[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:31

*\o/* *\o/* join the club *\o/* *\o/* ;)
Citaat:
Maar leuk nieuws vanuit Dalfsen: We hebben een marathonwagentje voor Simba gekocht!!! Durf ik hier ook te posten
ook het andere ponytje van Fayegale ( welsh A The General) is ook licht betuigd , dus wie weet..
Ollie komt begin mei logeren, dan krijgen we menles...!!! Ollie kijkt uit voor een goed tuig, dan weet ik zeker dat het past!
Ollie alvast bedankt

Even snel bijgelezen...was vrij vandaag maar erg drukkies gehad :o
@VHU, gefeliciteerd met je trailer en gatsie hondenpoep in de huiskamer :Y)
@Akshay, we duimen voor je stage +:)+
@Janouk, de buit is binnen hoor ;) en adem in, adem uit.... ik vind het wel goed dat je het goed aangepakt hebt :j

Ik lees verders iets over vermoedelijke Rhino in Duitsland en Vlissingen, ik wacht eerst maar af tot het definitief bevestigd is ... maar knap waardeloos is het wel. Heb me ook helemaal nog niet ingeschreven voor het voorjaar/zomer... ik dacht ik wacht eerst de kampioenschappen en nu ook de rhino af :+

Voor de paardjes met mok :(:)

Ik ga inderdaad in mei richting Dalfsen en neem dan ook Brutus mee... we gaan dan lekker rijden met de pony's... ik heb er nu al zin in... ook om Simba even te knuffelen :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 07:44

ha, ik lees nieuwe menners in de dop: Simba voor de marathonwagen weer. Pas maar op, voor je het weet zijn jullie allemaal besmet. :D

@ollie super dat de buit binnen is. Paul denkt dat hij zondag bij jou de appelflappen komt opeten die je al besteld had voor het kampioenschap, dat niet doorgaat. hahaha ik kan beter liegen dan ik dacht. Maar ik moest iets bedenken waar Paul 1 1/2 uur voor in de auto gaat zitten. En laten appelflappen nu redelijk in de buurt komen. haha _/-\o_

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:15

Goedemorgen allen!

@AR wat gaaf een marathonwagentje gekocht voor Simba!!!
@ Aks...dinges... de 'nieuwe'; hier komt de hoefsmid gewoon vandaag. Ik ben zijn eerste smidklant, hij gaat 's ochtends nog wel mennen met 2 paarden, maar dat zijn geen wedstrijdpaarden. Daarna doet hij een overall aan en schoenen en handen ontsmetten, dat zijn voldoende voorzorgsmaatregelen.
@ VHU; Wiske wilde graag de woonkamer even eigen maken met haar geur ;)
@ Gem; leuke plannen met stalgenootje en de paardjes en wedstrijden!!!

Ik ga zo naar mijn werk om de boel weer over te dragen.
Daarna door naar stal en even op het friesje zitten. (Fries is niet echt een friesje, hij is echt huge, vooral vergeleken met Gwin en d'r 156) Dan komt de smid voor Gwin. Als ik dan nog tijd heb Gwin nog even longeren en dan naar huis om met de honden te wandelen. Eind van de middag hebben we een werkoverleg op kantoor. Dagje alweer vol dus!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:26

Goedemorgen

Frensie: niet alleen wedstrijdpaarden zijn ziek hoor. Nu lijkt het in je zin net alsof je geen risico loopt, omdat het recreatiepaarden zijn.
Ollie en Ar: die samen gaan mennen. Leuk.
VHU: lekkerrrrrr... Hondenpoep is zoo smerig.

Vermoedelijk nieuwe uitbraken. Ik vond het al een paar dagen stil, hoopte stiekum dat we de goede weg op waren. Maar ja, geen meldplicht, dus kan ook best dat er veel meer zijn, waar we niet van horen. Daarom heb ik wedstrijd van 17 maart ook al afgezegd. Laatste melding was van 5 maart. Er is incubatietijd van 4-16 dagen, dus dat risico ga ik niet lopen.

Nou, ik ga snel paarden voeren. Gisteren heeft Thabor andere jas gekregen. Rembrand had zijn regenjas helemaal vernield, was niet meer waterdicht. Dus nu maar andere jas, flink ingespoten met anti regen (ga nu geen nieuwe meer kopen, met kans dat hij binnen paar dagen weer kapot is. Dan maar een oude kapot) en met antibijt. Eens kijken of hij nog omhangt.

Dan manlief naar ziekenhuis brengen. Moet weer aan oog geopereerd worden (is aan staar geopereerd, maar is teruggekomen). Dan zoon naar school. Geen idee of ik dan tijd heb om de paarden te doen, want moet man ook weer ophalen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:32

:wave:

goeiemorgen!

zo weer aardig bijgelezen geloof ik...

simba krijgt een wagentje!
vhu een trailer!
thabor een nieuwe jas!
frensie vol dagje...
sterkte voor paardjes met mok en nog even oppassen met de rhino...

hier ook nog even voorzichtig ivm met rhino, nog niet met de paarden van het terrein af en geen anderen op stal, ook geen hoefsmeden e.d...
als iedereen even goed oplet deze weken zijn we er hopelijk snel weer vrij van!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:02

Mogge,

@Janouk, geweldig het appelflappen verhaal _O- . Ik zal zorgen dat ik ze in huis heb ;)
@Frensie, rijdze vandaag :D
@Tine , een nieuwe jas voor Thabor :P ...hopelijk vind Rembrand hem zoooo mooi dat hij hem heel laat :):)

Vwb de Rhino ben ik ook niet gaan rijden op de pensionstalling waar ik altijd oefen. Ik rijd daar wel een paardje maar dan trek ik andere kleren aan. Hoefsmid etc.. is (nog) niet nodig hier is alles alles in jan/feb voor de uitbraken gedaan....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:14

arm dier met zoveel mok..
helpt weken in biotex niet?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:17

Wauw wat leuk AR! Een wagentje en binnenkort een tuig, stoer hoor!

Thabor nieuwe jurk :D

@frensie; zo kan het indd ook met de hoefsmid. maar zo hard is het bij paardlief niet nodig dus die wacht nog maar even, haha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:19

Thabors jasje is nog heel. Is eigenlijk heel oude jas, ziet er nog keurig uit. Is eerste paardendeken die ik ooit heb gekocht, in 1999, voor mijn verzorgpaard dat ik toen had. Had gisteren, toen zoon aan het rijden was, snel 2 pilonnen in de wei gegooid, om de paarden van elkaar af te leiden. Pilonnen zijn dus nu wel gesneuveld. Maar goed, zijn wel goedkoper dan nieuwe deken.

Kwam vanmorgen buiten om de dieren te gaan voeren. Stond pony doodleuk in de stal uit de gevulde kruiwagen hooi te eten. Denk dat de honden de poort naar de wei open hebben gemaakt. Die waren dus ook weg. Paarden kunnen niet onder lijntje door, dus die stonden er nog wel.
Toen ik floot, kwamen honden gelukkig vrij snel weer aanlopen. Pony liet zich keurig naar wei terugbrengen.

Nou, lampje is hier alweer uit, dus ga weer naar bed.

Manlief is alweer opgehaald uit ziekenhuis, die behandeling was in half uur geregeld. Deze keer met laser. Hopelijk blijft de staar nu wel weg.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:24

@Arhythmical: Wow wat een leuk nieuws, Simba terug voor de wagen *\o/* En klinkt erg gezellig, Ollie weekje over :j
@Gem: hihi, topic is ook wel errrug gezellig natuurlijk he
@Ollie1: Brutus mag ook mee op ponykamp :D Klinkt heerlijk gezellig en toch echt goeie koper getroffen, leuk dat jullie zo contact houden!
@Frensie: Fijne paardendag met Gwin en (nep)Friesje en daarna veel plezier met hondjes
@Tine: Succes voor manlief, heeft hij suiker waardoor hij staar krijgt?
@Nouvel: Bijgelezen :D Bij ons wordt helaas niet goed opgelet op stal, is gewoon open voor iedereen en ook nog eens manege, waar ook kindjes komen lessen die thuis bv paarden hebben… Daarom vind ik het ook zo eng. Maar goed, Mick is in tiptop conditie en meer dan dat op peil houden kun je toch niet doen. (nou ja, hopen dat 't aan je paard voorbij gaat natuurlijk)

Lekker vrije dag vandaag en helaas word ik zwaar beroerd wakker... Stijve spieren, opgezette klieren in hals en misselijk... hoop dat 't zo overgaat, want we wilden vanmiddag gaan rijden! (edit: voordat we naar bruiloft afreizen)

fijne dag allemaal
Laatst bijgewerkt door Smickey2011 op 09-03-12 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:37

zooo. goedemorgen allemaal..
voel me te slecht om op iedereen te reageren...dus..ga mee met de samenvattingen..

AM super dat Simba toch voor de wagen gaat..enne O:) ik heb nog een Zilco tuig....past op pony's van...115 tot 150...want ik heb verschillende onderdelen voor pony en cob erbij...als je belangstelling hebt ?? het zoekt een nieuwe eigenaar... ^)

Tine sterkte met je man...
Ollie wat heerlijk een vakantie in Mei !!! super !! en dan Simba knuffelen !!
vhu, supermooie trailer !!!!
Verder zoeken jullie maar even uit welke je kunt gebruiken.. -O- _O- :r :):) ^) Y;( :$ -:) :)ddd _-:( B-) :)* _/-\o_ *\o/* :Y) :+ :# *-:) =:) :Z en vooral deze.... :brr: mag niet ontbreken...want dat is het hier...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:54

AR leuk een kar voor Simba. Denk dat je maar 1 tuigje nodig hebt voor die 2 pony's.

Thabor met een andere jas. En sterkte met de operatie van je man !!
Balen prinsjeH dat ze zo onvoorzichtig zijn bij jullie op stal. Hier is het meeste op slot voor vreemde
paarden en vreemde mensen.
Nouvel staat in de mensport leuk joh !!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:44

Als verdoving uitgewerkt is, kan man zien of operatie geholpen heeft. Hij heeft geen suikerziekte of wat dan ook. Komt heel af en toe voor bij jongere mensen, maar is dus ouderdoms staar (hij is 46, dus oud.... nog niet echt toch? )

Balen dat ze onvoorzichtig zijn op stal Prinsje. Denk echter dat dat op wel meer, vooral recreatiestallen gebeurt. Wedstrijdstallen zijn toch vaak wat beter op de hoogte van dit soort dingen (alhoewel het toch ook op journaal en in kranten is geweest).

Heb net heerlijk 2 uur geslapen. voel me nog steeds brak, maar dit heb ik mooi meegenomen. Hopelijk kan ik vanmiddag ook nog slapen. Moet na de lunch eerst met zoon naar de dokter en daarna hoop ik nog even te kunnen liggen. Om half 5 dan weer naar judoles en boodschappen halen. En moet nog veel regelen voor de wedstrijden, uitmesten enz enz. Paarden krijgen vrij vandaag, kan het gewoon niet meer opbrengen. Zit er inmiddels ook al aan te denken om kampioenschappen af te zeggen. Ben gewoon te slecht momenteel en 31 maart is het zo. Ze hebben al 2 weken van te voren sluitingsdatum, dus moet wel komende week al beslissen. Maar kan nu denk ik toch geen topproeven neerzetten. Morgen komt secretariaat hier thuis, dus zal wel even bespreken.

Bianca jij ook sterkte!! Was vanmorgen ook erg koud hier, nu komt zon af en toe door (tenminste zo lijkt het, ben net paar minuten wakker :o )

Prinsje ook niet lekker.

Gaat weer lekker in dit topic, allemaal zieken.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:53

tine10 schreef:
Frensie: niet alleen wedstrijdpaarden zijn ziek hoor. Nu lijkt het in je zin net alsof je geen risico loopt, omdat het recreatiepaarden zijn.

Ik had het een beetje kort door de bocht omschreven, tuurlijk weet ik dat ook recreatiepaarden ziek kunnen worden 8)7 Ik bedoelde te zeggen dat deze paarden niet in contact komen met vreemde paarden, maar dan nog kunnen ze drager zijn en bij verminderde weerstand het virus uitscheiden... maar ze zijn in goede gezondheid dus geen reden tot paniek, smid kan gewoon langskomen.
Op handelsstallen of stallen met veel jonge paarden is het een ander verhaal, in mijn ogen. Ook hebben wij op stal geen jong spul en geen drachtige merries.

Friesje weer beetje gereden, ging best goed. Gwin gelongeerd en ze staat weer rondom op ijzers.
Nu even uitrusten.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:54

@ Biancacoo en PrinsjeH beterschap!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:19

knuffel voor de ziekseltjes hier... :(:)

bij ons komen nu ook geen andere , morgen geloof ik wel de brokjes-boer, maar die komt niet bij de paarden.

zelf net heerlijk rondje gehobbeld, ruim rond de paarden die in de wei liepen overal e nergens...
genietend van de zon en het zachte windje.
was ik serieus wel weer eens aan toe.

ben super blij dat ze in utrecht hebben gezecht dat buiten rijden gewoon kan mits direct contact en paardje aaien word vermeden :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:28

http://www.omroepwest.nl/nieuws/paarden ... uit-duinen

Dit wordt steeds vreemder. Nu sluit het waterleidingduin de duinen af om de Koniks paarden te beschermen. Je gaat als ruiter toch niet met je paard tussen de Koniks rijden? Dit lijkt me toch wel sterk overdreven. Heel apart.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:30

toch begrijp ik dat wel janouk.

de meeste denken inderdaad wel na vor ze hun dier laten snuffelen aan de koniks, maar er zijn er genoeg die rare dingen doen emt hun dier.
ik kijk maar niet verder dan het stukje afgelopen week in de krant van dat 2span dat vast kwam te zitten in dorst in een wildrooster...

tjah...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:39

Tja, mensen doen rare dingen Janouk! Het gebeurt ook weleens dat kinderen gewond raken doordat de ouders denken dat het grappig is om zo'n uk op een wilde koe te zetten voor de foto... 8)7 Op zo'n Schotse Hooglander die op de hei lopen...

Ik ben even lekker in bad geweest. Nu de stofzuiger door de woonkamer trekken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:58

Op de foto met een wilde koe. Hoe gek kun je zijn als ouders }:0 8)7

Nou, weer terug van de dokter. Zoonlief heeft lucht (te veel) in zijn darmen, daardoor steeds buikpijn. Heb nu druppels gekocht (voor baby's, heb ik hem maar neit verteld :x hahah), dat zou moeten helpen.

Ik ga weer naar bed. :O

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:27

waait hier erg.
ik heb al een paar dagen mijn nek helemaal soort van op slot zitten, maximum van mijn pijngrens is afgelopen nacht bereikt...eens in de zoveel tijd heb ik daar erg veel last van, en dan wil ik graag in mijn sauna...maar die is verhuisd naar boven en moet nog wat aan verbouwd worden wat ik nu dus niet kan ivm nek....zul je altijd zien....
natuur Idd alles dicht om de koniks te beschermen..tja......duimen maar dat dat helpt...
rhino ook al de grens over.....ik heb hier de paardjes wel gewoon buiten lopen...
vind het wel zorgelijk, maar maak me er niet te druk over.
prinsjeh..dat is lastig idd als je je paard op een stal hebt staan, kun je zelf niet beslissen over hoe ver je wel of geen maatregelen neemt...
Frensie Gwin gedaan, en weer op ijzers..
hoefsmid komt maandag hier ook gewoon. }:0 prut,...bedenk me net dat ik een dubbele afspraak gemaakt heb....dom dom dom ......moet ik maandag wel even rechttrekken...
AR wat voor kar hebben jullie gekocht voor de welshe's ??? dat vraagt wel om een fototje natuurlijk !!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:23

dankjulliewel voor de beterschapswensen, heeft wel/niet geholpen :D

Vanmiddag wel naar stal geweest, maar we zijn niet gaan rijden, daar had ik geen energie voor. Dus hebben we maar fotootjes gemaakt met nieuwe ding :D

Check deze coupe bij Mick haha, de wind zat er lekker onder, maar staat wel 'cool':
Afbeelding

En bij hekje natuurlijk vooraan:
Afbeelding

Wij saampies:
Afbeelding

Oja, en goed nieuws, DA was op stal vanmiddag en heeft even naar kootje van Mick gekeken, blijkt geen mok, is beetje gestikt omdat hij zulke dikke sokken had waarschijnlijk, gelukkig had ik al geknipt, nu ff goed droog houden en that's it *\o/*

EDIT:
Biancacoo wat rot dat je zo megapijn hebt! :(:) Beterschap gewenst!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:37

@Biancao/Tine/Prinsje: :(:) :(:) :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:48

Sexy coupe bij Mick PrinsjeH!

Biancacoo sterkte met je nek!!!

Zo, de aardappeltjes en bloemkool staan op het vuur, lekker rundervinkje erbij en smullen maar!
Manlief heeft een groot kledingtekort, dus zo op stap samen voor hem.

Morgen staat er weer een grote buitenrit op de planning. Ze heeft weer ijzertjes, dus we kunnen er tegenaan ;) Ze was dinsdag met buiten rijden net eventjes iets te fris en vandaag heb ik alleen maar gelongeerd, dus morgen ga ik voor vertrek ook nog eventjes longeren, kijken of dat werkt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:52

Heb besloten de kampioenschappen ook maar af te zeggen. Ik ben gewoon te ziek. Waardeloos, maar goed, het is gewoon niet anders.

Ben nu toch maar weer aan het knoeien met vraagprogramma, maar het loopt steeds vast. GRRRRRr KNHS is nu gesloten, dus kan maandag pas bellen.