Citaat:
wat mooi dat je zo fijn gereden hebt! dat geeft je vast een heerlijk gevoel?
Word vooral ook bevestigd in mijn idee dat ik met dit paard en kan mennen en kan rijden. Mijn rijden is gewoon niet 100% omdat ik fysiek niet 100% meer ben nu kan ik haar met mennen wel echt 100% aan het werk zetten en dat is zo fijn. Niet alleen voor mij, maar ook voor haar. Ze liep lekker te briesen, oren erop en zo enorm sjouwen. Dat kan ik onder het zadel helemaal niet uitzitten in draf. Onder het zadel doe ik vooral ook stap / galopwerk. Dus dat wisselt elkaar lekker af. Hoop morgen voor het eerst onder het zadel dus echt naar het bos te gaan, goed stapritje. Kan ze lekker bijkomen van vandaag. En dat durf ik dan aan omdat we vandaag zo super aan de slag zijn geweest.
Ik ben zelf moet ik eerlijk zeggen niet zo van de osteo/fysio etc als ik niet aan het paard zie dat het tijdens het werk echt ergens last van heeft. Als ze het moeilijk vinden maar wel luisteren, je ziet dat ze hun best doen en ook al gaat het af en toe maar een seconde goed, en dan de volgende keer 2 seconden denk ik dat het in het trainen zit en niet in het fysiek. Met mijn 'echte' sportpaarden liet ik ze wel een keer per jaar echt soort van APK doen, toen ik in Groningen woonde bij Greet de Jonge, echte goede paardendierenarts en toen ik hier ging wonen eerst bij Henk van de Kamp en later bij Eric Laarakker dan of Steffi v.d. Laarse. Gewoon om zeker te weten dat ik geen signalen mistte. Eigenlijk zaten ze altijd goed in hun vel, daar was ik dan wel weer trots op 
Als je een paard hebt met echt een probleem of een verleden ligt dat natuurlijk anders (wat Tine bijv vertelde over Rembrand).