[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:31

Tine: ik liet het voorheen ook altijd ophalen uit mijn huurwei. Kostte een tientje per kar geloof ik (wel zelf scheppen) en weg is maar weer weg.

Janouk: jammer hoor van je verzorgster! Een goede vinden valt idd niet mee, maar ook ik had geluk. Jammer dat ze over 1 of 2 jaar wel te groot zal zijn voor Ster (ze heeft ook lange ouders).

Tallechië: "paden op" - concurrenten op wedstrijd, dat levert voor ons natuurlijk wel een mooi topic op :D

VHU: hoes Wiske nu?

PrinsjeH: precies de reden dat ik mijn "moderne" foon weer heul gauw ingeruild had voor een simpele "ik heb knopjes, en ik kan bellen/sms'en/foto's maken - mobiel" :D .

Frensie: inmiddels weer een beetje opgewarmd en rozig na die koude rit?

Ster liep vandaag als de brandweer, geen idee waarom ze zó goed gemutst was, maar Joëlle heeft er uitgebreid van kunnen profiteren :) . Als ze zo volgende week ook loopt, loopt hier een heel blij baasje :D . (Ja, de focus ligt nog steeds op deze wedstrijd, ondanks rhino :P )

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:43

Frensie schreef:
Akshay hoe komt paardlief aan de plekken in zijn oksels?

Waarschijnlijk klein wondje geweest wat door z'n veel te dikke vacht is gaan broeien. Nu zijn het kale plekjes, en dit stukje werd dus een pukkel :+
maar ziet er verder rustig uit hoor, netjes roze, soepel. Alleen even opletten dat hij er geen singel oid op krijgt :)

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:08

bij Gem staat de blik op vooruit en wel richting wedstrijd :D
tallechie en tine gaan concurreren op wedstrijd

@Frensie, we zijn iets over 9 uur vertrokken en waren rond 14 uur weer terug, hebben wel een uitgebreide koffiestop gemaakt :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:35

Aks: dat is het lastige he, van zo'n enorme vacht, dan vind je die wondjes gewoon pas als het te laat is.
Gem: lekker dat het zo goed ging.
Tallechie: wij zijn geen concurrenten hoor. Ponys en paarden zijn bij kampioenschappen gescheiden. Dus we kunnen allebei eerste worden _O-
En jij ook al lekker op pad geweest met de paarden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:37

Tine dat wist ik niet. Dan gaan we daar voor :-) Ik zal eerst niet heen, maar omdat ik in de laatste 2 wedstrijden 3 winstpunten heb gereden toch maar wel. Is een mooi leer moment.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:24

pony met pony-pukkel,
:o stiekum funny
want ik kende een pony en die zn naam was pukkel.
*brengt grappige herinneringen boven,hihi*

wij zijn op paardenvakantie jacht :D
willen midweekje veluwe doen met stippelbeest en kikkerkar :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:44

Bicci leuk. Dat word hier dus niets met 2 wagens en 4 pony's.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:05

das lastiger idd,

we hebben voor ons al een leuk plekje gevonden,
hebben gemailt met de vraag of het beschikbaar is als we zouden willen.
dus duimen.

en

hebben wss vanaf morgen een mooie marathon-aanhangwagen.
moeten nog ff de spoorbreedtes opmeten,
maar als die god zit, nemen we hem wel mee :)) :))

edit :)
heb vlug smsje gestuurd, ivm die spoorbreedtes en das in orde voor zover we nu inschatten,hihi
er vanuit gaande dat de onze spoorbreedte heeft van rond de 1,30m dan :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:35

Zo hier is flink gepost, gereden, gemend, gesport, geshopt, gechilled, geregeld en ook heel veel genoten :j
Lees ook over hele flinke ritten in- en excl koffiestops :9k . Plus begeleiding, wat ontzettend leuk dat je toch weer gemend hebt Biancocoo, top hoor! En vakantie bijna geregeld door Bicci *\o/* plus bijna ook al aanhanger, zo dat wordt compleet wagenpark *D

Onze lange rit vanmiddag met stalgenootje werd vergezeld van krentebollen en pakjes drinken :Y) Ik heb trouwens zo'n bidon die je aan het zadel kunt maken, erg handig.

Na rit met Bente (het was zooooo heerlijk buiten, wat een lekker weer zeg, bos / wegen waren lekker rustig, heb echt genoten wat een rust toch op dat Brabantse land :D ), met Rattan enkelspan gemend. Is toch zo'n leukerd om lekker mee te werken <3

Wiske is weer bijna de oude, denk nu zo'n 80%. Geef haar nog wel pilletjes van DA, voor de misselijkeheid, maag / darmpjes. Krijgt ze morgen halve portie van, kijken of het goed blijft, en dan zou ze maandag op 0 kunnen. Ik vermoed trouwens dat ze van de slobber heeft gegeten die klaarstond voor de paarden....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:31

Citaat:
Plus begeleiding, wat ontzettend leuk dat je toch weer gemend hebt Biancocoo, top hoor!

Sorry...die zin loopt niet maar kan het niet meer editen :o bedoelde dus gewoon dat ik het leuk vond dat Biancocoo weer is wezen mennen :D

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:35

Vandaag hebben de meiden al de eerste lol met het marathonwagentje gehad!
Maar je hebt luxe paarden en werkpaarden...
Ollie zal zo de foto plaatsen....

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:41

Zoooo ben ik ook nog even op de valreep...

Ik ga even mee in de voorgaande samenvattingen over lekkere (lange) ritten, kampioenschappen en Biancacoo die weer lekker gemend heeft sinds lange tijd *\o/* .

WAARSCHUWING!!!!!!!
Nou wil ik jullie toch even waarschuwen voor bedreiging uit midden van het land :roll: Naast de Rhino bedreigingen is er ook sprake van een afgeleide van het gevaarlijke Joling virus nl. 'Ik heb er de kracht niet meer voor'..... en die heet ' Baasje, ik trek het niet langer meer.....doe het nu zelf maar, ik excuseer'.....!!! := . Helaas is Simba al besmet en het kan zelfs overgedragen worden via social media... volgens ARythymical heeft Simba het ook al aan Brutus getwittered want zelfs deze wilde er vanmiddag de brui aan geven ~~}>

DUS MENSEN PAS OP... WANT VOOR DAT JE HET WEET LOPEN WIJ OOK VOOR DE WAGEN :j
Zie en trek je conclussie want dit is funest voor onze sport.... ik kan helaas niet wat Brutus kan :oo
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 10-03-12 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:43

_O- _O- _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:44

Ik vind het een uitstekend alternatief voor nu we geen wedstrijden rijden ivm rhino: groom of menner voor de wagen en rijden maar _O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:47

Wel goed voor de slanke lijn... maar voor langere termijn ?? :7
Hopelijk vinden ze snel medicatie :):)
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 11-03-12 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:48

:)* , ik zet mijn troika voor de wagen :D ! Geen oppasproblemen meer, en lekker rustig in de auto :)) .

(Ik vind eigenlijk wel dat deze merries een eigen topicje verdienen /3 /3 /3 )

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:52

Gem schreef:
:)* , ik zet mijn troika voor de wagen :D ! Geen oppasproblemen meer, en lekker rustig in de auto :)) .

(Ik vind eigenlijk wel dat deze merries een eigen topicje verdienen /3 /3 /3 )

haha ik had er ook geen kin(eren) aan vanmiddag, een lol dat ze hadden! Zelfs Gabber ( de hond) zat al op het wagentje!

De medicatie hier is trouwens bekend...een mentuig voor Simba....

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:05

Ik voel nu wel wat druk op mijn schouders :o ;) ..(topicje aanmaken, tuigje vinden).. en dat alles om dit vervelende virus te bestrijden }:)

Zo kunnen we het toch ook proberen ???????
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:53

geweldig,en wat een lol hebben de meiden(ben ik blij dat ik een licht concourswagentje heb := )
wel een mooie wagen, wat is dat voor merk als ik vragen mag?

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 01:22

Daar ben ik weer, mijn website is weer in de lucht, hij was gehackt, moest van de provider uit de lucht en alles opnieuw op mijn pc’s en laptops zetten.
Wat een ellende, laptop een virus, ik ook virus, had een flinke griep %) , en een paardenvirus, moet niet gekker worden. -:(-
Met Rosan, mijn verzorgster gaat het gelukkig weer goed! +:)+

Even snel alles door gelezen, wat gaan jullie snel!

@Nouvelle, ik heb je ook gespot in de mensport, leuk om dat zo te zien, moet het stuk nog wel lezen! :))

@vhu: weer een trailer, dus dat wordt weer op pad gaan, trouwens mooi ding :7

@janouk: bonsai kippen , wat zijn die mooi :9

@SL: nog gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

Gem en avaluna BE rijbewijs halen. Ik ben al zo oud, ik heb het nog bij mijn B rijbewijs gekregen! :o

@Janouk: zie je al gaan met je trekker over zo’n mini heen. :)) Maar dat soort situaties zijn nooit leuk. Hier is het ook hopeloos, hebben ze net een voetbalveld met tennisvelden gebouwd, een nieuw dorpshuis waarin een basisschool is gevestigd, oude school wordt afgebroken, de doorgaande weg in het dorp is 2 maanden opengebroken, aan de andere kant van ons worden grote middelbare scholen gebouwd, moet nog een rotonde komen. Overal waar we heen willen zijn ze wel iets aan het bouwen of verbouwen. |o
Sterkte in ieder geval, hoop dat het lukt om er iets tegen te doen bij jullie.

@SL het is altijd moeilijk alle eerste keren zonder je dierbare :(:)

Zag ook iets over mok voorbij komen. Wij hebben nog een 2 oude tinkers, waarvan 1 ernstige mok heeft. We hebben er al van alles aan gedaan, sommige producten zijn nog al heftig, we konden op het laatst ook niet meer aan het been komen, := het kwam steeds weer terug, als ze drachtig was had ze er geen last van, dus dat had ons aan het denken gezet, door de hormonen had ze geen last van de mok. Nu krijgt ze prednison, en dat werkt goed, is wel heftig, maar nu gaat het prima met haar, en toen ze mok had, liep ze er gewoon kreupel op. Misschien is dat ook wel iets voor Gwin.

@ARythmical: dat mennen is toch wel heel besmettelijk, en ik begrijp dat simba daar al regeert, en de kinderen voor de wagen heeft laten zetten! :D

@janouk: een goede bijrijder is niet makkelijk te vinden, en als je ze dan helemaal hebt opgeleid, gaan ze weg, dat is pas echt zonde van je tijd. Maar je doet er niets aan. Ik ben er mee gestopt. Ik heb nog een goede, maar hoef voorlopig geen nieuwe erbij, kost te veel tijd.

En voor alle zieke en zielige diertjes en mensjes een dikke knuffel :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 07:43

@kiss
Ik ben inmiddels nu door diverse mensen gebeld, gemaild, etc. van de gemeente, Bosch, eigenaar huurpand, politie over de gevaarlijke situatie. Even een mailtje aan de Burgemeester en het Duitse Hoofdkantoor van Bosch bleken de juiste touwtjes om aan te trekken, zodat mensen gewoon hun werk gaan doen.
Daar baal ik dan het meeste van :x ; dat je je eerst zo boos moet maken en dreigen met de pers voordat mensen hun werk gaan doen. Nu ben ik jarenlang werkzaam geweest als directie secretaresse bij grote internationale ondernemingen, dus aardig op de hoogte wie je aan zijn staart moet trekken om het ze beneden in de organisatie flink benauwd te laten krijgen :D :D ~~}>

VOlgens de puber hier, geniet Mamma ervan om stennis te schoppen. hahaha :o stiekem houd ik daar wel van; op de barricade. +:)+

Wat een ellende trouwens met je computers. Niks zo frustrerend als problemen met de computer.

@ollie1 ; je hebt dit nieuwe gezin van Simba wel behoorlijk aangestoken/door elkaar geschud %) en op kosten gedreven; menpony, mentuig en koets. haha en met zoveel meiden hebben ze grooms genoeg. Kijk daar dromen wij hier allemaal van.
en mocht je op je zoektocht een cobtuig tegenkomen, combinatie tuig; enkel-dubbelspan, denk dan aan ons te bellen; voor de Fjord in het tweespan zoeken wij nog ene leuk tuig voor de nieuwe koets. Alleen zal dat niet zo intensief gebruikt worden.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:24

Kiss, ik heb hele goede ervaringen met groene leem om mok te bestrijden, is ook niet agressief

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:40

Mogge, ik geloof dat ik ook ziek ga worden... raar in mijn buik en hoofd %) ... en ik moet nog zoveel doen vanochtend :P .Hopelijk stort ik vanavond pas in want ik mag ook nog uit eten :~

Gisteren nog heerlijk met Brutus gemend richting Oostvoorne lekker door de duinen... alleen bij vertrek reden we op een polderwegetje en daar kwam een klein trekkertje met voorlader behoorlijk hard op ons afgereden... Brutus raakte helemaal in paniek voor de wagen... gelukkig had ik ruimte genoeg (sloot aan de rechterzijde :7 ) en ging het goed. Zo zielig dat hij toch nog behoorlijk last heeft op sommige momenten van het incident van november. Auto's etc is geen probleem maar als het er anders uitziet, en het komt op hem af, dan raakt hij in de stress.. Gelukkig daarna nog wel heerlijk gereden.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:00

goedemorgen

Sorry, te moe om op ieder te reageren. Maar ik leef wel met iedereen mee hoor

Vandaag geen paarden op de agenda hier, ivm familiebezoek.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:30

@ Kiss; de foto's van Gwin d'r mok zijn van september. Ze heeft nu helemaal geen mok meer, heeft ook prednisolon gehad destijds.
Fijn dat het goed gaat met je verzorgster!!

@ Ollie & AR; geweldige foto's! Hahaha...

@ Janouk; jammer dat je er zoveel stennis voor moet schoppen, maar wel gaaf dat je iets aan het bereiken bent!

@ VHU goed nieuws van Wiske! Weer aan de beterende hand gelukkig.

Hier vandaag overdag géén dienst :D Vanavond wel. Straks lekker naar stal en met de honden wandelen. Verder lekker uitrusten. Gwin verdient een paar vrije dagen na de lange rit van gisteren.
Fijne dag allemaal! Hier begint het zonnetje voorzichtig te schijnen!