[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caadhola

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:24

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:26

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:38

Houten was een lang parcours zeg !! Lotte ziet er netjes uit. Dacht altijd dat ze ieler was. Succes met de verkoop !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:49

Ik ga mee met de gegeven samenvattingen.

Ik ben net mijn bed uit. Heb eindelijk weer een goede nacht gehad.

Vanmiddag weer naar de verloskundige.

Leuke filmpjes. Hoe groot is Lotte?

Maisie wij hebben altijd labradors gehad. Zijn super honden. Zodra ik meer thuis ben en ik het kan combineren komt er ook een labrador.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:10

Lotte is gaaaaf !!!
En Dandy is echt snel of niet !!

Mooie paardjes, waarom gaan jullie Lotte verkopen ?

Tallechie, een fijne nacht gehad !! super, ik wil ook mijn bed in...........barstende koppijn, ....... :O

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:37

hier ook veel hoofdpijn maar dat heb ik zowat welke dag...

Vhu hoophet alleen riv gaat niet echt veel verharen hij is kaal hihi

tine ja vertrouwen is iets wat ik met geld bij andere niet snel heb en ook na mijn vorige ongeluk een heel gevecht.

Heb knhs aan de telefoon gehad en mijn kopieën van paspoort hebbenze niet gehad dus nu doe ik het zelf wel. ook gebeld voor wedstrijd en kan toch niet 2 span starten omdat de hobbyklasse niet doorgaat en riv niet meer als 4x mag starten . zo bijna alles is nu geregeld, mag het nu weer vanzelf gaan?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:29

goed van je dat je er zelf achteraan gebelt hebt laura!

Tallechie een goede nacht gehad.

Met wobbe gement.
Maar het ene moment was ik enorm gefrustreerd en andere moment dacht ik: ach wat maakt het uit.
Heb de tip van tine geprobeerd om rechtsom volte sluiten en openen te doen.
Was best lastig, OHZ weet ik hoe en welke hulpen ik geef.
Maar voor de sulky is dat nog een beetje proberen/testen.
Sommige stukjes ging hij wel heel iets richting rechter stelling.
En sommige stukken rechtuit liep hij soms ook al wat meer recht.
Ik ga hem misschien toch een keer na laten kijken door een osteopaat.
Misschien heeft hij er wel baat bij.
Ben er nog overna aan het denken.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:39

Tallechie-Lotte is 1.64
Biancacoo-We verkopen haar omdat ik een op volger wil voor Dandy,die is idd heel snel.
Lotte komt niet aan dit tempo,die loopt liever mooi te zijn in de dressuur,zowel onder het zadel als voor de wagen.
Dandy is 15 en tegen de tijd dat hij 18 wordt wil ik met hem rustiger aan gaan doen.
Maisie-Lot was vroeger idd iel,maar nu ze uitgegroeid is niet meer,maar ja wat wil je anders met die combi ze is Fries/Andalusier.
Yves toeter-Osteopaat er naar laten kijken kan geen kwaad,maar meestal is het een rij technisch probleem.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:44

ja dat weet ik dus niet.
Daarom denk ik nog even.
Maar misschien dat als hij behandeld word dat hem dan net even dat zetje geeft.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:13

schaduw en hoe oud is Lotte?

ITgemend met wobbe.

Mijn toetsenbord van laptop is bijna overleden. Heel veel letters doen het niet meer goed en de spatiebalk ook niet.

Ben net op controle geweest bij de vk. Vk vond dat de kleine in 1 week flink gegroeid. Nog steeds harde buiken. Vk gaf aan dat de beeb waarschijnlijk wel eerder wordt geboren. Ik hoop het.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:21

Schaduw succes met de verkoop!
tallechie wat spannend een beeb :D

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:26

Tallechie-met de kleine gaat het dus goed,fijn.
Zou niet gek zijn als het wat eerder zou komen,mijn oudste was 3 weken te laat,dat is niet grappig.
Niet handig zo'n toetsenbord,spatiebalk doet het hier ook niet.
Ik heb deze er af gehaald nu moet ik mijn pink er in doen om hem te gebruiken,maar het werkt wel.

Lotte is 9 jaar

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:45

@Schaduw Lotte is wel gruwelijk mooi zeg, wat een knapperd. Ze gaat ook als een dame door het parcours ;) Vind Dandy echt stoer in het parcours maar denk dat ik zelf meer zo'n Lotte type ben zeg maar :+
Wat voor maatje zoek je? Iets van 150/155 of zoiets dan?
@Tallechie zeiden ze bij mij ook want kreeg hoge bloeddruk aan het eind, maar Han was mooi zo'n week over tijd, toen moest ik naar het ziekenhuis, kreeg daar spontaan weeen (zou opgewekt worden de dag erna, daar had ik dus echt geen zin in :+ ) en toen was hij er eigenlijk ook al vrij snel }:0
@IT gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Dat komt niet in een keer voor elkaar natuurlijk ;) Je kunt osteopaten wat je wilt maar het lijf moet het ook gaan begrijpen en spiertechnisch gezien zeg maar moet het worden ingetraind. En dat is nu juist de kunst :D

Nou mensen ik ben weer helemaal blij want heb dus echt heerlijk gemend met mijn grote vriendin :D Ook Peter was zeer tevreden. Weer zelf van begin af aan op de bok. De bak was best wel zwaar ze moest flink aan de bak. We zijn een dik uur flink bezig geweest, werkelijk paar keer een uitgestrekte draf om te zoenen <3 super gaaf hoor. En ook weer goed terug (niet onbelangrijk }:0 ). Ze heeft de neiging wat diep te lopen / wat achter het bit te kruipen dus hebben we de leidsels nu in de bril gezet en de kinketting bijna los. Toen ging ze helemaal mooi lopen. Had niet gedacht dat zo'n groot paard zo'n heerlijk zacht mondje kon hebben. Ben daar natuurlijk wel erg blij mee.
Naja, ben gewoon zowiezo super blij met dat paard, heb het er echt ontzettend mee getroffen :)

Onderleggers waren dus weer niet goed, moeten langer. Schoftje ging net, maar borstonderlegger echt aan beide zijden wel 15 cm te kort. Koop ik toch gewoon full, maar is het toch niet goed :o?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-02-11 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:48

Wat leuk VHU! super poown!

haha mensen op marktplaats bieden 500 euro op mn wagen, wat een intelligentie :Y)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:50

wat mooi dat je zo fijn gereden hebt! dat geeft je vast een heerlijk gevoel?

Het is misschien ook wel een kwestie van oefenen & trainen bij wobbe.
maar ik weet niet of het door alleen oefenen & Trainen geheel opgelost kan worden.
de osteopaat is een vriendin van stalgenootje.
zij heeft wobbe toen der tijd ook opgemeten voor haar afstudeer project en ze komt de 14e weer.
dan doet ze de test voor haar project nog een keer en dan behandeld ze gelijk het paard van stalgenootje.
stalgenootje zegt dat haar paard er meestal wel baat bij heeft (maar goed, dat paard loopt bijna Z2 niveau.. is wel iets anders dan het 0,0 van wobbe :+ )
en stalgenootje denkt ook dat het misschien niet alleen maar op te lossen is met veel trainen/oefenen en dat misschien een keer een behandeling door osteopaat wel een zetje in de goede richting kan geven.
Maar zoals ik al zei, ik denk er nog heel even overna omdat ik nog aan het twijfelen ben of het misschien wel of niet een oplossing kan zijn.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:50

Jelleee schreef:
Wat leuk VHU! super poown!

haha mensen op marktplaats bieden 500 euro op mn wagen, wat een intelligentie :Y)

dan bied ik 510

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:51

Dat zijn van die mensen die het maar proberen of er totaal geen verstand van hebben. Ik haal dat soort rare biedingen altijd direct weg. Of zeg gewoon bieden vanaf.... kunnen ze niet lager invoeren. Maar dan krijg je weer mailtjes van mensen die dan toch weer minder bieden 8)7

Haha IT _O-

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:59

VHU ik zoek idd tussen zo rond de 150/155.
Lotte loopt altijd als een dametje,en heeft ook een zacht mondje,loopt altijd netjes rond.
Daar moet ik bij Dandy heel wat meer voor doen.
Met Lotte kan ik na 10 min. losrijden de ring in.met Dandy na een uur.

500 euro,hoe komen ze er op.gelijk weg halen die bieding.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:00

Citaat:
wat mooi dat je zo fijn gereden hebt! dat geeft je vast een heerlijk gevoel?

Word vooral ook bevestigd in mijn idee dat ik met dit paard en kan mennen en kan rijden. Mijn rijden is gewoon niet 100% omdat ik fysiek niet 100% meer ben nu kan ik haar met mennen wel echt 100% aan het werk zetten en dat is zo fijn. Niet alleen voor mij, maar ook voor haar. Ze liep lekker te briesen, oren erop en zo enorm sjouwen. Dat kan ik onder het zadel helemaal niet uitzitten in draf. Onder het zadel doe ik vooral ook stap / galopwerk. Dus dat wisselt elkaar lekker af. Hoop morgen voor het eerst onder het zadel dus echt naar het bos te gaan, goed stapritje. Kan ze lekker bijkomen van vandaag. En dat durf ik dan aan omdat we vandaag zo super aan de slag zijn geweest.

Ik ben zelf moet ik eerlijk zeggen niet zo van de osteo/fysio etc als ik niet aan het paard zie dat het tijdens het werk echt ergens last van heeft. Als ze het moeilijk vinden maar wel luisteren, je ziet dat ze hun best doen en ook al gaat het af en toe maar een seconde goed, en dan de volgende keer 2 seconden denk ik dat het in het trainen zit en niet in het fysiek. Met mijn 'echte' sportpaarden liet ik ze wel een keer per jaar echt soort van APK doen, toen ik in Groningen woonde bij Greet de Jonge, echte goede paardendierenarts en toen ik hier ging wonen eerst bij Henk van de Kamp en later bij Eric Laarakker dan of Steffi v.d. Laarse. Gewoon om zeker te weten dat ik geen signalen mistte. Eigenlijk zaten ze altijd goed in hun vel, daar was ik dan wel weer trots op :o

Als je een paard hebt met echt een probleem of een verleden ligt dat natuurlijk anders (wat Tine bijv vertelde over Rembrand).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:04

Kim verkocht voor 510 aan de dame links met 3 witte poownies.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:05

vhu ik ga er ook niet vanuit dat de kleine eerder komt, kan het ook niet tegenvallen.
Maar de tekenen zijn er wel voor, maar ja dat zegt ook niet zo veel.
Wel heb ik vorige week alles in huis gehaald en dinsdag wordt de babykamer gebracht. Dan heb ik alles maar vast klaar.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:05

Heb mijn oude Furby van zolder gehaald en gereanimeerd. Hij praat alleen niet meer? Hij beweegt alleen. Zijn oogjes kunnen niet helemaal meer open waardoor hij er nogal stoned uitziet :')

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:09

Arme Furby,net uit coma en nu al stonend.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:15

Ik heb hem sinds 1998, het is dus echt de eerste furby generatie vrees ik := weet iemand hoe hij weer gaat praten? op google kon ik niks vinden alleen over de nieuwere

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:19

Ben niet van de Furby generatie |( ;)
Wij hadden alleen een teddybeer, maar eentje he _O-

Voor iemand die lekker wil dressuren en wedstrijden wil gaan doen onder de man of voor de wagen lijkt me Lotte ideaal, gaaf paard. Neem aan dat je pas iets nieuws wilt als ze verkocht is?

Ik moet mezelf een schop onder mijn kont geven, moet nog iets ingewikkelds produceren vandaag en allerlei werkstukken nakijken >;) ~~}>
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-02-11 17:23, in het totaal 2 keer bewerkt