[AR] KNHS zomerinstructieweek MENNEN

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: KNHS zomerinstructieweek MENNEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 14:57

Ik heb voor de dressuurproef gekozen, ontzettend leuk initiatief (is voor het eerst)

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:01

Ik vind het ontzettend jammer dat de KNHS niet antwoord op mijn mails en dat ze het op zo een slechte datums doen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:06

Ik ken dit helemaal niet. Dit jaar ga ik niet redden maar voor volgend jaar een leuke optie. Ben een echte beginner met mennen en heb meer gevoel voor rijden ohz als mennen dus bootcamp zou tof zijn. :P Paard houd het wel vol. :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 17:25

vezzie schreef:
Ik vind het ontzettend jammer dat de KNHS niet antwoord op mijn mails en dat ze het op zo een slechte datums doen.

Wat is er slecht aan de datum?

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:42

Ipsilonka schreef:
vezzie schreef:

Wel voor mij (die graag als buitenlander wil deelnemen), zijn de datums niet mogelijk want ik heb dan geen vakantie.

sandra86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:44

MelanieB schreef:
Wat doen jullie vrijdag, dressuurles of dressuurproef voor jurylid?
Ik wil denk laatste doen, dus een dressuurproef voor jurylid, maar zou ik dan ook in tenue ed moeten, of zou dat niet uitmaken? :+
Ga daar namelijk niet extra spullen voor meeslepen :+

Ik heb aangegeven dat ik een dressuurproef wil rijden voor een jurylid.
Ik denk niet dat je daarvoor je tenue aan moet maar voor de zekerheid misschien toch even navragen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:45

Ik heb ook aangegeven een proef te willen rijden... had nooit over de kleding nagedacht

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:46

Wij hebben ook dressuurproef aangevraagd. We gaan voor de eerste keer dan ZZ dressuur rijden. Stoer. Mooie gelegenheid om te oefenen en kijken hoever we zijn. :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:52

Tsja vezzie ze kunnen niet met alles rekening houden.
Je weet vrij ver van te voren wanneer is dus vakantie weekje opnemen? ;)

Ik doe wel dressuurproef gewoon B enkelspan en geen wedstrijdkleding mee. Is me teveel voor dat ene proefje haha

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:18

Ik heb dan ook geen vakantie hoor. Ik ben ook gewoon een werkend mens en kost mij ook een week. Heb ik er wel voorover. Het is ook niet in de schoolvakantie

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 18:43

vezzie schreef:
Ipsilonka schreef:

Wel voor mij (die graag als buitenlander wil deelnemen), zijn de datums niet mogelijk want ik heb dan geen vakantie.

Als je niet uit Nederland komt, ben je dan wel lid van de KNHS (anders mag niet je niet eens inschrijven namelijk)

En hier ook een werkend mens, maar met eigen bedrijf. Dus ik ben er gewoon niet dan *D
Goed idee Janouk, misschien doe ik eens gek en probeer een M proef (pff, dat klinkt wel heel dapper haha)

sandra86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:46

tallechie schreef:
Ik heb dan ook geen vakantie hoor. Ik ben ook gewoon een werkend mens en kost mij ook een week. Heb ik er wel voorover. Het is ook niet in de schoolvakantie

Ik ook niet maar voor deze week heb ik echt wel wat vrije dagen over :D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:54

Ik wil denk ik ook wel een keer een proef rijden. Vind het opzich wel leuk, maar heb het nog nooit gedaan. En ik twijfel of ik gewoon een B proef moet doen en horen dat je het misschien wel heel leuk doet, of juist hoog inzetten en meer punten mee krijgen om nog aan te werken.. Ik heb geen proevenboekje. Wat zit er in een B proef en wat volgt daarna? B is toch nog zonder galop? Neem aan dat het puur voor de oefening is en niet officieel (anders zou ik er niet aan mee kunnen doen zonder startkaart.) neem aan dat je dan niet in compleet tenue hoeft hoor!

W.b. datums.. tja dit soort dingen kun je nooit voor iedereen even goed plannen. Is niet anders, en ik denk ook nog dat ipsilonka gelijk heeft en het voor jou sowieso niet kan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:06

@eefielover
met internet heb je geen boekje meer nodig :D http://www.dressuurproeven.nl/ onder menproeven staan alle dressuurproeven. Kun je het gewoon proberen.
En je hebt een hele week intensieve training erop zitten. Dus je mag er van uit gaan dat de combinatie gegroeid is. Dus gewoon hoog in zetten :D Je ziet wel waar het schip strandt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:11

Ik heb me voor de dressuurproef opgegeven voor klasse L. Ben momenteel L met 4 wp. Vind m proef nog wat te veel van het goede. Thuis durf ik dat wel aan, daar loopt hij op m niveau, maar op wedstrijd is er nog veel te veel spanning.

Wat denken jullie toch m proef?

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:29

Janouk, had het al gevonden dankzij sandra.

Ik neig inderdaad naar een L proef. Alleen jammer dat daar nog geen galop in zit daar ik daar op het moment ook graag aan werk. Maar goed, M lijkt me weer wat overdreven als t je eerste proef is....

Tallechie, als je thuis op dat niveau rijd zou ik inderdaad een M doen. Tis een hele goede oefening en weet je gelijk waar je staat en of naar toe moet werken voor je de M in kan, maar dat is mijn mening..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:39

@tallechi gewoon inschrijven voor de M. Het is toch een proef waarbij je uitleg krijgt van de jury, dan weet je waar je aan kunt werken. En na zo'n week training is het bijna een thuiswedstrijd op Ermelo :D En als je daar besluit toch L te doen, dan maakt dat toch niet uit, dan verander je van proef. Kwestie van een ander protocol nemen.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:50

Dat bedacht ik me net ook. Ik vul gewoon B/L in en zie daar wel wat ik doe.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:16

Ik ga wel gewoon voor B, dribbelpony lief is al lastig genoeg te laten stappen normaal, galop en draf perfect, maar pff haha.

Hebben jullie bij lesindeling nog wat neergezet? Ik ken eigs niemand vd lijst zo qua naam dus niks ingevuld. (nog niet opgestuurd)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:16

Hoef je natuurlijk niets over op te schrijven.. Ik en Sandra willen niet te gelijker tijd rijden i.v.m. Het helpen bij elkaar..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 16:00

Ik ga wel wat invullen bij lesindeling, nog even overleggen hoe en wat. Vorig jaar ook gedaan en gelukt dus hartstikke leuk!
Ik ga morgen m proef uitprinten op de zaak en dan af en toe oefenen. Ik kijk wel. Voorlopig heb ik nog steeds maar 6 winstpunten :D

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:22

Hallo..

Kan iemand mij vertellen wat dit precies inhoud? en wat je gaat doen enz.?

Groetjess

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:27

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:43

de onderdelen in de L kan paard wel. Het is puur spanning waardoor de winstpunten nog niet komen.
Ik ben in de les al aan het trainen voor het m. Dus verzamelde draf, slangenvolte. Galop nog niet, maar dat doet hij wel.

In de les loopt hij gewoon winstpuntwaardig. Instructeur is ook jury. Maar komt er op wedstrijden nog niet uit. Heb het formulier al wel opgestuurd, overleg nog even thuis en met instructeur en anders bel ik de knhs nog wel

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 17:45

Tallechie, ik denk niet dat het ze uitmaakt welke proef je gaat rijden hoor. Al wil je ZZ proberen op het laatste moment.....