[AR] Dressuur + Vaardigheid 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:12

hoofddorp: minimarathon is op zand :j

Anke

Re: Dressuur + Vaardigheid 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:27

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 23:37

Marjola: ik heb de lijst aangepast +:)+ . Alleen de minimarathon er niet bij gezet, omdat dit een aparte discipline is en er geen wp's voor de D+V startkaarthouders te verdienen vallen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 23:43

Ik heb de verdeelsleutel voor de Hippiade gelezen.
Vraag ik me af: in de tabel is er een daling te zien van 25% van het aantal starts (klopt dan idd met [AR] Weinig animo voor D+V in district zuid), maar het aantal Hippiade plaatsen is met 2 stuks gestegen t.o.v. vorig jaar. Wie kan dat uitleggen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 03:57

Misschien dat ze het meer willen stimuleren.
Zo valt op de Hippiade iig de terugloop niet op..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:25

Anke schreef:
Misschien dat ze het meer willen stimuleren.
Zo valt op de Hippiade iig de terugloop niet op..

Dat klinkt me aannemelijk.

Edit: zo... 2span paarden zijn er ook niet veel meer zeg.
En wat een gigantische terugloop. 227 minder actieve starts dan vorig jaar. Hoop niet dat dat door blijft zetten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:35

Voor mij is de reden dat er binnen 100 km enkele reis
geen D&V wedstrijd is.
Ik moet er dus flinke afstanden voor afleggen. Hierdoor kost
een wedstrijdje me al gauw tussen de 60,- / 100,-.
Als ik centraler woonde, had ik geen reden om minder te starten.
Hoger dan ZZ kan ik ook niet komen....na dit jaar stop ik dan ook met deze pony.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:45

Daar zit ik met mijn paard ook mee. Start sinds november ZZ en heb al 16 wp ofzoiets. Ben wel een beetje uitgespeeld. Daarom ook maar marathon gaan rijden met hem, om nieuwe uitdaging te hebben. En de kür op muziek. Maar vrees dat ik toch niet heel lang meer met hem zal starten, want je kunt toch ook niet eeuwig in de ZZ blijven hangen. Wordt zo saai, tenzij ze binnenkort (maar dat hoor ik al een paar jaar) met nieuwe en moeilijkere proeven gaan komen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:37

Ja de lol gaat er dan wel vanaf, het is natuurlijk leuk om in de hoogste klasse te starten.
Maar wil ook wel weer een nieuwe uitdaging. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar met de Cpony aan de slag.
Daarmee kan ik ook samengesteld en marathon mee gaan rijden, lijkt me een mooie nieuwe uitdaging.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:06

@Gem Top! +:)+ Je hebt trouwens gelijk over de minimarathon. Het blijft natuurlijk een DV topic. Ik had 'm er automatisch bijgezet omdat op de wedstrijdkalender D, V en MM door elkaar staan.

Interessant om de verdeelsleutel te zien. Jammer dat het aantal actieve combinaties terugloopt, maar ik snap wel dat als je in de ZZ een tijdje hebt rondgestuurd liever aan een nieuwe uitdaging begint.

Waarschijnlijk is het aantal afvaardigingen inderdaad gelijk gebleven om het wedstrijd rijden te blijven stimuleren. Daarnaast is het ook maar de vraag of elke afgevaardigde naar Ermelo gaat (al worden die plekken opgevuld door reserves). Maar voor ons is het een aardige reis, dus wij gaan er alleen heen als we er naar ons idee iets te zoeken hebben (lees: in staat zijn om bij de top 10 te rijden). Wellicht zijn er meer mensen die zo beredeneren, waardoor niet alle plekken uiteindelijk gevuld zijn.

Edit: hier ook de verdeelsleutel van de vaardigheid (al staat er nog wel concept boven het document) https://www.knhs.nl/media/6556430/verde ... n-2013.pdf

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:08

Hihi...ik ga ook voor de top 10...in de ZZ zijn er tien deelnemers. Zelf heb ik de 'pech' dat ik altijd tegen de
M-kampioen van 2011 en Z-kampioen van 2012 moet concurreren.
Dus dan is het altijd even spannend met hoeveel plaatsen er zijn en hoeveel deelnemers.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:35

Ik ga in het Z (dressuur en vaardigheid) een poging wagen, ben benieuwd.
En Roos mag in het L mee (ook dressuur en vaardigheid), met haar verzorgmeisje

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 17:04

Stalgenootje en ik maken ons niet druk om de hippiade; de districtswedstrijd zal tevens haar debuut in de L zijn :D . Maar naast het streven om het eerste wp binnen te halen, is een hippiade-ticket wel een leuk subdoel om naar toe te werken.
Eerst maar eens kijken of we de versnellingspook van de Anda in de R - stand krijgen :P .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:07

Hihi, ach, mijn Whitney loopt inmiddels Z (mag ZZ) en gaat nog steeds soms niet in z'n achteruit :+.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:03

@Anke haha! Maar inderdaad altijd lastig om tegen de kampioen van het jaar ervoor te moeten rijden. Ik en mijn vader (hij rijdt met een tuigpaard) zitten allebei in de L, dus daar is de concurrentie/het deelnemersveld iets groter. Ik zit alleen zelf op Lowlands tijdens de selectie, dus plaatsing zit er voor mij sowieso niet in... Mijn vader mag nu de eer hoog houden ;) We hebben trouwens ook die top 10 regel ingesteld, omdat ik eigenlijk de 14e in Kootwijk op de Welsh Sport en Familiedag wil starten om daar te proberen "menpony van de dag" te worden (hoogste score D+V). Maar dat loopt misschien in de soep omdat de Hippiade opeens een week vervroegd werd naar de 14e. We hebben nu als deal dat hij naar Ermelo mag als hij in ons district bij de eerste drie zit en goede punten rijdt. Aan de ene kant hoop ik dat hij een goede dag heeft, maar aan de andere kant wil ik stiekem heel graag naar Kootwijk O:)

Achteruit is inderdaad altijd een leuke oefening. ;) Mijn pony weet zo goed dat hij op E-B achterwaarts moet dat hij het halthouden vergeet. Dus ik moet altijd snel de rem erbij doen en laat mijn voorlezer (die staat langs de kant) het onderdeel al niet eens meer voorlezen, zodat mijn pony niet op dat commando achterwaarts gaat :P Netjes stilstaan op D-X-G bij het afgroeten is trouwens weer geen probleem...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 19:29

Marjola: Heb stalgenootje ook opgejut dat ze gauw een eind op streek moet gaan in de L, dan concurreren we volgend seizoen niet en zitten we elkaar ook niet in de weg qua starttijden. Wij rijden met 1 koets, 2 paarden en spannen om. Mijn nieuwe is nog in beleerfase, plan is volgend voorjaar starten (weet nog niet of dat D+V of SWM wordt), dus mooi als zij nu een stuk uitloopt :D .

Achteruit oefende ik (voorheen) met de pony maar heel weinig en al helemaal niet op de plek die de proef aangeeft, om reden waar jij ook last van hebt :P .

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:35

Ik ga ook een poging doen in district west L enkelspan paarden. De eerste acht mogen door. Hopen dat Det een goede dag heeft :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:28

Gem schreef:
Stalgenootje en ik maken ons niet druk om de hippiade; de districtswedstrijd zal tevens haar debuut in de L zijn :D . Maar naast het streven om het eerste wp binnen te halen, is een hippiade-ticket wel een leuk subdoel om naar toe te werken.
Eerst maar eens kijken of we de versnellingspook van de Anda in de R - stand krijgen :P .

Ach.. heb paar jaar maar 1`wedstrijd per jaar gestart, zocht dan wel leuke uit..
Het districtskampioenschap.
Was ik dit jaar met Sjol ook van plan, nu eens in de L, maar ja.. ze is al weer 2 wkn uit de running,
hoop dat ze snel weer rad is.
Zo niet.. plan B, letterlijk plan B..
Morgen gaat mijn zwarte HC starten (aangezien Sjol buiten gebruik is), als ie het wel aardig doet
en Sjol blijft niet goed, vraag ik startkaart aan en gaat die zwarte lummel maar fijn in de B paarden
op het districts kampioenschap rond rijden.
Meedoen zal ik!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 01:15

Wel jammer dat je in de B geen Hippiadeplaats kunt bemachtigen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:47

District west actieve combinaties in de ZZ vaardigheid pony. 4.
Daarvan heb ik er 2 dus zou ik toch een kansje moeten maken :D

Ik weet nog niet of ik mee doe het is voor ons echt een eind rijden maar eens even kijken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:04

Ja wel jammer, anders had ik met tweespan B wel poging willen doen haha.

District Oost zijn er de meeste die actief zijn. We zien wel of het lukt.. zou leuk zijn :D

Dit jaar doe ik zga alleen vaardigheid. (Enkelspan Z en L, en tweespan L )
Concentreer me nu veel op tweespan dressuur, ietsje minder op enkelspan dressuurwedstrijden (wel gewoon training), dus maar gekozen om dit jaar lekker vdh te doen.
Sylvester mag het wel proberen in de L dressuur.

Mijn kleine mini mag mee voor een rondje L vdh op de selectie, meer voor de lol maar ik denk dat ik plat lig als ie door zou gaan haha.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:41

Maisie schreef:
District west actieve combinaties in de ZZ vaardigheid pony. 4.
Daarvan heb ik er 2 dus zou ik toch een kansje moeten maken :D

Ik weet nog niet of ik mee doe het is voor ons echt een eind rijden maar eens even kijken.

Tja, als je het zo bekijkt, hele gunstige sleutel voor jou :+
Overigens was zwarte vandaag op zijn men debuut heel braaf.
Dressuur viel ie bijna om van traagheid :D, was echt erg.
Maar er passeerden op het wegje van parkeerplaats naar wedstrijd veldje old timer motoren en zo braaf!
Vaardigheid was heel grappig en traag... 6 ballen :') :o Maar hij liep heel braaf zijn rondje.
En ik weet weer dat ik niet op gras wil, gleed 2 x uit in galopje en ik moet hem om hem aan de praat
te krijgen even lekker door galoperen, maar dat ging dus niet.
Ach was geslaagde dag, paard braaf! 1e wedstrijd heeft ie nu gehad, mag ie de volgende keer vlammen! }> :+

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:31

District West ben ik ook 1 van de actieve combinaties in het ZZ, maar start dan met mijn andere pony dus doe niet mee in het ZZ.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:53

Wij starten ook het districtkampioenschap west, Ditmaal in de dressuur M vaardigheid L beide weinig kans om naar de hippiade te kunnen, maar zo'n kampioenschap heeft wel iets leuks!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:54

Daarom start ik ook, leuk grotere wedstrijd, ben ook volkomen kansloos.
Maar als ik dan toch op wedstrijd ga, vind ik het wel leuk om wat leuke wedstrijden te rijden.