[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:30

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:44

Jeeej! Trailer geregeld, kar geregeld, chauffeur geregeld...
Ik heb zelfs een bijpassend groen bloesje voor bij de kar, we gaan met 4 man sterk de wedstrijd zaterdag veroveren!

Training gisterenavond ging lekker, Sun deed goed zn best en we hebben extra gelet op rijden op de letter en halsstrekken.

Vanmorgen heeft Zoë, een 4-jarige shetlander merrie voor het eerst in het tuig gelopen. Vrijdag al even gepast, en vandaag dan ook het stukje langelijnenwerk erbij. Ze vond het hartstikke leuk, was veel enthousiaster dan met longeren of met het rijden en ze deed ook echt haar best om te begrijpen wat die gekke tweebeners nou van haar wilden.
Eerst heb ik er nog even naast gelopen, daarna heb ik de lijnen maar overgenomen (mn helper moet het zelf ook nog leren) en na 3 rondjes begreep ze al precies wat ze moest doen. Daarna mn vriendin/helper lekker met haar laten hobbelen (zij wil uiteindelijk ook met Zoë gaan mennen) en dat ging eigenlijk prima.
Storm was ook erg braaf vandaag. Lekker wat grondwerk gedaan, daar ontspant hij al steeds beter in. We moeten nu alleen een beetje meer kilometertjes gaan maken aan de hand of aan de fiets ofzo, want hij groeit echt uit zn voegen. Hij lijkt verdorie wel drachtig!
Groetjes, Lacuna

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:44

Waar ga je heen Lacuna?

Leuke link Marianne

Hopen dat Rivaldo een beetje opknapt. Gelukkig is het weideseizoen

Vandaag zijn mijn pony's weer helemaal bloot geworden. Ik maar twijvelen over het scheren, ik dacht dat er niks meer af zou komen. Komt er toch een pak haar af! Vervolgens 25 km gereden in 2 uur en 5 minuten met maar een heel klein beetje zweet. Nickey had waarachtig een goede turgor op het eind
Maar meteen een derde oor laten scheren. De manen zijn mijn heilig maar hero heeft vandeweek weer eens zijn hoofdstel er af geschuurd. Nu zit het beter.
Morgen de kar doorsmeren en poetsen, tuig poetsen en zaterdag naar Renkum (mendurance)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:48

jellee, jeetje zeg! word dan inderdaad een duur halster!

buckje, hopenlijk kan er wel snel wat gedaan worden

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:33

Iedereen met paardjes waar het minder mee gaat sterkte!!
Met alle mensen waarbij het (nog) niet op en top gaat sterkte en succes!!
Wedstrijdrijders ook succes!!

Nog iemand vergeten?? Ik heb vandaag les gehad met een hengstje onder het zadel. Ging echt super!!! Hij is nogal snel afgeleid en meent in je been te moeten bijten als je die aanlegt en naar de zweep te kunnen bokken, maar hij deed het gewoon netjes vandaag en was zowaar voorwaarts. Ik ga een paar dagen op afstudeerreis. Lekker naar Granada. Ik hoop niet dat jullie veel te hard gaan!!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:03

Oeh dat wordt vast een fijne vakantie :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:04

okay ik ben not amused.. er zit een muggenbult op mn hand en dat ding jeukt echt vreselijk -:(-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:05

@ Jouke: veel plezier in Granada, in mijn nieuwe thuisland!

@ Jelleee ... prikweg erop doen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:25

Hier gelukkig nog geen muggen...wel veel spinnen >;)
Veel succes wedstrijdgangers! Lekker Napie dat ze geschoren zijn, frisse jongens :+ Zul je zien dat het dit weekend gewoon koel wordt met af en toe een buitje. Doe je klasse I of II?

Als het meezit zijn we volgende week in het bezit van een echte 1,5 pony trailer! Yes! Kunnen we lekker naar het bos / strand / les gaan (wedstrijdjes :):) vanaf januari..), als we dat zelf maar willen. En het is handig om mijn hooi op te halen van de winter. Moet alleen nog een plek regelen waar ik hem kan stallen. Hoop dat het vlakbij de stal kan, maar moet ik die meneer die dat terrein beheert even aardig aankijken ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:29

Leuk een trailer, idd dan kun je mooi overal heen.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:34

Hoi ben ik weer!! Beetje druk gehad, alles voorbereiden voor vakantie en druk op het werk enzo.
Heb alles gelezen maar moest teveel bijlezen hoor ik weet nog wel een aantal minder fitte pony;s beterschap!

En een trailer voor VHU :)

Ik ben momenteel in een baal fase, een geweldig huis gezien met land enzo erbij is nog te duur voor ons. sniffff

(woon nu geweldig hoor, maar paarden aan huis is wel droom natuurlijk!)

Ik heb het idee om te gaan sparen voor een vrachtwagen trouwens :D vind het zo'n gedoe met trailer en menwagen. Zat eerst te zoeken voor trailer met koetsenframe, maar die zijn duur, auto mag hem ook niet trekken.

Die vrachtwagentjes vallen nog mee en is wel makkelijker :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:43

Vrachtwagentje lijkt me ook super handig...en een huis met land :z tja....Monique T heeft een super huis te koop :D
Manlief wil niet buiten de stad gaan wonen, ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel erg leuk vind in de stad. We hebben ons landje met stallen en ons huis in de stad, wel aardig alternatief. Maar als ik zo'n huis als van Monique zie, jeetje, dat zou ik echt wel willen....

Maar goed we gaan nu eerst voor de trailer en wellicht ook een andere auto, waar de tweewieler dan in kan. Of de tweewieler aan de achterkant van de trailer hangen, dat kan ook nog. Volgend jaar is die 1.25 breedte regel nog niet van toepassing dus dan kan de tweewieler nog mee.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:04

ik heb huisje, en wei met stallen, niet aan elkaar, maar dan kan vriendlief ook niet klagen over stank.
Wieneke loopt goed, alleen nog afwachten wat de echo over 4 weken laat zien.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:26

hihi.. helemaal met je eens vhu, geef mij ook maar zo'n huis :D
Probleem met stalling gelijk opgelost.

Erg aan het dubben, was vandaag naar een stal wezen kijken..
Buitenboxen waren er 2 van vrij :D.. mag mennen in de wei, 10 minuten afstand van gaasperplas. Eigenaren mennen ook met bontjes en toen ze hoorde dat ik mende en bontjes had was ik helemaal binnen haha :P
Vlas heeft iedereen en ze staan de hele dag buiten in de winter van 10 tot 5, alleen vind ik de paddocks niet echt allemaal groot genoeg voor 2 kleintjes.. Stal heeft dus globaal gezien, allemaal pluspunten..

Nu had ik net met mijn huidige staleigenaar gepraat en alle dingen zijn de wereld uit geholpen, maar of er een plekje gecreerd kan worden is nog onzeker voor in de winter.. Erg moeilijk allemaal.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:14

Vandaag heeft tum weer voor de band gestaan. Pony was eerst wat gevoelig en uiteindelijk bij veel bochten dat de strengen achter en naast hem aanraakte begon hij uiteindelijk er weer aan te wennen. Nu ook weer netjes in draf op de volte met de band erachter. Ging uiteindelijk super goed en mocht als beloning lekker even bij Rivaldo staan.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 02:08

EGOPOST, sorry... morgen meer... :D

Citaat:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Viva heeft een merrieveulennnnnnn

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik was vanmiddag al op stal, ze moest nog naar de hoefsmid om de ijzers eraf te laten halen. Dus stappend heen, zo ver is het niet. Heb nog getwijfeld of ik wel zou gaan want ze had wat harsjes aan dr tepels.... Toch gegaan, Vief was fleurig en voorwaarts.
Bij terugkomst nog steeds hars, weer in land gezet. Eigenaar een smsje gedaan dat ie op moest letten...
Zit ik op verjaardag, smsje dat het gezond is. HUH?! Dus gelijk gebeld, bleek Viva binnen 10 minuten van niks zo een veulen uitgepoept te hebben. Zn dochter (DA) was net thuis, die dacht dat het vannacht zou komen. Hij heeft haar maar weer opgebeld want na 2x liggen en staan in een minuut hingen de pootjes er al uit!
Hij had mij ook nog gebeld, maar kreeg voicemail (poedersuiker, tuurlijk net op dat moment!).
Dus jarige job heeft de laatste visite de deur uit gezet (of nouja, die zou net weggaan :P ), we zijn in de auto gesprongen en naar VIef.

Echt een mooi bruin merrieveulentje, kolletje, snebje, 2 witte achtervoeten en lijkt nu al heel netjes in elkaar te zitten! NAtuurlijk had ik geen camera bij de hand, zijn wel foto's gemaakt maar die komen als ik ze heb. Morgne maak ik natuuuuurlijk zelf :D

Oehhh, ben echt heel blij! Ben ook een klein beetje mama geworden :+:
Viva is er helemaal wijs mee. Ze had wat last van de snelle bevalling, maar toen ik weg ging leek het al aardig op te knappen en stond ze rustig bij te komen. Dr kind heeft dr eerste slokjes voor mn neus genomen en probeert nu dr benen te besturen.

Ik zal nu eerst ff slapen!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 05:56

royaltjuh, gefeliciteerd!! ik ben benieuwd naar foto's

jellee, vervelend is dat he een muggenbult op je hand

VHU, moniqueT heeft inderdaad een supermooi plekje te koop :j

laura, klinkt goed dat nieuwe plekje (eventueel)
scheelt het ook nog qua kosten?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 07:42

Anneloes, gefeliciteerd met je moederschap ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 07:48

gefeliciteerd met t veulen!

ik lees da napies ponies geschoren zijn, hopelijk komt dat ook de resultaten ten goede :j die van mij heeftoo nog een vrij dikke zomerjas..

trailers/vrachtwagens
ponies die niet helemaal lekker zijn :(:)

ik ben gisteren even op stal geweest, wat gegrondwerkt met diddle :) heel even erop geklommen, maar hij was explosief _O-

En ik heb nu een dikke blauwe duim.. Kom net aan de papegaaienkooi, en beest bijt vol in mijn duim (aan de gebruikskant zegmaar)
Het is door, en nu 5 min later is heel mijn duim dik en blauw, klopt.. Heb al gaten geprikt, er kwamen loeigrote bloedblijnen op..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 07:57

Ha, ik bloos helemaal over mijn supermooie plekje :o Nu nog een koper :D

Wat gaaf, zomaar ineens een veulentje! Gefeliciteerd met het kleine prulleke.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:29

In de zomer zal het gelijk zijn of iets minder en in de winter is het ietsje duurder, maar dan praten we over circa 15 euro.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:29

In de zomer is het bijna gelijk miss wel goedkoper en in de winter iets duurder maar dan praat ik over 15 euro. Dat ik omhoog zou gaan was te verwachten want sta erg goedkoop, maar het verschil is minder dan ik verwachte

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:57

L_Rivaldo: Mooi dat het zo goed ging!

Gefeliciteerd met het veulen, Royaltjuh :D

En sterkte met je duim Naaltje.
Ik heb ook een blauwe plek. Maandag moest ik even ons puberruintje vasthouden en voordat ik het wist, had ie zo het velletje van m'n arm vast.. %)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:58

@ Anneloes: proficiat met het veulentje
Nieuwe trailer voor Vanhuisuit
Laura, nu nog een beslissing nemen.
@ Monique: je hebt idd een mooi huis. Ik hoop dit jaar ook te kunnen verhuizen naar onze boerderij op de buiten, 2 stalletjes aan huis en pony's in de tuin. Maar van een domein van 1,6ha moet ik toch nog blijven dromen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:58

Sorry dubbelpost.

Veel beterschap voor de blauwe plekken.