[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:02

Ben zelf altijd wel toe aan een weekje wat rustig aan of 2 weekjes na twee wedstrijden vrij vlot achter elkaar moet ik eerlijk toegeven :o

Het grote voordeel met een tweewieler vond ik dat ik gewoon het gevoel had dichter bij mijn pony te zitten en dat ik makkelijker kon ingrijpen als er iets fout ging (en dus ook alleen op stap durfde) :)

Deze week ook niet veel gedaan hoor, iets van 30 km gereden, op :)ddd tempo volgende week gaan we wel weer wat meer km's doen. Ollie is wel beetje sneu vandaag is haar zoon Hero naar ander huisje gegaan. Ze wilde niets meer eten ... kreeg wel slobber naar binnen vanavond gelukkig. Arme dier staat achterin haar stalletje met oortjes gespitst te luisteren lijkt het wel of hij weer terugkomt :(:)

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:39

VHU ik zag op fb dat hij naar Olga is gegaan. Dan kom ik hem vast weleens tegen in de menles of een andere activiteit als hij er klaar voor is tegen die tijd.

Wat sneu dat ze zo verdrietig is, hopelijk gaat dat snel beter.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:32

Barny ik vind jou 2 wieler dan zeker geen goede kwaliteit ik had mijn 2 span zelfs voor de oxer durven zetten.en of er nou 1 of 2 voor staan wielen die zo snel scheef staan vind ik slecht

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:46

@Barney ja klopt. Ben er heel blij dat ze hem heeft gekocht. Hij kan zich geen beter huis wensen :)
Ollie at vandaag wel weer haar pulp maar hooi maar mondjes maat. Dus ze staan nu gewoon weer op de wei, was ook heerlijk weer, daar ging het koppie gelukkig na half uurtje wel naar beneden :Y)

Heb vorig jaar rond deze tijd mijn Garmin aangeschaft. Even gekeken op endomondo hoeveel kilometers buiten we afgelopen jaar hebben gedaan, waren er 1300 :D terwijl ik hem soms ook nog wel eens vergeet of dat het mis gaat met opslaan :7

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 01:03

Hier net een spannend uurtje gehad.
Pony's ontsnapt uit de wei.
Over 2 doorgaande wegen gecrost waar ook nog is amper verlichting is
Wat kunnen die een grote afstand afleggen in een korte tijd zeg.
Gelukkig gevangen met behulp van omstanders.
Ook de politie was ter plaatse
Toen maar met ze terug naar huis gewandeld aangezien we niet zelf over een trailer beschikken.
Nu staan ze veilig in een stuk waar ze echt nooit uit kunnen komen.
Zullen morgen wel spierpijn hebben.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 07:31

Oh wat schrikken zeg!

Hier waren ze vorige week zondag ook aan de wandel gegaan ,kreeg ze maar niet te pakken. Ze hadden veel te veel lol.

Gelukkig is er niets gebeurt!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:17

Net zelf nog paard van gras afgeplukt,is ook een paard dat ontsnapt was en daar wat rond liep.heb hem in een wei daar gezet,eigenaren zullen hem wel vinden.mijn parden zijn ook al eens los geweest gevangen door mensen uit het dorp en terug gezet.fijn als je in een klein boerendorpje woont

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:27

Jeetje zeg moet je hier toch niet aan denken :oo dan liggen ze zo onder een auto / tegen een auto.

Ber van ons springt over hekken heen als ze het op haar heupen krijgt (echt over 1.40 m.). Dus nu schrikdraad over het hoogste hek en ook nog schrikdraadje ervoor. Gelukkig behalve bij die hekken een waterafscheiding in vorm van een brede vaart en flinke brede volle sloten. Maar ook daar schrikdraad voor want met Ber weet je het maar nooit :=
Laatst sprong ze gewoon uit het niets opeens langs me heen (ze liep tot die tijd los achter Ollie aan als ik ze naar de wei bracht) over het schrikdraadje (normale hoogte) naar een ander stuk weiland, toen ik ze naar de wei wilde brengen en ze de zwanen in de sloot zag (die vindt ze eng ^) :+ ).
Dus daarna maar altijd aan het halster meegenomen :=

Nou de dames eten weer volop hooi dus het leed rondom de verhuizing van Hero lijkt geleden :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:09

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:40

Vandaag maar even gewandeld want bijna 10km op de verharde weg crossen had wel voor spierpijn gezorgd

VHU blij dat er weer eten in gaat zoals het hoort

Wat leuk LS
Ik trainen voor mei de enjoy the ride in merselo

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:13

LS_fotos schreef:
Keona, hoe kom ze los wel goed omheint ? of een goed springpaard ?

Fijn dat hij naar Olga is VHU!

Hier een heerlijke dag gehad, lekker uitgewaait. :))
[AR-ITP] Enjoy the Ride paasrit Ermelo! Met stoere welshpony Levi

Het paard dat nu los was was niet mijn paard.en de keer dat mijne los waren was omdat de omheining niet goed was,maar was niet mijn wei mocht deze afgrazen.maar hier bij ons in dorp loopt wel vaker wat los schapen kudde koeien haha

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 13:33

Ontsnappen van paardeb is idd niet fijn mijne ook is in de ochtend spits drukke wegen over gerend bah hoop dat niet meer mee te maken.

Fijn dat hero een plekje heeft gevonden vhu ik blijf verliefd op hem.

Donderdag fijn les gehad Rivaldo was nu ook binnenstelling aan het inbuigen op zijn moeilijke kant. Echt zo fijn. Deze week weer met hem naar les. Gister 19 km tweespan gemend ze hadden er zin in maar waren toch goed bij me te houden.

Op 25 april zal ik tijdens de ledenvergadering de mendurance promoten. Heeft iemand nog tips of extra info om het zo goed mogelijk te kunnen promoten?

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:39

Akelig, ontsnappende paarden. Ik weet er alles van.

Onze shetlander Lente is ook een echt 'houdini'. Die is bijna niet binnen een omheining te houden.
Ze heeft sowieso heel weinig respect voor schrikdraad, ook als er toch echt een flinke klap stroom op staat, en ze lijkt het dan ook nog eens te "ruiken" als er iets mankeert aan de stroomvoorziening.

De paddock heeft nu daarom een omheining van gaas met ook nog eens op 2 hoogtes stroomdraad. En rondom de weide hebben we inmiddels 4 lagen stroomdraad.

Maar nog steeds lukt het haar om zo nu en dan uit te breken (geen idee hoe ze het flikt) en dan steekt ze soms ook een redelijk drukke provinciale weg over om in het weiland van de overburen te gaan lopen feesten. Heel eng!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 15:40

Oei dat is ook niet fijn.

Hier ontsnappen ze enkel als ik zelf denk oh ik kan wel even iets pakken ze blijven wel staan 9 van de 10 keer gaat dit prima maarja een shet blijft op zijn hoede om het te proberen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:40

Ja idd dat is eng :(
Had jij spierpijn of de pony W_A, hoe merkte je dat hij spierpijn had? Op zich moet verharde weg niet zoveel uitmaken. Of ze moeten vanuit het niets opeens in volle draf kilometers harde weg doen.

Vandaag lekker ritje van 18 km, poown liep zalig, zalig weer, wat wil een mens nog meer. Wil proberen van de week weer eens naar Brabant te gaan om te trainen, bij mijn vorige stal. Je kunt daar zo heerlijk rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 15:42

Ik ga proberen vanavond ook nog te mennen is zo mooi weer, maar pas om half 7 thuis. Heb geen flauw idee hoe laat het nu donker word.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:16

Jullie gaan lekker dames, het is er ook pracht weer voor.

Wat een ontsnappingen allemaal.

Ik heb zaterdag 23 km gereden en gisteren met de puzzeltocht rond de 18. Ik moest als laatste starten en was als eerste terug, gelijk goede training zo'n rit. Vandaag beide in enkelspan buiten getraind, Pip liep erg lekker en ontspannen. Barney was wat drukker maar uiteindelijk ging het goed.

Voor wie het leuk vindt, filmpje van de Puzzelrit
https://m.youtube.com/watch?v=vILeVdFZdZ4

Morgen weer ik nog niet of het mennen of longeren wordt. Donderdag ga ik met Barney naar Rockanje om in de bak een proefje te oefenen. Dat is ook zo weer 20 km. Vrijdag en zaterdag duurtrainingen.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:58

Hij liep erg stijf en erg gevoelig op aanraking van de spieren
Nu na gister rondje stappen aan de hand weer prima in orde.
Vandaag met de 2 duivels een rustig rondje gereden

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:22

Ga zo na GTST even je filmpje bekijken!
klinkt leuk zo'n puzzeltocht.

Hier heeft stalgenoot Levi vandaag gelongeerd. Morgen ga ik stuk met ze wandelen.
Ik heb bijna de hele dag geslapen. :') En daarna zeiden ze dat ik niet weg mocht. :=

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:56

Lekker bezig allemaal jongens. Op de ontsnappingen na, gelukkig is er niets ernstigs gebeurd.

Ik vorige week 2x 12 km met Kyano gefietst, vandaag 13.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 20:57

Leuk filmpje tijnie lekker heuveltjes crossen altijd leuk

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:57

Die puzzelrit ziet er echt leuk uit :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 21:01

Lekker sportief bezig geweest toydoll

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:19

Fietsen is vind ik echt fijn hoe bevalt het jou?

hoop dat het snel wat rustiger word en we meer kunnen gaan doen.ma komen ze metselen en dan ga ik ook echt weer mennen als al de rommel van de oprit is.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:31

Ja ik vind het lekker hoor fietsen. Kyano is ook heel braaf, kan gewoon alle gangen, hij remt automatisch en gaat ook automatisch harder als ik dat doe, gaat netjes aan de kant enzo.

Nu gaat het niet altijd soepel natuurlijk :P Val nog wel eens van mn fiets af. 1x sprong ie voor een plas op zij, stootte tegen mij, ik verlies mn evenwicht :P maja dan spring ik van fiets af.

Pony loop ook wel eens los, vandaag ging ie keer verkeerde kant langs boom, tja, dan laat ik los hoor. Of als ie ineens stil gaat staan om te schijten, laat ik ook los haha (en noodrem dan natuurlijk om hem weer te pakken :P)

Moet alleen wel even gaan kijken voor hoefschoenen, ik doe het niet regelmatig of opbouwend genoeg voor zijn hoeven en hij loopt op grint ineens gevoelig.