vandaag was hij super braaf. Heb ze ook over balkjes laten lopen. Dat is met Rembrand altijd een heel hachelijke onderneming. Hoe hij het doet, weet ik niet, maar hij landt er altijd bovenop. Maar vandaag ging het voor het allereerst in al die jaren dat ik hem heb redelijk goed.
Nou, de kruidnoten liggen hier af te koelen, nu nog even snel de wei uitmesten, bedden verschonen en nog wat huishoudelijke ellende, voordat ik met zoonlief naar de bios ga (Sinterklaas en de Pietenschool ofzoiets), daarna op ziekenbezoek bij George en hopelijk overleg met de dierenarts. Als ze nu nog steeds geen verbetering zien en nog steeds niet weten wat het is, dan denk ik dat er maar 1 oplossing is, want beestje heeft zo geen leven.