ik zou het wel in een week willen doen, als een soort vakantie
gewoon elke dag les en dan aan het einde van de week examen
maar zal wel niet mogelijk zijn
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fabiee schreef:vraagje :
Kun je ook aan je koetsiersbewijs beginnen/het halen als je nog geen eigen pony hebt?
fabiee schreef:vraagje :
Kun je ook aan je koetsiersbewijs beginnen/het halen als je nog geen eigen pony hebt?
daniella74 schreef:Van groot naar klein is altijd makkelijker dan van shet naar fries.
klien schreef:Ligt eraan denk ik wat degene die de cursus geeft in de aanbieding heeft.
Everest schreef:De volgorde van optuigen, het richting aangeven, het rijden volgens achenbach, etc. etc.
Ik doe het zelf allemaal zo anders! Ik moet straks dus volledig gaan overschakelen..
Wat denken jullie? Is het een voordeel als je al men-ervaring hebt of vinden jullie juist dat het tegen je werkt?
En voor de mensen die pas na lange tijd mennen hun koetsiersbewijs gingen halen, hoe gingen jullie om met die soms tegenstrijdige dingen binnen de theorie?
Echwel schreef:Ik vond het verschrikkelijk om dingen af te leren die ik mezelf had aangeleerd![]()
Maar je went eraan, het maakt als je je papiertje hebt toch niet meer uit hoe je de leidsels hanteert
Isapaardje schreef:Ja bekend probleem.
Ik mende zelf ook al zo'n 8 jaar en altijd "twee handjes systeem".
Dacht de eerste lessen dat ik het nooit zou leren dat Achenbach, want het andere was zo routine. Zeker als het paard eens wat "geks" deed. En nu (afgelopen oktober ben ik geslaagd), rij ik eigenlijk altijd Achenbach (maar wel vnl. de dressuurhouding). Dus ik kan zeggen ... ja het went.
Het optuigen deed ik ook anders, deed ik tijdens de lessen en examen zoals het moet volgens het boek, maar nu doe ik het weer op mijn eigen manier, omdat dat voor mij de praktijk makkelijker is. Hoewel ik wel tegenwoordig wat meer op "veiligheid" let, zelfs met mijn eigen brave paardje dat niet zomaar wegloopt bij het inspannen.
De theorie ... ja ook daar aandachtspunten en volop discussies hier dat de moderne paardenmens het soms heel anders doet. Maar ja ... je leert toch maar hoe het moet, anders slaag je nl. niet. En die vragen beantwoord je in de oefeningen 1x fout en dan onthou je het wel (ook al ben je het er niet mee eens)