[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:56

Deze bakbodem ligt er al sinds volgens mij november.
Maar word er niks beter op.. duurt nog wel een jaartje gok ik.
De bodem daar was altijd al vrij zwaar maar nu is het helemaal niet meer te doen.

Achja iedereen had last van de zwaarte van de bodem en jury kennende die er jureerde zal er vast wel wat over gezegd hebben.
Maar west heeft wel mooiere locaties qua bodem. Maar tis jammer dat net op een kampioenschap het niet te rijden is gewooN. Idd wel netjes dat ze aanboden om het te slepen maar dat helpt niet genoeg met die bodem daar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:58

Wat ik eigenlijk nog raarder vond dan de bodem is eigenlijk de lage opkomst, heel anders dan in de zomer.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:08

Welke bodem/manege is dat Melanie/Janouk ? Nimmerdoor ?

janouk schreef:
Het is een prachtige locatie, wij verwijten de organisatie niets.top georganiseerd.

Gisteren was de bak al zuigend, we hadden gehoopt dat hij vandaag lekker vastgereden was, maar helaas. We hebben sowieso al een zware koets en in het zz wordt nogal wat gevraagd.
En janouk loopt op de toppen van haar kunnen en als de wagen dan niet meerolt, is het te zwaar.
en nemen wij onze eigen verantwoordelijkheid. Janouk gaat boven alles.

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+
Topper!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:26

Nimmerdor ja. :j

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:27

Das inderdaad geen fijne (pension) stalling/bak vind het licht er niet fijn en de bak licht er ook niet top bij. Heb wel gehoord dat er iets aan gedaan gaat worden uit betrouwbare bron. Maar of dat zo is ?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:30

Janouk is er klaar mee.
lekker bekkie
Afbeelding

ik vond het wel een mooie locatie

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:40

De ogen van Janouk spreken boekdelen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:44

hier ook terug van DK,reserve kampioen L met 2 winstpunten erbij, met 1 hand had ik ook last van de sproeiinstalatie,moest meteen aan sjolvic denken met haar bel _O-
maarja weer een ervaring rijker: hoe jij je een nette proef in een zware bak....

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:59

Sjolvir schreef:
Wat ik eigenlijk nog raarder vond dan de bodem is eigenlijk de lage opkomst, heel anders dan in de zomer.

Ik was op een hele leuke wedstrijd in Laag Soeren ( voskampbokaal) en dat vind ik leuker dan een kampioenschap.
Als ik jullie verhalen lees ben ik extra blij dat ik niet meegedaan heb op het kampioenschap.
Maar ik begrijp jullie frustraties.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:21

Gefeliciteerd met de punten en evt. prijzen!

Jammer dat de bak zo zwaar was. Inklinken gaat inderdaad wat tijd overheen.

Flurk schreef:
Sjolvir schreef:

Ik was op een hele leuke wedstrijd in Laag Soeren ( voskampbokaal) en dat vind ik leuker dan een kampioenschap.
Als ik jullie verhalen lees ben ik extra blij dat ik niet meegedaan heb op het kampioenschap.
Maar ik begrijp jullie frustraties.

Wij zijn winterdag te weinig in training (altijd op buiten rijden aangewezen) om knap op een DK te verschijnen. Of dat vinden we in ieder geval zelf! ;) Dat scheelt alweer 2 deelnemers. Ik gok dat meer menners dat hebben en dat er daarom een verschil in het deelnemersveld zit indoor en outdoor. Deze zomer zijn we er wel weer bij. :D

LetsdunitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:40

Ik was op het strand dat vind ik veel leuker :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:54

Strand klinkt ook goed en tja in training... ehhh, zijn wij eigenlijk ook niet sinds nov 4 x gemend waarvan 1 minimarathon), waarvan 3 x een wedstrijd en 1 les, daarvoor ook alleen maar 1 x per maand wedstrijd.
Nou rij ik die van mij wel onder het zadel, dan is dan wel weer handig.

.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:10

Ik train wel zoveel mogelijk. Maar ik moet wel ivm opleiding. Nu ook weer onderweg naar Ermelo.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:11

Hier kon ik niet trainen, maar ach, het is niet anders, vermaak me onder het zadel ook wel en accepteer dan ook dat het nog niet perfect is, simpelweg omdat we te weinig menuren maken.

Veel plezier en leerzame avond gewenst vanavond.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:36

@Sjolvir het scheelt dat je dan nog onder het zadel traint. Daar zijn onze pony + tuigpaard niet voor opgeleid (ik ben sowieso te groot om op die kleine knul te gaan zitten), dus bij ons betekent niet trainen op mengebied ook gelijk helemaal stilstaan in de wedstrijdsport. Achja ze worden niet slechter van een winterstop.

Verder zit er bij de indoor DK ook geen landelijk kampioenschap achter (wat ohz wel het geval is), dus dat helpt niet echt mee om perse in februari te willen pieken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:43

Ik zit er ook niet op. En men max 1x per week. Lang niet ideaal dus.
Maar er is zo veel meer, ik train ze veel aan de dubbele longe en aan de lange teugel omdat ik ze zo weinif in kan spannen. Benno loopt meestal 3x per week. Meer zou beter zijn , hij word van meer trainen echt beter.
Mn 2e wedstrijd pony die enkel indoors loopt op t moment loopt helemaal niet serieus, beetje dom rondjes lopen met jonge meiden.
Mn toekomstige wedstrijd pony heb ik sinds december niet meer gereden, die is bijna 5 en heeft nu max 10x voor de wagen gestaan, dus schiet ook niet echt op. Die loopt wel 1x per week onder t zadel en 1x per week aan de longe.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:50

Hoor het al, winter overal soort van drama.
Weet nog vorig jaar op menkamp dat clinicgever heel serieus stond te vertellen dat je toch wel 1 x per week vaardigheid moest oefenen, ik en nog een aantal hadden toen echt zo iets van jehh, right... We wish! De meesten hier zijn allemaal hobbyisten die hun sport wel serieus nemen, maar we hebben gewoon niet al die mooie mogelijkheden. Niet qua tijd en niet qua faciliteiten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:03

1x per week vh trainen? Haha, dat train ik nooit. Als je dressuur goed is, lukt die vaardigheid ook wel.

Ik probeer ze hier wel allemaal iedere dag of toch minimaal 5 van de 7 dagen te trainen. Dat kan dan aangespannen zijn, maar ook ohz (door zoonlief op de ponys uiteraard, daar ga ik zelf niet op zitten) dressuur of springen, longeren en mijn streven is om minimaal 1x per week een buitenrit te maken. Dat is dan in de meeste gevallen onder het zadel bij gebrek aan een groom. Ik doe absoluut niet aan een winterstop. Zeker ons oudje zou ik daarna denk ik niet meer in conditie krijgen of op niveau, of dat zou dan heel lang gaan duren. En mijn paard is ook gebaat bij doorgaan met werken. Naast het feit dat hij anders beledigd is, merk ik ook dat het voor zijn been waaraan hij verlamd is geweest, belangrijk is.

In de winter vergt dit alles wel een strakke planning en veel werk om de bak begaanbaar te houden. En als dat niet meer lukt, betekent dat op en neer naar de binnenbak. Maar dat doe ik liever niet, dat gezeul met die kar op en af de trailer, bleh.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:12

Iedere week vaardigheid. Ondanks dat ik er 3 ZZ gereden heb doe ik dan toch echt iets fout :+.

Ik heb zondag weer minimarathon in het 2span, ze hebben sinds vorige minimarathon niet meer naast elkaar gelopen :p.

Zomers red ik het meestal ook maar om max 3x in de week in te spannen. Verdeeld over 4 pony's (1 heb ik al ruim een jaar niet zelf gereden, van de andere 3 rij ik er 1 redelijk serieus) en een 5e die dit voorjaar 3 word.

LetsdunitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:55

Je staat niet op de startlijst Ciska

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:07

Zomerdag draai ik ook op z'n minst 5 trainingen voor de wagen per week (en dan verdelen we ook nog eens de aandacht onder 4 paarden - 2 mennen, 2 ohz). Maar winterdag 's avonds laat nog in het donker koud kleumen op de bok terwijl paard/pony zich in het zweet werk, daar heb ik toch wat minder lol aan. In december zetten we sowieso de boel op rust (mede door het gerotzooi met vuurwerk in de buurt). Gelukkig hebben wij geen lichamelijke klachten bij de paarden waardoor ze aan de gang moeten blijven. Ik vind ze na dat maandje rust altijd weer lekker gretig en werkwillig. Dus daarom houden wij de winterstop erin.

Dit jaar zijn ze door een samenloop van omstandigheden (waaronder een zwembad ipv een rijbak en zieke menners) nog niet voor de wagen geweest. Op dit moment wacht ik op nieuwe lamoenstokken. Rijdt wel net zo makkelijk. ;) Dus deze week gaan alle tuigen voor een poetsbeurt en dan zijn we hopelijk vanaf volgende week weer in de opstartfase. Nu het alweer langer licht blijft, word je doordeweeks ook actiever.

De eerste DR+VH wedstrijd staat voor 26 april op de planning! En daarna vliegen we de hele zomer lang Noord-Holland door. In juni zijn we zelf elk weekend op pad, inclusief twee wedstrijden in één (lang) weekend. Dus dan mis je die winterwedstrijden ook niet. ;)

Af en toe vaardigheid trainen vind ik wel fijn (we hebben ook zelf 10 pionnen thuis). Het zet de pony weer op scherp en het is fijn om korter te leren draaien als je een klaverblad neerzet of gewoon weg om buiging/omstel oefeningen te doen. Maar elke week haal ik ook niet!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:08

Startlijsten...soms sta je erop en dan is het een completen verassing, soms zou je erop moeten staan en ontbreekt jouw naam.

Dat is ook de reden dat ik alleen nog pony's voor de wagen wil, die groot genoeg zijn om ook op te rijden.
Vaak lukt mennen (met groom) maar 1 keer per week. Dat is gewoon veeeels te weinig om een pony is vorm/conditie te krijgen en te houden.

LetsdunitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:13

Daarom rijd ik bij een vereniging iedere woensdag krijg ik les en we hebben zo'n gezellig clubje dat er vaak in het weekend ook wel samen het bos ofZo in gaan. Met dan nog 1 of 2 x logeren komen we de week mooi door en zijn mijn ponies ook in de winter in topconditie.

Vaardigheid trainen we 1x per maand meestal als er een wedstrijd ofZo aan zit te komen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:38

voor degene die zondag in leusden hebben gereden staat op hoefnet leuke foto's
(en voorop een close up van mij,heb ik dat?) _O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 08:01

?...en zo geconcentreerd voor op Hoefnet!
Super