[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:01

zo net ilona op stal gezet, zei allemaal rondjes lopen in de stal, van hallo baasje doe deur open. Denk na vijf minuten oke, ik doe rustiger, daarna stond ze me nog aan te kijken van hallooooo doe deur open wil de wei in....
net appel gegeven maar ze was er nog niet mee eens dat ze ook weer op stal moest.
Nu officieel 24/7 wei tijd ook voor haar weer een periode over. -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:06

Heb de paarden net ook maar op stal gezet. Is erg guur hier en de schuiltent kunnen ze wel droog in staan, maar niet uit de wind. Ze stonden met zijn drieen in een hoekje van de wei. Omdat ik geen idee heb hoeveel water er vandaag hier is gevallen (de regenmeter geeft nul aan, maar gezien het water op bestrating is dat niet juist) en ik geen zin heb om eerst in het donker naar andere kant van de wei te lopen (om te zien of ze nog genoeg droge plekken hebben om te staan), ze maar op stal gezet. Morgenochtend mogen ze er al vroeg weer uit.

Heb van sint een mooi horloge gehad. Ben ik erg blij mee, loop al een maand zonder, omdat de oude het bandje kapot had en die had ik dus los in de jaszak. Je raadt het al, dat ging niet goed, die verloor ik al snel. Erg vervelend als je geen tijd bij je hebt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:23

Gisteren db geschoren en dit is het resultaat.In ene een heel andere kleur.Maar wat is het makkelijk een kaal paard.
Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:28

Tine, lieve sint. Lastig als die kapot is. Gelukkig een nieuwe.
Baud, knap perd. Zelf scheer ik niet.

Hier net manlief tuk. Had sms gestuurd dat knol binnen was. Kreeg hij tien minuten later. Hij hoorde wel bericht ontvangen, maar dacht zet eerst knol binnen. Maar die zag hij niet. Grote wei dus nogmaals roepen. Toch sms kijken. Knol staat binnen. :')

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:30

Ik probeer dat scheren ook altijd uit te stellen maar hij had zo een vacht.Ik kreeg hem echt niet meer droog.Heel raar want hij had al 2 dekens op. Maar nu is ie mooi kaal erg prettig om mee te werken.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:33

Mijne is wel teddy. Ook geen dekens.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:41

maar hij staat ook buiten toch.

Hier staan ze gewoon op stal en komen wel buiten hoor.Ik vind dat niks met zo'n mega vacht voor de wagen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:44

Snap ik. Ja ze stond nog dag en nacht buiten. Rij recreatie. Wel afstanden. Maar doe niet scheren of deken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:03

Hier net terug van indoor. Vreselijk ongeluk dien gebeuren. Heb bij gelezen maar ga nog op stap. Reageer later nog even uitgebreid.

Snuit deed het geweldig ging hard goede tijden.
Tweede ronde ging veel te hard dart door

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:09

Oeps op tel antwoorden gaat niet goed. Tweede ronde ging veel te hard daardoor stuur fout en de kluts kwijt. Drie balletjes. Alwyn eerste ronde wilde hij niet in galop blijven, bleef wel mooi door lopen. Tweede ronde wist hij wat hij moest doen en volle galop de hele route, kon hem super terug rijden. Super te vrede. Eerste keer indoor nieuwe groom

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 08:32

Goedemorgen

Die Alwyn in volle galop. Lijkt hij daarin dus ook op Amerigo. Die wordt ook actief bij de vaardigheid. Gekke beesten.

Paarden staan hier gelukkig weer buiten, pony mag zo mee. Ben heel benieuwd hoe het vandaag gaat. Op zoon eindelijk eens een goed springparcours rijdt en wordt beloond met een bixiestempel. HIj heeft het zo verdiend voor het doorzetten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 08:41

goedemorgen..
Tallechie..ongelukken zijn nooooit fijn..brrrrrr ik hoop dat alles met paard en menner en groom meevalt ??
Wat fijn dat je pony's het zo goed gedaan hebben ! stoer hoor, hoe is het met Vaele ?

Biancailona..mooie pics van kids en sint !

hier een fototje van de beide puppen..
Aiya en Tchica samen..Aiya begint al een hele hond te worden..
Afbeelding

Tine een horloge gekregen van Sint..
Wij doen sinterklaas gewoon woensdag..
Ik duim dat Amerigo goed meewerkt vandaag en je zoon zijn bixiestempel krijgt !!

ik heb wel bijgelezen..vhu had nog van alles samengevat..
zie nog een mooi geschoren DB.
lees over wollige paardjes..hier ook hoor, en nog steeds 24/7 buiten...ik houd al mijn stro en hooi op deze manier over.. :+

verder ga ik over een uur trainen..maar er komen wel donkere wolken langs drijven..dus ik hoop dat het meevalt straks..de ene helft is mooi blauw..de andere donker....bijna zwart..dus duimen op wat droog weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 08:59

Nou, ik ben lekker wakker ;( Had net Amerigo nog even laatste restjes schoongepoetst, hoefjes gepimpt. Loop ik toch zo naar de wei met hem, had hem bijna erin losgelaten. Maar snel op de trailer gezet :D .
Bianca: wat een mooi stel wordt dat zeg. Wij kunnen Sint niet op woensdag vieren. Papa is dan aan andere kant van het land en mijn familie ook. Met de familie van manlief wordt dit jaar blijkbaar niets gevierd. Gaat allemaal een beetje vreemd. helaas.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:06

Goedemorgen!!

Tallechie akelig om zo'n ongeluk te zien, hoe is het afgelopen met menner/groom/paard?
Top dat Alwyn de smaak te pakken kreeg!

Tine nieuw horloge van de sint, aardige vent is het ook. De sint was bij ons op stal geweest, op zaterdagochtend stond er voor elke stal een emmer met wortels en wat pakjes erop. Heb van de stalsint een speculaaspop gekregen, zo'n lick it steen voor Gwin, lekker zakje 'kippensnoep' voor onze kippen (gedroogde garnaaltjes en andere smerige dingen die kippen lekker vinden) en een bordje voor ons tuinhek met 'Pas op! Kippen!'hahaha.

BI lekkere actie van je man, haha.

Biancacoo leuke foto van je jonge spul!! Die Beer van ons die blijft ook maar groeien, niet normaal. Het is echt een spriet nu, hij mag van mij nu wel wat meer gaan uitzwaren en breder worden :)

Beer vond het ook nodig om ons allemaal om 7 uur wakker te maken. Dus bedje maar uitgerold, uitgelaten, gevoerd... en nu ben ik wakker en ligt hij te snurken in de fautteuil... En bedankt!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:16

Hier ook even snel een reactie via de telefoon.

Gisteren in de voorronde twee keer snelste tijd, in de finale helaas een bal en tweede.

Daarna achterop gestaan bij ons dubbelspan, liepen ook goed. In de finale begonnen we al super door met twee wielen door de bocht te gaan. Hing aan de goede kant, maar de kar was niet te houden. Pieter en ik zijn eerste geworden, nummer twee was sneller maar had een bal. Dus we mogen naar jumping Amsterdam! :D

Ongeluk was naar om te zien, maar gelukkig niks kapot of gewond. Zo zie je maar weer dat je ook te hard kunt rijden.

Zit nu weer in de auto naar het vliegveld, kort nachtje gehad... iets te lang in tolbert blijven hangen :+

Ik zou zeggen; een hele fijne week en tot volgende week.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:04

Mogge,

@Poeltje gefeliciteerd met jullie goede prestaties en een fijne vakantie toegewenst! :):)
@Frensie, wat leuk dat de <:) bij jullie op stal is geweest en aan de diertjes met baasjes heeft gedacht :9
@Tine, wij duimen hier mee voor de stempel en dat de doorzettingsvermogen van zoonlief wordt beloond +:)+
@Biancacoo, leuke foto en wat is Aiya al weer groot in vergelijking met Tchica :j

Ik wil zo weer een rondje gaan mennen maar het hagelt hier behoorlijk.. ook moet ik vanmiddag nog wat kleine sinterklaascadeautjes gaan kopen (zoonlief gelooft niet meer, maar om er nu helemaal niets meer aan te doen vind ik ook zo sneu :o )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:47

Ff snel tussen <:) :){ -voorbereidings-zaken door. We vieren het vanmiddag, deze keer bij ons thuis, met twee bevriende stellen en hun kinderen. Altijd super gezellig met veel onzin gedichten & cadeaus & papierzooi. Kinderen geloven niet meer (leeftijd 10 -12 jaar) maar vinden het ook reuze gezellig, kennen elkaar ook hun hele leven al natuurlijk.

Moet zo nog even naar paard/poown, ga lekker op de fiets, kan Wiske ook direct mee.

Zie mooi geschoren DB 8-) scheer zelf ook als ik in de winter lekker door wil trainen. Tallechie super aan de gang met beide poowns, ja die Snuit gaat inderdaad eigenlijk te snel voor jezelf om bij te houden := (had mijn instructeur ook met Snuit en Rattan als voorspan, moest hij zo snel lussen leggen dat dat haast niet ging...) Alwyn is stoer, leuk zeg *\o/* , Poeltje super gereden, Tine ook maar even paardjes binnen en weer bij de tijd, Biancailona heeft man tuk (zie hem zo staan) en Biancocoo gaat nog even trainen +:)+ Ollie wil ook maar het hagelde net inderdaad giga zeg :oo het is hier nu droog.

Ga nog wel even buienradar checken want heb geen zin als ik op de fiets ga in zo'n bui terecht te komen >;)

Iedereen veel plezier vandaag :wave:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:17

Klopt vhu hij wil gewoon sneller dan kan en daardoor een stuurfout. Maar goed wsa de eerste keer, we weten waar we aan moeten werken en vond het gewoon gaaf te doen. Alwyn was gewoon cool. Die snapte de tweede ronde wat er bedoeld was. Omdat hij dressuurmatig goed te rijden is is hij ook makkelijker terug te krijgen. Uiteindelijk nog 9e en 10e geworden.

Inderdaad met menner, paard en groom alles goed afgelopen. Ik ken de mensen, dus heb al even gemaild hoe het nu is.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:12

Ik hoop dat diegene die vanavond <:) gevierd hebben een leuke avond hebben gehad :j

@Tallechie, heeft eerste indoormarathon gereden met twee totaal verschillende pony's :j en lekker gereden met hier en daar een leermomentje ;)

Aan het einde van de ochtend toch Bruutje even ingespannen en heb redelijk droog (1 klein hagelbuitje) mijn rondje kunnen doen. Wel ontzettend :brr: vooral mijn handen en voeten. Vanmiddag nog even naar de winkels geweest en net samen met zoonlief zijn suprise afgemaakt. Het is dit geworden :

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:24

Wauw Ollie ontzettend gaaf gemaakt!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:24

Goedemorgen,
ollie heel gaaf gemaakt !
Verder ga ik straks bijlezen.

Mis wel een aantal posters hier........kom eens onder jullie steen vandaan ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:29

Goedemorgen
Ollie: knappe surprise zeg.
Poeltje: jammer van finale bij enkelspan en gefeliciteerd met dubbelspan

Zit hier erg te twijfelen of ik vanmorgen wel iets met de paarden zal doen. Ben erg moe. Maar ja, gisteren hebben ze ook al vrij gehad. Zo eerst maar kijken hoe de bodem van de bak erbij ligt. (of die bevroren is of niet).

Gisteren had zoon bij de dressuur 3e prijs en mooie beker gewonnen. Bij het springen weer 2 weigeringen helaas, maar blijven zitten (wel met tand door zijn lip, arm kind). Omdat hij hoge punten had op rijstijl toch lekker een stempel verdiend *\o/* Ze hadden weer dezelfde enge hindernissen gebruikt, snap dat echt niet voor een bixiewedstrijd. Maar goed, het ging beter dan de vorige keer.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:38

Tine super dat je zoon een stempel heeft verdiend!
Poeltje top dat jullie naar Jumping A'dam mogen!

Hier auwie.... kreeg gisteren kiespijn, als ik alleen al op die kies duwde deed het erg zeer. Dus pijnstiller genomen en die leek wel te werken. Word ik vanochtend wakker met bij die kies een hele uitstulping op mijn tandvlees!!! Is die ontsteking naar buiten toe aan het gaan.... kies zelf doet nu niet meer zeer, maar die uitstulping wel. Zo dus maar even de tandarts bellen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 08:46

Goedemorgen!

@Frensie: auw, :(:) hopelijk kan de tandarts er iets mee
@Tine: super van je zoon om met tand door zijn lip toch verder te rijden én een stempel te verdienen!
@Biancacoo: :wave: haha, hier ben ik dan vanuit mijn hunebed :D
@Ollie: wat een turbosurprise zeg, écht gaaf gemaakt!
@VHU: was het gezellig Sint vieren?

Hier weinig te melden, vorige week twee keer Mick voor de wagen gehad (had ik hier trouwens ook gepost, een keertje was een aardig hindernisconcours) en verder heeft hij nog heerlijk vakantie (en ik dus ook).

We vieren woensdag Sint en ik ben nog druk met laatste dingetjes daarvoor (bij elk flauwekulkadootje een gedicht is nog een heel werkje, haha).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:59

Bak is hier bevroren, dus ga zo maar met zout en tractor aan de slag. Zodat ik in ieder geval morgen weer wat kan doen. Paarden krijgen hier vandaag maar vrij. Voel me toch niet echt fit, dus als ik bak rijklaar heb gemaakt, ga ik lekker mijn bed weer in.