[AR] Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:15

MerelFjord schreef:
Baal als een stekker hier, google maps Wageningen - Oenkerk: 188 km. :+

Ik wist waar Wageningen ligt, vandaar mijn opmerking 'als je een paar KM extra wilt reizen'... :D

Maar je bent nog steeds welkom hoor ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:43

Merelfjord:

Denk dat ik helaas ook te ver zit voor jou....... omgeving deventer.
Google maps geeft een afstand aan van 63 km. .......

Ik heb helaas ook nog niet echt iemand gevonden. Al vond ik het lief aangeboden van palousa_boy; misschien leidt dat nog eens naar 'n meeting maar ook dat is in de meeste gevallen te ver weg, of ik moet toevallig een wedstrijd daaro in de buurt rijden.....

Bij deze dan nog eens een herhaling van mijn oproepje:

JoyCiej007 schreef:
(Reserve)groom gezocht voor wedstrijden (SGMW) indoor + outdoor Deventer e.o

Omdat mijn goede vriendin en vaste groom helaas wel eens last heeft van lichamelijke problemen, en soms tijd te kort heeft, ben ik op zoek naar een 'reserve' groom, voor voornamelijk wedstrijden SGMW (dressuur-vaardigheid-marathon) en evt. enkele evenementen.
Data's v/d wedstrijden varieeren, ik ga binnenkort een wedstrijdkalender voor 2013 opstellen.
Naast mijn vaste groom had ik eerder nog wel meer mensen die ik zou kunnen vragen om te groomen, maar die zijn helaas vaak ook érrug druk en hebben geen tijd.

Belangrijk om te weten is dat als het gaat om een SGMW, dat het dan niet alleen om de wedstrijddag zelf gaat, maar ook om het verkennen van de marathonhindernissen, en dat is meestal de dag er voor. Meestal 6 hindernissen, poort A t/m F, dus daar ben je ook wel wat tijd mee kwijt en uiteraard moet de groom ook mee verkennen.

Mijn aanspanning:
https://lh4.googleusercontent.com/-QDCh ... C_9992.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-wtcD ... ding20.jpg

En wij in actie tijdens Horse Driving Bussloo afgelopen jaar:
[ Video ]

Een supersnelle, werkwillige Welsh Mountain sectie A merrie, Roos, die ik in enkelspan voor de marathonwagen heb. 't is een echte marathoncrack en ze vind het werkelijk fantástisch, doet vreselijk haar best altijd.
De marathonwagen is van alle gemakken voorzien, ook voor de groom. :Y)

Wat ik zoek in een goede groom?
Zowel lichamelijk als geestelijk in staat om wedstrijden te kunnen groomen. Daar komt soms flink hangen bij, al is mijn wagen wel superstabiel. Daarnaast niet een té zwaar persoon, aangezien het maar om een enkelspan A pony gaat. Iemand die sterk genoeg in z'n schoenen staat om ook gewoon durven te roepen dat ik (weer eens) verkeerd rijdt; ik maak nog wel eens een foutje :') Overigens is fouten maken van de groom ook helemaal niet erg; ik zie de mensport als teamsport; zonder groom geen wedstrijd.
Er zijn in principe geen kosten aan verbonden (startgeld is voor mijn eigen kosten), vergoeding van mijn kant n.v.t. (keer een drankje op mijn kosten soms) en zelf mennen voor de groom behoord evt. tot de mogelijkheden (thuis mee op rit) maar alleen indien dit goed klikt.

Alvorens als groom op wedstrijd mee te kunnen is een kennismaking natuurlijk wel handig, daarnaast thuis even wat 'oefenen/trainen'.

Edit: min. leeftijd 16+

Edit 2: Mensen die buiten de wedstrijden om, of naast de wedstrijden, het ook leuk vinden om gewoon gezellig mee op rit te gaan, zijn natuurlijk ook altijd van harte welkom

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:13

MerelFjord schreef:
Baal als een stekker hier, google maps Wageningen - Oenkerk: 188 km. :+

Is bemmel dichtbij genoeg? Alleen komend jaar geen wedstrijden omdat ik een nieuw span heb gevonden die nog beleerd moeten worden.
Eventueel zou je mee kunnen helpen tijdens het beleer proces en mocht je ook eens willen rijden ohz dan staat er nog een haflinger te wachten op een bijrijder.

kiddokids

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:27

Ik zoek ook nog steeds groom bollenstreek

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:26

Zelf zit ik ook regelmatig zonder groom, ik neem vaak het risico en rijd dan alleen(overigens wel in de rijbak of de oefenweide) Momenteel men ik helaas helemaal niet omdat ik kortgeleden een zware operatie heb ondergaan.

Wellicht is het een idee om ook als menners onder elkaar te groomen bij buitenritten maar ook bij wedstrijden. Evt. zou het een idee kunnen zijn om tijdens trainingen jou pony's + evt. wagen ook mee te nemen. Zelf ook een aantal keren gedaan met een bevriende menner, neemt dubbel zoveel tijd maar je leert veel van elkaar! Straks, in het nieuwe jaar, wil ik ook best een aantal keren groomen bij een van jullie mits degene ook een aantal keer bij mij groomd.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 17:31

FrieseMenner schreef:
Zelf zit ik ook regelmatig zonder groom, ik neem vaak het risico en rijd dan alleen(overigens wel in de rijbak of de oefenweide) Momenteel men ik helaas helemaal niet omdat ik kortgeleden een zware operatie heb ondergaan.

Wellicht is het een idee om ook als menners onder elkaar te groomen bij buitenritten maar ook bij wedstrijden. Evt. zou het een idee kunnen zijn om tijdens trainingen jou pony's + evt. wagen ook mee te nemen. Zelf ook een aantal keren gedaan met een bevriende menner, neemt dubbel zoveel tijd maar je leert veel van elkaar! Straks, in het nieuwe jaar, wil ik ook best een aantal keren groomen bij een van jullie mits degene ook een aantal keer bij mij groomd.

Da's precies mijn idee toen ik het schreef.
Beterschap. Wat mankeert je?

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:54

Oke, ik kon het er niet uit halen maar heb ook niet het hele topic doorgelezen. Bij mij is 6 weken terug een nier verwijderd, deze functioneerde voor nog maar 4% er was een grote infectie in onstaan, wat mij dus ook een groot aantal weken doodziek heeft gemaakt(Oorzaak kon eerst niet worden vastgesteld) Gelukkig nu aan de betere hand maar helaas heeft het wel (kleine) gevolgen voor mijn mensport hobby, ik kan helaas niet meer met zo'n 35/40 km/u door de marathonhindernissen crossen maar ben allang blij dat ik wel door kan gaan met mennen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 18:00

Nee, zó hard rijden is even niet mogelijk. Misschien later als je opgeknapt bent? Oei nierproblemen zijn echt niet fijn. Doet de andere nier het wel goed?

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:09

Hey allemaal!
Ik ben sinds afgelopen zomer een recreatief menner met een eigen enkelspan en natuurlijk menbrevet! Bij ons in de buurt zijn heerlijke bossen en ik kan dus van bij mij thuis zo buitenritten maken.
Helaas loop ik continu tegen het probleem van de groom aan.. Mijn vader of vriend gaan wel eens mee, maar die hebben natuurlijk ook niet altijd zin.
Ik zoek dus eigenlijk iemand om bv 1 keer per week of 1/2 keer per maand mee af te spreken... En om vervolgens lekkere buitenritten te maken. Het is overigens wel serieus, ik zeg altijd dat ik mijn pony train in het bos -> conditietraining voor haar dus. En ik spreek dan ook het liefst vaste dagen af.
In de toekomst wil ik ook wedstrijden gaan rijden (als ze genoeg ervaring heeft), dus een groom met meer ervaring dan mij (ik ben enkel recreatief bezig) is altijd welkom. De groom mag dus meer ervaring hebben, maar dat hoeft niet. De enige vereiste is, dat de groom niet al te bang is. Dit omdat mijn pony nog een beetje moeilijk doet bij het aanlopen en de groom staat op dat moment natuurlijk het dichtst bij het paard.
De teugels overnemen moet natuurlijk altijd eens kunnen en tips over de training na de wedstrijden toe mogen ook altijd voorgedaan worden.
Verder zijn er geen kosten aan verbonden, maar ik kan ook geen vergoeding geven.

Ik woon wel in België (net over de grens bij weert)..

Ik hoop dat ik een groom vindt!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:59

@MerelFjord,

Ik woon een stuk dichterbij, en Tweety staat nog dichterbij. Ik heb echter absoluut geen wedstrijdambities, maar ga graag voor de lol karren. Ik heb een vaste bijrijdster (ook uit Wageningen overigens...) dus echt een vaste plek heb ik niet voor je. Maar je bent van harte welkom om af en toe mee te rijden op de kar, te groomen en of te mennen.
Momenteel rijdt ik niet veel, vanwege enorme drukte op het werk, en toch ook qua weer de minder lekkere maanden.
Maar zo tegen maart wil ik wel weer meer aan de bak.

Mocht t je toch leuk lijken om onder deze voorwaarden zo nu en dan mee te karren: laat maar ff weten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:00

Toevoeging: Tweety staat in Maurik, dicht bij de pont Eck-en-Wiel / Amerongen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:13

Friese Menner in welke regio zit je?

Overigens zoek ik ook nog steeds groom.
Heb als het goed is zometeen 2 voor de wagen beleerde paarden.
Sjol liep al voor de kar, Toobs wordt op dit moment beleerd en doet het tot nu toe goed.
(staat op beleerstal)
Ik zit omgeving Dordecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 01:00

Ik zoek nog steeds een leuk adresje waar ik kan helpen! Ik kan niet mennen, maar zou dat heel graag willen leren. Het lijkt me leuk om te helpen, maar helaas kan ik alleen in de weekenden. Zit op de grens Drenthe/Overijssel.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 01:52

amoj schreef:
Ik zoek nog steeds een leuk adresje waar ik kan helpen! Ik kan niet mennen, maar zou dat heel graag willen leren. Het lijkt me leuk om te helpen, maar helaas kan ik alleen in de weekenden. Zit op de grens Drenthe/Overijssel.

Deventer is waarschijnlijk te ver denk ik??

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:27

amoj schreef:

Is Nieuw-Dordrecht voor je te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:17

Helaas, beide plaatsen echt te ver weg! Moet alles op de fiets doen dus wordt hem niet :(

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:27

MerelFjord heb je een pb gestuurd.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:27

Hierbij ook weer even een herhaling van mijn oproepje :)

Fenny schreef:
Koetsiers:
Wanneer wil je de rit rijden?
Wedstrijden +/- 1 of 2x per maand, omgeving Friesland/Groningen/(kop van) Drenthe.
Zo nu en dan (+/- 1x per 2 maanden) buitenrit richting Appelscha/Wateren.

Betreft het een wedstrijd of recreatief?
Meer wedstrijden dan recreatief

Welke plaats?
Standplaats Oenkerk. Wedstrijden omgeving Friesland/Groningen/(kop van) Drenthe.

Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan, dubbelspan, 4-span?
Enkel- en dubbelspan shetland.

Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen.
Wedstrijden: voorlezen (liefst vanaf de kant).
Buitenrit: lekker achter op de wagen zitten en gezellig zijn ;) In geval van nood in kunnen grijpen en weten wat te doen; kennis van het tuig (benamingen riempjes e.d.) is dan wel fijn, zodat ik eventueel vanaf de wagen kan roepen wat er in geval van nood doorgesneden of losgemaakt moet worden.

Of ze ook mogen mennen?
Ja zeker, en als je tijd over hebt mag je ook door de week wel mennen als je genoeg ervaring hebt :)

Zijn er nog kosten aan de rit verbonden?
Kosten van eigen vervoer om op de plaats van bestemming te komen.

Is er een vergoeding mogelijk?
Ik kan helaas geen km. vergoeding e.d. bieden. Wel gezelligheid en ervaring ;)

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1932_n.jpg

(inmiddels heb ik een goed dubbelspantuig en niet meer dit flutspul ;) )

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3610_n.jpg

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:09

@Sjolvir Zit zelf in regio Sneek(Friesland) Helaas een flink eind vanaf Dordrecht.

Heb gelukkig wel regelmatig een groom die ook mee naar shows en wedstrijden gaat maar ze geeft aan dat ze haar meer kan vinden in het rijden en ik wil niet dat het moment komt dat ze met tegenzin meegaat op de wagen. Heb hier en daar al eens wat rongevraagd en er is ook zeker wel interesse maar het is wel van belang dat degene het met plezier doet en je volledig op de persoon kan vertrouwen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:11

Aha, dus jouw naam FrieseMenner doe je eer aan.

Ben hier totaal groomloos, men dus maximaal 2 x per maand.
En schooi 1 x per jaar iemand bij elkaar om 1 x te kunnen starten, dus groom/lezer en chauffeur van mijn menkar.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:25

FrieseMenner schreef:
@Sjolvir Zit zelf in regio Sneek(Friesland) Helaas een flink eind vanaf Dordrecht.

Heb gelukkig wel regelmatig een groom die ook mee naar shows en wedstrijden gaat maar ze geeft aan dat ze haar meer kan vinden in het rijden en ik wil niet dat het moment komt dat ze met tegenzin meegaat op de wagen. Heb hier en daar al eens wat rongevraagd en er is ook zeker wel interesse maar het is wel van belang dat degene het met plezier doet en je volledig op de persoon kan vertrouwen.

Mocht je deze zomer wat wedstrijden starten uit de competitie, kan ik je eventueel wel helpen.
Ligt er alleen even aan wat wij zelf starten en of ik zelf ook meedoe.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:00

Ook ik ben op zoek. Paard en pony,s staan in de buurt van marum. rijd wedstrijden maar ook recreatief is welkom. Voor meer info pb

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:39

Ik ben ook nog steeds opzoek in omgeving haaren (nb) naar een groom.
Ik ga mij per volgend jaar aanmelden bij een nieuwe vereniging waar ik ook de sleutel voor neem zodat we meerdere keren droog zouden kunnen trainen in de binnenbakken.
Wie o wie vind het leuk om zowel recratieve ritjes in de bossen te maken en te trainen voor de wedstrijden?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:21

Poeltje, wat een gaaf tandem span heb je!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:58

Ook ik ben op zoek naar een groom.
Provincie groningen, omgeving appingedam.
Ik rijd wedstrijden, maar heb helaas geen trailer met koetsenframe.

tallechie schreef:
Ook ik ben op zoek. Paard en pony,s staan in de buurt van marum. rijd wedstrijden maar ook recreatief is welkom. Voor meer info pb

Rijd je in februari ook in 't zandt?