[AR] Talentencompetitie voor Jonge Menpaarden & Menpony's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oudeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 11:28

MelanieB schreef:
Was er zaterdag toch ook niet? Of heb ik 'm gewoon gemist :))

dit was gedaan in verband met het voorspelde slechte weer.

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:38

Gem schreef:
Kijk er vast overheen, maar kan de uitslagenlijst nog steeds nergens vinden. Alleen een informeel lijstje van een fotograaf op de FB van competitie, met de namen die door mogen naar de finale.

Ook ik kan geen startlijst vinden van Boijl. En de uitslagen van Nijkerkerveen.
Laatst bijgewerkt door Gem op 31-07-13 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote leesbaar

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:17

Welsh4ever schreef:
Gem schreef:
Kijk er vast overheen, maar kan de uitslagenlijst nog steeds nergens vinden. Alleen een informeel lijstje van een fotograaf op de FB van competitie, met de namen die door mogen naar de finale.

Ook ik kan geen startlijst vinden van Boijl. En de uitslagen van Nijkerkerveen.

zie www.startlijsten.nl voor de startlijst :)

oudeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 15:48

Negen finalisten in tweede selectiewedstrijd Talentencompetitie

In de tweede selectiewedstrijd van de Talentencompetitie voor jonge menpaarden- en pony's te Nijkerkerveen werden veertien paarden en pony's in de leeftijd van vier tot en met zeven jaar in enkelspan voorgesteld. Negen van hen kregen een uitnodiging voor de finale op 14 september 2013. Er zijn nog twee selectiewedstrijden te gaan: Boijl (3 augustus) en Maarssen (10 augustus).

In Nijkerkerveen ging de hoogste dagscore (72,81%) naar de zesjarige ruin Crescendo (KWPN, Waldemar x Cambridge Cole) (foto). Hij werd voorgesteld door Milou Huisman. Crescendo werd -wat betreft de dagscore- op de voet gevolgd door de eveneens zesjarige Welsh A-dekhengst Shore Brook's Hennessy (v. Frisia's Snow Wind) (72,58%). De kwaliteit van de paarden was in Nijkerkerveen beduidend beter dan die van de pony's. In de Talentencompetitie mogen eigenaren, fokkers of menners beslissen of zij hun paard of pony voor recreatie of wedstrijd laten beoordelen. De rubriek recreatie mag ook worden gekozen voor paarden en pony's die bijvoorbeeld wat meer tijd nodig hebben om uit te groeien of op relatief late leeftijd in training zijn genomen. In de vier stokmaat- c.q. gewichtsklassen zijn twee leeftijdscategorieën: vier- en vijfjarigen en zes- en zevenjarigen. Uitgangspunt is de zoektocht naar de beste menpony of het beste menpaard in de breedste zin van het woord: van mini-shetlander tot trekpaard en alles wat daar tussenin zit.

Komende zondag ontvangt Boijl zeker twintig jonge menpaarden en -pony's. Voor de selectiewedstrijd in Maarssen is het nog mogelijk pony's of paarden op te geven. De finale vindt plaats tijdens de Hippiade Mennen op de terreinen van het KNHS Centrum in Ermelo. Info: www.vriendenvandemensport.nl, Facebook/Talentencompetitie Jonge Menpaarden-Jonge Menpony's en www.mensport.nl/be

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:19

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:07

oudeland schreef:
Komende zondag ontvangt Boijl zeker twintig jonge menpaarden en -pony's.

Eehm, zaterdag toch?

oudeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 23:24

Fenny schreef:
oudeland schreef:
Komende zondag ontvangt Boijl zeker twintig jonge menpaarden en -pony's.

Eehm, zaterdag toch?

Ja zaterdag! Dat krijg je als je klakkeloos persberichten overneemt.

Fenny

Re: Talentencompetitie voor Jonge Menpaarden & Menpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:06

Ik schrok al, haha.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:15

Met 74,22% ben ik dik tevreden :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:27

Super!

Heb je ook foto's of filmpje? Als Caya het goed doet volgende week word je onze directe concurent in de finale ;).

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:59

Er zijn vast wel fotos gemaakt, maar niet door mijn groom.. Dus de fotos maar afwachten van de organisatie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:10

Vandaag in Boijl meegeweest als groom! Met de 6-jarige Calvano aan recreatie meegedaan :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:36

Hier helaas een pony die heeft laten zien dat we met levende dieren te maken hebben. Hoe goed hij de laatste tijd liep hoe slecht liep hij vandaag. Wel heel leuk commentaar gehad en zeer tevreden over de vaardigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:47

tallechie schreef:
Hier helaas een pony die heeft laten zien dat we met levende dieren te maken hebben. Hoe goed hij de laatste tijd liep hoe slecht liep hij vandaag. Wel heel leuk commentaar gehad en zeer tevreden over de vaardigheid.

Herkenbaar :) 'dat levendr dieren verhaal' XD de tuiger waarbij ik mee was loopt altijd met spanningen, zo ook vandaag! Voor we mochten starten in de 'kegeltjesbak' schaarde de wagen met paard, paard stapt achteruit, wagen kiept even XD Jury wou ons snel laten starten XD

Hebben jullie in de middag rond tussen 2 en 4 gereden? Toen was er een donkerbruine, bijna zwarte, minipony die keisnel ging XD

XX

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:47

Ik heb voor de competitie om 13 uur gereden. Verder met mijn zwarte om 5 uur gereden. Die heeft 3 hoge witte benen, wij gingen wel snel, maar niet foutloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:51

5 uur kwam ik thuis, helaas!
Jullie hebben toevallig geen 'drukke' gespande KWPNvos gezien? :p

We hebben 3x dressuur en 2x kegeltjes gereden.. 's morgens gewone wedstrijd, en 's middags Talenten.. Rond 2 à half 3..!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:55

Ik heb veel paarden gezien, maar ben van 13 tot 17 aan het vliegen geweest, inspannen, rijden, uitspannen, wagen ombouwen en weer rijden. Tussen 2 en half 3 zat ik net in de tent volgens mij om te eten. Heb zelfs de vaardigheid verkent met mijn patat in de handen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:01

Haha, wij hebben ook veel gevlogen XD 's morgens 20 minuutjes ingereden :0 dus eerste proef verknalt, en hobbelend achterop zitten voorlezen.. 2e proef 2e prijs XD Wonderen zijn de wereld nog niet uit..

Het paard, Calvano, waarbij ik groomde toonde bij de kegeltjes veel bekijks vandaag XD Warrn meerdere die de afstamming vroegen XD Unieko.. Wisten ze genoeg XD

Haha, ben alleen in de tent geweest voor de protocollen en prijs :) een felgekleurd halster XD

XX

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:45

Afbeelding

Zelf kan ik nog genoeg commentaar leveren op deze foto :o Maar heel erg leuk dat Casper en ik op http://www.1pknoord.nl staan!! *\o/*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:20

Leuke foto!
Kom op, het is een 4 jarige, die hoeven nog niet 100% perfect in orde te zijn, als ze maar willen lopen en braaf hun best doen.
Mijn 4 jarige krijgt mijn marathon wagen nog niet eens de bak rond (loopt ook pas een maand of 3 1 á 2x per week voor de wagen).

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:27

Neeee dat klopt ook hoor ;) Maar ik kreeg ook als commentaar bij het onderdeel 'menner' dat ik mijn handen dichter bij elkaar moet houden en mijn bovenlichaam meer moet strekken. Dit zie ik zelf ook heel erg terug op de foto. En het enige commentaar wat ze op Casper hadden zie ik hier ook; hij gaat zichzelf heel snel opkroppen. Ik ga nu dan ook weer lekker rustig verder trainen om hem meer op lengte te kunnen krijgen. Maar zeg nou zelf; voor een pony die net een kleine 4 weken dressuur loopt ziet het er niet verkeerd uit :)

Ik hoop dat er ook foto's zijn gemaakt bij de vaardigheid, wat een genot was dat om met Casper te rijden! Hij had nog nooit eerder vaardigheid gereden dus ik had geen idee wat hij zou doen. In een mooie arbeidsgalop gingen we richting poortje 1, maar ik kwam er al snel achter dat hij het wat spannend vond. Ik kon hem rustig terug nemen en in een arbeidsdraf hebben we poortjes 1, 2 en 3 genomen. Daarna kon ik hem weer rustig in galop zetten en hebben we de overige 7 poortjes gereden. Ik heb nog nooit zo'n fijne en dressuurmatige vaardigheid gereden als gister met Casper!

Mijn protocol:

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:36

Fenny, netjes hoor. Gefeliciteerd!

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:17

Ik heb gisteren meegedaan met Floris in de categorie 6 en 7 jarige recreatiesport. We zijn door met 73,28 %. Echt super tevreden.
De jury vond het een genot om naar te kijken. Commentaar was, dat we de groom bij dressuur er af moesten laten, want dan liep hij niet zo te sjouwen en daardoor kwam de middendraf er niet goed uit. De vaardigheid liep die super. in een heerlijke rustige galop ging hij door de poorten heen. Super tevreden en rustig doortrainen voor de finale 14 september. Ben ook heel benieuwd naar de foto´s die gemaakt zijn gisteren.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:21

Hier een foto van mij als groom met de talentenwedstrijd in Boijl gister!

Afbeelding