[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:03

Tine, succes en vooral veel plezier vandaag! Geniet ervan!
Alle andere mensen die vandaag op wedstrijd gaan, succes en veel plezier!
VHU, wat leuk zo'n kliktuig! Gaat het dan ook sneller, om je paard in te spannen etc? Gaaf zeg!
Bianca, alvast veel plezier met het trainen van de honden!
Obelix, bedankt! Ooh, die Primarks zijn altijd zo druk he! Ben er een keer geweest en jemig, dat was echt verbazingwekkend. Ik ben het ook niet echt gewend, maar goed.
VHU, succes met je gedichten!
Bianca, ooh. Wat fijn dus? Met de honden door het bos. Wel vroeg zeg!

Ik ga vanmiddag naar de stad met vriendinnen, dan naar de nieuwe film Catching Fire en pizza eten. :D Helaas geen Abby voor mij dus vandaag. Morgen weer! Maandag heb ik ook vrij. Heeeeerlijk!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:55

@tine succes vandaag!

Naar aanleiding van jullie reacties in Image haar foto topic, zijn we haar weer terug aan het halen in de training, na een pensionering van 10 maanden. *\%/*
Langzaam weer opgetraind 3 x in de week, dat ze vandaag een lesje van een half uur kon volhouden: even samen met de instructrice bekijken en doornemen welke oefeningen goed zijn om haar lijf in conditie te houden. Met 23 jaar doet ze het toch maar mooi weer.

Penny nichtje was er en die was ondertussen eerst Janouk aan het uitstappen en vandaag voor het eerst ook Image uitgestapt na de les.
Leuk zo'n tante met paarden in de tuin (ik had gewild dat ik dat vroeger had :lol: )
Afbeelding

En dan speciaal de denkspieren van Janouk met Edelweiss

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:31

Foto spam
Afbeelding

Janouk zo'n tante had ik vroeger ook wel gewild!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:35

Janouk: leuk dat Image het zo goed oppakt. En mooie frontriem bij Janouk
Peer Appel: met vriendinnen op pad. Veel plezier
VHu: ok, dacht al... zou zonde zijn om die vierwieler te verkopen.

Puptraining vanmorgen ging gelukkig toch heel aardig. Ben haar nu aan het leren dat ze van het speelgoed van zoonlief af moet blijven. Hele vloer ligt bezaaid met dino's, dus erg moeilijk om daar vanaf te blijven.
Vanmorgen is de mesthoop (tijdens onze afwezigheid) weer leeggehaald, dus dat ruimt lekker op.

En ik dus vanmorgen op springwedstrijd. Ik kreeg het helemaal benauwd toen ik de hindernissen zag. Zelfs bij het losspringen kreeg ik Thabor niet eens meer over een simpel kruisje. Wat een hobby.... Maar goed, toch maar doorgezet. Gelukkig. Na de eerste vier hindernissen ging ik er ook van genieten, alleen was ik dus iets te ontspannen naar hindernis 5, waardoor ik niet goed uitkwam. Hindernis 6 was erg spannend, dus ook daar een weigering. Daarna was ik helemaal af, maar ik moest nog door tot en met 9. En 9 was heel spannend. Omdat mijn benen het niet meer deden, maar een flinke schreeuw gegeven toen ik er vlak voor was. Dat ging gelukkig goed. Ik probeer het filmpje nog hier te plaatsen, maar ben daar niet zo handig in.

Manlief is met zoon naar sinterklaasfeest in dorpshuis, dus ik heb even het rijk alleen. Moet nog 1 surprise maken en nog 2 gedichten. Gelukkig vieren wij het pas volgend weekend, dus ik heb nog even. :D

https://www.facebook.com/photo.php?v=175768325963893

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:56

Frensie, wat een heerlijke foto <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:47

Wat een lieve foto hierboven van de jongste telg vh topic :D
En daarboven een pennynichtje van Janouk. Leuk dat ze zo af en toe komt, ik wilde ook wel zo'n tante vroeger!!
Tine toch weer knap gedaan en overleefd. Ach, zo begint iedereen. Ik kan me de tijd ook nog wel herinneren dat ik zo'n parcours maar eng vond. Nu beginnen de zenuwen te komen bij een L parcours...

Ik heb vanochtend even lekker op de manege gereden, fijn zo'n grote binnanbak :D Zeer leerzaam voor paardlief, het was rumoerig en er was een ander paard errug fris, wat dus aanleiding was tot een stuiterende Bakira in het begin. Maar gelukkig kunnen doorpakken, en echt fijn afgesloten. Ze moet gewoon leren zich op vreemd terrein niet af te sluiten door spanning, dus ze gaat de komende tijd maar lekker vaak mee van huis.
M'n lesmeisje kwam ook rijden met haar pony, dus toen zij klaar was mocht ze nog even een rondje voelen op Bakira. Ze reed er zo mee weg, echt heel leuk!!
Toen Vief en Angel nog even naar de hoefsmid en Jort gelongeerd... Pff dagje paard.
Ik geloof dat ik nu gauw boodschappen moet doen :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:42

Frensie...wat lieff zo die armpjes naar boven...haha... <3 <3 <3 <3
Geniet ervan, Tyler trouwens een erg mooie naam !!

Tine, goed gedaan, weer stapje gewonnen.
Janouk gave foto van penny met image, fijn dat image zo lekker soepel kan blijven door af en toe wat te werken..

vhu, succes met de gedichten..dat hoef ik gelukkig niet te doen..wij doen gewoon 5 december pakjes avond...

obelix inkopen gedaan, gezellig.
zag nog meer berichten...maar drukke dag gehad....dus ben beetje... %)

moet nog aan het eten beginnen,...en manlief is net nog een rondje weggecrossed met zijn "nieuwe" cross/veldfiets..ik hoop dat het goed bevalt..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:11

<3 Tyler <3 wat een heerlijke foto, zo lekker slapen <3 knap kereltje Frensie. Hoe is het met jou ben je een beetje bijgekomen :(:)

Tine knap gedaan hoor en braaf van Thabor dat hij toch luisterde. Wat je zegt, wat een hobby he :7

Royaltjuh lekker bezig +:)+

En Biancocoo's man op pad met de crossfiets, hopenlijk bevalt het is goed voor de algehele ont-stressing :)

Hier nadat ik vrijwel alle gedichten af had (moet er nog een :+ ) heerlijk naar de pony's geweest. Had het briljante plan Hero te leren aan de lijn mee te stappen met Ollie, zag mezelf al helemaal door het bos gaan hahaha. Nou we zijn een paar rondjes in de bak wezen stappen, maar net als Ollie gaat Hero ook gewoon stilstaan als een soort ezel als hij het niet helemaal begrijpt. Op zich prima eigenschap, ik bedoel, handiger dan rennen, maar jeetje zeg, totaal niet handig het was maar een duffe bedoening sloffend door de bak hahaha. Ollie zag er de lol ook totaal niet van in :O :))
Dus Hero maar weer in zijn box gezet, het is dan toch ook nog zo'n baby <3
En met Ollie lekker het bos in. Die had er goed zin in, heerlijk gereden. Het was doodstil in het bos, maar twee mensen tegengekomen hele stuk en nog steeds overal prachtige kleuren. De grond is zo'n beetje Ollies kleur nou, de bladeren liggen allemaal op de grond, je ziet alleen groen van de rhodondendrons en de naaldbomen.
Afbeelding

Hehe, was daar hard aan toe, rondje bos, kan ik er nu weer even tegen :D .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:49

Zo ook weer terug van een dagje wedstrijd. Vanmorgen eerst vaardigheid. Poe wat een moeilijk parcours. Dat als je door een poortje gaat je het volgende poortje moet zien waren ze hier toch een aantal keer vergeten. En van die enge boompjes erbij. Maar goed 2 ballen. Vond ik goed voor onze eerste indoor vaardigheid. Toen 4 uur wachten voor de dressuur. Hij liep stukken beter dan laatst in onstwedde. Eindelijk de middendraf die hij kan. Mooi 189 punten. Blij mee.

Knap hoor Tine. Dat springen met thabor. Zag je filmpje op fb.
VHU weer een lekker ritje gemaakt.
Bianca is druk met der hondjes.
Frensie heeft een mooi mannetje
Janouk ik de buurt gewoond bij mij. Nu heel ver uit elkaar.
En de rest die ik natuurlijk weer vergeten ben. Zucht.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:52

Helemaal top Baudyh *\o/*

@Janouk wat leuk lekker rommelen 'in de tuin' :) Denk dat Image het heerlijk vindt dat ze weer wat mag doen, leuk hoor.

@PeerAppel zo'n kliktuig is inderdaad super handig. Je hangt de sulky in het tuig en klikt het vast. Dus met twee handelingen is het ook weer los. Is je proefwerkweek goed gegaan? Of had je dat volgende week, ben 't ff kwijt.

Moet volgende week toetsen opnieuw nakijken van een collega. Zijn klachten over geweest. Moet ik iets van 70 portfolio's herbeoordelen **zo geen zin in** }>

Hoe is de puppytraining uiteindelijk gegaan Tine?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:02

Ohh heerlijke foto VHU! Ik moet ook nodig weer het bos in...
Baudyh gefeliciteerd. Jammer vd vaardigheid maar de dressuur toch weer een punt erbij.

Brr :brr: Weermevrouw zegt dat het weer kouder wordt, en eind vd week zelfs kans op een vlok sneeuw. *neeeewilikniehiet!!!*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:16

Nee, nog ff geen sneeuw! Volgend weekend staat me een aantal aanspanningen een lange rit gepland door de Loonse en Drunense Duinen incl warme-hap-stop. Zou erg jammer zijn als we niet zouden kunnen door sneeuw.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:22

Ohh dat is leuk VHU. Dan kunnen jullie idd geen sneeuw gebruiken, we hopen gewoon met z'n allen dat ze ongelijk krijgt ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:41

die sneeuw...dat is zo weer weg, overdag te warm, zal wel mee vallen allemaal..
jullie kennen dat grapje toch wel....

de ene sneeuwvlok komt de andere tegen, zegt de een tegen de ander, waar ga jij heen ?? ik ga naar Oostenrijk, feestje bouwen...oh zegt de ander;dat is ook leuk,... ik ga naar Nederland, paniek zaaien !!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:58

_O- Nee die kende ik nog niet...
Het klopt wel :P *lol*

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:03

@Biancacoo je hebt nog gelijk ook. :P Gister vriendin gesproken (waar ik het van de week over had) en die woont tegenwoordig in Oostenrijk. Van de week was de eerste sneeuw daar en dit weekend gaan de pistes open.

Gister dus spontaan afgesproken met die ene vriendin. Tjah het kan zo gek lopen blijkbaar... was wel weer gezellig. Bedankt allemaal nog voor de succes wensen. Gesprek ging best okay, nu afwachten of ik word uitgenodigd voor de volgende ronde. Verder vandaag hard getraind. Geoefend met bijremmen in de hindernis. Morgenochtend minimarathon, weer lekker vroeg dag. Vanmiddag al parcours gelopen en heb echt zin om een mooie tijd neer te zetten (bij mijn laatste wedstrijd van dit jaar) :D

@Frensie wat een leuke en lieve foto! :D
En ook leuke foto's van janouk. Gezellig dat je nichtje langskomt om te helpen :)
@VHU lekker op stap met Ollie. Fijn dat je twee rustige paardjes hebt. En gefeliciteerd met je nieuwe sulky.
@baudyh gefeliciteerd met je winstpunt en fijn kunnen oefenen in de vaardigheid. Vond het zelf ook even wennen voor het eerst binnen starten, je bent zo die ruimte van buiten gewend ;)
@tine wat gespannen bij het springen, maar uiteindelijk mooi rondgekomen! Top.
@PeerAppel leuk weekendje met vriendinnen. Was de film leuk? Ben heel benieuwd, moet nog een datum prikken, maar 'm zeker in de bios zien.
@obelix geshopt bij de primark. Inderdaad gekkenhuis daar. Ik ga het liefst rond openingstijd, krijg de kriebels van de wachtrijen O:)
@Royaltjuh fijne training achter de rug. Net als een aantal anderen.

Y;( voor degenen die ik vergeten ben en :(:) voor degenen die dat nodig hebben.

Succes allemaal de laatste Sint klusjes. Wij vieren alleen kerst, dus geen gedichten gedoe voor mij. Komende week ga ik aan de kerstversiering hier in huis beginnen :)

Fijn weekend allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 08:32

Goedemorgen !
Mooie samenvatting hiervoor, las dat paardje van royaltjuh vaker naar binnenbak, dan komt het vast goed, spanning is logisch, maar moet wel mee te werken zijn.
Vhu heeft heerlijk gereden.
Tine, zag er prima uit met thabor, mooi doorgepakt en prima afgesloten.
Zag nog winstpunt bij baudyh, super

Kerst is mooi gezicht, 5 december pakjesavond hier, zoontje vind het reuze spannend.

Hier de hondjes weer gevoerd, straks lekker met hondjes naar het bos.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 09:23

Goedemorgen

Sluit me aan bij de mooie samenvattingen.

Bianca: lekker met de honden op pad.

Vandaag gaan we toch maar alle paarden helemaal scheren (Rembrand moet ik nog even denken hoe we dat precies gaan doen ivm gevoelige hui). Gisteren duurde het 5 uur voor Thabor weer droog was, dat kan gewoon echt niet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:15

Ik ben al weer terug, haha..hele dag nog over.

Tine begrijpelijk dat je gaat scheren, het is niets waard als ze zo lang nat blijven.
maar t'is wel een heel gedoe vind ik altijd met die dekens enzo...

wat ik vanmorgen dan meegemaakt heb..voor diegene die het leuk vinden, de belevenis van vandaag..
vanmorgen kwam ik 4 wandelaars achterop in het bos met 2 honden..ik riep maar eens: Pas d'r op...op zo'n 50 m. afstand. ze zagen me eindelijk, en ik stopte even en vroeg..wilt u uw honden even vast houden alstublieft ?? de 1 bedacht..laat ik mijn hond maar vast houden, heel erg fijn vind ik dat altijd :j .
de ander dacht...ach..ik gooi een stok weg dan blijft ie wel hier, en hoef ik hem niet eventjes 5 tellen vast te houden...
dus ik ga erlangs..wens iedereen aardig goedemorgen,en bedankt degene die zijn hond vast houd ..... rijd erlangs..begint dat andere mens die loslopende hond te roepen..die natuurlijk niet luisterd...BRAM, NEEEE BRAAM,....NEEE...wat is dat nou voor commando dacht ik.. maar goed, ik was er al voorbij en tokkelde gewoon door..
Bram dacht, dat is leuk 4 honden,. ik ga d'r achteraan...ik reageer dan nooit, eigen schuld dikke bult denk ik dan..
uiteindelijk 50 meter verder vond bram het wel welletjes..en dacht..laat ik toch maar afhaken...ik haal ze niet meer in, en is naar zijn schreeuwende fluitende baasje terug gegaan..

Ik vind dat van die domme actie's.....aan de ene kant snap ik dat mensen hun hond los laten lopen, aan de andere kant....niet alle honden zijn daarvan gediend dat ze zomaar benaderd worden door een andere hond.
2 van mijn honden die houden absoluut niet van vreemde honden, bovendien zijn ze aan het werk..als er een vreemde hond tussenkomt, heb ik alles in de knoop, en wie weet wat die 4 als roedel doen als er 1 van hen ruzie krijgt met een vreemde hond, dus ik ben daar altijd erg voorzichtig mee..

dit probleem doet zich altijd alleen op zondag voor...verder loopt er bijna nooit iemand in het bos....misschien ga ik op zondag niet meer..of nog vroeger dan..

maar..dat was het voor vanochtend.....verder een fijne route gedaan van 4,5 km afstand, mooi kort rondje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:28

Vind zoonlief net een van onze katten. Hij dacht dat het Sofie was, die zijn we al een hele tijd kwijt. Volgens mij is het George, maar ga het beest nu niet lastig vallen of het hij of zij is. Broodmager, heel wankel. Nu maar even in een kooitje gezet met eten en drinken. Vrees dat we straks nog naar de dierenarts moeten.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:49

Biancaoo, ik snap dat je gewoon door gaat dan hoor. Je bent netjes stil gaan staan en hebt t vriendelijk gevraagd.
Tine sterkte met t poessie! En scheren is een goede. Maar vind je het dan niet naar dat ze dag en nacht buiten staan? Hihi ik ben best een tutje geworden geloof ik...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:10

Nou, de kat ligt bij de dierenarts onder de warmtelamp (had maar temp. van 35 graden) en aan het infuus. Hij gaat nog bloedonderzoek doen. Morgen bellen en kijken of/hoe verder. Arme beest.

En voorgaande jaren stonden ze ook geschoren buiten hoor. Uiteraard onder de deken. Maar als ik 5 uur moet wachten tot ze droog zijn, dan gaat het ook niet goed. Ze moeten hier wel elke dag, of in ieder geval bijna elke dag, aan het werk. Gewoon een extra dekentje erbij.

Nu wat eten en dan slapen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:58

Vanmorgen een super ZZ dressuurproef geoefend als generale repetitie. Janouk heeft normaal veel problemen op de hele proef voldoende impuls in de verzameling te houden.

Maar als je op zondagochtend in de EK bak in het Haarlemmermeerse Bos je ZZ proef gaat oefenen en
op het nieuwe schelpenpad naast de dressuurbak oefent een bootcampclubje met 20 zwetende, kreunende en vloekende mensen moet als een kikker springend te heuvel op en af van hun drill sergeant.............
Dan wil je als haflinger in eens wel het knopje impuls kunnen vinden.
Hahaha Janouk kan best in passage door de proef.

Nu nog volgende week herhalen in de dressuurproef..............gezocht bootcampclubje op volgende week naast de dressuurring kikkersprongen te oefenen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:38

_O- die janouk,geen impulsverlies meer +:)+
bijna 5 span bij de hussen, rare mensen die hun hond niet aanlijnen
tine,arme kat,hoop snel herstel
knappe baby gezien :))
voor iedereen die naar wedstrijd gaat vandaag:succes
voor de buitenmenners/rijders geniet van het droge weer

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:44

Toch leuk Janouk! Ik wil volgende week best even op de bakrand rammen als jullie rijden hoor. Ik heb vanmorgen ook geoefend bij de vereniging. Voor het eerst M proeven in 20 x 60 gereden. Indoor is wel fijn richten met figuren hoor.
Beterschap voor de kat tine!