[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:52

Robijn is zeker hele mooie en gave pony!!! Helemaal mijn type ook...

Ik heb alleen op dit moment niet echt mogelijkheden een 2de Welsh A te stallen, ja dan moet Kyano weg en dat wil ik niet... Ik had zo'n pony als Robijn moeten hebben in plaats van Kyano, maarja daar kan ik nu geen afstand meer van doen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:48

Wat een slecht weer hè, ik moest vandaag naar de snertrit maar gisteravond afgezegd. Nu had ik toch eens geen zin om weer zo lang in de regen te rijden terwijl ik dat normaal wel doe.

Ik moet zeggen dat ik me aansluit bij VHU, 20 km is best pittig voor zo'n jong ding. Ieder zijn eigen mening natuurlijk.

Vandaag een aantal kampeerwinkels langs geweest. Het seizoen start weer en donderdag weer een paar dagen weg met de caravan. Lekker dichtbij stal, het gaat om het idee dat we er even tussenuit zijn en lekker op een camping staan. Kunnen we toch gewoon mennen en hoef ik ze niet achter te laten.

Heeft er iemand ervaringen met stoeterij willemien voor een korte vakantie met eigen pony of paard?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:48

Robijn vind ik ook een hele leuke pony! Heb daar ook voor gemaild... Voor een vriendin maar vind m zelf ook erg gaaf....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:06

Mijn pony's zijn vandaag verhuisd. Drie uur op de trailer en op de nieuwe stal lekker op het land met een shetmerrie en ruin. Ging prima samen. Mijn shetten hadden geen ruwvoer gekregen en hebben zich op het gras gestort. Morgen trailer en sulky op stal. Geloof dat deze week het weer nog niet uitnodigd om te gaan rijden

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:31

Nee de voorspellingen zijn niet zo mooi.
Wel super dat ze verhuisd zijn nu.
Brengt vast wat meer rust want verhuizen brengt toch een hoop spanning mee vaak.
Dat het dan ook nog super gaatmet de nieuwe vriendjes is helemaal mooi

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:58

Wat een lekker weertje zeg :(

Deze week komt er niet erg veel van het mennen, duidelijke off week voor ons. Wel gelongeerd etc maar verder geen trainingen. Tijd en weer zitten even in de weg.

Wel net opgegeven voor een puzzelrit op 2e Paasdag en op 12 april politietraining. Ik wist niet dat menners ook mee mogen doen, benieuwd of dat allemaal goed zal gaan. Groom van stal mee gelukkig want mijn man heeft dan dienst. Dan de week daarna vier dagen in Diever trainen met ze, oftewel april begint leuk en weer volop in de activiteiten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:59

Barney: maar dat weer ook pffff, maakt het ook niet makkelijk....

Ik heb gister mijn koets weggebracht voor service dus kan sowieso niet mennen nu.

Ik vraag me nog steeds af of ik hem moet inruilen op iets anders of hem moet houden...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:29

Wat heerlijk Napie pony's verhuisd *\o/*

Had gisteren gelongeerd zodat ik vandaag lekkere rit kon doen maar dat was geen optie met dit weer ... op de terugweg van de pony's naar huis (met de auto) bijna boom op mijn auto gekregen, die kwam achter me neer :oo echt zo dommig dat je dan niet gaat rijden, omdat het gevaarlijk kan zijn maar ik ga wel met mijn auto langs het stuk met allemaal bomen (naast het ruiterpad :)) ) en dan valt er zowat een boom op mijn auto ... duszz.

Morgen maar weer zien of het dan wel lukt :\
@Toydoll verkopen kan altijd nog, het komt op mij over dat je nog niet 100% zeker bent dan zou ik zeggen: hou nog maar even.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:51

Waarom zou je hem in willen ruilen Toydoll ?

Hier vandaag niks met de pony's te beginnen. :')
Lijp door het weer, lekker genoten van ze in de paddock.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:22

LS_fotos schreef:
Waarom zou je hem in willen ruilen Toydoll ?

Hier vandaag niks met de pony's te beginnen. :')
Lijp door het weer, lekker genoten van ze in de paddock.

Hahaha ja Kyano hier begon ook voor 't eerst uit zich zelf te rennen :P Leuk die wind :D haha!

Nou LS ik vind hem voor Kyano te zwaar in de bak (beetje mulle bak hier) en het bos is ook wel pittig mul. En ik wil buitenritten rijden. Waarom dan zo'n zware koets.
Nu heb je ook wel hele licht gewichtjes, of toch een goede tweewieler, dus geen kraay weer, die is niet goed in balans te krijgen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:30

Nee die gigjes zijn prut.. Snap niet dat hij die blijft verkopen...

Kraay heeft ook enkelspan wagens he voor pony's en hele kleintjes. Nu een 2e handse ook.
Hoeveel weegt jou kar ? vergeet niet dat Kyano nog moet leren trekken he!

Ik heb ook een puur op enkelspan gebouwde wagen mijne weegt 150kilo.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:34

Ja dat vond ik nou ook. Die Kraay tweewieler was echt een miskoop :(

Deze koets zou 180 kilo moeten zijn.
Inderdaad Kyaan moet ook nog leren trekken dat is zeker waar!!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:36

Hij is natuurlijk nog geen 3 of net 3 ? Word in dit jaar toch ? Zijn borstspieren worden naarmaten je gaat rijden sterker net als zijn achterhand. Hoewel ik 180 wel zwaar vind, welk type wagen heb jij ? Heb je een Kraay ?

Mijn voskampwagen staat daar nu ook. Die kan Kyaan zeker trekken!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:43

Nee ik heb een K.u.t.z.mann/ Clever. Kyano word idd bijna 3.

Maar moet wel zeggen, we hebben Booster er ook voor (die is 5) en ook die kan hem amper een bosritje trekken..... Je kan amper dressuur matig werken omdat ze zo ontzettend moeten ploeteren om voorruit te komen :P Denk dat ze gewoon net een maatje te klein zijn ervoor + bodems te zwaar hier. Op asfalt namelijk niets aan de hand

Want met Taz (C pony) die trok hem zonder issues over alle ondergronden, dat paste heel fijn.

Ik kan eens vragen bij Kraay voor die van jou. Maar twijfel dus wel over 2 wieler, zie niet in waarom ik met een 4 wieler zou rijden.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:59

Clever wagens trekken idd zwaar..

Ik zou met een net beleerde pony waar je nu al moeite mee hebt geen 2 wieler erachter hangen. Maar dat is mijn missie... Hij heeft ook zeker lichte vierwielertjes bovenstaan!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:12

Nee je bent niet de enige die dat zegt! Maar heb nu 3x met die HCA sulky gereden in de bak en daar was hij volledig ontspannen, en op de weg ook, dus misschien is het inderdaad wat andere al zeiden, dat hij reageert op het 'trekken'. Dat ie gestressed word van 't gevoel dat ie 'vast' zit en niet meer kan bewegen ofzo.

Nja, ik doe nu toch geen beslissingen nemen, maar keer langs kraay kan sowieso geen kwaad.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:14

Oooo jij wilt echt dood, dat je dat durft met een HCA met een net beleerde pony van 1.18 ?? de weg op.
Je kan niet eens over hem heen kijken of wel ? Ik zou echt gaan voor een lichte 4 wieler.
Of een goede 2 wieler, maar geen Gig van Kraay want die zijn zwaar k*t.
Maar hij heeft zat goede vierwielers.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 21:23

Persoonlijk vind ik dat je misschien eerst hem moet door trainen voor je een nieuwe wagen zal kopen. Stel je besluit dat mennen voor jullie samen niets is. Is toch zonde en je hebt net zo een mooie hca aangeschaft.

Hier alles op lager pitje weer een terug val helaas.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:24

Ik rij zelf met een Kraay wagen en die zou ergens rond de 160 kilo moeten zijn. Ik zit me soms wel af te vragen of hij niet wat zwaarder is.

Mijn pony's zijn 110 cm en in enkelspan onverhard en dan zeker de paden die zwaarder zijn, is 1 pony voor de Kraay wagen te heftig. Daar moet de tweewieler van Cavalier dus aan het werk. Heerlijke wagen voor enkelspan. Goede balans en vering.

Voor tweespan is het te doen met de tweewieler maar ik vrees dat er dan zoveel kracht op komt met de kuilen dat daardoor de wielen scheef gaan staan. Hierdoor gaan we over 1,5 week terug om het te bespreken en te bekijken.

Met tweespan is de Kraay wagen heerlijk en verhard ook met enkelspan.

Dus voor beide is wat te zeggen maar zeker je wagen niet weg doen bij twijfel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:28

Pony's zijn hier gisteren op stal gekomen ivm het weer. Vandaag beide in de storm gelongeerdmaar omdat ze elkaar niet konden zien was het meer brullen als lopen. Toen maar met de heren gewandeld in het bos tegenover stal. Ze hebben al drie jaar niet op stal gestaan. Was voor mij vooral even wennen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:31

Dat is inderdaad wennen Nanda, hoop veranderingen bij elkaar voor jou en de pony's. Als het wat mooier weer is zal dat misschien ook makkelijker gaan omdat je ze dan buiten kunt hebben en het lijkt op wat je gewend was.

Wat vervelend Laura dat je een terugval hebt, ik hoop dat het straks weer beter gaat met je.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:33

Hier is het echt genieten met mijn kraay wagen. Mijn achterwielen staan scheef (bewust) en zowel verhard als onverhard is het echt... <3
Mijn pony is 1.21 en echt een werker maar wel nog jong. Hij sleurt m gewoon overal doorheen.
Afbeelding

De wagens zijn altijd wat zwaarder dan ze zeggen dus dat kan best dat ie geen 160KG is. Hoewel 160 voor een pony van 110 + passagier ook wel aardig wat is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:34

LS_fotos schreef:
Oooo jij wilt echt dood, dat je dat durft met een HCA met een net beleerde pony van 1.18 ?? de weg op.
Je kan niet eens over hem heen kijken of wel ? Ik zou echt gaan voor een lichte 4 wieler.
Of een goede 2 wieler, maar geen Gig van Kraay want die zijn zwaar k*t.
Maar hij heeft zat goede vierwielers.

Sorry maar vind dit erg overdreven

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:37

Daarom hebben wij er een tweewieler bij. Maar in de les heb ik de Kraay vaak bij me en dat trekken ze dan weer wel goed in hun eentje. Komt ook Door de goede en rechte bodem. Bosritten in enkelspan doe ik er niet mee.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:38

Het wisselt ook enorm per pony waar ze makkelijk mee lopen. Mijn ene merrie van 100 cm liep rustig ZZ enkelspan met een wagen van 165 kg(echte kilo's, zelf gewogen). Haar dochter belooft ook er zo makkelijk mee weg te komen. Terwijl mijn andere merrie die een paar cm groter was er in de hogere klasses echt niet mee weg kwam (en haar kinderen ook niet de power lijken te hebben).

Maar kan me goed voorstelle dat op de langere afstanden iedere kilo telt (net als in de hogere dressuur proeven).