[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:09

Heb even snel bijgelezen, maar moet me klaar maken.
Daan naar de creche brengen, naar het gemeentehuis, aan de studie, aantal telefoontjes plegen, naar stal, aan de studie enzo :-)

Leuke foto van Jeroen Maisie. Doet hij het een beetje goed.
Naaltje veel plezier.
Frensie mok is inderdaad vervelend en hardnekkig. zelf gelukkig geen ervaring mee
ht zand geschept

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:13

frensie, die Cure mok hoor je ook hele goede dingen over inderdaad!
succes in de les!

tallechie, succes met alles vandaag!

naaltje veel plezier! :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:21

Goedemorgen

Vwb mok: ik zal de sudocreme eens gaan gebruiken. Thabor heeft nu al 2 maanden last van mok (als het niet langer is), gelukkig geen dik of warm been, maar blijft natuurlijk wel erg langdurig. Bijna alle mokzalfjes zijn vettig, zal toch niet voor niets zijn? Maar goed, ik ga de sudocreme zoeken. Had ik bij zoon zelden nodig, dus heb nog genoeg.

Verder sluit ik me aan bij de samenvattingen. Ben erg moe.
Straks komt vriendinnetje van zoon om pony te rijden. Liefst zou ik het afbellen, maar meisje kijkt er zo erg naar uit. Later komt de fysio nog langs voor Rembrand en dan vanavond hoop ik Thabor weer voor de wagen te zetten.

Tot later.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:30

Het heet echt PUUR Mok. Verkrijgbaar bij de paardendrogist en is voor alle varianten van mok. Succes ermee!

Gisteren nog niet gemend, was pas laat klaar om naar stal te gaan, dus zat met schemer en het begon wel erg te dreigen met regen. Heb dus met hondjes en pony gewandeld op het landgoed. Was lekker.. misschien vanmiddag mennen..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:40

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:41

*\o/* *\o/* Goedemorgen
Naaltje veel plezier !!!! lekker rauzen met de schnauzer !! have fun !
Tine, ha. zie je wel, supersmid !! volgens mij is voor jou en Rembrand nu het allerbelangrijkste: ontspanning !! want enkel vanuit de ontspanning zul je bereiken wat je zoekt; de inspanning die je nodig hebt om de proef goed te rijden !! succes !!!!
Ollie had ook een slechte generale repetitie met Brutus, nou dat heb je dan alvast gehad, kan alleen maar beter worden !! succes !!! *\o/* komt vast goed, het lijkt mij ook echt een enorme klus zo'n Z-proef ! paardje gaat al meedenken/tegendenken/vooruitdenken, die word ook steeds slimmer en hij moet wel ook al die hulpen uit elkaar houden, en tja een galopje is makkelijk als een verzamelde of uitgestrekte draf....draakjes kunnen het zijn die paardjes !! :Y)
Mok bleh.....ik gebruik altijd spul van de DA, mijn oude arabier heeft er ook ieder jaar eindeloos last van, en ik gebruik enkel het spul van de DA want bij hem gaat het meteen ontsteken en is enorm pijnlijk ook, zo zielig, dus ik probeer het in de gaten te houden en bij het kleinste stukje aangetaste huid, komt hij s'nachts al binnen en word het meteen behandeld. is wel een werk, maar zo houd ik het in de hand, lijkt wel naar mate hij ouder word dat het steeds erger word.
En HT zand geschept spierballen kweken.... :Y)
Tallechie een drukke dag, succes.
Maisie, jeroen ziet er gaaf uit !! lekker relaxed !!!
Frensie mee rijden in de lessen, super leuk, je kunt anders toch ook een half uur mee rijden, dat deed ik ook vaak, een uur is voor mij te lang, werkte super.
wat lief dat lab een bal bij je kwam brengen !
350,= voor een ideaal tuig vind ik een nette prijs als hij idd maar 10 x gebruikt is.
lanouska al weer pech met de auto, balen !! hopen dat hij pas over een jaar weer een garage van dichtbij ziet ! ik vind het knap van je dat je na je tegenslagen met je paardje en die brug nog steeds durft te mennen, ik stap bibberend op de bok...dus even pauze...even afstand...en weer opnieuw beginnen.
Bettepet *\o/* *\o/* Super van je zwartje !!!! gaaf dat hij het zo goed oppakt !! kanjer !!!
Nouvel....lekker gemend met vosje, heerlijk !! men je ook zonder bit, of alleen onder het zadel ? zag op de foto dat je met bit ment, maar ben toch benieuwd of je dat voor de wagen ook afwisseld, dat zou ik namelijk echt niet durven....
Zooooo, heb ik iedereen gehad ???
Verder niks bijzonders hier, ga aan het werk,.....wil nog steppen met schapendoes vanmiddag, maar of dat lukt ? nog druk aan het werk thuis voor kennels en speelweide's e.d. voor de honden.... :j

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:52

Ow haha nou zo te zien komt het op hetzelfde neer... Heb er in ieder geval goede ervaringen mee!

Bianacacoo goede samenvatting.. ;)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:01

FIORANO ZIJN EERST BABY TANDJE ZIT LOS :):) :):). Zijn grote paarden tand komt er al boven uit :D. Nu wachten tot ik hem eruit kan halen :D.

Sorry :o... Maar mijn veulentje wordt een groot veulentje :o. Blijft altijd mijn pluizig, krullig veulentje :D.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:43

Tass, wat leuk. Hopelijk krijg je een tand te pakken. Zou wel gaaf zijn.

Biancoo goeie samenvatting zeg :j ben ik ook weer bij!

350 euro voor een bijna nieuw ideal tuig is niet duur :n heb ik ook betaald (had 4x een paard gezien) ben er nog steeds heel blij mee.

Vanmiddag weer lekker met Bobar op stal en daarna Terence weer rijden. Die heb ik maandag moeten lsten staan omdat Bobar zijn ijzer aan 1 kant los is gegaan en de lip in zijn zool vast zat,... zijn heel druk geweest het ijzer eronder weg te krijgen. Smid is direct gekomen en alles lijkt goed te zijn gegaan. Ijzer zit er ook alweer onder.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:45

Ja ik hoop het ook, anders wisselt hij er nog wel een paar :D.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:53

ha...suzanB gemist in mijn samenvatting !!
hihi, fijn dat boob's zijn ijzer al weer helemaal goed zit, heeft hij er nog last van gehad ? of heb ik daar ook overheen gelezen ??
En Fiorano word een groot peerd...tandjes wisselen....geweldig, is altijd een kunst om die dan te vinden, ik vond er meestal wel wat in de voerbak,...erg leuk om te bewaren !! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:24

Super samenvatting Biancocoo :list: +:)+
Dag allemaal,
Mijn meisje wordt vandaag gelongeerd. Morgen heb ik les afgesproken waarbij we ritje bos gaan doen. Ben heel benieuwd wat ze er van vindt. Ze is nog nooit in een bos geweest, opgegroeid in Friesland en Noord-Holland op de klei & 't vlakke land }:0
Zondag komt mijn groom weer langs, gaan we als het morgen goed/redelijk gaat voor het eerst weer met z'n tweeen op pad. Hoop zo dat het kan!

Nou moet verder aan de slag :wave:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-08-11 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:24

tass, gaaf!
van mijn vorige paard heb ik ook nog een melktandje, leuk is dat!

baincacoo, nee ik men niet bitloos hoor, dat gaat me iets te ver hier in de het drukke verkeer...

suzan, wat eng de lip van het ijzer in de zool vast, kan dat niet gaan ontsteken ofzo als er vuil in komt, of was het niet zo erg?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:26

Biancacoo: Hij staat 24/7 buiten dus helaas geen voerbak... Als zijn tand weg is wacht ik wel tot die gaat mesten _O-....

VanHuisUit: Veel plezier dan morgen in het bos, ben benieuwd hoe ze het gaat doen :D.

Nouvel: Ik hoop dat ik van al zijn tanden kan hebben :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:34

kun je er een ketting van maken... :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:42

Ben ik inderdaad ook van plan :D.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:03

vind 350 ook wel een nette prijs voor een tuig wat weinig gebruikt is. Volgens mij heb ik
zoiets ook voor het bruine tuig betaald.

@ naaltje ferro houd niet van maskers. Hij wordt heel ongelukkig als ik er een op doe. Ben
eigenlijk wel op zoek naar zo'n zachte met een neusflapje er aan.

Leuk tass zo'n tandje !!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:30

Ik zag een mooie samenvatting voorbij komen van Biancocoo, sluit ik me volledig bij aan :)
En Tass gaat alle mestballen uitpluizen op zoek naar tandjes voor een ketting ;) :D
VHU gaat met Bente het bos in. Mijn paardje komt uit Groningen, kende niks anders dan weilanden en een geit. Maar bos vond ze heel normaal, behalve dingen die er niet horen, zoals stilstaande fietsen, bankjes, prullenbakken en omgevallen berkenbomen, hahaha.

Ik heb lekker gereden in de les, ze liep heerlijk. Ze heeft een maand niet onder het zadel gelopen (behalve gister uur stappen in bos aan los teugeltje) maar ik kon lekker werken. Maandje wat anders heeft haar goed gedaan. Nu wel zere polsen. Als ik eenmaal aan het rijden ben, denk ik niet meer aan mezelf... Rest van de dag maar rustig aan doen.

Het is heel vreemd dat je 'ziek' thuis zit en niet kan werken, maar wel aan het paardrijden bent... vind ik heel moeilijk. Maarja, ik heb er ook niks aan dat ik de hele dag op de bank ga zitten sippen.

Heb sudocreme op de mok gesmeerd, lekker zalfje is dat. Eens kijke hoe dat gaat. Mocht dit niet werken, dan ook maar eens cure mok of puur mok bestellen.

En het is hier heerlijk weer!!!! *\o/*

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:41

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:41

VanHuisUit schreef:
Dit werkt dus echt niet bij alle paarden, vooral niet om zoveel te wassen. De huid gaat er teveel van stuk. Mijn paard bleek daar een veel te gevoelige huid voor te hebben en die is er destijds bijna aan kapot gegaan. Die isobetadinegel was voor haar veel te agressief. Vandaar dat ik nooit meer was met mok, maar gewoon de boel eraf krabbel (en dan zorg ik wel dat ze stilstaan no matter what) en sudocreme erop.

Sorry ik zie dat je zegt, bij 'mijn' paard. Dus je brengt zelf de nuancering al aan :o

idd het werkt niet bij elk pard het zelfde maar het is dus niet de bedoelign dat je elke dag wast en ook niet lang gewoon als het nodig is en de korsten er niet af te halen zijn (mijne laat dat dus niet toe hoor als ik haar pijn doe moet echt korsten weken en dan afhalen anders vind ze me niet grappig).
Verder moet je eigenlijk eerst testen of het geen parasitaire mok is (dan kan je ab/desinfectie opsmeren wat je wil maar helpt niks :Y) ). komt wel niet zo vak voor dus is het meestal niet
ook kan er ook schimmel component bij zitte en dan zou je ook antimycotisch middel moeten hebben.

mjah het is gewoon uitproberen wat bij je paard werkt bij mij werkte die zalven voor geen meter

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:47

Gefeliciteerd Tass! Super dat je dat zo kan regelen. _/-\o_

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:49

Ja he? Het is even wennen maar wel heel gaaf :D.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:55

Was ff afwachten. De HS has goeie hoop dat het goed gegaan was. Leek gisteren ook goed te lopen. Vandaag weer even bekijken en als het goed lijkt gaan we die super gave paarse heide nogmaal bewonderen. Kan er geen genoeg van krijgen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:03

Citaat:
Verder moet je eigenlijk eerst testen of het geen parasitaire mok is (dan kan je ab/desinfectie opsmeren wat je wil maar helpt niks ). komt wel niet zo vak voor dus is het meestal niet ook kan er ook schimmel component bij zitte en dan zou je ook antimycotisch middel moeten hebben.

Klopt als een bus.
De meeste zalven zijn gewoon te vet. Dat vette doet men om de huid soepel te houden. Maar dat zorgt er tegelijkertijd voor dat die mok maar door kan broeien.
@Tine, onze zoon had ontzettende luieruitslag, echt giga, en ook heel snel, enige dat hielp was sudocreme (of geen luier om maar ja, dat gaat bijna niet bij een baby).
Maar ik hoop dat het bij Thabor werkt.

Nou wilde super ijverig aan de slag maar die webmail van school werkt nog steeds niet zoals het moet }:) moet ik gaan bellen voor afspraken te maken, heb ik zo'n hekel aan :\

Ben ook heel benieuwd hoe ze het doet in het bos. Langs /over de weg is ze echt heel fijn, behalve groot verkeer, dat kent ze gewoon nog niet echt. Ze vindt het nog eng als het zo groot op haar af komt. Als tractor of vrachtwagen stilstaat is geen probleem (meer). Daarom wil ik ook zsm dat ik onder het zadel met haar naar buiten kan, leren ze altijd veel van. Rizanta was mega-verkeersmak, dat was zo fijn. Maar als Bente ietsje makker nog is, zou ook al goed zijn, als ze maar door blijven lopen, dan maakt het mij niet zoveel uit. Ze loopt nu ook wel door, maar gaat ook opzij op het moment dat 'het ding' langsdendert en is toch ook wel een beetje van de kook als het geheel voorbij is. Maar ik ben allang blij dat ze tot nu toe gewoon doorloopt want als ze zich omdraaien dat lijkt me zo ontzettend eng, dat wil ik echt niet hebben.

Mijn dravertje die dus van de baan kwam vond het bos in het begin echt mega -eng. Elke boomstronk, molshoop, struik met bloemen, bankjes en prullebakken, was echt een monster. Zo grappig. En ze schrok van geen enkel verkeer hoe groot of eng ook.

Onze Alwyn (die nu dus bij Tallechie is) vond prullenbakken altijd heel interessant, hij wilde er altijd in kijken :+

Nou ga zoonlief zo van school halen, het is woensdagmiddag, hoop dat hij vriendje heeft gecharterd om mee te spelen, gaan we wel even wat leuks doen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:25

hier begint het zonnetje nu ook door te komen...
was al wel soort van benauwd, zweten met stallen doen... :+

vhu, veel plezier en succes in het bos!
is er super weer voor!
zitten er nog veel dazen bij jullie nu?

tass, jee wat een nieuws zeg!
gaaf, en super dat jullie het zo op hebben kunnen lossen!

frensie, fijn dat je lekker hebt gereden in de les!
hebben jullie op een doordeweekse ochtend verenigingles?
lijkt me ook een raar gevoel, ziek thuis zitten en toch iets gaan doen met je paardje, maar ja, het ene ziek zijn is het andere niet, en van alleen maar thuis hangen knap je meestal ook niet echt op...

succes met de mok!