[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:06

hier sneeuwt het :)
*kruipt weer terug in 't hunebed naast smickey :)) *

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:12

Sint was super gezellig :D daarna nog met z'n allen gegeten in ons buurtcafe :Y)

Zit hier moed te verzamelen om trailer terug te brengen, het is nattige sneeuw/tegen echte sneeuw aan, sneeuwt goed door en alles rond Rotterdam staat vast -O-

En dan direct maar even hoefsmid bellen om de ijzers bij Bente eronder vandaan te halen. Had ik ivm training van zaterdag (wat een geluk hebben we toch gehad met het weer!!) er onder laten zitten maar moeten er nu maar snel onder vandaan zodat we winterproof zijn.

Sterkte allemaal en iedereen ook fijne dag!

PS is het niet koud onder zo'n hunebed nu :P

**drinkt koffie op en gaat dan toch maar op pad**

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:17

Daan gisteren erg verwend. Dinsdag dus eerst maar klein speelgoed opruimen.

Vandaag rommel dagje in huis, skipak voor daan halen en vanavond komt de accountant .

Aks veel????? Ben er nog niet echt aan toe.
Smick met vakantie.
Tine jammer van weigeringen wel goed van de dressuur.
Olie gereden.

Heb ik iedereen gehad? Zal straks even foto,s uploaden van de marathon

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:19

Hier grote dikke vlokken sneeuw *\o/* +:)+ paardjes met een wit laagje sneeuw op de rug :)

ik wil bouwen
Afbeelding

Sinterklaas komt bij ons pas op vrijdag! Nog even een paar dagen voorpret.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:22

Ik ben weer bij..., beetje druk met heel veel, dus even :wave:

en zoek maar uit: *\o/* :( <:) :){ <3 :(:) 8-) -:) :evaw:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:26

Goeiemorgen!

Ik lees sneeuw, kijk naar buiten, zie sneeuw :brr: . Bah ^) . Hubby is toevallig net beide auto's naar de garage aan het brengen om de wielen om te wisselen voor de reservewielen met winterbanden. Dat komt dan wel weer goed uit :j .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:27

@tallechie; nee hoor, beetje sneeuw :) Blijft nu net liggen op de wegen/bestrating. Maar het ziet er heerlijk uit! :+:

@VHU; koud in zo'n hunebed? Holy mozes... ik word eruit gestookt door mijn stage-collega's die het nodig vinden behalve in een warme trui te zitten, ook de verwarmingen nog op 5 te zetten. Ik ga kapót hier (zit in een hemdje _O- ) Zou liever buiten lopen nu ;)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:36

^) Ik haat dit weer :(

Hier alleen maar regen en hagel

Goedemorgen trouwens :wave:

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:55

:wave: sneeuw!!! :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:11

hier geen sneeuw..maar dat mag wel...blazen dames...deze kant op !!

verder geen nieuws..boodschapjes zijn binnen...moet dingetjes voor zoontje's verjaardag nog ophalen, ik ben altijd bang dat ik van alles vergeet... :o

dingetje wil geen sneeuw..
Aks..lekker warm binnen..in hempje..
gem krijgt winterbanden onder toet.
avaluna is te druk..succes !
janouk, wil ook veeeul sneeuw !! gaaf plaatje.
daan is verwend..
vhu..zit aan de koffie.... :9k
word wel lekker warm zo in hunebed met z'n allen.. :=

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:28

las over bevroren rijbak....gelukkig hier niet anders kon ik gaan schaatsen(ligt een meega plas in mijn paddock water kan gewoon niet meer weg) -:(-
maar wat een sneeuw.
aks heeft het lekker warm :wow:
daan verwent,snapt hij sinterklaas een beetje of beetje bang?
gem: winterbanden? ga maar sleeen veel leuker en sneller
vhu: kan je alweer weg? hoorde dat heel rotterdam zowat vast stond?
hoe gaat het met jenkins? al werk gevonden?
sl: waar zit je? alles goed daar? ook voor alle andere die verschuild zitten onder de steen :wave:
ik duik er ook weer onder, mooi weer om mijn tuigen te poetsen.... :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:33

*brengt tuig naar happytime*

Oh.. was dat geen hint? ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:17

HT hij snapt het nog niet. Wel herkent hij de liedjes op tv en ook wel dat het andere mensen zijn dan anders. Hij is er tot nu toe niet bang voor. Ik ga van de week zijn speelgoed uitzoeken, hij heeft heel veel klein spul en nu dus wat groter spul, dus even er flink door heen. Wilde ik eerst vandaag doen, maar hij moet er niet bij zijn, dan wil hij overal natuurlijk mee spelen. Tijdens zijn slapen heb ik gestreken, boekhouding, was gedaan. Hij heeft eigenlijk net te kort geslapen om alles te kunnen doen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:26

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier de eerste foto´s. Photobucket werkt even niet mee.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:34

Tallechie..ziet er goed uit !
Alwyn heeft een mooie houding !
Snuitje...ach....dat is Snuitje.. :') die denkt bij marathon... *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* hahahaha..gaaf diertje..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:51

@Tallechie gaaf! Wat is Alwyn een ontzettend mooie pony geworden zeg :~ en Snoetekop volop in actie <<)

Inderdaad alles stond vast naar Rotterdam gelukkig moest trailer naar Berkel en Rodenrijs,dan rij je net tegen de stroom in :) na afleveren trailer eerst maar uitgebreid boodschappen gedaan en toen weer teruggesukkeld, stond er nog file zeg. Maar goed bij stal aangekomen bleek stal Blondie onder water te staan, drinkbak was vastgelopen. Blondie was er al uitgevist en schatten van stalgenoten hadden ook al gedeelte box proberen watervrij te maken maar wat een klus zeg :7

Uiteindelijk toch nog lekker aangerommeld met Bente en Blondie. Bente uitgebreid gelongeerd en daarna aan de hand uitgestapt en met Blondie eerst met stalgenootje meegestapt en daarna gelongeerd. Bente heeft nu een stal met uitkijk, ze is helemaal gelukkig <3 . Heb hooinet zo neergehangen dat ze kan eten & kijken dat is groot succes :Y) Wiske is met de rondjes wandelen meegeweest dus die heeft haar uitje ook wel gehad.

Maar wat een nattigheid zeg :roll:

@Janouk wat een mooie kaart! **o jeee.... moet er ook mee aan de slag**

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:36

Tallechie: stoere foto's
VHU: Blondie gered van verdrinking

Nou, groot deel van planning Kerstmenu gaat op de schop. Schoonzus en zwager komen ook eten, die zijn moslim en mogen dus geen varkensvlees. Even iets nieuws bedenken. Maar goed, voordeel: we kunnen weer van alles gaan proeven :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:43

Doen ze wel aan Kerst dan :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:31

haha, goeie. Wel aan kerstdiner :Y) Ze komen alleen 2e kerstdag, dan gaan we gourmetten. Dus moet even vervanging vinden voor het varkensvlees. Op zich doen ze niet heel moeilijk als het wel op tafel staat, maar alles moet dan apart worden voorbereid. Om het mezelf dan makkelijk te maken is het handiger om gewoon helemaal geen varkensvlees op tafel te zetten. Gehakt doen we altijd al van rundvlees, en kip is ook goed. Dan gewoon wat meer vis en bijvoorbeeld lamsvlees erbij. Is het alweer klaar.
Bij de amuse heb ik paardenrookvlees (word ik nu afgeschoten hier?? Ik vind het persoonlijk nogal hypocriet om wel koe, kip en varken te eten en geen paard. Zeker als je bedenkt dat de paarden van dat alles het beste leven gehad zullen hebben), maar dat zouden ze ook niet mogen. Zou niet weten waarom niet. Maar goed, dat is te vervangen door runderrookvlees.
Als ze ook 1e kerstdag zouden komen, had ik een groter probleem, daar zit veel meer varken in verwerkt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:20

:Y)
Niet hypocriet hoor, wat mij betreft tenminste. Wij eten hier trouwens ook nauwelijks varkensvlees. Ik vind het gewoon niet lekker. Heel soms een varkenshaasje of spekjes/ham, ikzelf dan. Manlief vindt alle vlees wel lekker :') (lekker dubbelzinnig :+ ).

Zo ik ben helemaal moe en rosig zeg van vandaag :O wordt vroeg naar bed!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:49

Joh Tine.... onze vriend en voormalig manegehouder at zijn eigen paarden op, wanneer hij het idee had dat ze niet zouden herstellen van kreupelheid :Y) ! En tegen de klanten waar hij van wist dat ze er wel tegen konden: "Serge smaakte best, daar heb ik altijd goed voor gezorgd." :9

Tall: de poownies hebben er zin in :):) :):) !

Moslims aan het kerstdiner :7 . Ben benieuwd wanneer wij het suikerfeest gaan doen, zónder ramadan. :')

Ik heb een rare dag met up- en down-berichten, waarvan de ups ook best down zijn en de downs eigenlijk best wel een beetje up 8)7 .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 19:55

@Aks: hey gezellig hier in ons hunebed he? :+
@VHU: de ijzers er weer af bij Bente? Wij laten ze toch nog maar even onder, even aanzien hoe lang dit weer aanhoudt, de ondergrond is nog lang niet bevroren bij ons, dus hij kan nog prima de wei op zonder ijsklompen te krijgen gelukkig, wel iets om in de gaten te houden nu. En lekker met de paardjes bezig geweest, nu een uitkijkpostje voor Bente <3
@Tallechie: wat een superleuke marathonfoto's zeg! Leuk om Alwyn zo netjes te zien en die Snuit, haha, koppie omhoog en turbostand aan waarschijnlijk :+
@Janouk: oe, dat zou wel heel zijn om met mooie vaste sneeuw te gaan beeldhouwen, zo'n beetje rond Kerst graag ;-)
@Ava: dankje, ik heb de mijne uitgekozen hoor ;-) Hoe gaat het met de pianolessen? Wij gaan één dezer dagen onze piano ook ophalen als het goed is, helemaal zin in *\o/*
@Gem: wow, wat een superplanning om op zo'n winterse dag de winterbanden gepland te hebben, hoorde net bij de actualiteiten dat de autobedrijven het er maar druk mee hadden vandaag.
@Dingetje: het weertje zat niet mee vandaag, maar hopelijk nog wel beetje leuke dag ervan gemaakt?
@Crazymel: yep, sneeuw :D
@Biancacoo: en uitgerekend bij jullie geen sneeuw? Hoe is het mogelijk, wat zal dat leuk zijn straks met de hussen! Heb je een slee voor ze trouwens of kun je ze aan een gewoon sleetje zetten met het tuig?
@Happytime: gezellig onder het steentje ;-) Tuig mooi gepoetst?
@Tine: aanpassingen in de kerstdinerplannen :D Hier ook geen fan van varkensvlees, maar gelukkig is er keuze zat, die visgourmetschotels zijn ook jummie :j

Hier nog twee nachtjes slapen voor Sinterklaas *\o/* Kan niet wachten, gezelligheid!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:03

@prinsje; brr. ik zou zelf ijzers er gauw onder uit halen. Vaak zijn de voeten iets kwetsbaarder ivm uitgroeiende nagelgaten. En op bevroren ondergrond kunnen ze daar best last van hebben..
Maar hoop stiekem dat de ondergrond nog even te doen blijft :)

Tine een aanpassing van kerstdiner :P

:(:) voor gem

Best knus in 't hunebed ;) :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 20:30

@Aks: normaal gesproken zou ik ook de ijzers eraf halen, maar hij heeft rechtsvoor zo'n brokkelhoef die door de spanning (een wat plattere hoef) scheurt en nu op het ijzer is die eigenlijk net goed, hou daarom liever de ijzers eronder. We kunnen er altijd nog voor kiezen om hem niet in de wei maar paar uurtjes in een van de binnenbakken te zetten als het erger wordt, nu kan het nog mooi zo, dus ik hoop dat de vorst gewoon nog even weg blijft

Stik knus in hunebed :))