[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:53

:evaw: naar hunebed :+
Als ik de stal uitstap heb ik plm 5 meter 'recht' en dan ga ik of direct (steile) dijk af zo'n meter of 20 of dijk op zo'n 10 meter voordat we weer waterpas staan ... :oo Da's dus schaatsen met sneeuw/ijzel :7 Heb hoefsmid gebeld, zal ergens eind van de week langskomen of anders begin volgende week. Ze heeft gelukkig hele goede hoeven. Blondie's hoefjes zijn gelukkig ook prima.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:58

Smickey...jajajaja..ik heb een slee...een traditionele met de hand gemaakte slee door Sonja van Laar...al wel oud, maar zoooooo gaaf..en nog als nieuw..
fototje zoeken...
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:01

VHU: ik zie je al helemaal gaan, :D
Smickey: dan gewoon ijzers onderhouden. Je kunt ook vragen om per ijzer 4 stiftgaten te maken, dan kun je bij ijzel van die heel kleine wideastiften indraaien. En voor sneeuw kun je speciale rubberringen onder ijzer zetten. Heb ik afgelopen jaren bij Rembrand ook gedaan. En als het binnenkort nodig zou zijn, laat ik dat ook weer doen.
Thabor heeft nog steeds blote voeten en Amerigo heeft weer blote voeten. Nooit last gehad met nagelgaten gelukkig.
Aks: haha jij denkt ook nog steeds aan Prinsje ipv Smickey. Hier nog zo een.
Smickey: mooie samenvatting

Ik lust ook niet alle varkensvlees hoor. Maar bacon, spekjes, ham, beenham zijn toch wel erg lekker.

Gem: wat een verhaal van die manegehouder. Kende vroeger ook iemand die zei dat als ze haar pony (Fjord) ooit moest laten inslapen, ze hem ook liefst zelf zou opeten. (Nou, gezien zijn formaat zou ze daar paar jaar vlees van hebben, hij rolde nog net niet om) Sterkte met je cryptische berichten. :(:)

Jenkins: hoe gaat ie?

Vanavond naar dressuurles geweest met Thabor. Weer bezig geweest met middendraf en achterwaarts. Maar ging nog wat moeizaam, was ook best chaotische les, ondanks dat we maar met 4 waren, dus niet alles kunnen oefenen wat ik wilde. (ik pas me altijd te veel aan aan de anderen, maar ja, wil ook niet steeds op de noodrem moeten staan).

Ga nu even bankhangen tot het ventje weer droog is.

Edit: wow Biancaa.... kan ik niet eens een keertje mee. Ziet er wel heel gaaf uit <3

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:17

wow bianca, gaaffffffffffff

hopelijk volgen er snel actie foto's met die slee :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:17

haha....zit op sneeuw te wachten.. ^) heb toch wel een flink pak nodig voordat ik er werkelijk mee aan de slag kan... tot die tijd kan ik enkel elke dag lekker naar mijn slee kijken..en met mijn step en hondjes gewoon net alsof doen..mijn fantastie is groot.. *D
hij blijft gaaf..
Tine, fijn dat dressuurles goed ging.
Moet nog even nalezen over dat opeten van eigen paard ?? :+
Vhu...dat is niet fijn met gladheid.. :n

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:45

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:46

Owja mooie handgemaakte slee!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 01:04

Sorry sorry sorry dat ik zo weinig lees/reageer! |o
Jullie gaan ook zo snel Y;(

Tine, thanks for asking!

Kwam even voorbij om te vertellen dat ik vandaag ben aangenomen bij het bedrijf waar ook 2 oude klasgenoten werken! Ben echt ontzettend opgelucht :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 08:26

Goedemorgen

Jenkins: wat een super goed nieuws. Gelukkig had je je paard nog niet verhuisd!

Nou, ik ga paarden binnen halen, voeren en kijken hoe de bak erbij ligt. Straks menles met Rembrand en daarna wil ik Thabor ohz rijden.

Heb weer slechte nacht achter de rug. Paar keer wakker geworden door hoofdpijn. Niet fijn ;(

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 08:55

Hellow :D

@ Jenkins, gefeliciteerd wat een goed nieuws zeg :j Ben je van je grote zorg af :D
@ :(:) Tine hopelijk al wel een beetje opgeknapt?
@ LS, knappe pown <3
@ Biancacoo, voor jou wil ik wel een plaatselijke pak sneeuw bestellen hoor, als het bij ons maar weg blijft :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:12

Hier ook een slechte nacht... Vermoed dat Daan overdag weer te veel slaapt en dan halverwege de nacht uitgeslapen is. Dus vandaag maar even wat korter laten slapen met de kans op een chagrijnig kind maar wat wel door slaapt.

Biancaoo gaaf hoor. Hopelijk kun je snel sleeën.
LS ziet er gaaf uit. En ik heb ze inderdaad geschoren, waren niet droog te krijgen.
Jenkins super. Hopelijk bevalt het.
Tine succes.

Vanmiddag ook les. Gelukkig met de pony's. Polsen doen weer ontzettend pijn. Bijrijdster komt Veale weer rijden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:16

@Smickey: gaat goed met de pianolessen, kwartje lijkt echt gevallen te zijn/eindelijk zit het niet alleen in mijn hoofd, maar ook in mijn vingers, hahahaha. Ik vind het echt heerlijk om te doen :j . Ben benieuwd naar je piano :j .

Ik liet vroeger winterbeslag onder paardlief slaan, super, geen klonten, wideapuntjes en lekker galopperen door de sneeuw <3 .

@Jenkins: gefeliciteerd!

@Biancao: oh, kan me voorstellen dat je niet kunt wachten. Wij wonen dicht bij de Eifel en anders de Ardennen en daar hebben ze al snel sneeuw.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:05

wat fijn Jenkins!

biancacoo wil sneeuw. Ik ook :) lekkerder dan regen..

tine rot geslapen :(:)
tallechie ook :(:)

Hier een gruwelijke koortskop :') maar toch op stage..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:07

Veale blijft ook op ijzers. Hij is er erg voorzichtig mee en komt altijd buiten dus doet niet gek. Hij kan niet zonder ijzers. Nog geen last van klompen gehad. Zodra dit wel het geval is doe ik net zoals Tine die stiftgaten. Probleem dan is dat ik 2 keer daags naar stal moet, omdat ze s nachts natuurlijk op stal gaan.

Ik ben goed bezig qua huishouden, hele huis al weer netjes en zelfs extra dingen gedaan. Nu Daan wat groter speelgoed heeft (winkeltje en werkbank) speelt hij wat meer en langer. Leuk om te zien.

Hier was het heerlijk weer, maar nu komt er opeens een regen naar beneden, maar zonnetje schijnt ook nog.

Zal nog even verder met huishouden (boven stofzuigen) en studie. Einde is bijna in zicht. Hoop voor 1 feb klaar te zijn

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:14

zoooo. goedemorgen..
LS, wat een fijne foto's van Buckje..en knappe Liz !! genieten maar !
Jenkins. super dat je toch een baan hebt zeg, mazzelkont !
Ach...sneeuw, komt vanzelf een keer..voor nu heb ik getraind met de hondjes en de step...ze gingen supergoed !! ik ben weer trots op ze. _/-\o_
Tallechie..ik moet ook nog druk in de weer met het huishouden..zooooo geen zin..
maar wel belangrijk...
verder moet ik solliciteren..maar er is niets om op te solliciteren...lekker dan.
Aks beterschap !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:41

Gisteren hadden wij hier een nieuwe accountant. Heel misschien kan ik daar aan het werk vanaf januari.

Ik word gek van onze hond blaft aan één stuk door. wil niet eten drinkt veel pakt speelgoed van Daan. Dit heeft hij allemaal nooit gedaan hij oogt ook niet fit maar weet niet wat er aan de hand is hij trilt ook heel veel

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:53

@Tallechie: sterkte met de hond! Toch niet de kinderopvang in?
Die hele kleine wideapuntjes blijven toch gewoon in de ijzers, of bedoel je dat niet met keer extra naar stal?

@LS: prachtige foto's alweer :j !

Hier heerlijk veel zon, ik lijk er, ondanks alles, wel energie van te krijgen.
Huis is hier ook weer aan kant, zo even uitmesten en dan kantoorwerk, hoop samen met dochter na school even ohz te kunnen rijden, vanavond de laatste hand aan de surprise.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:55

Avaluna het liefst wel maar daar is momenteel geen werk in of je krijgt oproep contract maar dat is niet haalbaar met daan. Voorheen heb ik bij een bank en accountant gewerkt dus dan eerst dat maar

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:17

Poe ik ben nog een beetje aan het bijkomen....Waarvan nou er was in ene belangstelling voor dalerboy.
Wij hebben altijd zo iets van alles is te koop maar als het zo rouw op je dak komt.Is het toch ff slikken.
Ik heb nog wel ff getwijfeld want het was een mega bedrag vond ik.Maar mijn vriend zei heel resoluut.Hij is niet te koop.Toch wel erg blij mee.Ik ben net zo lekker met hem aan de gang.En ik hoor aan alle kanten dat ik een topper heb.En hij is zo braaf.Echt geweldig.Maar ben toch erg blij dat hij blijft.

Afbeelding

en nog even een kiekje van onze merries vanmorgen.
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:19

Gave slee gezien.

En ijzers.Db staat gewoon op ijzers.En dat laat ik ook zo.Hou het pad tussen de stal en bak sneeuw vrij en voor de rest rij ik alleen maar op de manege.

Sneeuw heb ik hier nog geen vlok van gezien.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:41

Hai!

Mag ik mij melden? Ik wil van het voorjaar gaan beginnen met mennen! Rijden trekt mij niet meer, dus zadel verkocht en vrijdag haal ik een knap mentuig op om alvast wat voorbereidend werk te doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:51

Juangi: welkom
Baudy: spannend, fijn dat vriend nee zei.
Avaluna: stuur die zon even door!! Begon hier vanmorgen ook met zon. Maar nu stromende regen, dus ben doorweekt.
Tallechie: toch maar weer werk zoeken in oude beroep

Oeps, moet naar school Doei

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:17

hallo juangi.

Zon....waar.Hier is het echt binnen blijf weer.Waait hard en regen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:21

Ik zit ook ff onder het hunnebed hoor. Red het niet om het nu bij te houden maar lees wel mee.

Ferro staat hier nog op ijzers gewoon jaar rond nog nooit problemen mee gehad is ook niet zo'n
stuiteraar dus gaat prima. Robin en Robijn zonder ijzers. robijn heeft zulke mooie voeten.

Tine succes met je kerstdiner !!!
Jenskins gefeliciteerd met je baan !!!

Gisteren in de regen gereden wat een pokke weer!! wou robijn ook nog doen maar toch maar overgeslagen.
Wel gisteren avond ferro nog even geschoren staat ie er weer strak bij voor zaterdag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:21

baudyh schreef:
hallo juangi.

Zon....waar.Hier is het echt binnen blijf weer.Waait hard en regen.

Hier ook. En moet eigenlijk Amerigo nog trainen. Lastig. Heb ook geen tijd om naar binnenbak te gaan.