[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:22

:+ Avaluna je bent grappig :+

@Aks zoonlief had in een verhaal (wat ze dan zelf moeten schrijven over de leerstof) onlogische jaartallen en leeftijden staan. Vond het vreemd. En dan ben ik zo'n type die dan zoiets heeft van ja maar hoe zit het dan precies :roll: zeer irritant voor een pubertje natuurlijk := ik ben altijd erg van als ik ergens vraagtekens bij zet van ja maar.... wat is het dan???? Tot vervelens toe, Y;( :+ :o het is ook irritant voor mezelf hoor. Ik kan over echt hele kleine dingen heel lang na zitten denken... als dit zo is waarom is dat dan niet zus... B-) :O :+

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:30

ah, gelukkig, dus jij moest het ook opzoeken? :D
Dan vind ik je minder eng :j ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:36

Ik dacht ook al, hoe weet VHU dat nu weer. Gelukkig heeft ze het op moeten zoeken :D

AKs: zal erg vreemd zijn op stal. Voor de paarden heel fijn als ze afscheid kunnen nemen.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:20

@Aks okay, ook wel logisch natuurlijk. Ik dacht eerst misschien lopen degenen die dat willen (nadat de eigenaresse afscheid heeft genomen) met hun eigen paard aan een touwtje naar het overleden paard toe. Hopelijk valt de shock voor Dids mee.

Onze hoefsmid vertelde een keer over zijn eigen oude hengst die hij moest laten inslapen. Uiteindelijk stonden alle andere paarden er in een cirkel omheen om afscheid te nemen.

@VHU toch gelijk qua jaartallen. Fijn dat het gefixt is.
@Claud01 mooie site!
@Avaluna wat een mazzel dat je rare fratsen snel vergeet. Al moet dat ook niet te gek worden natuurlijk.

Morgen sollicitatie en buiten de spits is de treinverbinding extra sloom (lees: allemaal sprinters die overal stoppen), dus een middagje onderweg voor een half uurtje kletsen. :P Van het weekend 3e minimarathon (en eerste keer indoor), dus zaterdag druk met poetsen en parcours lopen en zondag weer vroeg uit de veren. Druk, druk, druk dus de komende dagen! Gelukkig wel leuk druk :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:39

Is er trouwens iemand van jullie die een set (liefst bruine) lichtgewicht en smalle webband leidsels (maat full, 4,50 m) ongebruikt heeft liggen? Mijn mooie bruine kunststof Letty's worden te zwaar bevonden. Ik moet dus (tijdelijk) overstappen op lichtgewicht leidsels. Jammer, want ik heb vorig jaar mijn 2 paar oude leidsels weg gedaan. Eén paar was nogal stug, vond ik niet fijn, het andere paar was smal en licht, maar was ik alleen nog maar aan het poetsen nadat ik de Letty's gekocht had. Maar ja, nu moet ik dus weer een tijdje terug naar webband of leer met anti-slip

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 01:08

Ik heb nog zwarte zilcoleidsels liggen.wel echt gebruikt hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 08:38

Goedemorgen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:30

Goedemorgen vanaf mijn massagestoel. Ik werk veel achter de pc en dan is zo, n dageljjkse rug massage zalig.
Haga een van mijn betere investeringen
Ik wacht op hoefsmid voor janouk. Vanavond menles en morgenochtend zitles. Druk dagje voor her royal badness

Zelf druk aan het solliciteren als ambtelijk secretaris voor ondernemingsraden.
Als een van jullie nog een ondernemingsraad weet, die extra ondersteuning freelance kan gebruiken, denk aan mij
http://Www.cksecretariaatsservice.nl

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:11

Goedemorgen.
marjola, succes met sollicitatie vandaag.
Janouk timmert aan de weg voor secretaris, goed bezig ! janouk heeft het druk en zelf lekker in de massage stoel !
Gem...nee niets geen leidsels over...
balen dat je leidsels te zwaar zijn.
Avaluna ook fratsen uitgehaald vroeger..haha..en op verlate kraamvisite geweest.
claud heeft mooie website !
Aks...hoe is't nu ?
vhu is juf te slim af..haha...zoontje die krijgt nog wantrouwen naar juf toe..haha..
en met ollie weer een stapje verder qua training, goed bezig..

verder.....weet ik het niet meer..sorry als ik je vergeten ben...
lay out van bokt ziet er hier weer iets anders uit..??

ga weer aan de poets.........en moet nog airbrushdoekjes af maken..en nog op bezoek bij vriendin..velux dakraam krijgt als het goed is nieuw glas...en dan is de dag wel weer om..denk ik zo..
zoontje heeft ook nog zwemles..alles gaat goed behalve flipperen met zijn benen....daarom mocht hij deze week nog niet proefzwemmen.....zo sneu voor hem...maar ja...duurd bij de ene wat langer als bij de andere....hij leert nu wel goed zwemmen..maar zwembad gaat 2 maanden dicht en had dus gehoop dat hij voor die tijd zij A diploma had kunnen halen...helaas pindakaas..niet dus..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:27

Bij onze zoon heeft A ook best lang geduurd Biancocoo, daarna ging hij in gewoon tempo door zeg maar. Maar vond het wel sneu als hij elke keer niet een badje verder mocht of proefzwemmen en de andere kinderen wel. Maar ... hij zwemt gewoon heel goed. En heeft uiteindelijk A, B en C gehaald. C ging wel heel snel, we hadden nog 3 of 4 zwemlessen op zijn kaart staan, toen mocht hij opeens ook proefzwemmen voor C en de week erop zijn C. Dat was dan wel weer leuk.
Hij zwom op zijn buik in alles heeeeeel snel alleen op zijn rug drama :+ en duiken al helemaal voordat hij dat doorhad waren we weer een half jaar verder hahaha.

Nee hoor ik wist dat ook niet uit mijn hoofd hoor van Fahrenheit etc zo'n nerd ben ik nu ook weer niet :o?

Gem zijn de leidsels voor jou te zwaar om vast te houden of zoiets? Ik men heb zelf heerlijke leren leidsels en heb nu voor van de winter weer de leidsels van .... Biancocoo, van die anti slip. Kan je goed aan met handschoenen. In de zomer of als het niet moet men ik nooit met handschoenen namelijk. Heb nog wel leren leidsels beschikbaar maar daar heb je dus niets aan....

Marjola heel veel succes +:)+

Janouk, helaas kan je niet helpen, maar mocht ik wat opvangen, laat ik het je weten.

Hier wordt alles heel donker, het lijkt wel alsof het gaat sneeuwen. Ga vandaag de jogcart ophalen, ben zo benieuwd. En zadel afleveren bij Aks en wie weet, als het weer een beetje meezit nog een rondje bos doen.

Nou fijne dag allemaal :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:52

Bianca, mooie samenvatting (waar ik me even bij aansluit) en druk programma vandaag

Vanmorgen galopwissels met Rembrand geoefend. Voor springt hij gelijk goed over, achter komt na ongeveer 2 passen ook mee. Zo knap <3 , en dat alleen op stemhulp.
Amerigo ook even lekker gemend.

Zo leuk, de honden liggen steeds heel lief tegen elkaar aan te slapen. Lika tegen de rug van Mowgli aan en dan soms met kop op zijn rug. Helaas lukt het me maar niet om het op de foto te krijgen.

Zometeen B12 injectie halen, brigadieren, vanmiddag nog springles, en daarna alles voorbereiden voor de springwedstrijd (BB) van morgen. Vanavond nog naar de judo ivm sinterklaas vieren.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:54

Volgens mij komt in de nieuwe ZZ proeven contra galop, las ik laatst ergens. Pas maar op dat Rembrand niet omspringt dan in de contra. :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:32

Zo net voor het prut weer aan db gelongeerd. Tuig gepoetst, spullen klaar gezet. Straks nog ff voeten en staart wassen en vlechten. Morgen dressuur en vaardigheid. Eerste keer dat ik indoor vaardigheid start en ook nog vaardigheid voor de dressuur. Misschien juist wel goed, misschien ook niet. We zullen zien.

Zwemmen daar heb ik vroeger ook wat mee beleefd. Bij ons mocht je de lagere school niet af als je geen A en B zwemdiploma had. Maar ik scheet bagger van zwemmen. Nou ja niet van zwemmen maar wel van er in springen en onder water zwemmen. Dus gevolg dat ik in de zesde klas nog mee moest met de 3e klas op zwemles. En thuis heel lang alleen met zwemvest mocht buiten spelen ivm het vele water om ons heen. Volgens mij wel tot mijn zesde. Het grappige was toen ik eenmaal B had gehaald lag ik altijd in het water. Opgegroeid aan het braasemermeer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:48

De Braassem, daar moet je toch idd wel aardig voor kunnen zwemmen :j .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:09

@baudyh dat is dicht bij mij in de buurt: ik heb een tijd lang op Kaageiland gewoond aan het Kagerplassen,
nu woon in de Haarlemmermeer: hebben ze 150 jaar geleden droog gepompt: scheelt een hoop zwemmen. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:38

Vanmiddag weer springles gehad. Ik weet niet waarom en hoe, maar op de een of andere manier hebben we altijd regen tijdens de springles, zo ook vandaag weer. Zelfs even een flinke wind, de staanders gingen heel erg fluiten, wat Thabor toch wel erg eng vond. Verder heerlijk gesprongen, zelfs 95 cm!!

Nu maar hopen dat ik morgen niet van de zenuwen het zadel uit bibber.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:48

:wave:
Iedereen, sorry voor mijn afwezigheid. Toetsweek komt er weer aan dus ik ga langzamerhand weer richting mijn boktloze steen.
Tine, moet je in Winschoten morgen? Succes alvast!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:04

Nee, bij eigen vereniging in Onstwedde.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:48

En daar zijn we weer :D
Tine vliegt overal overheen =:)
Baudyh ook heel veel succes morgen *\o/*

Moet al mijn gedichten nog doen :list: }:0 wordt weer stressen.

Vandaag zo'n beetje hele dag bezig geweest met het ophalen van mijn sulky *\%/* en alles past :D
Afbeelding

Afbeelding

Vond Ollie heel stoer. Is toch even heel wat anders dan het gewone tuig, het kliktuig zit gewoon echt anders. Plus dat ik haar gewoon het halsterhoofdstelletje om heb gedaan wat bij het tuig hoort, dus zonder oogkleppen en met een trensje erin. Plus de draverslijnen, die zijn best zwaar, liggen echt op de kont. Zo heeft ze eerder gelopen voor de tweewieler (dan wel in gewoon tuig) dus ik had zoiets van moet kunnen.
Ze vond het even beetje raar met de bochten, loopt ook weer anders dan met de 4-wieler natuurlijk. Maar ze had het al snel weer door.
Over de weg zit het heerlijk, in de bak mis ik toch mijn rugleuning, voelt niet 100% vertrouwd. Ga op zoek naar een stoeltje, kan er zo schroeven onder draaien (is zo'n sleufsysteem, net als bij verplaatsbare bokstoel) dus dat is volgens mij niet zo ingewikkeld. En moet voetsteunen ook nog wat afstellen enz.

Vond het wel doodeng hoor, eerste stukkie, gelukkig is die pony zo braaf en eerlijk :+:

Mijn beide kanjers naast elkaar op stal ...
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:55

ha, gaaf een jogcart !! superleuk, ik hoop dat je er veel plezier mee gaat hebben.
is wel wennen zo iets idd...haha..

Tine 95 cm :wow: dat is mooooi !!! knap van je !! +:)+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 06:40

goedemorgen, hondjes gevoerd....later als het licht is...rondje trainen....

veel succes vandaag voor wedstrijd rijders, en veel plezier natuurlijk.

Verder...toch niet zo fijn geslapen....maar goed...vanavond weer een kans.... :O :z

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:10

:wave: wel bijgelezen,maar niet alles onthouden sorry !

Maaike leuke sulky hoor !

Bianca, train-se vandaag :j

PeerAppel succes met je toetsweek !

Tine heeft 95 cm gesprongen ! Super ! Ik doe het je niet na :))

Janouk, druk aan het solliciteren, succes !

Gisteren lekker dagje met vriendje wezen shoppen in Eindhoven, naar de nieuwe primark geweest daar.
Wat een gekkenhuis is dat :x
Maar toch wel wat leuke dingen gekocht daar en verder in de stad uiteraard. Leuke dag gehad.
Nu is vriendje dagje op pad met vriendje en ga ik zo maar de paarden doen,verder zie ik het wel wat er op mn pad komt vandaag. Fijne dag allemaal :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:16

Goedemorgen

Obelix mooie samenvatting en wezen soppen.
Bianca weer op pad met de honden
VHU: nieuwe kar. Heb je die andere nu dan verkocht? Die vond ik juist zo mooi :o

Net heel dom gedaan, heb Lika volle portie voer gegeven, terwijl ze zo naar cursus moet. Met volle buik heeft ze natuurlijk geen aandacht voor mij of voor het lekkers dat ik wil gebruiken voor de training.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:20

ai..tine..misschien valt het mee..en is het lekkers toch nog lekker genoeg..

Heerlijk getraind, lekker in het donker dit keer..superleuk en motiverend voor de hondjes, zoontje vond het ook geweldig, die was lekker mee.
om 5 uur al gevoerd en om 7:15 op pad in het bos, erg mooi, wel wat zwaar door alle regenval van afgelopen nacht.

Fijne dag allemaal..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:31

Jij ook al zo vroeg eruit Biancocoo, lekker!
@Tine, mijn 4-wieler verkopen? Nee natuurlijk niet. Dit is puur voor lekker naar buiten of als de bak heel zwaar is. Of als ik straks tweespan rij O:) kan ik die langboom gewoon aan mijn wagen laten zitten (is niet zo'n makkelijke constructie, moet speciaal ding extra gemonteerd worden) en tussendoor met de sulky aan de slag.

Moet al mijn gedichten maken ahhhhh ben veel te laat (as usual).