Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
woonschip schreef:Er rijden inmiddels diverse bokkers met een nieuwe sulky. Ik zou het leuk vinden hier wat gerichte commentaren, zowel positieve als eventuele aanmerkingen te verzamelen. Deze kunnen wij nl weer gebruiken bij de volgende zendingen....
Leuke foto's of ideeën zijn ook welkom....
piened schreef:Heb even de opmerkingen over het zweng bovenstaande bekeken.
Dit is inderdaad een punt van verbetering. Ik heb de productie inmiddels aangepast;
1. De zweng heeft nu geen losse pinnetjes meer, maar naar voren staande stevige staalplaatjes. Het inspannen is dan ook gemakkelijker. Uiteraard zit er dan aan de achterzijde een vastgelaste pin zodat het tuig niet naar binnen kan schuiven.
2. De opmerking m.b.t. hogere bomen wordt meegenomen, dit is een belangrijk punt aangezien dit het comfort voor zowel pony/paard als menner verhoogd. Echter de ontwikkeling van een nieuw product neemt altijd even tijd in beslag.
3. De opmerking over de bank ga ik nazien. Echter er is voor een voldoende sterke bank gekozen. Mocht dit in de praktijk niet werken dan moet er naar een oplossing gezocht worden.
andere punten:
- Medio Maart zijn er ook nieuwe bomen beschikbaar. Het standaard type en een brede type. Ook zijn eer diverse lengtes verkrijgbaar: Voor de Sulky Cavalettie®; 135cm, 145cm, 155cm. Voor de Sulky Oxer®; 165cm. 175cm.
- Aan een afdekzeil wordt gewerkt, voordat het regentijdperkweer begint, moet het beschikbaar zijn.
- Aan een opbergbox voor onder de zitting wordt ook gewerkt.
piedrolover schreef:Ik heb een vrij brede shetlander van 95 cm, zou hij ertussen passen? Of kan ik dan beter die met langere bomen met een knik bestellen?
piedrolover schreef:Ik heb een vrij brede shetlander van 95 cm, zou hij ertussen passen? Of kan ik dan beter die met langere bomen met een knik bestellen?
capopjekop schreef:Nou, daar heb je dan echt wat aan aan zo'n wagen. Hoe durf je er eigenlijk mee te rijden?Zit wat in ja, maar ik ben bang dat ze met een lange boom weer te ver ervan af staat, en als ze dan een keer zou bokken met haar been erover heen komt![]()
En als ik al een keer heuvel af moet, dan stap ik altijd even af.
BlackDevils schreef:capopjekop schreef:Nou, daar heb je dan echt wat aan aan zo'n wagen. Hoe durf je er eigenlijk mee te rijden?Zit wat in ja, maar ik ben bang dat ze met een lange boom weer te ver ervan af staat, en als ze dan een keer zou bokken met haar been erover heen komt![]()
En als ik al een keer heuvel af moet, dan stap ik altijd even af.
horsewisper schreef:In denk dat hierover heel goed te oordelen is. Wanneer iemand het niet aandurft met en op de kar een heuveltje af te rijden, dat er eerst professionele hulp bij gehaald moet worden. Ze geeft dat met haar reactie die ze net geeft ook goed aan. Dus mijn oordeel was goedWat een onzin zeg om hier zosnel over te oordelen.