[AR] Hippiade Mennen 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: Hippiade Mennen 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:46

klopt het dat ze alleen ring A vaardigheid live uitzenden?

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:01

Volgens mij wel Jenkins, kan ook geen andere banen vinden. :n

Over 20 minuten moet m'n vader in ring A, ben benieuwd! Weinig foutlozen tot nu toe volgens mij.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:20

Mijn 1e dressuur 166 en 170 punten, wat ik nog erg vriendelijk vond. Hij was niet te rijden, ik kon er niet aan komen. 2e proef veel fijner maar nog lang niet geweldig, hij schrok wel enorm van een graspol en was daardoor echt even de weg kwijt, 150,5 en 175 punten. Die 150,5 was echt wel laag, andere punten meer terecht.

Vaardigheid liep heel fijn, mooi binnen de tijd en foutloos! Dus nu een lange dag wachten op de barrage.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:29

Wij zitten op de tribune. Geen pony's bij, vrachtwagen kapot.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:10

Afbeelding
Wij mogen straks nog even de prijsuitreiking in !

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:16

Gefeliciteerd!!

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:01

Wij zijn weer thuis, zo nog even naar eem verjaardag. Maar gegaan want de proefjes waren gewoon bagger. De impuls was ik helemaal kwijt, en dan lukt de rest ook niet meer. Het programma liep spontaan vertraging op :') . Beide rond de 54% wat zeker in de 1ste proef heel terecht was. In de 2de proef een jury verschil, 152 en 170... hoe ze dat toch weer voor elkaar krijgen altijd. Maar ergens er tussen in ben ik het wel mee eens haha

Geficiteerd Tamara!

Syllke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:53

Leuk om het af te sluiten met een ererondje van alle kampioenen... Toch handig dat je vanuit huis via clipmyhorse alles kunt zien. Alle hippiade-bokkers van harte gefeliciteerd!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:08

*\o/* Janouk was in ring 1 3e en in ring 2 4e, overall 4e in de ZZ dressuur enkelspan pony *\o/* *\o/*
Zo trots op Her Royal badness.
Mooie afsluiting van haar mencarriere op de Hippiade

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:09

Super Janouk!!!!

Hier een drama dressuur, 1e proef waren de jury's mild(166/170 punten ). 2e proef was 1 jury reëel en de ander jureerde "iets streng" (175/150,5). Dus 1e van onder :+. Met Benno kan het altijd alle kanten op. Op het dk ging het net goed, en nu net niet ;).

Vaardigheid liep fijn, foutloos dus barrage. In de barrage 4e, dus dik tevreden. Mooi hippiade lint en een ererondje!
Hij had zo een lol, na een stevige dip rond het districtskampioenschap eindelijk weer met een hoop lol zonder stress de baan door!
Vaardigheid is leuk, maar ererondjes vond hij nog leuker! Dus doel voor volgend jaar is weer bij ereronde rijden :D .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:19

Gefeliciteerd allemaal!
Wij hebben ook een leuke dag gehad uiteindelijk, wel zuur begonnen. Alles stond klaar, we wilden de pony's laden, ging de klep van de vrachtwagen niet open. -O- Na ruim een uur van alles te proberen hebben we het opgegeven. Pony's hebben vandaag knap mogen zijn op stal.
Snel gebeld nog om af te melden, en toen maar in de auto gestapt om te gaan kijken en te genieten van de luxe op de VIP. :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:20

Jemig neonlight, dat is een domper. Zonde

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:41

Sjongejongejonge wat een bad timing om materiaalpech te hebben, Neon -O- .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:47

Ahhh wat balen Maaike.

Gefeliciteerd voor degenen die tevreden waren / goed gepresteerd hebben.

En voor de anderen, het is een momentopname. Volgende keer weer beter!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:53

Tjee, wat balen Neonlight!

Mijn kereltje in de barrage <3
Afbeelding

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 21:04

Gefeliciteerd met de plaatsen en de prijzen allemaal!

Mooi actiefoto Ciska!

Sam liep voor zijn buien van de afgelopen dagen best okay, zolang ik maar niet teveel druk pakte. Alleen besloot meneer dat hij klaar is met de zigzag en brak uit naar rechts in poort C. Pion plat, ik corrigeren, enge grote plantenbak dus stilstaan omspringen en andere pion plat, bloembak compleet ontweken en toch nog goed door poort D gekomen. Tjah, toen was het ritme weg en al dat gerommel kost tijd. Dus tijdsoverschrijding en bleek ook nog een balletje in zigzag 2 aangetikt te hebben. Dus dan word je 13 van de 14.

Erg jammer, want in de eerste paar poorten voelde ik de flow die we gemist hadden in de vaardigheid de afgelopen tijd. Maar wel weer een hoop geleerd! Plus stalplaatje erbij ;)

Heeft iemand trouwens een uitslag gezien van de L enkelspan paarden vaardigheid? Mijn vader had ook 2 balletjes en tijdfouten, dus we zijn niet tot t eind gebleven, maar volgens mij is dat de enige die van de online uitslagen ontbreken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:30

Neon dat is wel echt balen zeg...

De rest gefeliciteerd met de behaalde soms hele mooie resultaten!

L paarden vaardigh. enkelspan weet ik ook niet, sorry, ben de hei op gegaan....
had 3 ballen en 1 voor tijd, stond voor ons te strak qua tijd moest te gehaast gaan rijden.
Zeker met onze flut trainings status, maar hij liep wel fijn.
Afbeelding

Helaas filmen van hippiade helemaal mis gegaan en heb dus geen beeldmateriaal.. wel balen...
maar wel van de hei!!! :+

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:41

Ik ben reservekampioen ZZ vaardigheid geworden, een ook al zijn we al 2x kampioen geweest, ik mag niet klagen. Vandaag stond ie namelijk voor het eerst sinds 3 weken weer voor de kar, hij heeft een flinke hoefzweer gehad en was pas vanaf donderdag weer goed. Dus met zo'n voorbereiding nog reservekampioen worden... dan mag ik niet klagen toch?

Basisparcours ging foutloos, in de barrage moest ik als eerste starten en heb ik teveel risico genomen, waardoor ik er een balletje heb afgereden helaas.

Iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten of de mooie heide-foto's! :D

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:52

Gefeliciteerd Carola, dan mag je zeker niet klagen!

Sjolvir, wat een mooi plaatje zo. Heb er ook nog overgedacht om de hei op te gaan maar ponylief was moe. We zijn ff lekker in de waterbak gegaan. Dus als iemand een meisje zonder schoenen en met een shet heeft gezien.... dat was ik :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:56

lobkew schreef:
Gefeliciteerd Carola, dan mag je zeker niet klagen!

Sjolvir, wat een mooi plaatje zo. Heb er ook nog overgedacht om de hei op te gaan maar ponylief was moe. We zijn ff lekker in de waterbak gegaan. Dus als iemand een meisje zonder schoenen en met een shet heeft gezien.... dat was ik :D

Ha ha, onze kar zit nu onder de blub van een plas op de hei.
Toobs had alleen vaardigheid gehad, dus rondje hei kon er wel bij en hij vond het volgens mij ook wel heerlijk, alleen terug vond ie het wel weer genoeg.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:28

Reservekampioen is toch bijna net zo mooi!

Prachtig plaatje vd heide...heerlijk!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:48

L enkelspan paard weet ik alleen dat Marieke reserve kampioen is. Zij was van de eerste 20 de enige die barrage had gereden. En daarna in ieder geval nog 1 iemand die ook barrage had gereden.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:17

Ipsilonka schreef:
L enkelspan paard weet ik alleen dat Marieke reserve kampioen is. Zij was van de eerste 20 de enige die barrage had gereden. En daarna in ieder geval nog 1 iemand die ook barrage had gereden.

That would be me :+

Afbeelding
Kampioen! Hoera! Mijn topmerrie was fan-tas-tisch <3

's Ochtends om 9:40 moest ik dressuur starten. Ik was zóóóó zenuwachtig := . Echt heel erg. En rationeel wist ik heus wel dat het al hartstikke gaaf was dat ik er überhaupt mocht rijden en dat er niets engs kon gebeuren. Maar toch 8)7 . Mijn doel was een winstpuntje in de dressuur te halen en de vaardigheid een beetje voor spek en bonen én vooral de ervaring mee te rijden. Want wat een spektakel zeg dat KNHS-terrein! De vaardigheid stond ook superlastig en was totaal niet ons type vond ik bij het verkennen. Mijn merrie staat nu een jaartje voor de wagen en ik men nog geen jaar, dus hey... wat kun je dan verwachten?

Goed, toen we Tentsi van de trailer haalden, begon net de omroepinstallatie te blèren. Tentsi stond meteen naast me te stuiteren, dus dat begon al goed := . Tegen de tijd dat we Tentsi gingen inspannen was ze wel íets gekalmeerd, maar ik vond het veiliger om haar aan het halster door H te laten meenemen, terwijl ik op de bok zat. Wellicht wat overbezorgd, maar liever safe than sorry.
Het losrijterrein was enorm druk en niet heel erg groot. En aangezien Tentsi drie weken geleden heeft besloten dat andere paarden en koetsen eng zijn, was dat voor mij toch wel een billen-samen-knijp-momentje. En inderdaad, Tentsi schrok van alle stampende, dravende, galopperende en/of zwarte paarden. De andere soorten paarden waren wel ok _O- . Na de 10e schrikreactie was Tentsi er zelf ook flauw van, dat kostte teveel energie vond ze en daarna hoefde ik alleen nog op te passen bij Friezen (Tentsi is een racistisch paard :+ ).

Om 9:40 was het zover, de eerste proef. We gingen de ring in en Tentsi liep echt heel erg fijn. Ik maakte geen idiote fouten en gewoon fijn rond gestuurd. *\o/* Heel trots en tevreden. Beloond met 180 en 183 punten. *\o/*
Pas een half uur later was proef 2. Om Tentsi niet te moe te maken ben ik bewust ergens gaan stilstaan in een stil hoekje. Toch was ze niet heel fris meer de tweede proef. Ik miste dus wat impuls. En er waren nog wat fouten. Gevoel was eigenlijk toch wel ok toen ik de ring uit kwam, dus de punten van de jury maakten me niet zoveel uit. Toch vond ik het wel zuur dat ik van de ene jury 189 punten kreeg, en van de andere 168 8)7 . De waarheid lag wat meer in het midden, maar toch, ik vind dit een absurd groot verschil.
Uiteindelijk werd ik 10e van de 21 deelnemers in mijn categorie. Supertevreden mee! Al was het maar omdat mijn merrietje zóveel heeft geleerd vandaag.

Snel Tentsi op stal gezet (waar mevrouw zelf heel blij mee was). En me met clubgenoten en vriendinnen gaan bezig houden.
Toen ik om 3 uur weer bij Tentsi ging kijken zag ik dat er een paar vlechten ontploft waren en ik twijfelde tussen alle knotten eruithalen, of die ontplofte vlechten even te herstellen. Bij vaardigheid maakt het toch niet uit hoe je eruitziet tenslotte. Maar gelukkig koos ik toch voor herstellen :+

Want... om 16:15 mocht ik vaardigheid rijden. Daar verwachtte ik totáál niets van. Zoals gezegd was het parcours heel erg lastig met veel korte draaien (niet ons ding) en met een hele krappe tijd. Ik had niet echt gekeken naar wat de rest in mijn klasse had gedaan, maar ik had al wel door dat er haast niemand barrage had mogen rijden. Bijna iedereen had tijdfouten en/of balletjes. En aangezien ik in mijn laatste 4 wedstrijden steeds minimaal 3 ballen had... waren de verwachtingen niet heel hoog gespannen. Nee, gewoon lekker doorrijden en voor de ervaring gaan. En uiteraard.... mijn quote van afgelopen week:
Assie schreef:
O en de aanpak voor de vaardigheid: wanneer er 20 poortjes staan en ik rijd er 4 overhoop, dan heb ik 16 zéér goede poortjes gereden :+

Nou... er stonden 26 poortjes en die heb ik allemaal zéér goed gereden. En dat binnen de tijd. *\o/* *\o/*

De link naar een filmpje mijn basisparcours:
https://youtu.be/yAymfyZENkg

Tentsi was zóó fantastisch. Ze liep super naar mijn hand toe, bleef perfect te sturen en corrigeerde foutjes die ik maakte door zelf op de poortjes aan te trekken. Ze dacht zóóó goed mee en bleef gewoon doorgaan. <3
Ik was er zelf van overtuigd dat er minimaal 3 ballen waren gerold, ik had namelijk heel braaf niet achterom gekeken. Maar aan het gejuich van mijn clubgenoten te horen was ik blijkbaar foutloos *\o/*

Als je foutloos bent... dan moet je barrage rijden, er direct achteraan. Eh ja. Ik had natuurlijk never nooit niet verwacht barrage te mogen rijden. Dus die had ik één keer half serieus gelopen en ik had de nummers niet eens op mijn kar geplakt _O- . oliebol, hoe ging ie ook alweer? 1, 7, 8, 16.. nee, 15. eh... :o? Op goed geluk dan maar rijden.
En jawel... dat lukte gewoon! In de barrage had ik een halve strafpunt voor de tijd. En daarmee stootte ik de tot dan toe enige andere foutloze in het basisparcours van de eerste plaats. Want zij had één bal in de barrage. Stond ik ineens eerste :wow: :wow:

En dat bleef ik staan. 8)7
Ik kan het nog niet geloven. Haha, onze eerste ereronde. Héél bijzonder. En omdat ik kampioen was geworden mocht ik ook de kampioenenparade meerijden. Heel speciaal om daar te staan met alle andere kampioenen en naar het Wilhelmus te luisteren.

Succesvol dagje dus *understatement* :D

Zo en nu ga ik even naar de tafel lopen om te kijken of er écht een medaille ligt en ik het niet allemaal heb gedroomd :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:21

Haha ik zag je rijden. Je stond zelf stijf van de zenuwen. Volgens mij was je meer overrompeld door de hele entourage dan je paard. Maar super veel geleerd en een mega beloning. Gefeliciteerd

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:29

Haha, jup. Ik was echt heel zenuwachtig. Maar mijn merrie was er gewoon voor me. En zij vond het héus wel spannend hoor, maar als ik dan zei dat het ok was, dan ging ze gewoon Toppaard <3 .

O en in mijn ego-jubelberichtje vergeet ik zomaar alle andere starters te feliciteren.
Dusse: bij deze: gefeliciteerd iedereen met de behaalde resultaten.
En wat een heerlijke sfeer op de Hippiade. Lol met zoveel mensen gehad. Echt top!

O enne Sjolvir... dat heideplaatje. Wow! Nu moet ik dus terug speciaal voor de heide :+

Ciska, mooi plaatje hoor!

Neonlight, wat een stomme dag om materiaalpech te hebben. Echt jammer zeg.

Waren er ngo meer mensen die zo'n enorm juryverschil in de dressuur hadden?