[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:11

@Tine: ik vroeg me nog af of er geen stal in de buurt is met een mooie wasplaats met warm water waar je gebruik van zou kunnen maken voor Thabor.

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:39

Goedemorgen!

Niet echt een fraai begin van je dag Tine!
Biancacoo houdt het niet meer bij.
Janouk een druk dagje
Tallechie de hond alweer weggelopen... goed dat jullie oppas hebben!
Avaluna een goed idee voor Tine!

Ik voel me gelukkig alweer een stuk beter!
Was vanochtend om 07.00 uur al op het werk. Dienst overnemen van de lieve collega die de nacht voor me wilde doen. Gelukkig maar, want hij is 4x wakker gebeld.
Nu is het (nog) rustig. 's Ochtends is meestal niet super druk. We zien wel wat de middag brengt!
Vanavond hopelijk nog genoeg energie om naar stal te gaan, Gwin rijden of longeren.
En als het goed is, is dit mijn laatste dagje werk, hierna alleen nog diensten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:10

Frensie: fijn dat je je weer beter voelt.
Avaluna: op zich hebben we zelf een mooie wasplaats, met warm water. Alleen is de wateraanvoer nu bevroren. Dat zal ergens anders niet anders zijn met nachten van -19. Bovendien, als het water het wel deed, krijg je nog steeds ijs op je bodem, dat bevriest erg snel heb ik gezien toen ik emmer omgooide. En ik vind het voor het paard gewoon te koud, want staart bevriest gewoon. Maar goed, ik ga morgen booschappen doen bij de action en dan zien we wel hoe mooi Thabor ervan wordt. Juryleden/keurmeesters of hoe het ook heet, moeten er maar rekening mee houden vind ik. Moet toch wel een beetje diervriendelijk blijven lijkt me.
Verder weet ik hier ook geen stallen in de buurt, die zoiets hebben. Mijn instructrice heeft wel een solarium, dat zou ideaal zijn, maar weer geen warm water. En om hem nu eerst hier te wassen en daar onder solarium, hmmmmm, denk niet dat hij daar blij van wordt :D

Lastig zo'n konijn.

Tallechie: wat ellendig dat de hond steeds ontsnapt, en vooral ook dat je niet weet hoe.

Heb alle drie gelongeerd, Thabor leek goed te lopen. Maar weet niet of dat echt is of dat ik dat wil zien ;) . Een keer liep hij echt kreupel, toen stapte hij blijkbaar op een hard stuk in de bodem, dus toen gaan stappen. Maar in stap niets te zien, dus nog drafje geprobeerd toen liep hij weer goed.

Ze staan nu toch maar weer met 3 in de bak. Ik heb 2 hoeken afgezet met strotouwen, zodat Amerigo 2 vluchtstukjes heeft. In ieder geval de 1e 2 uur hoop ik dat het goed blijft gaan, dan staan ze in ieder geval toch een paar uur per dag samen. Daarna zien we wel weer.

Heb vreselijke spierpijn tussen mijn schouderbladen. Erg lastig, want kan er zelf niet bij om er iets op te smeren, zo lenig ben ik niet :D

Nou, ik ga alle drinkbakken maar weer ontdooien, stallen uitmesten en hooi halen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:40

Wat rustig hier!!!

Heb net 2 uur op het ijs (op een stoel) gezeten, omdat zoon en een vriendje op onze ijsbaan (op de sloot naast de geitenwei, dus gewoon bij huis) aan het schaatsen waren. Ben helemaal verkleumd. Voordat we het ijs opgingen heb ik Rembrand binnen gezet. Die kan ons vanuit de bak namelijk zien, maar vindt het heel gek wat we doen, en gaat dan rennen. Omdat ze nog steeds rustig stonden en ik het een positieve ervaring voor allemaal wilde laten blijven, heb ik Rembrand op stal gezet. Amerigo en Thabor staan heel braaf in de bak. Om half 5 ga ik ze wisselen, dan mag Thabor op stal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:19

Fijn dat de ijspret bij Thabor een beetje genormaliseerd is..... en dat hij zoals het er naaruitziet nu gewoon loopt!
Hier was het vandaag schoolschaatsen, ik was gewoon naar mijn werk gegaan (om 7.00 uur vertrokken ivm mogelijk slechte weg....reed er zo heen en zat om 7.45 achter mijn bureau }:0 ). Word dus om 11.00 uur gebeld dat ze met zoonlief bij de huisartsenpost zitten, dikke glup in zijn kin, gevallen en moest geplakt en gehecht worden. Dus maar weer naar huis gereden. Zoon zag er helemaal witjes van.... week niet sporten, dus dat wordt niet meer naar de plas, helaas.... vond het wel sneu hoor.

Maar ik had de middag dus gepland om mijn mail bij te werken en allerlei dingen te doen waarbij ik op het netwerk van school moet. Moest dus nu vanuit huis .... crashte mijn laptop. Doet het nu nog niet maar heb nu eindelijk de desktop aan de praat incl internet ... kan ik tenminste verder :roll: .

Dus zwaai even en ga weer :wave:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:23

Hier zijn we allebei niet fit, dus hangen een beetje op de bank. Daan is de enige die in beweging is :-)

vervelend van Han zeg.. hopelijk heeft hij er niet zo veel last van.

Tine ook geschaatst.

Wij willen donderdag nog gaan schaatsen, maar moeten we wel fitter zijn

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:06

Tine, zou goed kunnen hoor door temperatuur en meer op stal wat je schreef.
Wanneer is de keuring ? Hoop dat je hem nog beetje wit krijgt hihi.
Jij had ook niet echt een lekker begin van de dag hihi
Gompie gaat beetje op en af, over het algemeen ok., lief dat je het vraagt !

Maisie haar robijn had het koud maar nu niet meer :-)

Dankzij Tallechie weet ik nu dat Tine zaterdag naar de keuring moet :-)

Whaha Janouk die bukte bij overkomen van vliegtuigen hahah

Frensie op het werk vandaag

Dat is balen VHU voor je zoontje, precies nu met schaatsen, wanneer kan dat nou in Nederland....

Ik ben vanochtend bij de shetjes geweest en het water wat je net kapot gehakt hebt is alweer bevroren voordat je je omgedraait hebt ongelooflijk !

Vanmiddag bij manueel geweest want sinds het ongeluk zat er van alles niet lekker in nek en rug en deed alles pijn. Er is een heel rijtje werveltjes gekraakt in rug en 2 in m'n nek. Na het kraken voelt dat altijd zo beurs aan maar hopen dat het morgen wat lekkerder voelt.....

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:31

Tine goed bezig geweest! Alledrie de paarden gedaan. En met zoontje het ijs op geweest.
Helaas hier geen wastips voor je.
VHU balen voor je zoontje!!! Hopelijk kan je zelf nog wat werk doen.
Tallechie ook een beetje ziekjes! Beterschap!
IM lekker bij de manueel geweest. Hopelijk voelt het morgen beter!

Mijn werkdag zit er bijna op. Zit te twijfelen om morgenochtend te gaan zwemmen. Misschien maar niet en wat langer in bed blijven liggen :D Kan altijd nog donderdagochtend zwemmen, alleen dan kan vriendin niet mee.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:04

Frensie: ik zou maar even rustig aan doen.
Ingrid: bevriest echt weer waar je bij staat he? Vanmorgen was het ook wel heel koud.
Tallechie: ziekjes
VHU: wat sneu voor Han. Hopelijk voelt hij zich snel weer wat beter.

Ik heb vanmiddag Rembrand maar weer gewoon erbij gezet en af en toe zijn ze wel wat aan het spelen (dat mag natuurlijk ook gewoon), maar niet meer zo lomp en met veel bochten draaien. Heb voor de zekerheid mijn fysiobal er nog bijgegooid. Helaas kreeg ik hem niet harder opgepompt, dus weet niet hoe lang hij leeft.

Wat is dat?
Afbeelding

Hee, als je je neus ertegen drukt, gaat hij rollen
Afbeelding

Samen spelen
Afbeelding

Hee, dat smaakt heel anders dan Thabor zijn deken
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:05

Leuke foto's Tine !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:07

@Frensie: hoe voel je je nu?

@VHU: oei, arme zoon :(:) .
Hier kwam ook niet veel van mijn plannen terecht, de halve dag telefoontjes gepleegd en regeldingen, vind ik altijd weinig bevredigend, maar goed.

@Ingrid: gaat idd snel dat bevriezen, fijn dat je even bij de paardjes bent geweest. Hopelijk voelt het snel allemaal wat fijner en nog even een knufje voor Gompie :(:) .

@Tine: brrrr, dat is zeker ontzettend koud, zo even vragen of vriendinnetje van dochter schaatsen heeft, gaan we morgenmiddag ook gezellig schaatsen, al sneeuwt het hier nu ook, dus dan gaan we liever met de slee (eventueel met pony) op pad.

Dadelijk even met dochter naar de ruitervereniging, weliswaar niet rijden voor haar, maar wel even kijken naar de les en nieuwe shirts bestellen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:19

Fijn Frensie dat je straks alleen de oproepdiensten hebt (ga ervan uit dat je dan wat minder werkt :+ ), IngridM gekraakt maar waarschijnlijk wel 'losgewerkt' :) , Tallechie op de bank... ook wel eens lekker gewoon wat hangen.... Tine waarschijnlijk druk op zoek naar poets-tips... helaas heb ik die ook niet voor je :o heb nog nooit dergelijke extreme omstandigheden meegemaakt in combi met op wedstrijd / keuring gaan!

Zat me nog af te vragen of het wel verantwoord is om paard met dergelijke kou zo lang op trailer te laten staan (10.00 uur keuring, 16.00 uur uitslag) ? Of is het wel warm genoeg in zo'n 'huisje'?

Ik vind het maar koud :brr: Bente is vandaag weer gelongeerd / uitgelaten aan het lijntje op de menplaat. Ze was rustig... denk dat ze er ondertussen wel klaar mee is met dat weer / de harde ondergrond en de kou :7 maar goed nog even volhouden, ben zo benieuwd of de Elfstedentocht er gaat komen!

Voorlopig plan om mendurance met de pony te doen toch maar even geparkeerd. Eens uitgerekend gisteravond wat dat allemaal kost als ik een paar wedstrijden zou willen starten, maar ik vind dat toch te gortig worden. Gaat vooral om het vervoer heen/terug.... kost me dan voor een wedstrijd gauw rond de 200,- Euro :oo Richt me dan liever met wedstrijden op het paard. Want dat zou dan amper meer kunnen ..... Kan mijn centjes maar een keer uitgeven :$
You can't have it all.

Mocht zich een sponsor aanmelden :)* wordt het weer anders hahaha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:24

VHU: we hebben een box voor hem gereserveerd hoor. Anders zouden we hem naar huis brengen ofzo. Want met die kou zou dat niet zo vriendelijk zijn. Trouwens zonder kou ook niet. :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:26

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:33

Leuk :D dat jullie met mij mee denken of ik dit volhoud!
Weet het ook niet hoor, maar vind het in ieder geval leuk om alles te lezen, en nu ook te reageren! *\o/*

@lanouska: hoop dat het helpt, met dit weer ziek zijn is helemaal niet leuk! :(:)

@tine10: ik zou hem nu niet wassen := , en ik denk dat je niet de enige bent, die met een niet gewassen paard komt. Wat ook nog kan helpen is droogshampoo, en van dat spul (ik weet even niet hoe het heet) wat je op wit spuit en dan wit opdroogt, ik heb het uit de honden wereld.
Als je er één keer in blijft hangen dan wil je ze heus wel doorknippen, je kan ze altijd weer aan elkaar knopen!
Lekker weer gaan schaatsen! Wij kunnen ook nog steeds rijden in de bak, doen wel rustig aan. Is toch koud ook voor de spieren etc.
Jij houdt wel van twee uiterste! Ja jonge hengsten kunnen erg ondeugend zijn.
Kan je er niet bij met een zweep of zoiets, op het moment dat hij spring moet je hem een “corrigerende tik” }:) geven!
Wil wel eens helpen.
Is lastig in zo’n klein bakje, en alleen gaat niet, dan moet je geduld hebben, het gaat weer dooien hoorde ik iemand zeggen, maar ik hoorde ook iemand zeggen dat we de elfstedentocht gaan krijgen! 8)7
Een goed begin van deze morgen, hopen dat de rest van de dag beter gaat. :(:)
Goed dat thabor toch al beter liep, misschien valt het allemaal mee, voor de rest goed bezig geweest jij! Lekker (brrr) op het ijs gezeten.
Leuke foto’s, ik neem aan dat dit rembrandt en thabor (de hengst) zijn, zien er gezellig uit met zijn tweeën en de bal.

@ipsilonka: je kan natuurlijk ook een half uur in je les rijden, komen ze helemaal niet buiten?

@vhu: ik denk ook niet dat ik het volhoudt, vanaf eind maart zeker niet meer dan gaan we weer sgmw rijden en zijn dan 3 dagen van huis, 2 x in de maand.
Ik nodig jou ook uit als ik problemen met mijn buren heb! +:)+
Pink hou ik in beweging, dacht voor een wedstrijd een zondag, maar die gaat niet door bij de Ronde.
Lekkere warme chocomel met slagroom, hmmmmm!
Sneu voor je zoontje, geeft hem dan maar een lekker warme chocomel met slagroom! :(:)
Dat is waardeloos als je laptop crasht, hoop voor je dat je niet alles kwijt raakt. -:(-

@sonjim: doe mijn best! :o

@maisie: druk aan het werk!
Ja wij hebben ook van die rillers! Dekentje doet wonderen met dit weer.
Jullie hebben ook nog kleine huisdieren buiten, ook lastig met dit weer, en een hoop werk. :j

@avaluna: ja dat zijn geen leuke dingen voor de mensen! Bleef er echt een paar meter in hangen, ik had gelijk een bad hair day! Heb wel zachtjes gevloekt toen! >;)
Dus dan ga je wel nadenken de volgende keer op het anders te doen. Maar vorig jaar moest ik wel in de opleiding, was een examen vak!
Overal waar water in zit bevriest! :o?
Vandaag maar weer eens aan de slag, hoort er helaas ook bij.
Dadelijk naar de ruitervereniging, hebben jullie dan shirts van de ver. Krijg je die of moet je die kopen?

@dennis: gelijk heb je, als jury kijk je daar heus wel doorheen. Jij hebt ook goede ideeën! Ik krijg rare ideeën bij fluffie! :')

@biancacoo: ook lekker geschaatst, is inderdaad heerlijk weer, en stoer meedoen aan de schaatvierdaagse, waar wordt dat gehouden
Vond ik eigenlijk ook wel!

@gem: wat begrijp je niet van de dubbele lounge? Normaal moet je ook een voltigeercirkel uit zetten, dan kan je paard er ook niet vandoor. En met al die lijnen moet je gewoon oefenen om het goed te doen!
Wat betreft het trekken van de kar, het ene paard doet dit makkelijker dan de ander. Pink is echt een harde werker, geeft niet wat je er achter hangt. Santana is liever lui dan moe!
Fijn zo’n zindelijk paard, kan je die van mij ook zindelijk maken! /3
Ik weet wel dat ik niet overal op hoeft te reageren, maar vind het nu nog leuk!

@bicci: jij hebt het ook druk, wat voor rondjes rijd je op de taxi, met kinderen?
Maar je hebt het net zo druk als ik, want we hebben allebei nog tijd voor bokt! :')
Wij hebben wel eens helikopters die laag over vliegen, maar dat is meestal de trauma, en is niet fijn.

Leuk bicci en gem doen wie de grootste heeft! En pas op hoor avaluna zegt het al, jullie kunnen daar voor opgepakt worden (geheimen uit laten lekken!) _/-\o_

@frensie: mag toch wel een beetje ego zijn! Knap eerst maar weer lekker op! :(:)
Wat fijn dat je je vandaag wat beter voelt.
Vind je het niet te koud om te zwemmen, ik moet eigenlijk ook voor therapeutisch zwemmen, maar ben bang dat ik ga rillen en niet meer stop! :brr:

@ingridm: lekker naar de sauna, en bij de manueel geweest, is wel lekker zeker, knap je daar goed van op?

@buckje: wat een leuk tandem heb je toch, ben wel jaloers zo in de sneeuw :D

@janouk: heeft de grootste! :)) Lekker aan het boekhouden, moet er morgen ook aan geloven.

@tallechie: ik vind het ook niet meer zo leuk erop, zit er toch liever achter, zeker nu. :D
Beetje ziekenboeg bij jou thuis. Waar ontsnapt je hond dan? Uit huis of van buiten ergens uit?
Ja ik heb ook nog ergens een huishouden. Moet ook nog een keertje gebeuren.
Jullie moeten toch wel opknappen voor je op het ijs gaat staan, anders gaat het niet goed, beetje op jezelf letten!

Bij ons vriest het ook best, ik doe wel een liter heet water bij een emmer koud, voorkomt dat het gelijk bevriest!
Klinkt me allemaal bekend in de oren, wonen in je skibroek, water geven, emmertjes sjouwen, vandaag kwam erachter dat jerrycans ook wel handig zijn! :brr:
Vanochtend achter de laptop gezeten, gewoon gewerkt hoor!
Vanmiddag gereden met de wagen in de bak, gaat goed, onze bak is goed te rijden.
Dacht na gisteren, gebeurt me geen tweede keer.
Moet zo op gaan schieten, eten maken, om half 7 komen hier cursisten voor de cursus, moet eerst het lokaal goed verwarmen (doen we met een kanon) want ik hou niet van kou!

is niet eerlijk, jullie hebben al wat neergezet voor ik klaar bent! :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:45

Zo, da's weer een hele samenvatting. Knap hoor!!

Ik heb nu een aantal tips gekregen, dus ik ga morgen shoppen en proberen. Lijkt het wat, dan gebruik ik dat. Met de zweep erbij als hij spring, euh, dan moet ik de hele dag erbij blijven staan. Heb ik geen zin in hoor :D Vandaag gaat het weer goed, gek beest. Maar dan ben ik toch wel heel blij dat ik stronteigenwijs ben en het blijf proberen. Heel veel mensen hadden in april hem al uit de groep gehaald. Tuurlijjk moet het veilig blijven voor de anderen, maar dat is het ook. Ik ben natuurlijk niet gek. Het zijn gewoon dikke vrienden, alleen vervelen ze zich nu gewoon snel.

Ik zet nooit een longeercirkel uit hoor, en ik longeer altijd met dubbele longe. Gewoon kwestie van oefenen.

Nu moet ik snel naar de pannen

Edit: paard met de witte benen en witte staart (nou ja....wit) en halsstuk is Rembrand.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:03

kiss schreef:
@gem: wat begrijp je niet van de dubbele lounge? Normaal moet je ook een voltigeercirkel uit zetten, dan kan je paard er ook niet vandoor. En met al die lijnen moet je gewoon oefenen om het goed te doen!
Wat betreft het trekken van de kar, het ene paard doet dit makkelijker dan de ander. Pink is echt een harde werker, geeft niet wat je er achter hangt. Santana is liever lui dan moe!
Fijn zo’n zindelijk paard, kan je die van mij ook zindelijk maken! /3
Ik weet wel dat ik niet overal op hoeft te reageren, maar vind het nu nog leuk!
.....
.....
is niet eerlijk, jullie hebben al wat neergezet voor ik klaar bent! :(

:D _O- _/-\o_ , dat bedoel ik :+ !!

Moet weer ff teruglezen over de dubbele longe, maar volgens mij begreep ik niet waarom je hem door midden knipt :o . Longeercirkel uitzetten doe ik eigenlijk nooit, want "ervandoorgaan" staat niet in Ster d'r vocabulaire -:) . Ik vind het een hoop rommel in mijn handen, zweep er ook nog bij. Krijg er overigens megakramp in mijn rechterarm / pols en handen van door die zweep :( . Ben daar gewoon nog niet handig in. Gelukkig hebben we de LH DVD nog :D .

Vandaag weer de oppaskindjes gehad. Jammer dat ze nog geen handtekening kunnen zetten, maar als ik nou een contractje kon opstellen en laten tekenen dat ze áltijd zo lief en leuk zijn als vandaag :+: :+: ?! Op zulke dagen wil je ze bijna niet teruggeven :P

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:35

Jeetje Kiss, wat een super samenvatting!!! Welke cursus moet je zo geven?

@ Avaluna ik voel me gelukkig een stuk beter!!! Bedankt voor het vragen.
@ VHU net bij het weggaan op het werk lieten ze weten dat ze me waarschijnlijk nog wel nodig hebben binnenkort... Ach ja, het verdient lekker! ;) Maar ik wil vrijdag toch wel heel graag gaan mennen.
Jammer dat je nog geen mendurance gaat rijden, maar ik snap het wel, het kost een hoop geld!!!
@ Gem lekker dagje gehad met de oppaskinderen! Gwin breekt ook niet uit met longeren. De vorige keer schoot mijn lijn los (niet goed vastgeklikt, enkele longe) en toen bleef ze nog heel veel rondjes om me heen galopperen, tot ze er ein-de-lijk achter kwam dat ze los was, toen ging ze naar het hek.

Ik heb de bruine bonen, piepers en een stukkie vlees op. Manlief is nog niet thuis. Straks nog naar stal, ga lekker rijden. Misschien daarna nog even bij de springles kijken. Ik had vrijdag met de sneeuw een paar leuke foto's gemaakt van de sneeuw en de paarden. Net een paar afdrukken gemaakt en die hang ik aan de stallen van de paardeneigenaren, staat zo gezellig :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:46

wow, ik lift mee op de samenvatting van kiss :))

@kiss, ik houd mn foto-foontje in de aanslag, maar gister en vandaag nog geen nieuwe laagvliegers gezien..

ivm taxi, ik rij ouderen, gehandicapten, rolstoelers en jeugd rond de 17jr.
heerlijk hoor, voral als ik mag kilometers vreten, op en neer breda-sint maartensdijk, is serieus leker, haha

morgen als het me lukt rond half 4 naar stal, dan is mn laatste rit van 12 tot 3 ongeveer.
en dan slepen met bandje etc..
hebben zondag behendigheids wedstrijd, dus oefenrondje kan nog wel keertje.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:54

Ik heb zaterdag ook wedstrijd, maar hoop dat het niet doorgaat. En anders beslis ik vrijdag of we gaan. Ik ga Veale niet zolang op de trailer zetten. Vandaag ook geen les gehad. Was hier nog -16 vanochtend.

Gem helaas zijn ze inderdaad niet altijd zo lief. Daan heeft vanmiddag te weinig geslapen en nu wil hij niks meer

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:55

Frensie schreef:
@ Gem lekker dagje gehad met de oppaskinderen! Gwin breekt ook niet uit met longeren. De vorige keer schoot mijn lijn los (niet goed vastgeklikt, enkele longe) en toen bleef ze nog heel veel rondjes om me heen galopperen, tot ze er ein-de-lijk achter kwam dat ze los was, toen ging ze naar het hek.

Hoe herkenbaar :D . Wij kunnen longeren in de bak, maar ook in de bos-ring: een longeerring precies tussen de paddocks in het bos, met dus 4 ingangen / uitgangen. Ik was Ster een keer aan het longeren met pessoatuig en een nieuwe longeerlijn. Twee keer een ophoudinkje gemaakt en de musketonhaak brak spontaan af 8)7 . Lijn gleed zachtjes op de grond :oo . Ster had niets in de gaten en draafde gewoon braaf door. Een keer "prrrrrr" en ze ging over in stap; daarna draaide ik mijn lichaam van haar af (NH grondwerk) en ze kwam netjes naar me toe lopen :+: :D !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:01

wij gaan wel zondag hoor, tenzij er zaterdagnacht ineens veel sneeuw valt ofzo.

is vlakbij en normaal loopt ie buiten.

over rijbakken,
onze buitenbak is op springen na, geschikt vor dressuur etc hoor, niet keihard bevroren.
zo maar net harder dan zomers, valt enorm mee.
de binnebak is wel wat stoffig nu, kunnen natuurlijk niet vochtig maken ook nu, dusjah.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:14

bicci als het vlakbij was, was ik denk ik ook wel gegaan, mits de wegen vrij zijn, maar het is een uur rijden.
Heb dressuur en vaardigheid dus vanaf 11 tot ???? onderweg. Vind ik wat te veel van het goede. Op zich maakt het me niet uit als ik niet gericht kan trainen, de basis zit er wel in en dan zie ik het wel als trainingsritje, maar wil niet dat hij ziek wordt. Dan betaal ik wel en ga ik alsnog niet heen.

Straks filmpje kijken, hopelijk ligt Daan er op tijd in. Morgen weer werken.

Bicci succes alvast
Frensie succes en veel plezier nog

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:18

Pff jullie gaan weer hard. Hier valt weinig te melden dus ik houd me even in de meeleeshoek. Ben de kou nu wel zat, van mij mag het wel ophouden en de zon gaan schijnen! Ik kan zo maar weinig met Eef... :(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:26

@Frensie: wat een leuke verrassing zo'n foto aan de staldeur <3 , tjee, zo'n pensionklant wil ik ook wel :D .

@Kiss: wow, wat een samenvatting.

Shirts bij de vereniging besteld, je moet er idd voor betalen, maar niet al te veel en we hebben een heel mooi logo/wapen.
De vereniging heeft haar locatie op een riddergoed "Gut Muthagen", ik woon in Duitsland overigens, voor diegene die dit nog niet wisten, hier is ook de fokkerij waar o.a. Florestan I gefokt is. Ze hebben dus een mooi wapen en we zullen de shirts dan ook veel dragen.

Dochterlief meteen opgegeven voor een zaterdagje "valtraining", ik zag vooralsnog alleen kindernamen staan, wilde mezelf eigenlijk ook wel opgeven :D . Hier wordt ontzettend veel georganiseerd voor de leden, echt heel erg leuk.
Er was een nogal fris paard in de les geweest, dus dat is dochterlief weer bespaard gebleven :D .

Paard hier kun je ook zonder longe longeren, de pony waarmee ik bleef hangen is een ietwat ander verhaal, dan is een longeercirkel niet verkeerd, of misschien een afgezette bak, hahaha, had nu meer dan een hectare open stuk :D .