[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 08:59

@prinsje; de zwelling gisteren gezien. Weet het nu nog niet. Maar ben sowieso van mening dat hij moet stappen. Want ik moest ook altijd arm bewegen na bloedprikken/entingen, dus hij ook :))
Het viel ook wel mee hoor, je zag het niet (pluis) maar kon het voelen, klein handjevol (en een boze blik..)

Leuk! Hoofdstel shoppen! :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:03

hihi, boze blik >;)

ff stappen is sowieso goed :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:13

Goedemorgen.

Sluit me even aan bij samenvatting van Prinsje.

Zoontje gaat zo even rijden op Amerigo. Heeft die in ieder geval beweging gehad.

Om 10 uur komt iemand van secretariaat van kampioenschap, dus ben daar wel paar uur mee bezig denk ik. Misschien vanmiddag dan nog iets met de paarden, maar ik ga het nu alleen maar doen als ik er zin in heb.

Moet nog wel flink uitmesten, heb ik gisteren niet gedaan.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:16

Goedemorgen!

PrinsjeH lekker paardenspulletjes shoppen!!!
Akshay kreeg een boze blik van paardlief ;)
Tine d'r dag weer helemaal volgepland!

Word ik wakker vanochtend, regent het flink!! Daar gaat m'n ritje, dacht ik. Maar nu lijkt het op te klaren. Dus even bedenken wat ik het beste aan kan trekken en buienradar nog even raadplegen. Ik ben van plan om vanuit stal richting de hei bij het KNHS centrum te rijden. Dat is een flinke rit!

Fijne dag allemaal!

Edit!!! VHU hoe is het nu met Wiske???

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:10

Wij staan ook in de mensport in zelfde artikel als laatste bij de galop. Spook is leuk!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:25

Lekker in bad de Mensport gelezen. En Spook gezien en Pantarhei ook.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:29

nette samenvatting prinsjuh :))

hopelijk bij ponie dat bultje minder aks...

*wil ook wel eens in mensport :)) *

zijn op jacht naar aanhanger ofzo vor de marathon-kar te kunnen vervoeren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:56

Beetje gaar hier :O Vanacht paar keer eruit geweest voor piepende Wiske, toen maar beneden gaan slapen kon ze naast me liggen arm ding. Maar goed, ze plast, eet/drinkt (rijst/rijstewater/kippebouillon) goed, maar nog geen poepen. Als dat weer op regel is ben ik er gerust op. Ze oogt al wel beter, beestje was echt ontzettend ziek :\

Of je met zwelling tgv enting moet stappen of niet, ligt er maar net aan. Is het iets wat richting abces gaat, dan niet stappen (warm, gevoelig) is het iets wat gewoon vocht is, kan stappen helpen. Helaas ook met de abcesvariant ervaring en da's niet fijn. Was trouwens paard dat allergisch bleek voor enting en daarbij ook nog eens voor coolinggel... maar goed ik ga ervan uit dat Wolliebollie gewoon his own stoere zelf is en beetje vocht heeft. Had Bente ook trouwens, was na paar dagen weg (bij borst enten is dan juist heel goed, want dan zakt het mooi naar beneden, hebben ze er geen last van, bij hals enten levert vaak problemen op met buigen).

Hoorde net van goede bekende dat er echt veel meer rhino abortussen zijn dan voorgaande jaren (=fokkerij-persoon dus kan het echt wel weten). Was er bepaald nog niet gerust op.

Mijn tuigje is trouwens weer verkocht en Zafira (bonte paardje) is paar dagen geleden al verkocht. Dus dat ging snel (was ook erg leuk peerd).

Veulen in Sprundel/Rucphen was mismaakt veulen is mij verteld (door weer iemand anders := ) en daardoor verworpen.

Ik ga tentamens nakijken :list: B-)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:59

geen rhino dan toch VHU?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:43

Ik ben geen DA maar dat is wat ik hoorde...
Maar van iemand die veel fokt / dus drachtige merries op stal heeft staan hoorde ik weer dat er deze winter veel meer merries aborteren tgv rhino dan anders. Bij de persoon die mij dat vertelde was het gelukkig bij hun nog niet gebeurd maar goed. In het fokkerscircuit weet men veel meer (abortus-rhino, niet de neurologische) dan dat er in de media wordt gesteld.
Maar nu kruip ik weer onder de steen vwb het rhino gebeuren :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:31

Misschien toch te maken met de virus druk van het Schmallenbergvirus, ondanks dat het niet gerelateerd is, zou het toch misschien kunnen dat het bij paarden reactie geeft, denk ik als leek. Als ik lees dat zoveel schapen/koeien besmet zijn (70% van de koeien door een virus dat pas vorig jaar ontdekt is) dat is toch heftig.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:40

Ja het blijft toch een rotziekte. Ook als fokker lijkt me vreselijk.

VHU gelukkig dat het al iets beter gaat met wiske.

Nou ik ga zo even sportschoenen kopen :D ga vanmiddag mee met 2 vriendinnen squashen en ik heb helemaal
geen schoenen. Kan ook mee naar de sportschool en hardlopen dus ik word mega sportief denk ik haha.

Hier is het wel droog maar grijs. Hoop vanmiddag nog even robijn te longeren. Verder zie ik het wel.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:17

Pffff... ik ben kapot...
Maar wel terecht kapot ;) Heb vanochtend 28 km gereden met een gemiddelde van 11,1 km/u. Dit was inclusief 2 km heen stappen en 2 km terug stappen. Ik was eerst van plan om Gwin van te voren te longeren, maar heb het niet gedaan, vond dat niet eerlijk om dan daarna zo'n lange rit te rijden, maar het was ook helemaal niet nodig geweest! Ze was goed te doen, heerlijk gereden!
Helaas de laatste 5 km nat geregend... Dus was ijskoud toen ik op stal kwam (reed in trui met bodywarmer), maarja, eerst voor het paard zorgen! En die was goed bezweet maar nog super fris en wakker.
Ga nu lekker in bed liggen met een goed boek, vanavond nog een feestje, dus nu even goed uitrusten.

VHU fijn dat Wiske wel wat beter gaat! Die kleine dingetjes kunnen zo enorm ziek zijn...
Maisie gaat super sportief worden!!!
Ik moet maar even de mensport kopen denk ik zo ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:27

thanx allemaal voor jullie leuke reakties op de foto's in de Mensport! :j

frensie, wow flink ritje, lekker hoor, jammer van de regen...

wiske gelukkig weer aan de beterende hand...

rhino, ik kan me ook best voorstellen dat mijn staleigenaar met hoogdrachtige merrie er zenuwachtig van wordt, je veulen is zomaar weg...

prinsje mooie samenvatting gemaakt! +:)+
veel plezier met hoofdstel shoppen!

sterkte verder voor iedereen die het goed kan gebruiken! :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:42

Jemig Frensie wat een lange rit. :j

Fijn dat Wiske aan de betere hand is.

Ik heb Janouk net zo fijn gereden onder het zadel. Ze wilde mooi ontspannen los van de hand blijven. Lekker veel links en rechts gebogen. De keertwendingen stapte ze mooi door. En achterwaarts ging ze prima diagonaal; dat is voor de koets nogal lastig met haar. Kortom lekker gereden. _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:42

Wiske gelukkig iets beter.
Aks..stappen met peerd na pijnlijke plek....hier heeft vriendin een pony kreupel na een enting...hij heeft pijn aan schouder.....naast waar hij geent is..is wel sneu..
Nouvel...kun je het stukje niet scannen en plaatsen ?? O:)
ik heb mensport het laatst gekregen in november.....kreeg niet eens het jaarboek...zo flauw, ben 4 jaar trouw lid geweest....stom !! >;)
maar ben erg benieuwd naar het stukje over jou en fifi !!
prinsjeh...leuke foto van mick.
frensie lekker gereden, heeerlijk zeg !!
Tine nog rustig aan doen, groot gelijk heb je !
Maisie word echt supersportief.
Janouk, balen zeg van je bijrijdster.....je vind niet zo maar 1,2,3 een geschikt persoon..wel fijn dat je zelf zo super gereden hebt vandaag !! :j
bicci wil ook in de mensport..nou..stuur een stukje in volgende keer als je weer trail voor brooke gaat doen !! wie weet plaatsen ze het wel !!!!

Ego.. ik heb eigenwijs mijn kanjer shetje Missy voor de HCA geknupt vanmiddag en heel rustig 4 km rondje gedaan..ze briestte en briestte( hoe schrijf je dat ? ) en had het erg naar haar zin, was wel even relaxed !! ze had wel wat schrikmomentjes, maar ja...is al een maand of 6 niet meer voor kar of wat dan ook geweest, dus ....braaaaf diertje !!
pijn in lijf is een stuk beter inmiddels....maar nog oververmoeid denk ik...nog wat bijtanken...
verder lekker met hondjes bezig geweest, ook super, de husky's vinden het al weer warm... %)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:57

Ik heb nieuwe mob echt vreselijk met zo'n touchscreen. Heel erg eennen bah
Thnx voor leuke reacties op foto's :-)
Frensie gave rit gemaakt wiske aan beterende hand
Nouvel kwam langs
Mausie ook

Wij hebben vanmorgen bijna 40 km met mick gelopen, was gaaf ën hij was superbraaf, alleen het spoor op terugweg was geloof ik gek, Gaga, dat neusje ging op de grond en daarna heel hard hinniken, zou dat van opluchting zijn!?
Alles vandaag wel gehad, zelfs ambulance met gillende sirene en lichten aan, ging goed!
Hoop dat spelfouten meevallen ;-) (anders ligt t aan dit gekke ding)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:00

O biancacoo, sorry, dacht dat ik al had gereageerd:+
Wat leuk dat je met shet eropuit bent geweest

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:19

prinsjeh..dat is een beste rit vandaag voor mick !! wel fijn dat het zo goed klikt tussen jullie !
over het spoor....whaaa.....eng zeg met je peerd....dappere mick dat hij het zo goed doet.
braaf dat hij rustig bleef met sirene e.d.
hier was ronde van drenthe voor ons uit, en wij zijn daarna pas gegaan....want een horde wielrenners inclusief 100 auto's politie en motoren als begeleiding....daar ben ik niet dapper genoeg voor...
Maar ik heb wel genoten, en dat is lang geleden :o .., superponytje is het ook al is ze maar klein...ze is wel dapper ! :j !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:44

Hier redelijk rustig dagje gehad. Vanmorgen eerst zoon op pony laten rijden. Ging heel goed. Daarna kwam mevrouw langs ivm kampioenschappen. Duurde niet zolang, want ze wisten eigenlijk best veel van het programma. Manlief gaat ze op de dag zelf helpen. Heb Rembrand afgemeld, maar ga nog een poging met Amerigo wagen. Die zit veel eerder op niveau (is maar L proef) dan Rembrand. Met Amerigo hoef ik ook niet te winnen (mag wel natuurlijk ;) ), maar met Rembrand vind ik wel dat ik kans moet hebben op 1e prijs. (ja ik weet het, ben een streber)

Daarna even de wei uitgemest. Viel gelukkig mee wat er lag. Paarden voelden zo warm onder hun dekens, dat ik die eraf heb gehaald. Dus ze hebben vandaag voor het eerst weer bloot gestaan. Inmiddels zitten de jasjes er weer om, want koelt nu wel af. Is handigste om dat tijdens het voeren te doen, dan blijven ze gewoon staan.

Manlief zou mest uitrijden over het land, maar de mestwagen doet het nog steeds niet. We hebben gelukkig iemand gevonden die het hier komt ophalen. Dat is zo goedkoop, dat we besloten hebben de mestwagen te verkopen. Scheelt veel ruimte op het erf. Voor dat geld kunnen we het niet zelf doen. Is toch een tijdrovend klusje. Dus als iemand nog een mestwagen wil hebben... Er moet een beetje aan gesleuteld worden (deel van het probleem zit in onze oude traktor. Aandrijving aan achterkant doet het niet meer goed), dan heb je mooie wagen.

Ben verder druk met sponsors te benaderen die onze vereniging jaarlijks sponsoren met advertenties op beamer of in de nieuwsbrief. Ben al op de helft. Gelukkig heb ik er veel minder dan vorig jaar. Vorig jaar deed ik ze namelijk bijna allemaal (stuk of 80) omdat de rest het ineens niet meer deed. Vond ik zo zonde om dat geld te laten liggen, dus maar opgepakt. Maar heb aangegeven het zo niet meer te willen doen. Nu hoef ik er nog maar 16. Dat is te overzien :D

Heb geen zin om te koken, dus wel gaan pizza halen. Wel slecht, gisteren al patat gegeten. Gaat niet goed met lijnen zo. Maar goed, is even niet anders. Wel lekker :Y)

Bianca: stoer dat je toch een ritje met pony hebt gemaakt ondanks dat je je nog niet zo goed voelt
Prinsje: lange rit gemaakt.
Janouk: lekker gereden en bijrijder weg.
Frensie: ook al een lange rit. Ben jaloers hoor. Behalve op dat natregenen hahah.
VHu: fijn dat Wiske beter gaat, ziet er altijd zo sneu uit.

Ga nu even lui op de bank

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:12

Tine dat is niet eerlijk... zijn we concurrenten. Ik heb me ook opgegeven met Veale. Met Alwyn heb ik een wedstrijd te weinig gereden.

Ik heb vanmiddag veale zijn deken ook afgedaan. Hij was er ook warm onder en het blijft mooi weer.

Hier de hele week al ziek. Sinds gisteren weer wat beter, wel gewoon gewerkt. Daan gaat momenteel niet zo goed met slapen dus bekaf.

Vanmiddag wel 2 heerlijke ritten gedaan. Met alwyn naar buiten, kort rondje, ging braaf, hij was wel nat bij terug komst, maar geen gekke dingen gedaan. Daarna met Veale, groot rondje die steeds groter werd. We wilden kijken wat hij aankon ivm marathon over een maand, maar met de conditie zit het wel goed. Hij maakte alleen een rare galopsprong bij witte lijnen. Daar loopt hij ondertussen al 2 jaar over heen, nooit geen problemen gehad en nu sprong hij er overheen. Daarna nog plassen training gedaan, dat ging super. Ben een stuk zekerder qua mennen en dat neemt hij duidelijk over. Een heerlijk paardenmiddagje dus gehad.

Als het goed is morgen weer. Dan met een stalgenoot die vanmiddag met veale mee is geweest. Dan ben ik in het weekend ook niet meer afhankelijk van mijn ouders, zij is er altijd op zaterdag en zondag en wil dan wel mee.

Nu even daan verzorgen en aan de studie. Vriendlief is bij voetbal.

Heb bijgelezen, maar Daan moet eten hebben.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:21

Tallechie wat goed dat het mennen met Vaele zo met sprongen vooruit gaat !!! super.
Hoe is het met Daan..weer helemaal beter ???

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:24

Paardlief liep volop door de wei te crossen daarstraks. Die heeft niet zoveel last van z'n cup-a entingzwelling geloof ik... Zal wel wat vocht zijn..
De plekken onder zijn oksel waren wel een beetje interessant vandaag.. Was er 1 wat opgezet, en pus. Even stukgemaakt en met betadine gewassen. Ukkel :+

Frensie, wát een rit hee! :oo stoer hoor!
veale gaat ook super lees ik
en wiske ook al wat beter :(:)

ik ga gauw eten maken, eten en dan douchen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:25

Ja ik hoop ook dat dit jaar de waterbak goed gaat. Heb meer vertrouwen in hem en hij daardoor ook in mij. Het gaat allemaal zo makkelijk momenteel.

Diarree is over, maar hij krijgt nu een kies en een aantal tanden door dus 's nachts vaak wakker. Hij is nu ook huilerig en ik weet niet waarom. Maar zal wel weer een fase zijn.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:28

Biancacoo wat heerlijk dat je met Missy bent wezen mennen!!

PrinsjeH ook een flinke rit, hoe lang ben je weggeweest?

Akshay hoe komt paardlief aan de plekken in zijn oksels?

Tine lekker aan de pizza! Hier ook pizza op.

Tallechie super dat het mennen beter gaat!