[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yuri

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:11

Ja dat van monique is zeker gaaf, alleen veel te groot en duur voor ons haha.
Spannend nieuwe stal voor tum en riv?
En een brutale paqpagaai.
En een veulen, gefeliciteerd kom maar op met die foto;s!!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:11

Nog even een verslagje van zaterdag, marathon Franeker. [AR-ITP] Tandem en enkelspan, ditmaal in WK-style @ Franeker

Eerst achterop gestaan bij tandem, ging echt super goed. Peppie en Sjors deden het super! Alleen bij de waterbak ging Sjors over de strengen heen staan, dus toen moest ik van de kar om de strengen los te maken, dat kostte heel veel tijd.
Toch een eerste plek gehaald.

Daarna achterop gestaan bij enkelspan. Bartje deed het ook erg goed. Dus dik tevreden. Bleek alleen bij de uitslag dat er een fout was gemaakt. Wij hadden 10 strafpunten op de vaardigheid, maar ze hadden 55 ingevuld. Dus deze week nog even een mailtje achteraan gedaan en ze hebben het netjes veranderd!

De eigenaar ging later ook nog een keer enkelspan starten met Sjimmie. Dat beest kan hard, echt heel erg hard. Maar omdat ik al achterop stond bij Bart had hij een collega gevraagd om te groomen. Die arme man had nog nooit gegroomd, dus ik had er een hard hoofd in en dat werd bevestigd. Hindernis 5 ging loeihard en de man ging net iets telaat aan de goeie kant staan. Gevolg: De kar viel om. Gelukkig heeft niemand er iets aan over gehouden.

Vanavond heb ik vaardigheid met Saffiertje en zaterdag reizen we af naar Britswerd om daar marathon te rijden. :)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:30

Zo poeltje druk dagje heb jij gehad dan :D Lijkt me echt doodeng als je wagen omgaat.
Gelukkig nog nooit meegemaakt.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:32

:oo Binnenkort sollicitatie gesprek bij een bedrijf waar ik stage kan gaan lopen. Moet er nog heel veel voor doen. Hou niet zo van stress ;( Ben blij als het vakantie is en het allemaal weer even opzij gelegt kan worden :D

Volgende week ergens eerste menles op de echte bok!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:36

We moeten binnenkort maar weer eens gaan rijden Manon :) Ben na de 26ste weer in Zaandam :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:24

Sterkte met je duim naaltje
Poeltje: leuk verslag
Manon: succes met je sollicitatie

Ik heb net een toets verpest,, wel geleerd, maar had echt een blackout,, grrr

Tum gaat nu elke dag voor de banden tot circa zondag. En dan na kwatiertje/20 minuutjes als het goed gaat is hij dan gewoon klaar.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:24

Sterkte met je duim naaltje
Poeltje: leuk verslag
Manon: succes met je sollicitatie

Ik heb net een toets verpest,, wel geleerd, maar had echt een blackout,, grrr

Tum gaat nu elke dag voor de banden tot circa zondag. En dan na kwatiertje/20 minuutjes als het goed gaat is hij dan gewoon klaar.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:31

Zo te zien doet bokt bij jou ook vervelend Laura met dubbelposten. Bij mij daarnet ook. :)
Spannend van de stalling, als het alleen maar pluspunten heeft zal ik gaan.

Naaltje, bah gebeten en nu al blauw en dik, heb je wel een tetanus prik gehaald ? Die beesten hebben echt veel bacterien bij zich wij hebben ook een papegaai gehad.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:36

hey buckje, jij maakt 't eng :P tetanusprik van vroegah alleen... := Als 't gaat pussen laat k 't wel even nakijken
gelukkig duim niet nodig bij typen :P

bokt doet idd stom..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:37

Ik zou het doen voordat het gaat etteren, die beesten hebben allemaal bacterien in hun bekkie. Die tentanusprik spuiten ze gewoon in je arm en werkt daarna weer 10 jaar dacht ik.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:43

Ja precies het enigste nadeel vind ik dat de paddocks aardig klein zijn.. zijn wel grotere, maar misschien kan ik wel voor elkaar krijgen dat ik in die grotere mag (omdat er toch nog een extra draad gemaakt moet worden :P) dat doe je natuurlijk niet bij alle paddocks hihi! Het is eigelijk wel zeker, ga dan nu voor de 3de keer in deze week kijken maar nu met mijn mams hihi.. moeders moeten altijd alles natrekken als je zo'n grote beslissing moet maken hihi.. dat heb ik dan altijd :P

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:45

Bokt doet hier ook enorm vervelend! Meestal kopieer ik mijn tekst volledig, voor het geval er iets misloopt. Nu deed ik het niet, en wil Bokt het niet posten: "Het bericht bevat te weinig tekens", Ik had bijna een gans boek geschreven!!! -:(- Pff...
Ik ga niet alles opnieuw schrijven, kort samengevat: prachtig huis van Monique(zou het ook dolgraag willen, maar zou dat niet kunnen betalen :+ ik hou het wel in mijn achterhoofd voor met eventuele bouwplannen :o ), trailer voor VHU (is ook iets wat ik erg graag zou willen, maar ook dat zal moeten wachten tot ik samenwoon met mijn vriend en we er het geld voor hebben), een prachtig veulen van Royaltjuh!
Dan nog een papegaai die in een vinger heeft gebeten :(:) , en de rest weet ik niet meer (mijn excuses :o )

Mijn ouders waren gisteren 25 jaar getrouwd, mijn zus en ik hebben hen een Bonsai boompje gekocht, dat vonden we wel iets speciaal :+ Het echte cadeau komt zaterdag op het feest (weekendje Parijs). Mijn ouders hadden iemand gereserveerd die hier zou komen entertainen (wat zingen en voor sfeer zorgen), maar die belde gisteren af. Zijn vrouw zou het einde van de week niet meer halen. Hij had ons beloofd om voor vervanging te zorgen, maar hij vindt niemand. (dit vind ik eigenlijk niet kunnen, hoe moesten wij op 4 dagen tijd nog iemand gaan vinden?)
Toevallig hoorde een koppel mijn ouders praten op restaurant, en zij hadden zich in het gesprek gemengd. Nu hebben we dus toch iemand voor zaterdag, hoewel we totaal niet weten hoe het gaat zijn :D Maarja we hebben geen keuze...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:48

Leuk kado SL :D
Ja ik heb het ook met bokt :P..

Nadeel van de stal is ook: dat je een maand stalling borg moet betalen en dat pas terug krijgt als je weggaat, ik als studentje heb natuurlijk al het geld nodig en vind het dus ook geen fijn idee eigelijk.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:50

Pff ik ben aan t zoeken naar een bus waar mn kar in past maar dat valt niet mee zeg. Ja nieuw maar dat was ik niet van plan. Zag ik net op MP een vrachtwagentje op b rijbewijs met plek voor 2 paarden en een kar. Niet zo gek oud en duur en nog een jaar apk dus heb gemaild.

Dat huis van monique is idd te prachtig echt zo gaaf !!! Dat zwembad ook !! Maar idd niet te betalen (voor mij dan)

Tetanus prik heb ik pas nog gehad toen ik van sjors was gevallen. Kan ik er ook weer 10 jaar tegen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:58

tetanusspuit kost ook weer geld.. Als er iets is waar ik op dit moment niet te ruim in zit.. (slechte reden, I know.. maar elke cent heb ik nodig.. := )

misschien valt 't mee :P 't was ook een dwergpapegaai, die is misschen wel minder erg? :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:02

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:30

Anneloes, gefeliciteerd met je veulentje, dat vraagt om fotos!!
S_L die een bonsaaiboompje heeft gekocht voor haar ouders, haha :') geniaal
Laura spannend een nieuwe stalling zoeken.. gaan riv en tum samen in een stal of ga je er 2 huren? samen is denk wel gezelliger voor ze, zeker als het van die hoge boxen zijn waar ze dus niet zo veel kunnen zien.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:31

Okay en bokt is idd vervelend :oo

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:33

ja samen in stal, stal is 2,5 bij 3 (daar staan ze nu ook in, maar dan is de lange kant aan de voorkant zodat ze beide naar buiten kijken. Volgens mij moeten ze er vel overheen kijken, stalwanden zijn inderdaad allemaal dicht.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:33

VanHuisUit schreef:
Hier gelukkig nog geen muggen...wel veel spinnen >;)
Veel succes wedstrijdgangers! Lekker Napie dat ze geschoren zijn, frisse jongens :+ Zul je zien dat het dit weekend gewoon koel wordt met af en toe een buitje. Doe je klasse I of II?
;)

Ik doe klasse 1 omdat we zaterdag ook er heen moeten reizen. Ik vind het niet eerlijk voor ze om ze 4 uur op een trailer te zetten en 5 uur te laten lopen
Maar ja, zal je net ziet: dit weekend wordt het koud en nat. Kootwijkerbroek hadden ze het koud omdat ze deels waren geschoren en het regende, Zelhem te heet en dan wordt het nu weer te koud. Ik weet het ook niet meer hoor.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:41

Inderdaad oppassen met laadvermogen bij b rijbewijs!!
Als wij voor een vrachtwagentje zouden gaan op termijn dan is dat er één met groot rijbewijs (maar ja handig een vriend met BCE papieren :D:D
MAg dus bijna overal mee rijden hihi.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:42

Oke ja dat is idd gezelliger voor ze dan, zeker als het goede maatjes zijn!!

Welk merk tuig heb je eigenlijk laatst gekocht?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:48

Citaat:
Maisie: Hou je er rekening mee dat je in die B vrachtwagentjes meestal géén 2 paarden + kar meekan nemen ivm het laadvermogen.
Staan diverse topics op TAO van afgelopen week over die b vrachtwagentjes met verhelderende feiten en kennis

Ik snap je helemaal en je hebt ook gelijk. Laadvermogen was 950 (rdw site) mijn kar is 180 kg en dan nog 2 welsh A pony's van 300-350 kg dan heb ik nog ietsje over voor spullen en mensen. Moet net kunnen dacht ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:50

Afbeelding
:D hip :D

Maisie: Vaak klopt dat niet. Áls je wilt gaan kijken, kijk dan of je hem ergens op de weegbrug kan krijgen :) Want vaak wegen die wagentjes al 3000 van zichzelf.
En bij laadvermogen moet je ook nog rekenen: jezelf, bijrijder, tank diesel/benzine, spullen e.d. Dus niet alleen je kar en je ponys.
Zorg dat je alles goed volgens de regels hebt, want als je er een ongeluk mee krijgt..... ben je niet verzekerd.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:50

geen merk ;).. gaat in de verkoop omdat ik misschien een leuke deal met me ouders kan maken voor een ideal of clever tuig :D