Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
beemst36 schreef:Ja klopt, hadden een jonkie voorop staan die het met de dressuur en vaardigheid wat spannend vond en in de marathon hadden we wat pechfoutjes, maar voor een eerste officiele wedstrijd waren we best tevreden! Heb je ook meegereden in gorssel?
ArroNnie schreef:beemst36 schreef:Ja klopt, hadden een jonkie voorop staan die het met de dressuur en vaardigheid wat spannend vond en in de marathon hadden we wat pechfoutjes, maar voor een eerste officiele wedstrijd waren we best tevreden! Heb je ook meegereden in gorssel?
Oh, dat zei de menner idd al (ben zijn naam zogauw even kwijt..) dat die het allemaal nog wat spannend vond, rechtsvoor toch?
Jaa, jullie hebben van ons gewonnen doordat wij een d-tje hadden in hindernis drie. Niet herstelde parcoursfout.. balen, maar helaas.
Met de vier witte welshjes, hihiIk ben groom
hafjelinger schreef:Hoe werkt dat eigenlijk zo'n mengordel?Ik ben nog nooit gelanceerd maar het lijkt me wel veilig. Ik neem aan dat de gordel aan een kant vast zit aan de wagen, en de andere kant houdt de groom rechtstreeks vast of ziet die ook nog ergens doorheen oid? En wat gebeurd er bijv als de groom hem even los moet laten omdat ie moet wisselen van kant? Sorry voor de vragen
Citaat:917.2.5 No person may be tied to the Vehicle in any way during the Competitions. A Competitor
may be secured by rope, webbing or belt, provided one end is held by a Groom and not
wrapped or fastened to the Vehicle in any way. Failure to comply will result in
Elimination
KNHS schreef:Omwille van de veiligheid mag niemand aan het rijtuig, op welke wijze ook, vastgebonden zijn tijdens de proeven. Een deelnemer mag wel worden vastgehouden door een band, koord of riem, welke aan één zijde door een groom wordt vastgehouden en eenmaal om een deel van het rijtuig is gewikkeld.
tallechie schreef:Ik stel deze vraag hier maar even. Ik heb nu een aantal marathons gereden, maar mijn tijden zijn te langzaam tov mijn concurrenten. Komt dit met te tijd door ervaring? Ik men nu 2 jaar en heb onlangs mijn 6e marathon gereden. Ik rijd met een paard van 171.
Echwel schreef:Het gaat niet om de snelheid die je hebt in de hindernissen maar om de afstand die je aflegt, dus degeen die het dichtst bij het hout blijft legt minder meters af en is dus sneller, dat alles in een mooi basistempo en dan vanaf start tot poort a en vanaf poort f tot finish lekker aan laten galopperen...
dus de menner met het meeste lef om ook door smalle poortjes te gaan en die het kortst draait is in principe in een draf al sneller als een menner die als een zot gallopeert maar heel ver van de palen wegrijdt
Echwel schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Het belangrijkste is dat je vloeiend en strak stuurt (vlak langs de palen) zodat je het basistemppo goed hoog kunt leggen.Het gaat niet om de snelheid die je hebt in de hindernissen maar om de afstand die je aflegt, dus degeen die het dichtst bij het hout blijft legt minder meters af en is dus sneller, dat alles in een mooi basistempo en dan vanaf start tot poort a en vanaf poort f tot finish lekker aan laten galopperen...
dus de menner met het meeste lef om ook door smalle poortjes te gaan en die het kortst draait is in principe in een draf al sneller als een menner die als een zot gallopeert maar heel ver van de palen wegrijdt
tallechie schreef:Sorry als het voor jullie een domme vraag is, maar heb afgelopen maandag gekeken, maar veel paarden reden toch ook gedeeltes in draf. Ik ben helaas minder wendbaar dan een pony.
Maar zal ook wel met lef te maken hebben en dat zal vanzelf wel komen. Mijn instructeur (vorige) heeft maandag zijn wagen kapot gereden, omdat hij zo dicht langs hout ging. Was niet goed genoeg geschuurd en bekleding van de wagen is kapot gegaan.
Ik weet wel genoeg. bedankt
Citaat:Ja René heet de menner. Ja rechtsvoor was het jonkie. Heb net even in je profiel gespiekt, jullie zeiden nog dat de starttijden van de marathon eerder waren geworden, anders waren we net te laat geweest! Gaan jullie nog naar kootwijkerbroek?