[AR] Mendurance, onbekend maakt onbemind?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:44

keona schreef:
Psydoxy schreef:
Afgelopen april hebben wij overwogen om naast de endurance een mendurance te organiseren.

Nadat ik verschillende keren bij de KNHS geinformeerd heb voor een organisatie draaiboek heb ik nooit iets ontvangen.

Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Enjoy the ride, ook om de animo bij de menners te pijlen. Samenwerking met KNHS liep zeer moeizaam. En dat is nog aardig verwoord.....

Uiteindelijk hebben we veel positieve reacties en feedback gehad op de ETR. Als organisatie zouden wij de uitdaging best aan willen gaan, maar met de KNHS ervaring van dit jaar moeten we daar echt nog eens goed over nadenken.

Someren was heel leuk,om te rijden met de koets.als er een mendurance komt ben ik er bij

Ik ben dan ook van de partij!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:38

NdV74 schreef:
Draaiboek kun je volgens mij ook downloaden van de knhs-site.

Ondertussen idd wel ;). Ik vind het jammer dat het niet meer onder de endurance vereniging valt, dat zou een stul makkelijker organiseren zijn.

Napie

Re: Mendurance, onbekend maakt onbemind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:48

Maar aannde andere kant zat daar ook een lidmaatschap aan vast aan de endurancevereniging en dat maakte de drempel voor menners weer hoger. Voor de organisatie is het wel erg prettig. Als je alleen maar kijkt naar de materialen die je nodig heb zoals hessen en klokken ed

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:15

Helaas gaat onze mendurance (Onstwedde) niet door, nog maar 5 inschrijvingen. Erg jammer. Ik zou gaan vrijwilligen om zo eens te kijken of ik ook nog iets zou kunnen/willen in die richting met mijn paard.
En erg jammer voor de organisator. Hele hoop werk voor niets lijkt me.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:19

tine10 schreef:
Helaas gaat onze mendurance (Onstwedde) niet door, nog maar 5 inschrijvingen. Erg jammer. Ik zou gaan vrijwilligen om zo eens te kijken of ik ook nog iets zou kunnen/willen in die richting met mijn paard.

Als 6 genoeg is komen wij ook hoor ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:39

Ben bang dat er iets meer nodig zijn. -O-

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:48

5 aanmeldingen voor onstwedden dat is toch ook echt teweinig. Onstwedden is voor ons helaas tever

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:49

Psydoxy schreef:
NdV74 schreef:
Draaiboek kun je volgens mij ook downloaden van de knhs-site.

Ondertussen idd wel ;). Ik vind het jammer dat het niet meer onder de endurance vereniging valt, dat zou een stul makkelijker organiseren zijn.

Ik volg nog steeds hoor..
En ik sluit me hier helemaal bij aan.
Ik kreeg van de week van een vriendin allemaal prachtige foto's
Ze was in Stuhr (Duitland) wezen rijden...
90 km... ik zag haar fier op haar paard zitten.. en voor haar een maatje..
ze schreef dat ze met deze mencombinatie in het verleden ook in Duitsland, de 120 km had gereden.
Een fiere wat ouder grote pony voor een sulky reed voor hun uit... beiden(dus mijn vriendin en de menster) hadden de rit goed en plezierig volbracht... wat maakt nou toch dat wij dat niet kunnen zodra we op Nederlandse bodem staan ?

Even uit hun lijst.. En als menner kan je ook gewoon klasse 4 starten.(Niet alle ritten zijn geschikt voor menners, en dan dus ook niet opgengesteld. Organisatoren kunnen dat zelf aangeven.) http://www.vdd-aktuell.de/2270-0-august.html
"Auch Fahrt" betekent dat het ook voor aanspanningen / Menners is.

Afbeelding

Ps wat ontzettend jammer dat Ontstwedde niet doorgaat.
Het is zo een ontzettend mooie route / wedstrijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:36

Maar wat was de datum voor Onstwedde? Inschrijven gebeurt tegenwoordig steeds later ... is de sluitingsdatum al geweest?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:48

Jeetje onstwedde is er vanaf het begin al bij.
zelfs al lag het voor veel in een uithoek er was altijd wel deelname genoeg dacht ik. Jammer hoor.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:53

keona schreef:
5 aanmeldingen voor onstwedden dat is toch ook echt teweinig. Onstwedden is voor ons helaas tever

En voor mij dus ook, zelfde regio als Keona.

Someren zou ik dan ook meerijden als de datum niet al te ongunstig valt!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:21

Etten leur moet je ook echt rijden gem zeker de moeite waard alles tip top in orde en georganiseerd

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:17

VanHuisUit schreef:
Maar wat was de datum voor Onstwedde? Inschrijven gebeurt tegenwoordig steeds later ... is de sluitingsdatum al geweest?

Datum was 12 september. Er zouden flinke kosten gemaakt moeten worden als er langer werd gewacht met annuleren. Tja, en 5 is echt heel erg te weinig. Ik weet niet wat de sluitingsdatum was, maar goed, als organisatie moet je op een gegeven moment keuzes gaan maken. Erg jammer, het zou de 10e keer geweest zijn.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:26

ff_stud schreef:
tine10 schreef:

Als 6 genoeg is komen wij ook hoor ;)

jammer voor ons mooi id buurt

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:31

vandaar lijkt het dus een mooie oplossing om bv in Onstwedde volgende keer Menners en rijders toe te laten, komt er voor de organisatie ook meer geld in het laatje en ook meer animo en bekendheid, zou mooi zijn toch?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:35

Is voorgaande jaren wel gedaan, maar is teruggedraaid. Waarom weet ik niet, maar er was een goede reden voor.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:21

tine10 schreef:
Is voorgaande jaren wel gedaan, maar is teruggedraaid. Waarom weet ik niet, maar er was een goede reden voor.

ok, jammer..

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:32

ff_stud schreef:
vandaar lijkt het dus een mooie oplossing om bv in Onstwedde volgende keer Menners en rijders toe te laten, komt er voor de organisatie ook meer geld in het laatje en ook meer animo en bekendheid, zou mooi zijn toch?

Dat lijkt mij ook top ...
Ik weet eerlijk gezegd ook niet meer welke reden er aangedragen werd om
dat niet meer toe te staan.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 13:27

Endurance en Mendurance op dezelfde dag is ooit wel mogelijk geweest maar daarvoor moest dispensatie aangevraagd worden bij de KNHS en tevens moest je ervoor zorgen dat ruiters en menners elkaar niet tegenkwamen onderweg. Dat was altijd een hoop gepuzzel wat er op neer kwam dat de endurance in de ochtend van start ging en de mendurance in de middag.
Zover ik weet had dat te maken met het feit dat een aantal endurancerijders geen aanspanningen wilden tegenkomen in hun route. Een van de redenen was dat ze die niet konden inhalen zonder in tempo terug te moeten.
Mendurance viel toen nog onder de endurancevereniging en die het bestuur is akkoord gegaan met hun argumenten.

Inmiddels valt het onder de KNHS Mennen en ik vind het wel een puntje wat meegenomen kan worden naar het organisatorenoverleg wat later dit jaar (of begin volgend jaar) gaat plaatsvinden.
Wellicht dat de KNHS wel open staat voor deze optie.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:40

Ik vind op een dag prima,maar inderdaad de endurance ruiters vinden dit minder.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:33

NdV74 schreef:
Endurance en Mendurance op dezelfde dag is ooit wel mogelijk geweest maar daarvoor moest dispensatie aangevraagd worden bij de KNHS en tevens moest je ervoor zorgen dat ruiters en menners elkaar niet tegenkwamen onderweg. Dat was altijd een hoop gepuzzel wat er op neer kwam dat de endurance in de ochtend van start ging en de mendurance in de middag.
Zover ik weet had dat te maken met het feit dat een aantal endurancerijders geen aanspanningen wilden tegenkomen in hun route. Een van de redenen was dat ze die niet konden inhalen zonder in tempo terug te moeten.
Mendurance viel toen nog onder de endurancevereniging en die het bestuur is akkoord gegaan met hun argumenten.

Inmiddels valt het onder de KNHS Mennen en ik vind het wel een puntje wat meegenomen kan worden naar het organisatorenoverleg wat later dit jaar (of begin volgend jaar) gaat plaatsvinden.
Wellicht dat de KNHS wel open staat voor deze optie.

Zou wel mooi zijn en geeft t ook een groter platform

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:05

K denk dat het ook gewoon aangeboden moet worden en aan de rijders ohz de keus is om zich ervoor in te schrijven, het samenvoegen als vast is denk ik nu nog te snel denk dat er eerst de mogelijkheid voor beide moet worden gegeven om het te proberen en te laten groeien

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:26

L_Rivaldo schreef:
K denk dat het ook gewoon aangeboden moet worden en aan de rijders ohz de keus is om zich ervoor in te schrijven, het samenvoegen als vast is denk ik nu nog te snel denk dat er eerst de mogelijkheid voor beide moet worden gegeven om het te proberen en te laten groeien

Het wordt n stuk interessanter dan en meer publiciteit, dat haalt vast meer mensen over de streep, zou wel eens de moeite zijn om het ergens te proberen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 18:56

Op het menduranceforum heb ik een topic geopend over dit onderwerp.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:59

NdV74 schreef:

En even inhouden om te passeren.... Ik merk een verschil tussen nu en tien jaar terug. Toen was het gezellig rijden, nu steeds meer ambitieuze Ruiters die schijt hebben aan anderen. Ikke ikke ikke

Wat een geze.k. Al die sensibele arabiertjes flipten zeker van een kar. Dan moet je als ruiter maar wat vaker erop uit om je paard kar proof te maken hoor.

Het lijkt erop dat het bestuur de oren laat hangen naar een paar invloedrijke leden die geen enkel belang hebben bij mendurance, eerder bij hun eigen prestaties.