[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:50

Ik neem aan dat het wel gaat passen met een skoda octavia? (gehele achterbank plat uiteraard)
Hij verzekerde me ervan dat dat ging passen namelijk en het is voor ons best een eind rijden dus ik wil het zeker weten :')

pinkie87

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:55

Hahaha jah voor ons ook net contact met hem gehad hij zegt dat het gaat lukken :P en anders moet ik maar de terug weg met het karretje op mijn schoot zitten hahaha

Levertijd was wel echt super!! van 4 a 5 weken levertijd was hij eigelijk al binnen 24uur klaar hahaha

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:23

Heb een kleine suv maar ook mijn achterbank moest plat....maar ik heb wel 19inch dus iets hoger.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:49

Zijn er mensen die hun HCA hebben laten overspuiten en wat heb je er voor betaald? :) Mijne is helaas hier en daar beschadigd op de lak en wil in elk geval de bomen opnieuw laten doen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:58

Denk dat je dan eerst beetje moet schuren voor dt je gaat spuiten.
Hoorde dat zweet onder het verf gaat zitten

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 19:10

Ja alles wordt dan eerst geschuurd en niet zo eroverheen dat lijkt me voorzich spreken. Maar dat was de vraag niet :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 19:50

Wil je het laten doen door hca?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:13

Ik wil alleen weten of hier mensen zijn die dit hebben laten doen en wat ze hiervoor ongeveer kwijt zijn geweest. Waar het dan ook gebeurd is.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:26

Even op werkspot een advertentie plaatsen kun je kijken wat het kost :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:25

haha nee was gewoon benieuwd naar of mensen hier dat hebben laten doen en voor welke prijs.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:54

Afbeelding

Hij paste makkelijk!!!!!! Ruimte over hahaha

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:52

Aha, dus de oranje plaatwielen was van jou :)
Bij ons is de achterbank wel plat gegaan.

Mijne:
Afbeelding

Ik zal misschien hier binnenkort meer vragen hebben over het afstellen, zo weet ik bv niet hoe ik dat stoeltje moet verschuiven..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:54

Volgens mij als je eronder kijkt zitten er schroeven oid? Zal morgen even bij de mijne kijken :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:11

Er zit een rails met aan elke kant 2 bouten + moeren, die draai je los met een sleutel en dan kun je het stoeltje verplaatsen door het naar horen/achteren te schuiven op de rails.

Afbeelding

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:14

Heeft hij het je niet uitgelegd??? Staat trouwens ook op de gebruiksaanwijzing ;) als hij die vergeten is wil ik wel even kopie maken dan :)

Klopt die was van mij haha lekker opvallend door het dorp crossen
Kan echt niet wachten tot ik er opzit

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:04

Hij heeft het uitgelegd, ik ben alleen niet zo goed in durven te vragen haha (en de muziek stond heel erg luid). Ik heb ook wel zo'n gebruiksaanwijzing gekregen, maar ik denk altijd erg beeldend, plaatje van Ayla is dus zeer verhelderend voor mij. En dat met die op de pink kunnen dragen is denk ik ook zodat er zo weinig mogelijk gewicht op de pony zijn rug komt, of niet soms? Want pinken zijn niet echt heel sterk qua spieren.

Nou die roze die er stond was opvallender (echt felroze met ook felroze panzitting), maar die was al weg toen jij kwam.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:05

Had al keer gevraagd maar zijn er mensen die ervaring hebben met sulky van de MHS?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:18

Zamora schreef:
Had al keer gevraagd maar zijn er mensen die ervaring hebben met sulky van de MHS?

Dat had ik in dit topic ook wel eens gevraagd; ik was daar toen ook heel benieuwd naar.
Maar die wordt volgens mij nog niet heel vaak verkocht.
Ik heb uiteindelijk een 2e hands HCA gekocht. Vond het toch beetje eng om iets te kopen waar nog amper ervaringen van zijn. Hij is niet heel goedkoop natuurlijk :-)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:36

Lees zoveel dat tweewielers moeilijk in balans te krijgen zijn maar zou zo graag mn dochter mee op de sulky willen nemen.
Heb nu ook een HCA met stoeltje Heel fijn hoor maar ja :=

Net wat je zegt vind dan ook beetje eng iets te kopen waar ik geen ervaringen van kan terug vinden. Heb hem toen wel keer gezien op een zomershow geloof ik. Hij is wel afgeprijsd zag ik.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:05

Hoi, hoe krijg ik deze hca zwevend in de lichtogen? Ik heb een pfiff standaardtuig en ik ga sowieso nog wat met de bomen draaien, want ik ben er nog niet tevreden mee zo, stoeltje staat op de allerachterste stand.
Afbeelding
Afbeelding

DeclanandMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:40

Ik heb zelf een dikke twee jaar geleden een HCA sulky gekocht voor mijn net geen 1m grote shetlander. Toen werd me aangeraden een sulky te nemen met 19inch wielen. Ik heb uiteindelijk de sulky zwevend gekregen. Hiervoor staat mijn frame van het stoeltje ook achteraan zelfs wat over het frame van de sulky. En heb ik ook een stukje van het rubberen schokdempertje onder het stoeltje afgesneden, omdat dit ook al op de laagste stand stond.
De sulky hangt in balans nu, maar met kleinere wielen had dit waarschijnlijk makkelijker geweest.

Dus je kan nog wat verder afregelen met het rubberen kegeltje, helemaal achteraan de zitting zetten, stoeltje zo ver mogelijk achteruit laten kantelen, zodat je meer naar achteren leunt met je gewicht.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:44

Als je lichtogen nog een gaatje omhoog kunnen, zou ik die eerst een gaatje omhoog doen. Uiteindelijk kun je idd ook een klein stukje van die zwarte veer onder je stoeltje knippen, dat is wel echt mm werk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:21

Ik vind je lamoen ook erg uitsteken aan de voorkant, met wendingen ga je daar last mee krijgen. Daarnaast vind ik je hoofdstel alles behalve fijn zitten voor die pony. Je oogkleppen hangen te laag en tegen de ogen en je neusriem zit te hoog.

Kunnen je lichtogen nog wat omhoog?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:08

Ik denk dat mijn lichtogen nog wat omhoog kunnen ja, volgens mij staan die nog altijd op het middelste gaatje, dus dan is er nog een gaatje over. Ik ga morgen wel weer verder prutsen, hij heeft vandaag ook al een halfuur op wacht moeten staan en was gelukkig erg geduldig.

Ik zou bij het hoofdstel nog wel wat kunnen prutsen met de neusriem (alles staat nu op zijn kortst), maar de oogkleppen eraf durf ik niet aan met hem en die zitten hem ook niet in de weg eigenlijk. Maar ik ben open voor alle kritiek hoor, want ik heb het van een vriendin geleerd en die heeft er nooit wat van gezegd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:32

Oogkleppen moeten in ieder geval omhoog. Met een tang kan je de overgebleven stuk kinketting afknippen