Ik wil ook de fifi in mensport fotos wel zien eigenlijk
Hier een paardje die sielugh is. Hij heeft wat zwelling op de plaats van de enting. Nog niet eerder gezien eigenlijk, iemand hier? Morgen gaan we wat stappen. Krijg belangrijk bezoek. Hij zag er verder wel goed uit, maar vond het echt niet tof dat ik aan die bult zat..
Vandaag nog een lekker rondje met Ferro gedaan. Die blijft lopen zeg. Schuim tussen zn billen en zweet achter zn oren.
happytime
Geplaatst: 09-03-12 20:55
hier wel de mensport gehad..er stond een "spook"in,gaaf hoor (en nette tekst bij foto... ) simba heeft een karretje tine heel veel beterschap,dan maar niet rijden.....(maar voeld wel balen ) zwelling na enten,hadden wij vorig jaar bij sommige paarden, koelen zei de dierenarts
en ik heb vanmorgen mijn gsm mee gewasen....ff kort wasje in nieuwe wasmachien,15 minuten en...oepsie gsm kwijt.....zat nog in mijn broekzak....maar mee naar mijn werk genomen en (kapster) hem maar droog gefohnt en hem zo gereanimeerd en....Yes....hij doet het weer ,heb wel rare watervlekjes achterin beeld'
Koelen.. mhh, morgen eventjes kijken hoe of wat, anders maar even de waterstraal erop Hij is in zijn borst geent, normaal in zijn hals. Kan dat ermee te maken hebben?
coolinggel heb ik helaas niet meer (en wil ik ook niet op die lange pluis, dat wordt zo'n bende ) Maar morgen kan ie in elk geval onder de waterstraal Eerst werken, dan hoog bezoek, en dan de waterstraal
Hmm, hier heerlijk op de bank, paar paracetamolletjes, glas drinken, chippies. En het eten voor morgen al voorbereid (beenhammetje gestoofd in witte wijn )
lanouska
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-12 22:12
goedeavond allemaal
ik ga met de laatste samenvatting mee, ben echt kapot en ga dus vroeg naar bed
vanochtend eerst gewerkt, het was echt gigantisch druk vanmiddag naar coevorden geweest omdat we de stallen gingen uitmesten, van te voren met uzma gereden en die gaat steeds een stukje beter de stallen helemaal uitmesten hadden we eind september voor het laats gedaan. de paarden staan op vlas en daar wordt elke dag de drollen uitgehaald en dan om de 4 maand (was nu wat langer) worden de stallen helemaal leeg gehaald. maar dat hebben we dus vandaag gedaan en dat is me toch een zwaar werk. het meeste doet harry met de verrijker maar omdat die niet helemaal langs de zijkant kan moet dat naar het midden geschept worden en dat is echt erg zwaar werk. maar depaardjes staan weer in een mooie schone box en kunnen er weer even tegen aan
Laatst bijgewerkt door lanouska op 09-03-12 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
ff snel vanaf phone: nee, niks meer over gehoord, heb mijn twijfels over de juistheid
Gem
Geplaatst: 09-03-12 22:40
Ik wil ook Nouvel-foto's zien in de Mensport...... maar ja, als je lidmaatschap op zich laat wachten...
Ollie1
Geplaatst: 09-03-12 22:49
Goedenavond,
@Biancacoo, een dikke virtuele knuf vanuit Rockanje, hopelijk voel je je snel weer beter @Tine, voor jou ook had de wedstrijdorganisatie nog niet zelf de wedstrijd afgelast ? @Dennis @Frensie, lekker rijden morgen, Gwin kan zijn borst nat maken @PrinsjeH, knappe vieze aandachtvragende Mick... hoe herkenbaar , leuke foto van jullie sampies
Net op pad geweest om een tuigje op te halen om te passen... helaas te krap bij de borst... alles zat al op het laatste gaatje. Mochten jullie iets horen of te koop weten. We zijn op zoek naar een goed gebruikt tuig maat pony (nylon versterkt) en veiligheidssluitingen. Bij voorkeur Ideal of vergelijkbaar.
Hier is mijn wedstrijd van de 18e ook nog niet afgelast, wordt dinsdag beslist. Dinsdag komt ook de da om pony te castreren en zal dan ook overleggen wat verstandig is. Ook zal ik met de staleigenaar overleggen wat hij wil
VanHuisUit
Geplaatst: 09-03-12 23:09
Pffff wat een dag hier, ook ik ga even mee op samenvattingen of eerdere opmerkingen sorry
Heel vroeg opgestaan, bleek afspraak afgezegd, dus ik als een razende roeland naar de paardjes. Daar werkelijk heerlijk met Bente gereden en daarna zowaar (nooit gedacht dat ik dat ooit zou schrijven) erg fijn gedressuurd met Snuitje. Wiske had lekker buiten lopen struinen met pup van stal. Ze hadden o.a .in een sloot gezeten wat stonken als bunzingen..... maar dus so far so good. Toen moest ik nog snel naar school om toetsen op te halen (Breda - Leiden ). Had honden mee, thuis even afgeleverd en weer verder. Kom weer thuis....een grote vieze zooi en slap pupseltje En dat bleef dus maar gaan denk dat ze iets verkeerds had gegeten, was zo bang voor gif want ze werd helemaal apathisch en elke keer als ze wel even wat dronk kwam het daarna er weer uit met enorme golven
Dus naar DA, volgens DA was het iets verkeerds gegeten (waarschijnlijk heeft ze gehapt in de sloot of zoiets....), hij vermoedde geen gif (geen koorts, mooie slijmvliezen e.d. maar volgens DA ook wel erg 'tam').... dus voor zekerheid infuus (ben erg blij dat ze die heeft gehad, ben zo bang voor uitdrogen), spuit erin en pilletjes mee. Ze is nu echt helemaal uitgeput & zielig
Ze zijn ook nog maar zo klein .... je zag haar ook minder worden / invallen naar gezicht hoor. Helemaal krom ruggetje en ingevallen, oortjes slap Of ze heeft iets bij stal gegeten (vermoed iets uit die sloot?) of in de tijd dat ik naar Leiden en terug ging en dan thuis... maar zou niet weten wat. Andere hondje waar ze steeds mee heeft lopen ravotten heeft nergens last van.
Ik vind het maar vreemd met die rhino trouwens. Overal staat opeens dat er een aantal dagen geen meldingen meer zijn geweest, maar dat geval 15 km over de grens wordt totaal niet meegeteld. Staat er opeens bij ouder paard met minder weerstand. Net alsof dat er dan minder toe doet of zoiets...
Wat wel leuk was vandaag: ik heb de eerste lammetjes buiten gezien zo leuk! Vroeg me af of ze bij Janouk alweer lammetjes hebben?
janouk
Geplaatst: 10-03-12 04:38
Zo wakker geschrokken. Man heeft griep/bronchitis en ligt al dagen onrustig te draaien in bed. Niet alleen kinderen zijn lastig als ze ziek zijn
Even checken hoe het met Wiske is. Arm diertje; ze zijn nog zo kwetsbaar.
Bij Janouk thuis zijn er nog geen lammetjes. De ram is er dit jaar laat bij gegaan. De dames zijn 1e week april uitgerekend, kunnen ze daarna snel met hun kroost naar buiten. Gezellig zo'n wei vol met lammetjes. De boer verwacht zo'n 150 van die stuiter/spring lammetjes. De dames zijn gescand, dus we weten welke vol zijn en welke leeg zijn. (dat scheelt graaien van achteren om te controleren of alle lammetjes er uit zijn).
Mijn bijrijdster van Janouk heeft gisteren opgezegd dat is jammer, want daar is zo'n 1,5 jaar opleiding in gaan zitten zodat ze reed zoals wij graag wilden. Ze reed de dagen dat ik druk was met werk. Moet ik zelf toch weer fanatieker worden op die dagen. als ik de hele dag genotuleerd heb, ben ik zo gaar, dat ik geen zin heb om te rijden. Ik zit nog erg te twijfelen of ik weer zin heb om een nieuwe bijrijdster op te leiden. Eerst maar eens aankijken van de zomer.
De mensport ligt hier op tafel zag ik. Als ik straks echt wakker ben, ga ik hem lezen op zoek naar Spook.
Ik zie 'sochtends ook al op een plek een hoop lammetjes staan.. Vandaag drukke dag, lekker werken, en dan direct door voor het belangrijke bezoek op stal!
@Maisie: Ferro weer lekker aan het werk gezet @HT: haha, jij hebt een schone telefoon @Akshay: is de zwelling weer weg ? @Lanouska: heeft spierballen gekweekt met vlasstallen uitmesten @Gem: wacht nog op de mensport @Ollie: haha, vies was hij he? Weet helaas geen tuigje, maar mocht ik iets horen… @Tallechie: lijkt nog steeds op wedstrijd te gaan de 18e @VHU: aaah, wat zielig, een zieke pup Is ze vanochtend al weer de oude??? @Janouk: balen van de bijrijdster, zeker als je er zoveel tijd in hebt gestopt @Bic: lammies bewonderd, schattig
Wij gaan vandaag een ander hoofdstel halen. Het leer is toch door gebruik wat ruimer geworden en alles zit op laatste gaatje, maar toch te groot. Gaatjes erbij is geen ruimte voor, wel aan de onderkant, had ik ook geprobeerd, maar dan hangt de neusriem niet meer goed. Gelijk maar kijken voor een scheerapparaat.
En ik heb een leuke 2wieler gezien zodat ik makkelijker alleen op pad kan, gaan we misschien ook nog naar kijken, maar is wel eindje weg.