[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:00

Drie persoonsbankje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:10

VanHuisUit schreef:
Sulky van 1.60 breed, weet je dat wel zeker?

Nu ga ik twijfelen. De verkoper had het over die breedte. Ik ga hem straks opnieuw meten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:14

Ik heb een tweewieler gehad bij een paard van 1.72 en die was 1.40 breed. Dat vond ik al breed maar daar stond dus een enorm peerd voor :7

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:01

Vandaag paard en manlief maar eens aan het werk gezet. Gezien mijn rugproblemen van de afgelopen weken zelf maar niet gereden, ik vond de opstap te hoog.
Morgen maar rondje bos doen denk ik, gewoon te voet en paard aan de hand mee.

Eind van de week toch maar scheren denk ik, het nat droop er van af vanmiddag. Twijfel alleen nog over hoe ik hem wil laten scheren, vorig jaar enkel de hals en boeg, misschien dit jaar toch wat meer.

@VHU: goed gedaan gisteren. Ollie is een kanjer. Is de einduitslag van het verenigingskampioenschap al bekend? Volgens mij staan jullie best hoog.

En ik wacht met smart op een verslag van de shetlanderrit. Aan de leuke foto's op FB te zien, was het een geslaagde rit.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:10

Ja ik heb ook een jas gewonnen.

Ja de tweewieler wordt Door cavalier gemaakt, spoorbreedte 125 cm maar maximaal 60 kilo. Langboom wordt ook gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:38

Ik wacht ook met smart op de foto, s. Ik heb de kar niet gemeten maar kritisch gekeken en nee die is echt geen 1.60

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 18:49

k lees later bij pfff zo moe van stappen en al vroeg op na zo een leuke menrit vandaag super geslaagd.

De wedstrijd in boxtel op 23 nov. blijkt toch een officiele wedstrijd te zijn met impuls, klasse 1,2 en 3! Het wacht nog op goedkeuring van de knhs. Mocht dit doorgaan overweeg ik om toch te starten het is hier op menafstand, dat willen we graag promoten!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:25

Eind november klasse 3 rijden....dan vries je vast aan de kar ben ik bang

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:39

Ze willen het gelijk goed aanpakken lijkt het wel. Ik ben heel benieuwd.
Misschien ga ik wel even kijken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:49

Rijden wordt het niet meer. Voorlopig heb ik even geen trekauto dus ben immobiel. Misschien kan ik wrl vrijwilligen, vind ik ook altijd leuk. Waar kan ik meer vinden over deze wedstrijd?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:50

Zou nieuw zijn in november een mendurance maar wie weet met niet te koud en fijn winterweer kan het een hele leuke rit worden natuurlijk. In ieder geval niet het probleem van koelen, eerder van warm houden dus (voor menner en paarden) :9k
Maar een klasse 2 zelfs hoor, een uur of 4 op de bok met van dat koude weer :brr: ?

Ojee Napie immobiel... da's niet fijn....

De shetlandermenrit lijkt me zo leuk om te zien! Het was dus leuk Rivaldo en je zult idd wel gesloopt zijn!

Voor het verenigingskampioenschap staan we ergens in de top 10 - 20 (van de denk iets van 150 combi's)? Dat gaat ook op kilometers en wij hebben steeds korte klasse I gedaan, dus dan moet je haast wel alle wedstrijden meedoen en klasseren wil je bovenin terecht komen. Maar heb nog nooit zo hoog gestaan dat is wel erg grappig :+ Mochten we volgend jaar klasse II starten worden het ook korte klasse II (40-45 km) want dan kan ik die rust pakken na plm 2 uur rijden. Anders vrees ik dat ik dat niet trek :o Maar goed endurance is een lastige sport, een blessure is zo opgelopen dus ik ben gewoon heel blij met hoe het dit jaar is gegaan. En volgend jaar zien we wel weer.
Misschien wel wat afwisselen met mendurance, wie weet. Voor de wagen is wel supergoed voor de conditie en voor de bespiering.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:55

Het concept vraagprogramma staat op de site van de KNHS, staan ook de contactgegevens bij van de Udense menvereniging.

@Vhu: je mag terecht trots zijn hoor. Je hebt het heel goed gedaan, Ollie de kans gegeven te groeien en te leren en dat vind ik zeker zo belangrijk.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 20:01

klopt ze doen het samen met de udense club. Ik wil hem denk ik wel rijden maar moet ook zeggen dat ik nu alle weekenden zo druk ben geweest dat ik ook graag is iets op een lager pitje doe maar zal wel zo zijn dat we toch starten.

Vhu super gedaan! top hoor.
Ja de rit was zeer geslaagd hier de sfeer foto"s http://cakevabu.jimdo.com/download-reportage-s/

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:02

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Napie op 26-10-14 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:05

Wat toch weer ontzettend leuk Rivaldo al die aanspanningen door het bos. Wat een promotie van de kleine pony's. Moet het shetland en mini paarden stamboek toch ook wel heel blij mee zijn met dit soort activiteiten (en HCA :)) )

Heb het nog eens gecheckt, het waren dit jaar 245 deelnemers in de klasse I voor het verenigingskampioenschap :oo
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-10-14 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:14

L_Rivaldo, Leuke foto's! heb nog gedacht om mee te doen omdat het maar een stukje was voor ons was maar niet gedaan. Achteraf wel spijt van :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:01

jammer je had prima mee gekunt, maar ben altijd in voor een ritje erbuiten hoor.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:22

ik weet nog niet of ik 23 november ga rijden, persoonlijk vind ik het te laat in het seizoen. Ben altijd een enorme koukleum, heb snel last van winterbenen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:34

Ritje ziet er heerlijk uit!

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:34

L_Rivaldo Als je uit de buurt komt kunnen we dat wel keer doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:06

Ik ga als ik thuis ben de fotos bekijken :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 07:27

Ik rij niet mee eind november, te laat in het seizoen en we zijn er niet. Ik vind de laatste wedstrijd eind oktober een prima moment om even te stoppen en weer wat andere leuke ritten te maken. Begin maart start het alweer en Teteringen komt er dan al snel achteraan.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:32

Heb ook erg leuke foto's voorbij zien komen op facebook van de shetlandermenrit!

Goed om te horen dat er een nieuwe mendurancewedstrijd op stapel staat. Ga even kijken voor meer info, misschien dat ik wel ga vrijwilligen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 11:15

Ik twijfel nog, het is me deze maand al zo druk geweest, de trailer hangt er bijna al de hele tijd achter de auto.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:50

Ik kan helaas niet op 23/11, anders zou ik graag gegaan zijn. Al was het maar ter ondersteuning van het initiatief.