[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:35

Wij hebben op woensdagochtend 2 verenigingslessen. De eerste is voor 'iedereen' de tweede is een 40+ les. Normaal werk ik drie avonden, dus voor mij ideaal om 's ochtends te rijden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:36

ja super zeg!
bij ons zijn er alleen 's avonds lessen, en overdags op woensdag en zaterdag kinderlessen...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:37

Ik ben echt blij :D.

Maar ook wel een raar idee hoor, moet nog wennen :D.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:05

VHU dat is bij Alwyn nog steeds zo. Bij elke weg naar rechts, bij elke prullenbak of bankje wil hij die kant op :-)

Ziek thuis zitten terwijl je nog wel iets kan is inderdaad vervelend.

Ben druk aan de studie. Alweer bijna een opdracht af. Maar ga eerst even broodje eten en naar stal, trailer schoonmaken.
Vanavond weer naar stal ivm fysio. Alleen het zieke paard heeft er in gestaan, en vindt het dus wel een fijne gedachte om de trailer schoon te hebben.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:04

Zo, wat is het lastig om easyboots epic in de winkel te krijgen zeg... Ik had ze besteld bij agradi, ze zouden uiterlijk morgen geleverd worden maar zijn nu nog niet verzonden! :n En meeste winkels hebben ze niet op voorraad, of alleen de grotere maten ;( Dat betekend dat ik nog een paar dagen gewoon helemaal niks met Luna kan doen, laat staan als ik nog 2 schoenen erbij wil hebben moet ik weer zo lang wachten... *PING* idee :)* ik bel agradi en verander mijn bestelling van 2 naar 4 hoefschoenen en vrag gelijk hoe lang 't nog duurt. Terug sturen kan altijd...
Kan nu het huis niet uit omdat de ramen open staan voor de schilders. Naja, kan ik mooi ff wat in huis doen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:28

@Tass gefeliciteerd.
@Nouvel ik ga morgen pas hoor, naar het bos. De dazen zijn tot nu toe niet vreselijk geweest, het valt me enorm mee. Had verhalen gehoord dat je hier niet in het bos zou kunnen rijden met de zomer maar je moet gewoon lekker doordraven als je gaat stappen heb je er wel meer natuurlijk. Spuit ze wel enorm in. Als het morgen heel erg is (merken we snel genoeg) gaan we gewoon wat meer over de weg, dan heb je er eigenlijk geen last van.
@xSCWx Agradi staat hier in het topic nu niet bekend als super snelle leveraars .... :n

Net enorm bezig geweest op ons dakterras. Anders maak ik het elk voorjaar al leuk, maar nu had ik het in het voorjaar gewoon te druk en de zomer zo nat, vond er niets aan. Maar nu eindelijk eens alles goed opgeruimd, geveegd en alles bijgevuld met aarde. Onkruid uit de plantenbakken. Rotzooi in container gegooid. Wil eigenlijk zo even de deur uit voor leuke tafel en nog wat bloemenspul, ziet het er in september / oktober tenminste nog gezellig uit. Kan BBQ misschien toch nog weer eens tevoorschijn worden getoverd.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:37

Nouja VHU, als het op voorraad is heb ik het zeker binnen 2 dagen binnen. Maar ik had stiekem toch wel gehoopt dat ik deze bestelling liever eerder dan later binnen zou krijgen hihi...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:49

VHU: Wat een leuk idee :D.
Wij zijn ook al in de tuin bezig geweest met dingen verbouwen, nieuwe bloembakken besteld en als die er zijn nieuwe bloemetjes erin :D.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:21

Hey, Bettepet, hoe ging 't vandaag met het ex-weidemaatje van mijn ruin Bonte Jaopie (Fries x Tinker) en merrietje Khavanna (Fries x Tuiger)?
Heb je getracht te bellen, maar kreeg niks, dus iets ingesproken op je phone.
Ik mis de kleine zwarte man nog steeds.
Maar hoop gauw van je te horen, hopenlijk pakt hij vandaag het bitje/hoofdstel ook even relaxed op, als het mentuig (het zou me niet verbazen).
Wens jullie beiden veel geluk en als alles een beetje lukt, veel SUCCES voor de toekomst.
(Of wil je hem al terugbrengen, hahaha..)Wie ben ik en wat doe ik welke paarden heb ik?
Zie profiel, en website(s).
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 17-08-11 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:27

Hey mensen....

Mag ik het hier weer gaan proberen? Echt, ik ben zo'n drama met HK topics, maar tegelijkertijd is het gewoon harstikke gezellig ;)

Voor de mensen die me niet kennen:
Ik ben stef, 30, rij aangespannen met Abbey, een grulloroanbont (jaja ;) ) shetje, en heb nog een haflo (Maddy) in de opfok staan.
Het is de bedoeling dat Maddy straks ook voor de wagen gaat.

Daarnaast help ik momenteel mijn trainer zo af en toe met zijn NSPS ruin Berrie (3 jr, nu 1x voor de wagen gestaan)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:28

Gezellig Stef, ik ken je (nog) niet in dit topic, maar welkom (teurg)!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:28

Goedemiddag.

Wordt weer lekker gekletst hier.

Wordt lekker in de tuin/op dakterras geknutseld. Ook wordt er gestudeerd en gesopt.
Bestellingen van Agradi heb ik erg slechte ervaringen mee, maar goed, hoop voor SCW dat het snel komt.
Bij onze vereniging zijn ook alleen s avonds lessen.

Hier wordt ook ziek thuis gezeten en toch met de paarden gewerkt. Is heel raar, voor buitenstaanders soms onbegrijpelijk, maar na 10 jaar heb ik me daar maar bij neergelegd en probeer ik me er niet meer druk om te maken wat anderen vinden.

Ik ga zo eens boodschappen halen, altijd leuk ;(

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:33

Hoi stef :D.
grulloroanbont... Jemig das nog een woord voor galgje :').

Ik ben Natascha, 21 jaar oud en woon vlakbij Breda :).
Ik heb nu 3,5 eigen paard :D.
Een fjordenmerrie van 9 jaar, ze is met pensioen ivm een peesletsel. Een 2,5 jarige fjordenruin, met hem doe ik grondwerk en hij gaat van het voorjaar/zomer voor de wagen :D. Ik heb nog een 2,5 jarige haflingerruin die besloten heeft dat een vriendin van mij leuker is als ik ;). Dus vriendin van mij is zijn nieuwe verzorgster. Het klikt super goed tussen die 2 en ze hebben de grootste lol. Zij doet ook grondwerk met hem. En sinds vandaag ben ik trotse half eigenaar (gekocht met een vriendin, topic staat op de voirge pagina geloof ik) van een fjordenruin van 11 jaar :D.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:43

Gefeliciteerd dan bji deze met je nieuwe halve aanwinst Tass!

Even voor t idee:

Abbey met Woody (inmiddels verkocht, wordt over een week of 2 gespeend)
Afbeelding

Abbey aan t werk met mn trainer (let op t kleurverschil ;) )
Afbeelding

Maddy:
8 mnd:
Afbeelding

en 11 mnd:
Afbeelding

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:46

Wat een leukerds zeg <3. Die koppies <3.

Dank je wel :D.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:49

Leuk, ewlkom Stef, nu gaat dit topic nóg sneller :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:50

Nouja, die garantie kan ik niet geven hoor ;) Zoals ik zeg, ik ben niet zo'n ster in HK topics ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:50

Welkom Stef.

Al even op stal geweest, niks met de paarden gedaan, maar even blokje om met zoontje van staleigenaar. Nu wederom even aan de studie en straks Daan op halen

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:11

@Stef, welkom, wat een leuke diertjes heb jij zeg <3

Ik heb net toch nog even stiekem gemend (wilde eigenlijk longeren vandaag) maar na gisteren had ik een onrustig gevoel daar onze afstemming volledig ontbrak :o . Gelukkig was Bruutje zijn harde schijf weer gereset en heb nog even rustig een paar dingetjes geoefend welke gisteren niet goed gingen ;)

Ik ben nu met zoonlief zeeuwse bolussen aan het bakken (voor de 1e x) ben benieuwd of ze te eten zijn :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:20

Wat heerlijk Ollie! Wij zijn inmiddels aan het bijkomen voor de televisie en ik achter mijn laptop, maar het dakterras is echt weer helemaal toppie *D
Grappig Tallechie dat Alwyn dat nog steeds doet, hij vindt prullenbakken en bankjes gewoon magisch :+ en zijweggetjes zo interessant (hij is gewoon heel nieuwsgierig haha).
Stef welkom, ken je wel hoor, uit je topics! Vind het erg leuk te zien hoe jij en Abbey naar elkaar toe zijn gegroeid. Zo'n mooie&fijne pony die je hebt en jouw grotere exemplaar is ook een leukerd :j
Tine mensen kunnen aan de buitenkant niet zien dat je wat hebt, vindt 'men' lastig en dan staan ze gauw met een oordeel klaar. Sterkte met boodschappen doen, heb ik zo'n hekel aan, net als aan winkelen of 'shoppen', echt zo niet mijn ding :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:23

welkom stef
alwyn een vuilnisbakkie ha ha
dat idealtuig hebben HUN dus 10x gebruikt,ik vroeg in de mail terug of het op een slanke welsh past,ik kreeg terug,dat van wie HUN hem kochten....(ha ha dus niet nieuw en maar 10x gebruikt) hadden slanke pony...
maar ik krijg nog foto"s,maar weet dus niet hoe oud het tuig is, welke van ideal wisten ze ook niet(in iedergeval niet de combi)
maar vind dan 350 best wel duur

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:25

Afhankelijk van de staat vind ik 350 euro voor een ideal tuig echt niet duur hoor... Die zitten nieuw rond de 600 euro

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:57

Maatje shet is 520,- dan is 350,- nette prijs natuurlijk. Moet je wel opletten dat je leidsels en hoofdstel erbij krijgt en dat het dus compleet is.
Heeft er hier iemand een broek 'over' maat shet en maat cob? Zoek voor zowel Snuit als Bente een broek. Die van Snuit is met Alwyn meegegaan (rij nu zonder broek, kan natuurlijk wel maar heb liever met broek) en de broek van Bente komt van Rizanta en tja, Rizanta was even een maatje meer :+
Kan maat full broek dus ook ruilen voor cob, als iemand uit zijn cob-maatje is gegroeid?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:23

Sorry hier geen broek over. Ook hier een hekel aan shoppen, boodschappen doen vind ik niet erg.

Wat een leuke pony van Stef! Hoe komt dat kleurverschil?

Wat voor studie doe je ookalweer Tallechie? Volgens mij weleens een keer gelezen, maar niet opgeslagen in mijn geheugen.

Fijn dat je lekker gemend hebt Ollie!

Net even op stal om Gwin d'r rotstraal en mok schoon te maken zodat ze lekker de nacht op stal kan. Was er toevallig een smid aan het werk, dus hem even gevraagd naar haar hoef te kijken en hij vond dat haar hoef er prima uitzag!! Jippie!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:41

welcone back stef!
leuke foto's!

ow, veel plezier dan morgen vhu! :D
lekker, dan zit ik bijna de hele dag op school... :+
en vandaag lekker op dakterras bezig geweest, goed van je zeg! :j

ollie toch weer even fijn gestuurd!

tallechie even naar stal geweest en nu aan de studie...

tass, echt super gaaf, nog een fjordje erbij, en dan ook nog een haffie, wat een beestenbende bij jou! :D

tine ook ziek thuis en wel met de paardjes aan het werk, tja soms is het zo, hoe vreemd het ook voelt, niet druk om proberen te maken...

terpentijn?
nieuwe meekletser?
welkom!
stel je je even voor hier? 8-)

xSCWx aan het wachten op de easyboots...
bestellen bij agradi duurt lang, heb van de week een bestelling binnen gekregen die ik 3 weken geleden geplaatst had volgens mij, vorig jaar heb ik nog langer gewacht op iets...

Ik heb vanmiddag vosje even onder 't zadel gereden, had niet 'r beste dag, wat wat stugjes...
daarna Fifi voor het eerst met tuigschoftje op aan de dubbele longe gehad, was weer even wennen voor beide... :+
maar schoftje ging goed met een bontje, dus dat geeft goede hoop!

zo uit eten met m'n broertje die nu hier is en in Canada woont... :9