[AR] nieuwe startpas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 21:06

bij mij is het wel goed gegaan. Ik had mijn startpas al afgemeld per 31-12-2015 in juli ivm blessure pony. Ik zie niks meer staan. Er staat dat hij inactief is geworden per 7-12-2015. Terwijl ik hem opgezegd had per 31-12-2015. Dus eigenlijk hebben ze hem 3 weken eerder inactief gemaakt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:03

Patricia_86 schreef:
bij mij is het wel goed gegaan. Ik had mijn startpas al afgemeld per 31-12-2015 in juli ivm blessure pony. Ik zie niks meer staan. Er staat dat hij inactief is geworden per 7-12-2015. Terwijl ik hem opgezegd had per 31-12-2015. Dus eigenlijk hebben ze hem 3 weken eerder inactief gemaakt.

Maar eigenlijk is dat toch ook raar. Stel dat je eind december nog een wedstrijd had willen rijden.....
Daarom had ik hem laten lopen tot 31-12

Anke

Re: nieuwe startpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:07

De mijne zijn zoals het hoort afgemeld. Geen gedoe met startlicensie.
Blij dat ik het toch even gecheckt heb.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:21

tine10 schreef:
Patricia_86 schreef:

Maar eigenlijk is dat toch ook raar. Stel dat je eind december nog een wedstrijd had willen rijden.....
Daarom had ik hem laten lopen tot 31-12

Dat had ik ook (eigen fout), maar even in overleg gegaan met de KNHS. Ze hebben mijn startpas toen weer geactiveerd en zo kon ik hem opnieuw per 31/12 afmelden om bijvoorbeeld nog een minimarathon te starten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:34

Voor een minimarathon heb je geen startpas nodig ;-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:35

Jee, daar zeg je wat...... actie voor niks dus :') .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:16

Zijn er hier mensen die wel reactie krijgen van de KNHS? Wij hadden destijds een mail gestuurd met bezwaar, we zouden met 2 weken antwoord krijgen want er zou gekeken worden naar oplossing voor enkelspanners, maar op geen enkele mail krijgen we nog antwoord.

Erg raar en vooral erg jammer. Ik had zo gehoopt dat er een oplossing zou komen, zodat ik komend jaar toch gewoon zou kunnen gaan starten. Dan maar hobbyklasse helaas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:37

Waarom bel je niet even Tine? De kans bestaat dan dat je iemand treft die iets heel anders zegt dan persoon 2. Maar dan kunnen ze je wellicht wat meer informatie geven over je bezwaar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:17

Heb ik al geprobeerd, en daar werd ik zo boos van dat ik het gesprek maar heb afgebroken. Ze bleef bij hoog en laag volhouden dat ik minder hoefde te betalen en dus niet zo moest zeuren. En ach, hoeveel enkelspanners waren er nu helemaal. Er kwam echt stoom uit mijn oren. Nou, ik kan echt wel rekenen en moet fors bij betalen. (zelfs al zou ik nog 2 passen op mijn naa actief houden, dan moet ik nog bijbetalen voor mezelf, en dan heb ik het nog niet over de pas van mijn zoontje)

Ik ben echt heel erg benieuwd naar hoeveel mensen straks nog starten.
Als je geen startpas meer hebt, kun je gelukkig nog in hobbyklasse starten.

Helaas wordt onze mencompetitie wel om zeep geholpen vrees ik, want ik heb flink wat mensen gehoord die hun pas zouden gaan opzeggen (hoop dat ze er wel aan denken om dan hun inschrijving om te zetten naar hobbyklasse of om op tijd af te melden anders wordt het wel heel vervelend)

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:30

@Tine; ik heb binnen paar dagen keurige reactie terug gekregen van de knhs.
Niet dat ik wat had aan de inhoud helaas ;( maar goed ze hebben iig gereageerd

Ik had aangekaart dat er wel degelijk heeeeel veel enkelspan rijders zijn die maar 1 paard hebben...zie de startlijsten van de sgmw en dr/vdh zou ik zeggen.
En mijn inziens gaat t ze veel leden kosten door die prijzen zo idioot omhoog te doen. Dat het iets omhoog gaat ok gezien de prijs stuk lager lag dan de dressuur springen pas maar zon enorme prijsstijging is echt niet reeël.
Dus nog minder wedstrijden en als gevolg daarvan nog minder leden omdat deelnemers steeds verder voor n wedstrijd moeten rijden en of gemiddeld steeds meer kwijt zijn qua kosten voor n wedstrijd.

En ik vroeg of het mogelijk was om bijv net als de combi pas dressuur springen endurance en eventing samen of dat het een idee is om mennen daarbij ook onder te brengen of iig icm dressuur pas.
Zijn genoeg menners die op hun paard zitten. Hoe denken ze bij de knhs dat de paarden van Koos en IJsbrand worden getraind? Maar ook dat was niet mogelijk. Mennen blijft een aparte discipline.
Dus je kunt uit meerdere disciplines kiezen op 1 kaart alleen als je wilt mennen en zo idioot bent om op je menpaard te gaan zitten moet je dubbel betalen 8)7

Kwam er op neer dat ze eenmaal voor dit systeem hebben gekozen en daar niet vanaf gaan wijken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:33

Op onze eerste mail hebben we de standaard reactie gekregen, maar ook de opmerking dat ze nog naar oplossing gingen kijken voor de enkelspanners. Zou ca 2 weken duren. Daarna nooit meer iets gehoord.

Ik hoop, maar weet dat dat een illusie is, dat alle enkelspanners hun passen afmelden en dat de KNHS dan eindelijk door krijgt wat ze hebben gedaan.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:37

Oh echt dus bij jou zeiden ze nog dat ze ernaar zouden kijken?

Uit mijn mail maakte ik er iig uit op dat ze niet van plan waren om er überhaupt iets aan te doen....
Heb hem iets later gestuurd, niet direct na de bekendmaking van nieuwe regels en tarieven.

Ja dat hoop je iig dat het ze de ogen opent.
En ik zou zeggen tegen ze....kom een keer op een wedstrijd kijken!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:11

tine10 schreef:
Op onze eerste mail hebben we de standaard reactie gekregen, maar ook de opmerking dat ze nog naar oplossing gingen kijken voor de enkelspanners. Zou ca 2 weken duren. Daarna nooit meer iets gehoord.

Ik hoop, maar weet dat dat een illusie is, dat alle enkelspanners hun passen afmelden en dat de KNHS dan eindelijk door krijgt wat ze hebben gedaan.

Dat wilde ik ook doen maar helaas is het al verlegd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:26

Tine, heb je gewoon naar de KNHS gebeld of echt naar de specifieke afdeling?
Zal je anders even pb-en naar wie je direct moet vragen.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:43

Rivaldo , had je wel afgemeld al voor 1 december?
Zo ja, dan een telefoontje naar de knhs, want Dennis het automatisch verlengd door hun en dus niet jouw fout

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:48

Ik zag in de Mensport dat Magda Coppoolse ook een goed stuk heeft geschreven over de exorbitante stijging van de startkaart voor enkelspan menners. Hoefnet had al eerder een kritisch artikel geschreven.

De overige paardenbladen als Hoefslag, Paardenkrant etc. nemen alleen klakkeloos de persberichten van de KNHS over.

Maar verder geen enkele reactie vanuit de KNHS. Zo jammer.
Je wordt al niet serieus genomen en dan ook nog geen nette reactie terug. Blijkbaar is service gerichtheid van de KNHS ver te zoeken.

Al onze startkaarten zijn opgezegd. Onder het zadel en menstartpassen. {:)-:(

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:05

En als je dan op horses leest dat de RABO stopt als hoofdsponsor zou je je toch bijna afvragen of wij dat begrotingstekort gaan opvullen...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:21

Mijn startpas is idd ook opgezegd.
Ik sta nog wel ingeschreven voor de wedstrijd in Onstwedde. Maar heb nog niet besloten of ik mijn startkaart weer ga aanmelden of niet.

Het is zo frustrerend allemaal. Je kunt niets. Maar er is ook een enorme radiostilte onder de leden nu. Iedereen stond natuurlijk op de achterste benen toen het nieuws naar buitenkwam, maar nu is iedereen braaf stil en hebben de meesten hun startpas gewoon verlengd.
Een echt teken aan de KNHS geef je dan niet af natuurlijk. Dus die gaan gewoon door.

Als ik nou toch eens een enorme zak geld had... dan ging ik investeren in een eigen sportbond. Maar helaas. Op die zak geld wacht ik nog.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 15:32

Ik ga alleen nog hobbyklasse starten . zelfs bij een goedkope vereniging ben ik nog minimaal 155 kwijt.... alleen voor winstpunten registratie. Dan ga ik af en toe wel hobbyklasse starten. Ook leuk.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:20

Patricia schreef:
Rivaldo , had je wel afgemeld al voor 1 december?
Zo ja, dan een telefoontje naar de knhs, want Dennis het automatisch verlengd door hun en dus niet jouw fout

Helaas niet door drukte van 6 dagen elke week werken was ik het helemaal vergeten. vond overigens de aankondiging voor het opzeggen ook veelste kort eigenlijk.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:34

Rivaldo; hoeveel dagen was je te laat?
Vriendin van mij was ook iets van 5 dagen te laat en dat hebben ze alsnog goedgekeurd na telefoontje naar knhs.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:35

@Janouk; vond t idd ook een goed stuk van coppoolse!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:42

marjotje82 schreef:
Rivaldo; hoeveel dagen was je te laat?
Vriendin van mij was ook iets van 5 dagen te laat en dat hebben ze alsnog goedgekeurd na telefoontje naar knhs.

ik was te laat en daardoor geen actie ondernomen helaas

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:07

Hier ook geen startpassen voor 2016.

Heb ooit 1 keer hobbyklasse gestart. Geloof maart 2009. Vanaf april 2009 altijd startkaarten gehad.
Welkom hobbyklasse!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:21

Alle startplaatsen die wij opgezegd hebben, worden nu opgevuld door de grote jongens. Mijn stalhouder zei al dat hij zich een kreukel lacht en heeft voor zowel hem als voor zijn vriendin voor alle mogelijke combi's startlicenties aangevraagd. De grote jongens zitten in het menforum, dussss....