[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:58

OK, ik hoop dat het dan beter gaat ;-)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:10

@ IvysToeter: hopelijk gaat het beter nadat je hem hebt schoongemaakt en de messen hebt laten slijpen.

@ tine: erg veel sterkte met Quincy, het moet verschrikkelijk zwaar zijn voor jou en je man :(:)

Pff ik ben mijn stuk kwijt waar ik Romeo altijd longeer en waar ik dressuur rij. :( Het was eigendom van de gemeente en werd bewerkt door een boer, maar ik mocht daar evengoed komen als die boer want hij huurde het niet. Nu hoorde ik net van onze buren dat mensen van een straat verder (die met hun arabieren fokken) die hele weide hebben gehuurd en het gaan afzetten. Uiteraard begrijp ik het volkomen wat die mensen doen, ze moeten maar 25 euro per jaar betalen voor dat hele stuk, en ze halen er onwijs veel hooi uit. De boer haalde er zo'n 20 tot 30 van die hele grote rollen hooi uit, dus daar voer je je paarden wel even mee.
Maar nu kan ik Romeo niet meer longeren |( Ofja, voorlopig kan ik het misschien best in zijn weide doen, wel jammer dat ik het dan helemaal kapot maak.
Pff ik baal hier echt ongelofelijk hard van :(

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:30

@ yvestoeter, heb je hem niet van te voren geschoren, of even de messen genoeg tegen elkaar aangedraait, toen ik vorige week magic wilde scheren, ging het amper, ik had hem niet gewassen, en daarna kwam ik er ook nog eens achter dat ik de messen nog een heel eind tegen elkaar aan moest doen, volgende dag vloog ik er doorheen.
magic vind het overigens heerlijk om geschoren te worden, Misty daarentegen, staat constant te trillen, en kom niet aan haar benen, ze slaat namelijk echt het licht uit je ogen,,,,

zo net voice gereden, ging niet super, maar er zaten echt superrgave stukken tussen :)

@ tine.. sterkte met Quincy

@SL balen joh dat je stukje weg is:(

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:35

ik had het knopje helemaal strak aangedraaid naar beneden.
later ook iets losser.
zijn veulenvacht is juist heel zacht en losjes.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:35

SL, balen zeg! nu moet je op zoek naar iets anders?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:32

Hoop dat de plekken van Rafiki niet op deze lijken:
Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:41

Afbeelding

SL jammer dat jeje longeer stuk kwijt bent, miss dat je iets met de mensen kan regelen?

Ivy kale nekje ziet er zielig uit hahaha :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:56

VanHuisUit schreef:
A gosh wat een lief kaal nekje <3

@Tine, dat is hard, dat het niet beter gaat... is je man al toe aan afscheid of wil hij nog niet? Ik heb nog nooit een paard in moeten laten slapen dus zou niet weten hoe ik zelf in zo'n situatie zou handelen. Bij onze hond / katten ben ik die paar keer dat het is gebeurd degene geweest die besloot nu is het genoeg, manlief kon dat niet, hoe stoer en groot hij ook is. Hij staat dan wel achter het besluit, maar durfde bijvoorbeeld bij onze hond er niet bij zijn toen het moment daar was.

Heb ook nog nooit een paard laten inslapen. Wel heel veel honden, katten en een geit. Mijn man is op zich wel heel nuchter hoor: hij heeft een heel mooie leeftijd bereikt, hij geniet al jaren van een mooi pensioen, en hij wil mij er ook niet teveel mee belasten. Maar ik wil het nog wel even proberen, als ik hem daarmee in leven kan houden. Het moet natuurlijk wel dierwaardig blijven, maar we zijn pas 3 weken bezig, dus ik wil het ook niet te snel opgeven. bij Rembrand heeft het ook wonderen verricht. Hij was in Utrecht opgegeven en doet nu weer heel goed mee in de sport. Alles dankzij fysio.

We hebben besloten nog even vol te houden. Hij lijkt geen pijn te hebben. Hij staat met zijn vriendjes in de wei, vacht glanst super, hij eet muesli gewoon, graast hele dag, rolt ook nog gewoon. Met de therapie verslechtert hij in ieder geval niet. 's Morgens na de therapie lijkt het iets beter te lopen (maar ja, is lastig beoordelen, want ik loop zelf met paard en kijk naar achteren). In de wei lijkt hij ene moment flink kreupel te lopen, andere moment niet/maar dan wel scheef. Hij staat wel heel scheef als hij stilstaat.

Maar het blijft lastig, wil hem geen ellendige laatste weken geven, maar wil het ook niet te snel opgeven. Wat is wijsheid, geen idee.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:59

Ik weet niet wat wijsheid is Tine, maar ik wens jullie wel heel veel sterkte! Ik denk dat jullie heel goed bezig zijn op deze manier.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:09

Wat mijn ervaring is, is dat zodra het moment er is, dat je het ook wel voelt en het dier het zelf ook wel een beetje aangeeft dat het te veel is.

Ik denk dat het ellende en lijden zal zijn op het moment dat je weet dat het te veel is maar uit egoïstische redenen (om het maar even hard te zeggen) het paard niet los wilt laten.

Maar hij verslechterd niet, als hij er zelf nog goed in zijn ogen en zijn doen uitziet, dan zou ik als ik jou was niet meteen de knoop doorhakken...

Iemand tips hoe je door de laatste paar haren van de wintervacht heen komt? Ziet er echt niet uit nu. Geen rare dingen, maar bijv een goede borstel ofzo ervoor, of een bepaalde techniek met de borstel.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 06:28

Tine heel veel sterkte

Evelli, nee :n daar lijken ze niet op :n
het zijn echt appaloosahuid vlekjes.
en verder heb ik hem niet kaal, dus weet niet of er iets onder zit ofzo.
maar die huid die nu kaal is hoort zo.
(of het moet weer een speciaal geval zijn, maar denk het niet)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:19

mrgen :)
:(:) voor tine. Niet met paard maar met hondje zitten mijn ouders in hetzelfde schuitje nu..

ik ga vanmiddag op zoek naar een 2e papegaaitje.. In de hoop dat hij dan minder luidruchtig wordt :)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:43

Goedemorgen. Jammer dat het nog niet beter gaat met Quincy. Laura succes met beslissingen nemen over de stal, ik vind het zelf wel vrij klein hoor, 2,80 bij 2,10 voor 2 a maatjes.
Maarja als ze de hele dag in de wei staan scheelt dat natuurlijk veel.

Ik heb gister anderhalf uur gemend, bijna alleen gedraafd en pony was amper moe :D:D ben nog even bij oma gaan zwaaien, was daarvoor even bij opa geweest.

Wij gaan morgenavond lekker even naar Zuid Frankrijk :D:D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:44

Naaltje schreef:
ik ga vanmiddag op zoek naar een 2e papegaaitje.. In de hoop dat hij dan minder luidruchtig wordt :)

:?
Hoeveel mensen zouden er zijn die door hun papegaai in hun duim worden gebeten, en 2 dagen later zeggen "Hey, weet je wat me een goed idee lijkt... ik schaf er gewoon nog 1 aan" ;)
als je dan je beide duimen op de kooi legt, heb je 2 blauwe duimen en ben je in elk geval weer in evenwicht...
Sorry, je kunt wel tegen een geintje, toch naaltje? :)

Veel sterkte voor Tine en quincy.
Naaltje, je ouders natuurlijk ook veel sterkte met hun woefje (en jij ook)
Yuri: ga je op vakantie?
Rafiki lekker een kaal baantje :) Daar zal hij wel heel blij mee zijn!
Millanka: ik gebruik daar mn grooming block voor. Sun gisteren gewassen met een rosborstel en dan laat het ook goed los.

Zo, ik ga vandaag de laatste feitjes stampen voor morgen. Heb morgenochtend examen.
Verder heb ik gisteren de halsters, reisbandages en onderlappen gewassen, dus Sunny kan zaterdag weer picobello mee.
Vanmiddag nog even op jacht naar een goede emmer. En verder een rondje met Storm fietsen denk ik.
Fijne dag allemaal!

groetjes, lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:01

Yuri schreef:
Goedemorgen. Jammer dat het nog niet beter gaat met Quincy. Laura succes met beslissingen nemen over de stal, ik vind het zelf wel vrij klein hoor, 2,80 bij 2,10 voor 2 a maatjes.
Maarja als ze de hele dag in de wei staan scheelt dat natuurlijk veel.

Ik heb gister anderhalf uur gemend, bijna alleen gedraafd en pony was amper moe :D:D ben nog even bij oma gaan zwaaien, was daarvoor even bij opa geweest.

Wij gaan morgenavond lekker even naar Zuid Frankrijk :D:D

Dat zijn de maten van buckje ;)

Die van mij is 2,5 bij 3

Tine: vervelend dat het nog niet echt wil lukken met je paardje
Lacuna: succes met je examen, hier slaat de stress ook weer toe (was er al een paar weken)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:22

@ Tine: jullie moeten gewoon doen waar jij en je man jullie het beste bij voelen. Als jullie het gevoel hebben dat Quincy het zelf niet meer wil en dat het genoeg is, hak dan de knoop door. Met een paard heb ik het nog nooit meegemaakt, maar als baasje voel je dat denk ik wel.

Ik heb het op mijn 12de met mijn hond meegemaakt. Ze wou niet meer opstaan, ze bleef gewoon in haar hok liggen, helemaal versuft. Mijn vader heeft haar eruit gehaald en op het gras gelegd, nadat de DA gebeld was. We wisten allemaal dat het was om een spuitje te krijgen.
Ik had mijn hond van het begin tot het einde in mijn armen. Mijn andere hond (die ik nu nog steeds heb) stond op de achtergrond te huilen, dat was hartverscheurend om te horen. Toen de DA het spuitje klaar hield, hief mijn hond haar kopje op en keek ze me recht aan met een blik van "Het is goed zo, laat me maar gaan". Ik denk dat het, welk dier het ook is, altijd moeilijk is om een dier af te geven.
Maar het maakt het gemakkelijker als je het gevoel hebt doorgekregen dat het dier het zelf goed vindt, dat hij/zij het moe is om nog te vechten.

@ IvysToeter: ik zou niet weten waar ik iets anders zou kunnen vinden om hem te longeren, ergens anders dan in zijn eigen weide uiteraard.
Die mensen zijn vorig jaar zelf alles kwijt geraakt: langs hun thuis hadden ze een mooi stukje, maar daar hebben ze een huis gebouwd, en achter hun huis hadden ze ook heel wat weides, maar dit heeft de stad (verplicht) gekocht omdat de plannen er waren om te verkavelen. Het ergste vanal is nu dat die verkaveling niet doorgaat en die mensen hun weides voor niets verkocht hebben.
Ik begrijp van die mensen dus dat ze dit stuk gaan afzetten, met 7 paarden is 2 kleine weides écht niet genoeg.

@ Jenkins: Ik denk niet dat er iets te regelen valt, want ze hebben die weide echt nodig. Als hun paarden er niet op staan, zal dat zijn omdat het gras moet groeien, en ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik Romeo daar dan ga longeren. :o

Langs ons huis is wel nog een voetbalveld van een voetbalclub die failliet is. Nu is er in die kantine een boksclub, zij gebruiken de 2 voetbalvelden niet, maar er zijn wel mensen die 1 van de 2 velden gebruiken. Het veld dat langs ons huis ligt, wordt niet meer gebruikt, maar wordt wel onderhouden.
Ik weet nu dus niet of ik het zou mogen gebruiken om Romeo te longeren... Mijn vader zegt: "Trek je plan, doe wat je wil, maar van mij mag je het niet."
Dus ik vind het een beetje vervelend.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:44

o haalde ik even 2 stallen door elkaar haha.

Succes lacuna met je examen.

Vervelend hoor SL, zou ook niet weten wat je dan moet, is wel super jammer.

Ik ga inderdaad op vakantie :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:54

Bij mij staat er een mini shet in van 83 cm en Lizzy van dus 1.05 nu momenteel kan makkelijk. :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:11

succes lacuun :P
en ja :') ik spoor niet, I know :)) nee hij tjiept allemaal zoveel :) Vermoed dat hij aandacht tkort komt, dus dan krijgt ie een partner :D

duim doet prutten nu.. yuk..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:51

Heb wel alles gelezen en leef met jullie mee, maar weet even niet te reageren op iedereen. Quincy loopt vandaag heel erg slecht, ben na 5 minuten maar gestopt. Ook met de electro therapie afgebroken, hij ging helemaal hangen tegen het lint aan om steun te hebben (ik doe het buiten in de wei, omdat hij anders erg onrustig is, als hij zijn vriendjes niet ziet. Er staat geen stroom op het lint hoor. Rembrand zoekt Q nu ook steeds op, heel gek, net of hij al afscheid aan het nemen is (maar ja, wellicht bedenk ik dat alleen maar).

Ik probeer mijn man nu te bereiken, maar lukt almaar niet, want denk dat de dierenarts moet komen. Wat en k..zooi. Man wil er natuurlijk wel heel graag bij zijn, maar ik weet niet of hij morgen naar huis kan komen. En denk niet dat het moet wachten tot na het weekend. Ben zo bang dat ik een te snelle beslissing neem, maar goed, dierenarts zal wel objectief zijn.

Sorry, even egopost. Ik weet dat er meer zijn die het nu moeilijk hebben. Jullie ook sterkte.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:56

he tine10! :(:) heel veel sterkte :(:)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:02

@ Tine: heeeel veel sterkte! Moet een verschrikkelijke periode voor je zijn :(:) Hopelijk kan je je man snel bereiken.

Pff Romeo heeft vanmorgen in mijn vinger gebeten toen ik zijn halster wou aandoen. Het voorste kootje van mijn middenvinger zat tussen zijn tanden, hij beet zo hard dat het begon te bloeden. Op dat moment heb ik (onbewust) mijn keel open gezet (ik denk dat jullie het allemaal konden horen, zo hard :Y) ) en heb ik hem ervan langs gegeven. Jezus wat was ik woedend! En hij heeft nog nooit zo netjes naast me gelopen toen ik hem naar de wei bracht :o

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:36

@tine, heel erg veel sterkte, ga op je gevoel af, niemand anders kan dat zo goed als jijzelf.

@sl balen dat romeo je beet, als een pony dat bij mij doet krijgt er ook wel ff van langs..

Ik ga natuurlijk van de zomer 3 weken op die prachtige boerderij passen, nu heeft de eigenaresse van voice gezegd dat ik voice een week mee mag nemen!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:18

Middag :wave:

Ik heb een foto van de kleine uk!! Maar 1, dametje is erg beweeglijk in stand en mijn camera is niet zo blij op stal... kortom, alleen maar wazige vlekken is ook niks aan.
Ze is nog naamloos, we zijn hard aan het denken voor een toepasselijke naam.
Het is echt een ontzettend lief en nieuwsgierig veulen, mak geboren en eist nu haar aandacht al op. Viva vindt het allemaal wel prima.
Alleen et druppie is wel ff zorgenkindje... Nadat ze goed en wel stond bleek dat ze een verkorte pees heeft in dr voetje, dus ze moet nu elke dag tig keer fysiotherapie om te zorgen dat ze op die voet kan lopen. Ze strompelt nog... heel sneu om te zien.
Gelukkig is ze dus zo mensengericht, dus je pakt dr voet en gaat ermee oefenen. Hopelijk knapt het binnen een paar dagen op, volgens de DA komt het iig weer helemaal goed en dat moet ook met dit monstertje :D

Afbeelding

Ik zal nu bijlezen. Post niet meer zo vaak, heb et erg druk maar probeer alles wel een beetje te volgen.
Las wel verontrustende berichten van Martine, maar ik ga alles ff lezen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:28

Oke, ben redelijk bij.

Las dingen over een nieuwe trailer, over het aanschaffen van een vrachtwagentje. Blije mensen met hun goed werkende pony's, geschoren pony's en een half geschoren veulen (schattig :P ).
Martine die een vreselijk moeilijke beslissing moet maken, of hopelijk nog niet... 'k zal aan je denken, en sterkte alvast met wat je ook besluit.
Iemand die op een mooie boerderij gaat passen en paard meeneemt, en nog meer vakantieplannen.
Pff nog meer? ohja, een topic over antislip handschoenen... En Laura die op zoek is naar andere stalling maar ondertussen Tum ook al aardig tussen de strengen heeft lopen.

Kortom, genoeg gebeurd!! Ik ga proberen het weer te volgen :D