[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:04

Citaat:
Inderdaad oppassen met laadvermogen bij b rijbewijs!!
Als wij voor een vrachtwagentje zouden gaan op termijn dan is dat er één met groot rijbewijs (maar ja handig een vriend met BCE papieren :D
MAg dus bijna overal mee rijden hihi.

Mijn man gaat ook gewoon een vrachtwagen kopen op C rijbewijs maar ik wil niet afhankelijk zijn.

zal m idd laten wegen mocht ik gaan kijken

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:05

laura Oh dat klinkt fijn!! Ik ben echt gek van Ideal, mijne is zo soepel geworden en super sterk, durf er alles mee te doen en het is zeker geen karton kwaliteit. Het tuig voor Kay wordt ook een Ideal, in het bruin.

Tweespan rij ik met Clever, vergelijkbaar met ideal, is wel iets groffer (of grover?).

Yuri

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:22

O dan snap ik het ja.
Ik ga toch altijd weg met mijn vent dus dan maar gewoon voor C. Naja moet eerst nog ff sparen hoor :d

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:25

Ja ben ook erg tevreden over mijn ideal tuig, wil dan wel voor de kunstof gaan of de clever.

Me ideal leidsels zien er alleen niet mooi uit meer,, Tum doet net of hij van niets weet :P

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:46

Laura, wat voor deal heb je nou uiteindelijk gesloten :D ?

Mijn pony's staan ook samen in een stal. Ze hebben nu een ponystal (vrij klein) als Lizzy echt een knoepert zal gaan worden moet ik een paardenstal huren, maar denk niet dat dat nodig is! Kan mijn stal voor de gein wel eens opmeten. :=

Bokt doet echt vaag kan bijna geen berichten plaatsen en sommige niet eens lezen!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:02

het is niet zeker :P.. ving iets op dat met mennen te maken had en dat ik eerst moest wachten met mijn dubbelspan tuig :P.. maar ving ook weer iets op over centerparcs :P.. ik ga vanavond maar even poolshoogte nemen :P

Een box voor in de nacht hoeft van mij ook niet echt een megabox als ze overdag maar wel de hele dag hun benen kunnen strekken.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:08

Dat was mijn mening ook Laura. :D Hier lopen ze ook de hele dag lekker buiten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:32

ja precies vind ik ook

:D :D.. als rivaldo weer de oude is, wil ik nog wel gaan naar die driedaagse, weet jij al meer :D?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:29

he heb ik bijna me stageverslag af alleen nog foto's erbij doen enzo, wat denk je! heeft school alle foto's van google opeens geblokt.. blijf ik braaf langer op school :P.. he dan ga ik maar naar huis hihi

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:33

oh laura, ben je lekker aan et afluisteren geweest.

ik heb zowel ideal als clevertuig, ik ben heel blij met Ideal, opzich met clever ook wel, het is allemaal mooi afgewerkt en overals is het mooi onderlegt met kussentjes en het spulletje is op meerdere plaatsen versterkt met nylon. alleen heb ik er pas 1 keer mee gereden, dus ik kan er van de rest niet over oordelen.

mijn pony's staan ook samen in een box,(4x3) maar hier zit wel een tussenschot in, anders hebben ze helemaal geen rust, overdag staan ze nu lekker in het land.
zo ik ga maar even naar stal, Voice rijden, even de puntjes op de I voor zondag, stiekem hoop ik wel de laatste drie winstpunten te rijden... die B proeven komen echt verschrikkelijk mijn neus uit :o( ik heb al drie hele wedstrijden met Voice gereden haha :+ )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:39

Lees wel mee, maar niets te melden. Amerigo en Rembrand hebben een korte vakantie en met Quincy schiet het niet echt op. Doe mijn best, door iedere dag 15 minuten electro-therapie te geven en 10 minuten te wandelen, maar of het helpt.....

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:02

Pff... een huis met stal + wei... heerlijk! Onze droom is inderdaad een lief klein huisje (zodat ik niet de ganse dag aan het poetsen ben...) een GROTE schuur/garage/stal en een lekker weiland voor de paardjes :D
Ik telkens maar proberen bij die staatsloterij, maar t lukt maar niet... ;)
Leuk VHU, ik ben ook druk op trailerjacht. :) Gelukkig nu wel een leentrailer, maar vind mn eigen trailertje toch wel erg handig.
Laura, is er een reden waarom je weg wilt van je huidige plekje? Ik ben zelf altijd van het type: "Hier weet ik wat ik heb, en kan ik er mee leven. Op een andere stal weet ik dat niet" Mocht ik er niet meer mee kunnen leven, ben ik ook zo snel mogelijk weg. (is al een keer gebeurd ivm plotselinge veranderingen in het paddock-reglement) Mja, ik heb gemakkelijk praten, met mn stukje land bij mn ouders en een stukje leen-land van een vriendin. :)
Naaltje, niet te eigenwijs zijn he... ik zou toch ff een tetanusshotje halen. Hoe is het met je duim?

Vandaag ZO gelukkig met Sunny.
We zijn de afgelopen tijd een beetje teveel bezig geweest met presteren, en de lol was er voor hem blijkbaar af, want hij wilde maandag al niet uit het weiland komen. Vandaag moest ik weer naar hem toe lopen, dus maar even een dagje spelen ingelast. Zaterdag nog wedstrijd, en dan gaan we samen gewoon even rustig genieten van elkaar. :)
Vandaag dus het dagje samen spelen, ik heb een ruim grasveld waar we op trainen, vandaag Sunny los meegenomen op dat veld, en lekker grondwerk oefeningen gaan doen. Pionnetjes neergezet, een straatje met vlaggetjes (oranje |o ) en een klein hindernisje. Sun gevraagd om te slalommen, om tussen het straatje door te lopen (zonder mij), daar in het midden halthouden, over het sprongetje, zijwaarts naar me toe komen lopen en nog even het steigeren wat geperfectioneerd. Kleine cirkeltjes rondom mij, schouderbinnenwaarts, aangalopperen en keurig in een rustige galop met mij meelopen...
Sun deed ALLES voor me, en zonder gras te happen <3 (iets wat hij maandag nog de hele tijd probeerde bij het halsstrekken voor de wagen...)
Meneer vind dat grondwerk gewoon veel leuker dan de rest ;)

Daarna heb ik hem wel even behoorlijk mishandeld, ik heb zn manen gewassen. Hij vind dat werkelijk VRESELIJK -:(- vooral zn voorpluk (die ik natuurlijk netjes naar achteren haal zodat er geen water of sop in ogen of oren komt.) is gewoon 1 grote verschrikking.
Als testje heb ik hem daarna los meegekomen naar het weiland, weer over het trainingsveld heen. Hij liep weer keurig mee, wilde gerust nog een keer door de slalom, liep iets aarzelend de 1e wei in, en daar moeten we doorheen om in de wei te komen waar de paarden nu staan. Aangekomen bij het lintje vroeg ik hem om de wei binnen te gaan, en dat vertikte hij met zo'n uitdagende kop van "Hey, we zijn nog niet uitgespeeld!" Zo lief!! :Y)
Even een dikke knuffel gegeven, en nog een keer gevraagd of hij de wei binnen wilde gaan en toen ging hij wel. Pfff... wat hou ik toch van die gekke knol... <3

Groetjes, lacuna
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 16-06-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:06

Klinkt leuk Lacuna. Dat soort dingen zou ik ook vaker moeten doen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:15

Lacuna, fijn dat je van hem genoten heb!! :)

Ik heb mijn stal net even opgemeten voor de nieuwschierige hij is 2,80 bij 2.10

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:50

zo, compleet afgebrand, net thuis...

duim gaat wel, is rood/paars klopt niet echt meer, en doet zeer :')

Klinkt super lacuun! lieve pown :D

ik ga vanavond aan school werken... dids weer een dagje geluk.. nog 2,5 week

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:51

tja dan ben je niet de enige die steeds een staatslot koopt en maar huisjes kijken... :o
maar we dromen lekker verder :Z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:16

:wave: ben ik weer.
Suggesties? [AR] anti slip menhandschoenen...

De trailer die we waarschijnlijk gaan kopen is een super goed onderhouden tweede hands trailer van tig jaar oud hoor, ben ook geen miljonair en scharrel gewoon van alles bij elkaar ;) Maar ben wel erg blij als we een trailertje hebben. Omdat het een ponytrailer is zou hij ook met B rijbewijs kunnen maar ik heb BE dus maakt niet uit.

Vond het altijd heel gedoe om van stal te wisselen. Je weet wat je hebt niet wat je krijgt. Vaak is het ook zo dat als je ergens nieuw komt er van alles kan en hoe langer je ergens staat hoe minder mogelijk is of hoe meer je je aan kleine dingen gaat ergeren. Sta nu op eigen stukje, wel zo prettig maar weet ook heel goed dat dat niet altijd haalbaar is. Heeft ook weer zijn nadelen hoor, plek van jezelf. Je moet alles zelf doen, ook het onderhoud. Zo ben ik regelmatig drukker met onkruid weghalen, mest weghalen, afrastering goed zetten, spul in de verf enz dan dat ik aan de pony's toekom ... :+ Zo ook vandaag weer. Wel wat tijd gehad maar bezig met gras uit de kanten halen en riet, omdat het deze zaterdag open tuinendag is en er dus bezoekers komen op de tuinvereniging waar wij aanstaan. Moet ik ook wel zorgen dat ons stukje er pico bello uitziet natuurlijk.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:17

Mijn box is 5 a 6 meter bij 2,5. Met tussenschot staan ze daar 's nachts in.
Hiervoor stonden ze in een een 3x3 met tussenschot. Enkel 's nachts maar wel meer als 12 uur per etmaal. dat was echt te klein. Zonder tussenschot is geen optie, teveel risico op knokken of 1 pony staat continu in een hoekje gedrukt terwijl de andere zich tonnetje rond eet

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:17

Ja vind het ook echt een gedoe om het te doen.. en zoals lacuna zegt, je weet wat je hebt en sta er nu 2 jaar en om ''binnen te komen'' duurde dat ook al een jaar. Nu hoor ik ook dat op de stal waar ik ben wezen kijken leuke verhalen,, maar niet heus,, voor mij lijkt het echt allemaal super. Nadeel is wel.. het gras is nog rijker als hier en hier is het al rijk en lopen veel ex hoefbevangen paardjes. Wil ik dat wel?

De reden is op dit moment nog enkel het welzijn van Rivaldo en natuurlijk ook Tum. Maar het moet echt anders een buitebox zowiezo, of een stal waar genoeg ventilatie is.

Mijn moeder is gezellig mee geweest, omdat ik gewoon amper op mijn pootjes kon staan, zo moe.
Echt de laatste lootjes, ga zo leren en hw maken.. morgen 5 toetsen :Z
Tum is weer voor de banden geweest en het ging al weer met een sprong vooruit.
Mijn mams en rivaldo waren weer de fotograven *-:)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:33

klinkt goed lacuna

iedereen betersachap met de zere/blauwe duimen en met de andere dingetjes

Mijn pony's staan ook in 1 stal.
Rafiki nu bij ivy uiteraard.
en wobbe staat bij Rambo in de stal.

Laura, laat eens foto´s maken als tum het bandje sleept.
het gaat wel goed geloof ik he=

Ik heb gisteren mijn scheerapparaat opgehaald.
vandaag wilde ik maar gelijk de onderkant van Rafiki zijn halsje kaal scheren.
Hij was nu niet nat of klam, lekker droog dus het kon prima!
Alleen het grote apparaat kwam er niet goed doorheen.
dus die moet ik even goed schoonmaken en anders de messen laten slijpen (of extra set erbij kopen)
Heb zijn halsje dus kaalgeschoren met mijn opscheerapparaatje op accu.
Rafiki was heel erg braaf! (al maakte dat apparaatje ook bijna geen geluid)
hij vond het geloof ik wel lekker, want had zijn hele lipje de hele tijd opgekrult omhoog.
Zijn huidje is grijzig met een soort vlekjes/stipjes erop.

hier een foto
Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:46

Mijn pony's vinden het ook heerlijk om geschoren te worden. Nick kan normaal niet stilstaan maar bij het scheren sliep hij bijna

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:47

hihi maar Rafiki is pas 8 weken...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:48

Jammer dat het niet lukte met het scheerapparaat. Mesjes kunnen best bot zijn inmiddels :o Een druppeltje naaimachineolie helpt ook, zegt Albert hier (en even wat spelen met de knop bovenop, zodat de mesjes wat losser staan).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:52

A gosh wat een lief kaal nekje <3

@Tine, dat is hard, dat het niet beter gaat... is je man al toe aan afscheid of wil hij nog niet? Ik heb nog nooit een paard in moeten laten slapen dus zou niet weten hoe ik zelf in zo'n situatie zou handelen. Bij onze hond / katten ben ik die paar keer dat het is gebeurd degene geweest die besloot nu is het genoeg, manlief kon dat niet, hoe stoer en groot hij ook is. Hij staat dan wel achter het besluit, maar durfde bijvoorbeeld bij onze hond er niet bij zijn toen het moment daar was.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-06-10 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:53

Monique, we hadden olie erop gedaan.
maar we gaan hem even goed schoonmaken van binnen (helpt ook wel eens)
en gewoon de messen laten slijpen.
zijn ze weer super scherp