[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:28

Mocht ik iemand weten, laat ik het je weten Sonjim :j
Zocht een van de Bianca's, degene met die geweldige brave haflinger niet een andere wat bredere pony van die maat? Ben even haar naam kwijt. Niet Bicci maar ... Biancailona nu weet ik het weer. Volgens mij zocht zij er een.
Nadeel van Blaize is dat ze niet is beleerd. Dat had ik toen met Blondie, die was gewoon niet te verkopen omdat ze niet beleerd was. Naar iemand toe gebracht, had er een paar keer iemand opgezeten, foto's bij de advertentie met ruitertje erop, was ze zo verkocht. Misschien een ideetje?

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:34

Wat een mooie oplossing, Vhu, echt fijn, scheelt stukken.

LS: welkom! En prachtige plaatjes!

Laatste tijd lukt het niet zo goed om te reageren, sorry!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:08

VHU heb ik ook al aan gedacht. Ik wilde eigenlijk proberen haar alsnog voor de wagen te zetten maar mijn lijf werkt niet mee, ik zou bijna zeggen als Gem tijd over heeft...... misschien leuk tijdelijk projectje, maar volgens mij heeft zij ook al genoeg te mennen.
Ik heb wel iemand die haar in bruikleen zou willen maar dan blijven alle dierenarts kosten voor mij enkel de dagelijkse kosten nemen zij over en dan zou ze in den helder staan, dat vind ik zelf moeilijk zo'n afstand en dan nog steeds deels verantwoordelijk. Je hebt dan namelijk geen invloed op hetgeen daar gebeurt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:35

Goedemorgen allemaal, wat een prachtige dag vandaag {:}

Kan me dat goed voorstellen Sonjim zou mijn keus ook niet zijn, mits het hele goede bekenden zijn die je 100% kunt vertrouwen (en dan nog...).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:38

*\o/* volgens mij was Jenkins gisteren jarig..nog gefeliciteerd. ..was t vergeten.. ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:46

:)F gefeliciteerd Jenkins Y)(^) :*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:21

Jenkins ook hier: *\o/* van harte

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:35

HAHAHA VHU ik moest lachen om je opmerking. :’)
Biancam iedereen heeft indd wel wat… Net zoals je zegt ieder huisje zijn kruisje. Nergens is het 100% althans zulke mensen heb ik nog nooit gehoord.
Mirjam, van harte gefeliciteerd. Ik las het op je FB al en je bent nu vast aan het feesten. :D

Ik heb gisteravond les gehad, Amadeus liep niet zo heel fijn dit keer, hij is sinds een week of 2 aan het stouteren weer. Steeds in galop aanspringen etc. Uiteindelijk door wat tips van Ank hem lekker een aantal stukjes kunnen rijden maar kreeg hem niet fijn. Kreeg wel te horen dat ze mij ook vooruit vind gegaan bij DJ zat ik altijd te vloeken op de kar etc en bij Am blijf ik zo rustig. Hij haalt echt het goed in me naar boven. Hij doet het ook niet expres hij is gewoon echt nog jong en in het begin is het vrij snel gegaan allemaal tenminste hij heeft veel meegemaakt in korte periode maar daarom is onze band er wel en hij wil altijd werken. Bij DJ heb ik nooit echt een sterke band gehad en die wilde niet voor me werken.
Wat ik zelf denk is dat hij nu zo springerig is te maken heeft met de groepsles vrijdag 2 weken geleden, toen hadden we een parcousje a,b,c en het is een drukke temperamentvolle sensibele pony en hij werd hier heel hyper van, sindsdien heb ik niet lekker meer gereden. (die les wel).
Vandaag had hij vrij, morgen even kijken. Volgend weekend heb ik een wedstrijdje lekker oefenenen. :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:47

Ik zwaai ff gauw. Donderdagavond op pad na een dag werken, pas half 12 thuis. Gisteravond een paar uurtjes lesgegeven en morgen wedstrijd bij de vereniging dus druk zat met protocollen printen, paard moet nog, tuig moet nog en kar moet nog (ik loop echt op mijn tandvlees nu ....)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:56

@Ips: oef, sterkte en natuurlijk heel veel succes met de wedstrijd! Zet 'm op.

@LS: Hopelijk snel weer beter gevoel met de knapperd.

Hier ook bezig om iemand te zoeken die aan huis komt voor wat grondwerk, eens kijken hoe het voelt om weer wat te doen met paardjes. Hebben allemaal veel te leren qua veranderde omstandigheden.

Afgelopen tijd te veel gedaan, erg balen, hoe hard je achteruit gaat, doseren is lastig en voel me waanzinnig te kort schieten als moeder en vrouw... Pffff, lastig, volgende week begint de school weer, misschien goed voor mij om ook weer wat meer rust in te plannen.
Sorry, wil ook niet klagen of zo, maar zitten al lang samen en jullie hebben allemaal gevolgd en mee geleefd. Komt ook wel weer goed; we blijven werken aan accepteren en doseren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:11

Wat leuk dat je les hebt gegeven Ips :j tandvlees komt wel weer goed :+
Ava op zoek naar de nieuwe balans. Jullie hebben ook zoveel meegemaakt zal wel ff zoeken zijn maar komt echt goed hoor :(:) :j

Heb Ollie en Piet heerlijk rond laten rennen ze waren helemaal *\%/* dus die energie is er tenminste weer even uit. Wilde even op/achter Ollie gaan maar het was zo koud :brr: :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:43

Ava lijkt me ook heel lastig doseren maar ook het gevoel van te kort schieten.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:51

Was zeker fris vandaag. Voordeel van 2 wagens dat ik remko er ook 1 kan laten mennen. Stallen zijn ook weer schoon ook altijd fijn.

De asiel kippen die ik vorig jaar heb gevangen zijn begonnen met eitjes leggen. Zo leuk elke ochtend kijken of er eitjes liggen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:58

Ava,...pffffff. ..je hebt ook veel meegemaakt....ik heb heel veel respect voor je, hoe je overal mee om gaat, je bent zo sterk !! :j _/-\o_ Balans vinden is moeilijk, het is mooi om mensen om je heen te hebben die je steunen ! :(:)
T leven is moeilijk, maar je bent heel veel waard voor de mensen om je heen, ook al voelt dat voor jezelf soms niet zo.

Ips,...sterkte, en succes...drukke planning nu, hoop voor je dat je snel wat meer lucht krijgt in je agenda..

Maisie dat is een goed teken, hebben ze het goed naar hun zin bij jullie.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:20

maisie: ik moest wel lachen om je woord asielkippen: zie bootje vol kippen voor me. _O- mooi dat ze gaan leggen, hoeveel kippen heb je?
ips heeft het druk,morgenavond dan maar met de beentjes in de lucht!
en dat ga ik nu ook doen! fijn weekend allemaal +:)+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 08:10

haha ja ze hoorde bij en boerderij hier in de buurt maar daar werd niet voor ze gezorgd. Ze liepen langs de dijk en werden 1 voor 1 doodgereden. We hebben 5 kippen en een haan.

Ips succces vandaag!!!

VHU fijn dat je een plekje hebt voor olie. Is wel snel gegaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 08:36

Word je voor je goede werk beloond Maisie wat leuk.
Dat is zeker handig dan 2 karren, heb je je andere nog niet verkocht? Of wil je die niet kwijt. Vind het een prachtige kar.

Nou Ava dat is niet vreemd :(:) hoe ging de eerste hondensessie?

Was met Ollie en nieuwe plek zo'n 1-2-tje juiste timing zeg maar of puur geluk. Het is een geweldige plek ze kan het niet beter treffen. Drie meiden die met haar aan de gang willen, mennen en rijden, gewoon op de boerderij, in Friesland niet in die stomme Randstad wat qua paarden zo waardeloos is.
Het voelt nog erg onwerkelijk. Volgende week wordt ze opgehaald.

Gisteren iets verkeerds gegeten voel me beetje %) :O vanmiddag verjaardagsvisite geen pony's vandaag.

Iedereen fijne dag vandaag :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:36

Avaluna, mijn zegen heb je om hier heel veel te klagen en stoom af te blazen {:} je leven is overhoop gehaald en het is lastig om een nieuwe weg te vinden. Respect voor je.

Maisie, hier is de Gravin, mijn enige overgebleven kipje ook weer begonnen met eitjes leggen.

Meneer Anton ontwikkelt zich goed. Per 1 april gaat zijn mensport carrière van start. Net de startpas en licentie aangevraagd. Heeft hij zulke mooie Duitse papieren, kent het KNHS systeem zijn ouders niet. 2 x ouders onbekend. Jammer voor Neumond-Son en Mandy uit Oost Duitsland
Sportnaam wordt Meneer Anton Chalet Parket. Haha dat is lekker gemakkelijk omroepen :D

Zo inladen en even een rondje bos doen met Meneer Anton.
Helaas heeft Janouk last van headshaken bbeeeehhhhh dus kan ik weinig met haar doen. Haar spieren zakken zo snel weg, dat mijn zadel echt slecht ligt nu. Lastig.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:34

He wat vervelend van het headshaken... zo vroeg in het seizoen al was dat vorig jaar ook zo?
Mooie naam voor Herr Anton -:)
Ik zou even bellen met het KNHS voor de juiste ouders op de startpas. Ik had het toen met Ollie ook, die stamt notabene af van een van de beste New Foresters in Nederland, Orlando. Dat werd niet herkend :x }:) maar ik had zoiets van het moet toch echt wel worden geregistreerd ook voor eventuele predicaten in haar lijn. Met telefoontje en opsturen kopie papier lukte het toen wel.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:36

Hallo Janouk de KNHS vult de ouders achteraf in als de ouders niet in het systeem zitten, moet je wel invullen en dan staat het er een paar dagen er wel op. Ik heb zelfs achteraf per mail gevraagd om de ouders van mijn shetlander toe te voegen en dit hebben ze ook gedaan.

Zal mij even voorstellen ik men met 2 shetten en sinds kort zelfs officieel dressuur voor de puntjes, en rij recreatief op een haflinger. Lees al een tijd mee maar mocht niet posten omdat ik te weinig op de andere forums schreef.
Maar geniet wel van alle verhalen van iedereen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:52

Welkom Marga!

Voel je je weer wat beter, Vhu? Superplekje voor Ollie!

Oh, bah, arme Janouk, jammer dat ze ook zo terugvalt. Komt headshaken eigenlijk meer voor bij Haflingers? Echt leuk Anton aan de start!

Leuk opvangkipjes! Hier er helaas nog maar 2 en 2 eenden. Komt ooit wel weer.

Gisteravond, nou ja nacht met dochterlief in de Tub geweest, was veel te laat, maar was even zo gezellig!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:37

Afgelopen woensdag me bij een andere invalorganisatie ingeschreven. Werd ik net gebeld (via die organisatie) door een school of ik maandag tot en met woensdag wilde werken. Gezegd dat ik maandag niet kan (even aanzien of het werk blijft lopen na de griepgolf) , maar de andere dagen wel kan. Hij ging eerst nog iemand anders proberen, maar na half uur werd ik weer gebeld, of ik dan in ieder geval dinsdag en woensdag wil doen. Groep 3. Heb hier thuis methode boeken liggen, maar kom daar dus helemaal niet uit, dus nu al retezenuwachtig. Want ja, dat digibord is ook nog steeds een dingetje. Vraag me ook af of er dinsdag werk klaar ligt, omdat er maandag ook invaller zal zijn. Nou ja, we komen er vast wel uit. Hoop ik....

Ik ga er in ieder geval vast weer een hoop leren ;-).
Wordt dus weer een heel drukke week, met weer 4 dagen werken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:46

Succes Tine; petje af!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:00

Succes tine!

Vhu ik hou beide wagens gewoon. Ook handig voor 2-span.

Blaen van het headsheaken janouk. Lekker ingewikkelde naam voor anton. Hier alles gewoon simpel.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:35

Zo ik ben er weer! Vandaag hopelijk even een iets rustiger dagje.
Gisteren eerst geschreven bij de jury totdat manlief met Detje kwam. Zo heerlijk hij regelt dan echt alles, inclusief 4 witte benen bij Det (vlechten doe ik wel zelf hoor haha).
Proeven gingen dramatisch slecht als eerst de 65 proef. Daar gaat ze zo van over de kook helaas. Scheef door de bochten, totaal niet in verzameling. Daardoor hoorde ik een aantal keer echt niet wat mijn man zei vanaf de kant. En reed ik bij A gewoon de verkeerde kant op. Mijn allereerste keer in een dressuurproef. Tweede proef is iets fijner qua lijnen rijden, en ging naar mijn gevoel ook ietsjes beter.
Gauw paard weggezet en protocollen halen om in te voeren. Na mij waren er nog maar 3 proeven en dus was ff haasten. voer ik mijn eigen protocollen in eerste proef 224 maar -5 dus 219 en de tweede proef 226.5 . Schiet mij maar lek hoor.

Janouk balen van het headshaken zeg nu al..

Tine gaat vol gas, wel zwaar maar je weet waar je het voor doet ...

Ava lekker in de hottub. Heerlijk toch samen met je dochter!