[AR] Ervaringen tweewieler cavalier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:43

Nee.....

En er was zo beloofd dat het klaar zou zijn voor 30 juni omdat ik hem dan wilde gebruiken voor de show, we hebben nog een dag, wie weet komt hij hem vanavond brengen ofzo :D

Happinez

Re: Ervaringen tweewieler cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:54

Anna hoe hoog was pandorro ook alweer ?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:07

Pandorro is 99,5 cm gemeten afgelopen december :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:09

en heb je hem gekregen Manda?
Ik had gister voor het eerst wedstrijd met mijn tweewieler. Helaas bij de vaardigeheid omgeslagen en niet eens in een bocht.. en ging niet eens zo heel erg hard.. Ik heb nu mijn enkelbanden gescheurd en mag voorlopig 3 dagen niet lopen alleen met mijn been omhoog liggen en daarna weer naar het ziekenhuis..
wagen is gelukkig nog heel, die ging weer recht en met pony en al in galop richting de uitgang. gelukkig vingen mensen mijn pony daar op.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:53

Jeetje voor die enorme prijs mag je wel wat meer stabiliteit verwachten.. Als die op n rechte lijn al omgaat...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:58

Jeetje lekker is dat.. Dan wil ik niet weten hoe snel ik om zou gaan me mijn scheurmonsters in de vaardigheid :(:)

Sterkte!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:03

Ook ik heb besloten om definitief geen wagen te kopen bij van Schie. Ik heb meerdere mailtjes zijn kant op gestuurd en tot de dag van vandaag nog geen bericht van hem mogen ontvangen. Dat hij weinig op de mail "zit" valt in mijn ogen wel mee, want de advertenties op marktplaats worden wel steeds geupdated. Ook wordt er niet opgenomen en de voicemail die al meerdere keren is ingesproken wordt niet beantwoord. Als ik zo de reacties hier in het topic lees, ben ik niet de enige die over de bereikbaarheid ontevreden is. Gelukkig heb ik nu een leuk wagentje gevonden en hoop ik dat er ik er veel veilige km mee mag maken.

Patricia, ik hoop dat je schade meevalt en dat je weer gauw op de been zult zijn! Lijkt me enorm schrikken als je ineens omgaat!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:12

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:14

Jenkins schreef:

Dat gaat overde RUITERsportwinkel die zijn vrouw had. De MENsport afdeling zat ergens anders en is van hem.

Patricia, vervelend dat je om bent gegaan.
Ik heb de tweewieler niet als instabiel ervaren :n ook niet op de rechte stukken, ook niet in de wendingen :n
Vind heb zelfs stabieler als de HCA sulky die ik eerst had.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:15

Ja oke, maar ik heb gehoord dat mensport ook failliet is, vandaar.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:24

nou ik heb vorige week in de wei op stal geoefend, toen voelde hij niet instabiel, maar nu wel erg geschrokken met mijn Cavalettie deed ik echt alles en heeeel erg hard en nooit omgegaan. Ik heb net een nieuwe pony en dus nieuwe wagen dus deed echt rustig aan en voorzichtig.. ken beide natuurlijk nog niet zo goed. Dus dan ga ik er niet vol voor, al helemaal niet voor een onderling wedstrijdje. zou vanfa vaolgende week officieel gaan starten, maar ik kan voorlopig niks. net nog ziekenhuis aan de telefoon gehad. zodra de zwelling weg is krijg ik waarschijnlijk gips. Wil wel van de week als mijn vriendin even gaat rijden ook even rijden weer dan maar met mijn been in het gips of verband. want ik en Romy(pony) zijn beide wel geschrokken. gelukkig toen ik viel klapte hij teug op zijn wielen.
het kan natuurlijk altijd gebeuren met elke wagen. Maar was toch wel erg schrikken, vooral omdat ik het niet verwachte omdat ik rustig aan deed.. er zijn natuurlijk ook wel andere die wel met de cavalettie zijn omgegaan. dus kan wel met elke wagen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:40

Om alles even op te klaren heb ik zojuist even gebeld met Maurits Immink van Cavalier.
Zoals ik gewend was, werd er direct op gepakt en heeft hij mij uitgelegd wat er zoal speelt momenteel.

Ze hebben de RUITERsportzaak ZELF gesloten en daarna een faillissement aangevraagd ivm de BV. De boedel van de RUITERsportzaak is daarna ter veiling aangeboden omdat ze geen overname kandidaad hadden en er toch wat mee moesten doen.

De MENsportzaak gaat gewoon verder en staat los van de RUITERsportzaak Van Schie en het faillissement.
Hij is nu druk bezig met het verbouwen van zijn showroom om daar meer ruimte te creeeren en zal de zaak verder gaan voeren samen met zijn vrouw, oud-eigenaresse van Van Schie RUITERsport.

Maurits zelf zit momenteel veel in Polen, daar waar de marathonwagens geproduceerd worden evenals de wielen+banden en de bekleding voor de Cavalier Rainbow. De rest van de tweewieler produceerd hij zelf in NL.
In Polen heeft hij weinig/geen toegang tot internet en daarom beantwoord hij zijn mail als hij weer terug is in NL, zoals hij vanmorgen heeft gedaan. De telefoon neemt hij daar ook gewoon op als hij niet in bespreking zit of even bezig is.
Voicemails had hij volgens eigen zeggen niet en ik mocht best zijn voicemail en emailbox eens doorkomen nemen als ik wilde.
Hij krijgt enorm onbeschofte emails met daarin rare opmerkingen en weinig vragen. Hij weet niet zo goed wat hij aanmoet met een opmerking als: Mooie sulky, maar hij is echt véél te duur zeg!
Dat begrijp ik ook wel, want erg zinnig is een dergelijke mail niet natuurlijk.

Voor de lakproblemen van de eerste paar tweewielers heeft hij als oplossing dat hij hem over wilt laten spuiten. Zoals hij met die van mij ook heeft gedaan, kosteloos!
Qua levering is hij nogal afhankelijk van de fabriek in Polen wat betrefd de wielen en de bekleding. Hij gaat morgen weer naar Polen en zal daar een grote hoeveelheid onderdelen weer van mee terug nemen zodat hij de tweewielers die al 3 weken klaar staan zonder wieler kan afleveren bij de eigenaar.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:10

Ik krijg hem telefonisch ook altijd direct te pakken ja. En vind het een heel vriendelijk man.

Raar dat de sulky zosnel is omgegaan, ik kan me echt niet voorstellen dat de cavalettie stabieler is als deze.... maar ik ga het uittesten :D en ik vertrouw er ook op dat het aangepast gaat worden als er inderdaad een probleem in de stabiliteit is.

Ik kreeg ook bericht dat het wachten op de wielen uit Polen is, ik heb ook een grotere maat wielen met rvs, duurd allemaal wat langer... wel jammer dat het niet optijd voor de show van 30 juni is gelukt, maar nog genoeg shows / wedstrijden enz voor de toekomst waar ik hem wel voor kan gebruiken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:18

Geloof dat hij die van jou deze week op ging halen :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:32

Ben benieuwd! Ik heb al 6 weken niet kunnen mennen en heb er nu toch wel weer zin in!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:12

Afbeelding

Sulky is ook prima om mee door het water te hobbelen haha :D

Het was in het midden wel erg diep dus dat vond ik een beetje eng, bang dat ronnie helemaal koppie onder zou gaan
met die kar achter zn kont hihi. Maar het ging top.
Vandaag nog een keer! :P

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:38

Even spammen met nog een foto, ben nog steeds zo blij met me karretje :)

Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:44

Ziet er goed uit!! Ik vind het wel meevallen hoe het lamoen loopt bij zo'n kleintje, hij lijkt er in ieder geval geen last van te hebben ofzo :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:20

Manda: Nee klopt, als we met zn 2en erop zitten en over de weg draven dan zit die lamoen iets omhoog dat zie ik in die lussen aan het schoftje(ben ff de naam kwijt daarvan). Dus staat 0 druk op zijn rug :). En de strengen staat nieteens continue druk op. Als het rolt rolt het, over de weg is het heerlijk en kost hem weinig moeite.
Door het zand zit ik er altijd alleen op, want dat is iets zwaarder zeker de mulle stukjes.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 01:50

Super leuke foto's!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:53

Als het goed is komt mijn wagen eind komende week ergens!!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:54

hoop het voor je!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:16

Ja kik er zo naar uit! Hopelijk voor eind juli want wil wat trainen voor de keuringen eind augustus! Maar dan maar longeren anders... we zien wel :-)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 02:01

De wagen was allang af, maarja, zonder wielen rijd niet echt fijn he :P die haalt hij uit Polen en hij is natuurlijk ook afhankelijk van die mensen daar.... en gezien het andere topic over Polen zijn ze niet de snelste daar :D

Misschien dat ik binnenkort even langs ga om mijn wagen te bekijken, met of zonder wielen, ben zo benieuwd namelijk!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:09

Manda schreef:
De wagen was allang af, maarja, zonder wielen rijd niet echt fijn he :P die haalt hij uit Polen en hij is natuurlijk ook afhankelijk van die mensen daar.... en gezien het andere topic over Polen zijn ze niet de snelste daar :D

Misschien dat ik binnenkort even langs ga om mijn wagen te bekijken, met of zonder wielen, ben zo benieuwd namelijk!!

Dat was bij mij ook in het begin het probleem :+ bekleding komt er ook vandaan en het transport naar NL schoot niet op.