[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:30

Naadje, ik ken het. Ik zag laatst een mooie en leuk geprijst, dan mail je omdat er geen tel.nr. bij staat en geen reactie. Bij andere denk je een mooie kar te zien en dan bel je en blijkt de helft niet standaard erop te zitten. Bijv geen schijfremmen maar trommelremmen, wil je schijfremmen dan komt er 150 op de prijs.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:42

Koken kost geld zeggen ze, maar soms wordt het idd wel erg duur...

Groeten, SuSEQ

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:44

ik ben ook aan het kijken voor een andere kar. maar 4000 euro ben ik al snel kwijt denk ik. maar ja ik heb het er voor over en heb 2 karren om te verkopen.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:34

Hoi allemaal ik heb even snel een vraagje.
Weet iemand waar ik een B-proef voor het mennen kan vinden en kan printen?
Ik heb volgens mij een hele tijdterug namelijk ergens een topic gezien waar iemand die proefjes had maar kan dat niet meer vinden.
Als iemand er een heeft of weet waar ik die kan vinden zou k dat erg fijn vinden Lachen
groetjes!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:41

op de site van de knhs dan naar mennen dan naar menprotocollen en daar staan ze.

Wel opletten of je 20x40 of 20x60 moet hebben.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:43

okje bedankt Haha!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:16

ik heb gister heerlijk met rakker in het avond zonnetje kunnen rijden! hij voor een tweewielertje...

hij heeft heerlijk ontspannen gelopen dus daar ben ik wel heel blij mee Lachen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:37

vandaag sunrise maar weer eens voor de kar gezet, oeps ze pastte er bijna niet meer tussen!
concourswagen had lekke band, uit laksheid Haha! maar mijn oude wagen gepakt (heeft sun nog nooit voor gestaan, maar ging super goed)
en ...na jaren niet meer gebruikt te hebben....die banden stonden nog gewoon vol Pling

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:12

Ik heb afgelopen weekend in Voorst gereden op de shetlandermendag en toen 's avonds nog even een tweewieler geprobeerd. Dat was helemaal niks. We kregen hem maar niet in balans achter de pony. Waarschijnlijk de maat toch niet helemaal goed. Ik twijfelde nog of ik me vierwieler wou aanhouden maar die gaat voorlopig niet weg dus.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:23

Napie, ik weet niet hoeveel je wilt uitgeven voor een tweewieler, maar misschien moet je eens bij Hans van der Mee informeren. Hij bouwt tweewielers met onafhankelijk beweegbare bomen. Op Paard & Koets zijn heel veel mensen geweest die het ding geprobeerd hebben en iedereen is onder de indruk van de balans en de rust, omdat de bomen dus links en rechts onafhankelijk van elkaar met je paard/pony meebewegen

Ik heb er zelf mee gereden en het is werkelijk supercomfortabel. Ik reed ermee op Stal Blakheide, hij was daar op proef en ook daar hebben ze er nu een besteld. Hij bouwt op maat, dus kan de wagen helemaal op je pony afstemmen. Je kan bij Hans thuis proefrijden (is wel een eind voor jou).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:26

Ik zoek wel een tweewieler voor mijn tweespan. Ik ga binnenkort nog een keer 1 proberen bij iemand die ook tweespan rijd met een tweewieler

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:49

Kan je ook daar terecht trouwens;-)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:23

Hoi,

Ook ik meld me aan. Ik heb een welsh pony sectie A die nu 3 maal voor de kar heeft gestaan. Ze heeft me al drie keer verbaasd omdat ze echt alles super kalm opneemt. Ik merk wel dat we nog flink wat spieren moeten kweken.

Men laatste menles was weer redelijk in het water gevallen. Pony stond gepoetst klaar, en het begon te onweren. Na een halfuurtje was het door, dus alsnog opgetuigd. Waren we er juist de kar aan het achterhangen, begon het weer te onweren. Toch maar verder gedaan. Pony bleef redelijk kalm.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:49

ik verbaas me ook nog steeds over hoe kalm mijn wels a pony's zijn. wat mij betreft zijn het super pony's !!!!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:06

Je die twee wielers voor Shetlander zijn erg handig. En rijden wel goed. Maar het is wel gemaakt van waaibomenijzer. Erg sterk zijn ze niet.

Laatst brak een kant van het lamoen of tijdens het mennen.!!
Was ik even blij met een brave pony.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:26

Waaijbomenijzer? Eh, niet bij Hans van der Mee, denk ik. Die bouwt alles zelf met zeer degelijk materiaal.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:37

Dat weet ik verder niet.

Dit is gewoon de standaard shet sulky die overal te krijgen is. En die ook iedereen heeft. Dit is wel een betere versie dan de eerste. Maar als ik het vergelijk met onze marathon wagen is het echt waaibomenijzer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:46

Monique, ik heb toevallig vandaag de tweewieler gezien op de Blakheide!
Hij schijnt inderdaad super te bevallen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:55

Nouvel schreef:
Monique, ik heb toevallig vandaag de tweewieler gezien op de Blakheide!
Hij schijnt inderdaad super te bevallen!

Goh, dan werkt Hans nog ook Tong uitsteken Pas vertelde hij ons dat hij het zo verschrikkelijk druk heeft, dat er een behoorlijke wachtlijst onstaat. Maar de Blakheide-tweewieler is dus wel afgeleverd inmiddels. Toen wij vorig jaar onze paarden haalden, hebben we een demo meegenomen en heeft Berry er proef mee gereden. Ik mee, hele ding uit balans natuurlijk, maar Berry was inderdaad behoorlijk onder de indruk. Onze Whisper stond ervoor en die was nogal stuiterig, maar die tweewieler hield zich prima.

Fijn dat het goed bevalt!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:34

ja die tweewielers voor shetlanders zijn helemaal in voor al die standaard zwarte dingen Tong uitsteken hihi ik heb er zelf eentje die speciaal voor zijn maat is gebouwd. je kan er iets kleiner voor zetten maar iets groter dan zal die uit balans vallen. Super materiaal en vering, ik ben er zo blij mee.

zaterdag hebben ik en rakker ringsteken in wassenaar! ben benieuwd hoe dat gaat Haha!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:24

ik vind sulky's eng Bloos

Nou ja met mijn welsh ervoor en zonder rem. heb er dit jaar mee gereden tijdens de harddraverij op de zeeuwse dag van het paard. vond het maar niets. pony was wel braaf trouwens Haha!

Ik moet vanavond wassen poetsen en vlechten. morgen wedstrijd.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:01

Nouvel schreef:
Ik kom weer even spammen, zo zonde als we het af moeten lassen vanwege te weinig deelname, wie wil???

[EA-CO] Clinic 'werken aan de lange teugel' van Piet Bakker

Wat jammer dat ik geen vervoer heb, wil nog zo graag eens een les van hem.

Ik ben de laatste tijd een beetje afwezig. Ik moet weg van mijn weiland en ben druk op zoek naar een andere plek waar ze (of alleen Eli) 's winters ook buiten kunnen staan met elkaar. En waar ik ook met wagen nog lekker kan buitenrijden.
Eli is inmiddels geen echte man meer, want als hengst vind je natuurlijk nooit iets waar hij de groep ik kan hier in de regio. Nu kan hij nog lekker op zijn eigen weitje herstellen en dat gaat prima.
Roger heb ik helaas te koop gezet. Daar twijfelde ik al langer over omdat ik niet echt een klik met hem heb en ze totaal niet goed samen spannen in dubbelspan, maar nu ik moet verhuizen heb ik dus de knoop doorgehakt.
Jammer dat er nu dus voorlopig geen dubbelspan meer in zit voor mij, maar wie weet ooit.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:35

vandaag ringsteken gehad! was superleuk!!!!! helaas maar 2 ringen te pakken gehad maar we hadden wel veel bekijks. Rakker helemaal versierd en de kar wat versierd! Vanavond de foto's Haha!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:37

Hallo!
Ik zie nu pas dat er hier een hk topic loopt.

Korte introductie: Ik ben Saskia, 23 jaar en heb een hele leuke fjord (Sjors) die helaas niet voor de kar wilde. Dus toen hebben we een grote maat shetlander gekocht (Sjimmie, hoe kan het ook anders) waarmee vooral mijn vader nu fanatiek aan het oefenen is. Ik doe gezellig mee en probeer een beetje de basis onder de knie te krijgen.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 23:18