[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:05

Inderdaad bestaan ze wel. Op een hca sulky is de meerprijs ervan 200euro. Je kan er zelfs een rem op laten zetten maar dat was 500euro extra...
Ik moet zeggen, ik vind het juist fijn dat het een 1zitter is. Makkelijker in balans te maken.

timokyana

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:40

Knoop doorgehakt en een sulky pirouette besteld.Ben benieuwd!
Weet iemand of ze een beetje makkelijk te monteren zijn?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:43

ik heb een sulky oxer, maar zou 'm zo uit elkaar en in elkaar kunnen doen.
Vind alleen de sleutels die erbij zitten niet handig. Dus ik heb een extra setje ring/steeksleutels
En ik word zwaar geirriteerd van imbus bevestigingen. Bij de oxer zit dat aan de draaipunten van de lamoenen.

Zal toch, Ikea style, wel een bouwhandleiding bij zitten? :D

Ik heb eergisteren 4 lampjes gekocht en aan mijn kar gemaakt. Niet dat ik van plan ben in het donker te gaan rijden, maar als we dan in de schemer uitkomen kunnen we netjes verlichting voeren :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:55

Zijn de inbussen doorgedraaid? Dat had ik namelijk.
Gereedschap is idd bagger.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:58

Patty14 schreef:
Zijn de inbussen doorgedraaid? Dat had ik namelijk.
Gereedschap is idd bagger.

die waren doorgedraaid inderdaad, al toen de wagen geleverd werd volgens mij.. :=

Maar ik heb inmiddels het hele lamoen aangepast :)
Het bleef maar losraken namelijk, en draaien.

Dus mijn vriend heeft op de positie zoals ik ze wil een kleine holte in de lamoenstok geboord. En een iets langere bout. De bout valt nu na vastdraaien in die holte, dus 't zit nu wel vast. Alleen het is nu op deze stand, of weer dat gammele :)
En als het nu nog gaat draaien gaan we het vast lassen! :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:16

De wagen van Aks had ik in elkaar gezet laten bezorgen... .ben niet zo'n monteur :P kan maar zo zijn dat ik ze heb doorgedraaid hoor, heb lamoen toen wel aan voorkant meer naar elkaar toe gezet.... :o maar goed, dan zijn ze wel heel makkelijk door te draaien want ben niet echt krachtpatser :+

Pirouette is fijn wagentje hoor, zul je veel plezier van hebben.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:19

VanHuisUit schreef:
De wagen van Aks had ik in elkaar gezet laten bezorgen... .ben niet zo'n monteur :P kan maar zo zijn dat ik ze heb doorgedraaid hoor, heb lamoen toen wel aan voorkant meer naar elkaar toe gezet.... :o maar goed, dan zijn ze wel heel makkelijk door te draaien want ben niet echt krachtpatser :+

Pirouette is fijn wagentje hoor, zul je veel plezier van hebben.

Ligt inderdaad niet aan jou. Die imbusboutjes die erin zaten waren een halve mm groter dan 't imbussleuteltje :P
en imbus is sowieso lastig vást te draaien. Ben dolgelukkig met m'n gewone boutjes, daar kun je tenminste kracht op zetten :D

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:20

Ik heb ook een pirouette sinds kort en aan 1 kant is 1 van de 2 boutjes ook niet goed strak te draaien lijkt het waardoor hij ook heel lichtjes kan draaien.. Even aanzien en anders lees ik hier ook wel oplossingen die ik kan gaan uitproberen.. :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:22

houd het goed in de gaten. Bij mij ging het op een gegeven moment zo ver los dat het lamoen finaal op zijn kop schoot toen pony door een kuil liep. Dus aan 1 kant zat hij zoals het hoort ( /\_ ) en aan de andere kant op de kop ( \/-- ) :=

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:25

Ik heb aan een kant ook niet meer de originele boutjes in zitten. Heb bij iemand twee gewone stevige boutjes kunnen krijgen. Die heb ik er nu in gedraaid.
De andere kant zitten ze nog wel goed vast. Controleer na het rijden ook altijd nog even of ze nog goed vast zitten.

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:29

Heb er nu pas twee keer mee gereden maar houd het inderdaad na het rijden goed in de gaten, denk dat ik komende week eventjes probeer zo'n boutje eruit te draaien en ermee naar de speciaalzaak ga om een fatsoenlijk stevig boutje te nemen wat goed vast te draaien is.
Pony staat pas net voor de sulky en wil geen gevaarlijke situaties gaan creëren waardoor zij een slechte ervaring oploopt..

Zou ik dan meer na zoiets moeten kijken? http://shop.honda4.nl/catalog/images/92000-06025-5.JPG
Want nu zitten er toch zulke in waarvan dat 'kopje' waarmee je het vastdraait los zit als het ware?
Oh ik ben niet zo goed in uitleggen.. := Hoop dat iemand het snapt!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:30

dat ''kopje'' is je borgmoer. Dat is als extra safety tegen lostrillen :)
Ik heb dus zo'n boutje als in jouw plaatje, mét een extra moer eromheen :)

Ik kan vanmiddag wel eens een foto maken als ik naar stal ga. Of anders morgen :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:34

Ik heb er nu ook twee boutjes in zitten zelfde als jou foto! Bij mij blijven die goed zitten!

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:34

Ah oke, maar die moer die krijg ik dus gewoon niet goed strak erin gedraaid. Maar dat kan ik dus oplossen met een boutje zoals op mijn plaatje? :)
Als je een foto zou willen maken zou dat heel fijn zijn!! :j

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:40

Handig zo'n centraal topic. Ik heb sinds november ook een cavaletti. Hiervoor had ik er ook een, maar dan een oud model. Die beviel niet zo goed. Ik ben benieuwd hoe het met het nieuwere model zal zijn!
Vanavond gaan we hem afstellen op de pony (heb er namelijk nog niet mee gereden). Hij zit al in elkaar, maar moet dus nog op juiste hoogte/lengte etc. afgesteld worden. Heeft iemand een duidelijke foto van een cavaletti die goed afgesteld staat? Dus op juiste hoogte en lengte met het lamoen? Dan kunnen we dat als vergelijkingsmateriaal er even bij houden ;)

Wat ons bij het in elkaar zetten opviel, was dat één van de lamoenstokken ietsjes langer lijkt te zijn. Heeft iemand datzelfde probleem?
Daarnaast lijkt ook de rem aan te blijven lopen (je hoort een zacht, slepend geluid als de sulky rijdt). Wat kunnen we daaraan doen? Hele remkabel eraf halen, insmeren met olie en opnieuw bevestigen?

Oh ja... ik was ook nog benieuwd of er mensen zijn die een picknickmand bevestigd hebben aan de sulky cavaletti en daar ene foto van hebben. Dat wil ik namelijk ook nog graag, om het plaatje compleet te hebben :D Ik weet alleen niet of dat te realiseren is?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:41

De boutjes van de cavaletti zijn inderdaad niet zo moeilijk door te draaien, ik had dat toen ookal zo snel... Maar verder vind ik de wagentjes wel een heel stuk beter dan dat ze in het begin waren. :)

Bij mijn HCA heb ik al jaren een heel fijn tasje van Dabo. Er paste een halster, een appel, wat te drinken en evt eten in.
Hier kun je hem een beetje zien hangen:
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:43

Remschrijven zijn bij mij ook een probleem. Die lopen aan waardoor de rem niet goed aftestellen. Bij mij zijn ze ook niet recht. Heb de leverancier gemaild en krijg nu twee nieuwe.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:44

De remmen van de cavaletti zijn ook niet helemaal goed, is mijn ervaring. Bij mij zelf (heb diverse varianten gehad) en vriendinnen die zo'n wagetje hebben daar deden de remmen het bijna niet. In het begin wel en na een maand amper.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:47

@ingrid92: via google kun je fotos vinden van een picknickmand op een cavaletti. Is van een bokker (weet zo gauw alleen niet meer wie :o )

Voor het afstellen, dat hangt af van jou, jouw positie op het bankje, de hoogte van de lichtogen (en dus pony) etc. Dus ik weet niet of je iets aan een foto hebt :)
Ik ben er ook nogsteeds een beetje mee aan het vogelen :)

Afbeelding
een foto van de mijne (oxer). Het bankje helt achterover nu. Maar ik denk dat ik dat ''nodig'' heb om 'm in balans te houden. Anders gaat hij toch naar voor hangen en in de lichtogen lijkt me :)

De remmen zijn niet heel sterk. Maar prima om ''drukken'' van wagentje te voorkomen in hellingen naar beneden etc.

En eh.. Mijn pony trok de loodzware 4 wieler met 2 geblokkeerde achterwielen en 2 personen op de wagen uit een tunnel omhoog...
Laat staan wat je met zo'n klein wagentje met de rem verder wil uitrichten?
Maar ik denk misschien te makkelijk :o

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:47

Jammer is dat, bij mijn oude sulky werkte de rem wel super goed. Ik heb hem een paar jaar gehad, maar hij bleef het goed doen. Nu bij het nieuwere model heb ik dus het probleem dat hij aanloopt. Ik vraag me af hoe dat te verhelpen is.

Patty: je bedoelt de lamoenstokken neem ik aan? Bij mij is het zo dat ik dan één van de lamoenstokken meer naar binnen moet draaien om dezelfde lengte te krijgen. Maar dan liggen ze dus niet recht. Zucht...

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:58

Als je ze even ver naar binnen draait staat de pony er dan niet recht voor?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:00

Ik heb de pony er nog niet voor gehad, maar als we ze even ver naar binnen draaien (zonder pony), zie je dat ze niet even lang zijn.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:07

Oh zo! Kun je de lamoen die langer is niet nog verder in schuiven dan? Dat die korter wordt zeg maar.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:10

Hebben we geprobeerd, maar ze konden niet verder. Heel vreemd! Vanavond maar het lamoen weer even uit elkaar halen en opnieuw proberen denk ik. Wie weet!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:13

heeft iemand hier trouwens met de kleintjes ook wel een zo een koers sulky er achter gehad??
dan heb ik t meer over zoiets
http://i214.photobucket.com/albums/cc19 ... C_8360.jpg
of is dit echt enkel te gebruiken met klik tuig?? of heb je ook deze sulky,s voor gewoon tuig?

dus zou t voor mij toch blijven bij de hca
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 19-06-13 12:25, in het totaal 2 keer bewerkt