[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:49

dat zier er zellie uit mel, aks en vhu :))

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:01

Crazymel wat een leuke foto!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:11

Heel gezellige middag gehad dus met Aks en Crazymel en hun peerden (nou ja eigenlijk poowns :D ). Wat een geluk hadden we met het weer, zalig. @Ollie uitrijgebied van Aks en Crazymel is ook echt aanrader hoor, prachtige paden, mooie afwisseling van wat meer open land plus mooi bos echt super.

Daarna nog naar Bente en Blondie geweest. Bente gelongeerd die was zeer goed te spreken :D en bij Blondie begint het kwartje te vallen van hoofdstelletje - we gaan iets leuks doen & aandacht, dus ze deed nog wel 2 of 3x een wat afgezwakte poging 't gevalletje uit te trekken maar ze liep ook keurig rondjes om me heen (niet dat ik haar uitgebreid longeer dat doe ik niet met zo'n jong ding maar het is wel een goede oefening voor haar om te weten dat ze gewoon moet luisteren en ik de baas ben). We hebben van daag 2x linksom paar rondjes stap/draf gedaan en 2x rechtsom, denk 10 minuten bij elkaar

Nu moet ik als de sodemieter eten gaan klaarmaken :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:15

Even zwaai vanuit vakantiehuisje. Heel slechte verbinding, dus ik hou het kort :o

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 19:45

:wave:

Tine, veel plezier!!! Hopelijk alles nog afgekregen voor de paardenoppas :D

Hier stond vanmiddag ineens een paard in de tuin :+ Vriendlief kwam gezellig buurten met Mick aan de hand, die heeft beetje in het tuintje staan kijken haha, gelijk tuintje vol... Ben gezellig mee terug gelopen en hij vond 't helemaal leuk, had er flink de pas in :P

Hij heeft een kadootje in de tuin achtergelaten :roll:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 19:51

@Aks, VHU en Crazymel: Wat een leuk plaatje, heerlijke middag gehad dus!!
@Bic, heerlijk dat beter gaat met Brees

had de posts helemaal gemist, zag alleen de post van Tine, meestal springt ie naar nieuwste bericht, beetje gek dus :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:57

geeft helemaal niks smikkeltje,
ik denk dat ik hier en dar ook wel wat mis hoor,
al probeer ik alles goed bij te houden :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:03

@tine: :wave: :)! Geniet ervan!

breezer alweer wat beter.
Lacuuntje niet lekker :(:)

Inderdaad heerlijke middag/dag gehad :)
VHU heeft zelfs lekker gemend met mijn kleine monstertje :D Kreeg 'm gewoon niet meer terug :D :D
Hij vond het zo lekker om te doen, was best tevreden gok ik zo :)

Ik lig weer lekker met poekie op bed. Beestje lekker even een hondvrij avondje :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:18

Zie hier bij sluis Eddersheim op de Main toch zooooon mooi bruggetje om op te oefenen :D . Ze zijn een sluiskolk aan het renoveren en er ligt een houten brug overheen die ik zo met de autokraan als oefenmateriaal zou willen opladen. Zouden ze hem missen?? O:)

Leuke foto Vhu en Aks en Mel :) !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:41

pokkenweer!!! ^)
Heb 11 muggenbulten op m'n enkels....
grrrrrrrrrrrrr

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:21

Aks, dat is dom met dit warme weer die muggen uit de dood herrijzen.......
Fijne middag gehad met elkaar dus, genieten hoor.
Lees ik snuitje ziek...heb ik iets gemist?
Tine lekker op vakantie, rust lekker uit.
Dingetje bokkende pony.
Breezer die zich al beter voelt.
Zag op fb dat fief kaal is.
Mis dan wel tallechie, dennis,bettepet,kiss,eefielover, en nog een paar die in het vorige topic mee kletsten

Met de hondjes nu alleen wandelen, voor andere dingen word het te warm.
Slaapze....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:30

Vonden ze je zo lekker Aks? Ik heb nergens last van O:)
Diddle liep lekker te sjouwen hij is zo grappig, vind hem echt een ongelovelijk leuke poown :D en 't was gewoon heel gezellig zo met z'n allen op stap, Wish heerlijk met 't koppie zowat bij ons op de tweewieler :7

Nou nu dus pas terug van zoonlief ophalen bij verjaardagsfeestje, feestje was om 20.00 uur afgelopen maar ben beetje blijven hangen (goede vriendin van me haar dochter was jarig), was ook weer gezellig.

Dus overall indruk van deze dag: gezellig :D
Helemaal van deze week: gezellig :D

Ik weet niet wat er met Snuitje is, zal Tallechie even pb'tje sturen. Mannetje is bij ons nooit ziek geweest, denk bij wijze van spreken 4x een kuchje that's all. Tine hele fijne vakantie!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:46

allemaal lekker bezig geweest zo te lezen!

ja gelijk weer beestjes met dit weer...
ik ben ook alweer gestoken...
maar goed, mij moeten ze al snel hebben... :+

snuit liep niet helemaal lekker begreep ik, maar als ze daar hierover wil berichten zal ze dat wel doen... :j

Ik heb vanmiddag Fifi van haar warme winterjas ontdaan...
ze had al zo'n pak haar en ze zweet zo snel snel, dus huppekee uit die jas! :D

morgen hebben we lange teugel lessen van Piet Bakker, omdat Fifi nog niet ver genoeg is neem ik Ferro mee, ben benieuwd! 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:04

@Nouvel vwb Snuit, precies, dat is Tallechie's 'ding' en daar doe ik verder dus in dit topic ook niets mee. Maar misschien kan ik ergens mee helpen dus daarom via pb.

Spannend met Ferro!!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:46

Sander_lotte: Ja leuk is hij he :D ja he, ken ook niemand van mijn leeftijd die aan mennen doet, wordtt geloof ik meer door wat 'oudere' gedaan :P
crazymel: Lekker zeg, het weer vandaag zat ook is mee!

Ik ben vandaag in de avond naar Robin gegaan en toen heb ik 'm opgetuigd als kerstpaard :=
We waren in ieder geval goed zichtbaar :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 07:21

zo zit je lekker aan je bakje koffie thuis... en dan hoor je ineens hoefgetrappel aankomen...

Afbeelding Afbeelding

En zo staat je paard ineens in je tuin :+

Afbeelding Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 07:50

smikkel das gaaffff!!!!

:))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 07:58

@Bic: thnx :D Wel slechte kwaliteit foto's, was met mobieltje, de echte camera was helaas leeg

@Biancacoo: naar aanleiding van jouw postje bedacht ik me ook dat ik een hoop mis :j

@Tallechie: als je meeleest: :(:) voor Snuitje en ben benieuwd hoe de andere twee het doen

@Kiss: ik zag jouw foto's op fb, wat zag Texel er gaaaaafff uit!!!

@Frens: een :(:) voor Gwinnie

@Lottex: een :(:) voor druk schoolleventje

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:40

jij hebt het niet gemist, maar zo door de tijd heen, komen er nieuwe mensen en vaste mensen gaan..

Vraag me af of Frensie met Beer en bubbles nog speuren of iets dergelijks van een cursus doen ?
speuren lijkt me gaaf om te doen als je daar een fijne hond voor hebt.
Vhu, hoe gaat met met misha en Wiske ?

mick thuis in de tuin, gezellig !

verder..moet ik gaan..doei doei.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:57

Goedemorgen.

Heerlijk geslapen in ons vakantiehuisje.
Ik was als eerste wakker, dus lekker met de honden naar het strand geweest. Was helemaal alleen op het strand.

Zo gek, kan wel op bokt, mail ontvangen, maar geen mail verzenden. Lastig

Bianca: kan niet trainen omdat het te warm is, mooie samenvatting
Smickey: mooie samenvatting en paard in de tuin
Tallechie: :(:)
Nouvel: spannend en natuurlijk veel plezier
VHU: laat terug van feestje
AKs: lek geprikt. Blijkbaar ben je erg lekker :Y)

Fijne dag allemaal

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:12

Goedemorgen!!!

Hier staat alles klaar voor de wedstrijd. Zo de spullen maar eens in de bus laden en op naar
de pony's. Even stallen mesten en Robijntje wassen en vlechten. Gelukkig is het niet koud.

@ dingetje en ollie tot straks !!!

Verder iedereen fijne dag en verslag volgt vanavond.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:33

Aan de mensen die op wedstrijd gaan: veel succes!! En niet vergeten: geniet er ook van! ;)

@ Smickey: leuk, je paardje op bezoek bij je thuis :D

@ Saaarr: hij is inderdaad erg leuk! Ik rij af en toe koetsentochten mee, maar meestal ben ik de jongste uit de bende, meestal zijn het oudere mannen. Het is zelfs al een paar keer voorgekomen dat ik gewoonweg de enige vrouw was die de leidsels in handen had! (en dan ook nog veruit de jongste) Eigenlijk vind ik het best wel vreemd dat er zo weinig jeugd ment, want ik vind er ook wel ontzettend veel uitdaging aan.

@ Nouvel: veel plezier met de lange teugel les met Ferro!

@ Aks, VHU en Crazymel: leuke foto, ziet er leuk en gezellig uit!

@ Tine: geniet ervan en veel plezier!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:36

@Maisie succes!
@Prinsje leuk peerd in de tuin :7

@Biancocoo Mies en Wis doen het goed. Mies leek een poos een oud sukkelige hond te worden maar ze is er momenteel weer goed aan, vrolijk bij uitgaan, alert en niet meer zo 'dof' in reageren. Dus die gaat weer goed. Met Wis ben ik serieuzer aan het trainen dat ze netjes naast blijft dus ook zonder trekken aan de riem en met riem los naast me (ipv paar meter voor me uit, achter me, om me heen etc :):) . Gaat al best wel goed maar ze heeft het concentratievermogen van een aardbei := en ziet en hoort alles. Dwarrelende blaadjes, takje op de grond, vrolijke geluiden. Maar ze snapt het heel goed hoor. Hand in mijn jaszak is dat ze rechts naast moet heb ik hand eruit en open dan mag ze vrij om me heen lopen. En als ik dus hand in jaszak (of broek) heb en ik sta stil moet ze naast me zitten.
Ze wordt wel erg groot :+ echt herdertje.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:15

Smickey: haha wat grappig, je eigen paard in je tuin :+
tine: Waar ben je op vakantie ? Lijkt me heerlijk lekker vroeg nnaar t strand!
maisie: Succes met je wedstrijd!
Sanderlotte: Ja echt apart, ik denk dat het te onbekend is en buiten dat is het ook wel vrij duur :=
Voor mij was het in eerste instantie een uitkomst omdat ik last van me rug had ben ook een tijdje gestopt met rijden. Mennen vondt ik altijd echt super gaaf dus had ik me vader overgehaald samen te beginnen met enkelspan :D
vhuu: Wat leuk zeg dat ze daar op reageert, met je hand in je zak etc.. !

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:25

Ik zit de laatste tijd wat vaker onder een steen, maar zal weer even reageren. Ben vrij druk en maak lange dagen nu met werk, maar ik ga niet klagen want ik vind het werken super en ben lekker met de paarden bezig.
Gwin krijgt half november weer een scan, ze is de laatste tijd explosief en is van de week op mijn voet gesprongen. Voet enorm pimpelpaars en blauw en was even bang dat hij gebroken was, zo enorm zeer deed het. Ik moet eigenlijk 2x daags stappen, maar dat is niet te doen. Heb nu van de dierenarts een oraal kalmeringsmiddel, maar het werkt voor geen meter.

Ben op stal bezig met de twee friezen. De ene, Renze, is super braaf en met hem rijd ik af en toe lekker in het bos. De ander, Douwe, is heel sensibel en de eigenaar twijfelt of hij hem weg moet doen of niet omdat hij er niet genoeg tijd voor heeft. Hij probeert het nog even en om hem te helpen longeer ik hem doordeweeks. Dat gaat steeds beter en het is leuk om te zien hoe snel hij vooruitgang boekt. Binnenkort ga ik er een zadeltje op doen en er op hangen en rijden. Hij is 6 en zou zadelmak zijn, maar ik heb er vorig jaar een keer op gezeten en dat vond hij maar niks, dus doen het even opnieuw.

Beer gaat goed!!! Hij is zo leuk. Op stal was afgelopen week een labradorpup van 4-5 maanden aan het logeren en die twee hebben enorm leuk gespeeld samen. Elke ochtend lekker rennen samen en de rest van de dag slapen :D
Zhazha gaat ook super, met haar had ik voorheen speurles, maar dat doe ik niet meer. Het kostte 40 euro per uur en nu met een hond erbij is dat te duur.
Bubbles zijn we mee aan het dokteren, de laatste twee weken gaf ze af en toe een pijnreactie aan het achterhand en ze wilde niet meer op de bank springen of in de auto. Achteraf gezien is ze rustiger de laatste tijd en veel minder speels. De dierenarts constateerde een zere rechterknie en haar linkerpoot is een cm dikker dan haar rechterpoot, dus waarschijnlijk ontziet ze deze al een tijdje. Ze krijgt nu 10 dagen pijnstilling/ontstekingsremmer en daarna moeten we terug komen voor controle. Dit krijgt ze sinds donderdag en ik merk helaas nog weinig verschil.

Zo het is een heel betoog geworden!!

Smikkel wat leuk dat Mick zo braaf is dat hij even kan komen buurten bij je!!
Saar welkom!
Biancacoo jammer voor je dat het nu zo warm is, kan je niet mushen, maar ik vind het heerlijk.
VHU, Aks en Crazymel lekker samen weggeweest!
Bicci paardje lekker op stal 's nachts. Bij ons op stal waren ook paar paarden met dunne mest.
VHU Beer heeft ook concentratievermogen van een aardbei en hij vindt het enorm leuk om achter de dwarrelende blaadjes aan te gaan om deze te 'vangen'...
En Gem, brug gejat? ;)
Nouvel veel plezier met je lange teugelles met Ferro!
SL:wave:
Jenkins dapper en moeilijk besluit heb je genomen! Nu vol zien te houden...