MerelFjord schreef:Baal als een stekker hier, google maps Wageningen - Oenkerk: 188 km.
Ik wist waar Wageningen ligt, vandaar mijn opmerking 'als je een paar KM extra wilt reizen'...

Maar je bent nog steeds welkom hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoyCiej007 schreef:(Reserve)groom gezocht voor wedstrijden (SGMW) indoor + outdoor Deventer e.o
Omdat mijn goede vriendin en vaste groom helaas wel eens last heeft van lichamelijke problemen, en soms tijd te kort heeft, ben ik op zoek naar een 'reserve' groom, voor voornamelijk wedstrijden SGMW (dressuur-vaardigheid-marathon) en evt. enkele evenementen.
Data's v/d wedstrijden varieeren, ik ga binnenkort een wedstrijdkalender voor 2013 opstellen.
Naast mijn vaste groom had ik eerder nog wel meer mensen die ik zou kunnen vragen om te groomen, maar die zijn helaas vaak ook érrug druk en hebben geen tijd.
Belangrijk om te weten is dat als het gaat om een SGMW, dat het dan niet alleen om de wedstrijddag zelf gaat, maar ook om het verkennen van de marathonhindernissen, en dat is meestal de dag er voor. Meestal 6 hindernissen, poort A t/m F, dus daar ben je ook wel wat tijd mee kwijt en uiteraard moet de groom ook mee verkennen.
Mijn aanspanning:
https://lh4.googleusercontent.com/-QDCh ... C_9992.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-wtcD ... ding20.jpg
En wij in actie tijdens Horse Driving Bussloo afgelopen jaar:
[ Video ]
Een supersnelle, werkwillige Welsh Mountain sectie A merrie, Roos, die ik in enkelspan voor de marathonwagen heb. 't is een echte marathoncrack en ze vind het werkelijk fantástisch, doet vreselijk haar best altijd.
De marathonwagen is van alle gemakken voorzien, ook voor de groom.![]()
Wat ik zoek in een goede groom?
Zowel lichamelijk als geestelijk in staat om wedstrijden te kunnen groomen. Daar komt soms flink hangen bij, al is mijn wagen wel superstabiel. Daarnaast niet een té zwaar persoon, aangezien het maar om een enkelspan A pony gaat. Iemand die sterk genoeg in z'n schoenen staat om ook gewoon durven te roepen dat ik (weer eens) verkeerd rijdt; ik maak nog wel eens een foutjeOverigens is fouten maken van de groom ook helemaal niet erg; ik zie de mensport als teamsport; zonder groom geen wedstrijd.
Er zijn in principe geen kosten aan verbonden (startgeld is voor mijn eigen kosten), vergoeding van mijn kant n.v.t. (keer een drankje op mijn kosten soms) en zelf mennen voor de groom behoord evt. tot de mogelijkheden (thuis mee op rit) maar alleen indien dit goed klikt.
Alvorens als groom op wedstrijd mee te kunnen is een kennismaking natuurlijk wel handig, daarnaast thuis even wat 'oefenen/trainen'.
Edit: min. leeftijd 16+
Edit 2: Mensen die buiten de wedstrijden om, of naast de wedstrijden, het ook leuk vinden om gewoon gezellig mee op rit te gaan, zijn natuurlijk ook altijd van harte welkom
MerelFjord schreef:Baal als een stekker hier, google maps Wageningen - Oenkerk: 188 km.
FrieseMenner schreef:Zelf zit ik ook regelmatig zonder groom, ik neem vaak het risico en rijd dan alleen(overigens wel in de rijbak of de oefenweide) Momenteel men ik helaas helemaal niet omdat ik kortgeleden een zware operatie heb ondergaan.
Wellicht is het een idee om ook als menners onder elkaar te groomen bij buitenritten maar ook bij wedstrijden. Evt. zou het een idee kunnen zijn om tijdens trainingen jou pony's + evt. wagen ook mee te nemen. Zelf ook een aantal keren gedaan met een bevriende menner, neemt dubbel zoveel tijd maar je leert veel van elkaar! Straks, in het nieuwe jaar, wil ik ook best een aantal keren groomen bij een van jullie mits degene ook een aantal keer bij mij groomd.
Fenny schreef:Koetsiers:
Wanneer wil je de rit rijden?
Wedstrijden +/- 1 of 2x per maand, omgeving Friesland/Groningen/(kop van) Drenthe.
Zo nu en dan (+/- 1x per 2 maanden) buitenrit richting Appelscha/Wateren.
Betreft het een wedstrijd of recreatief?
Meer wedstrijden dan recreatief
Welke plaats?
Standplaats Oenkerk. Wedstrijden omgeving Friesland/Groningen/(kop van) Drenthe.
Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan, dubbelspan, 4-span?
Enkel- en dubbelspan shetland.
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen.
Wedstrijden: voorlezen (liefst vanaf de kant).
Buitenrit: lekker achter op de wagen zitten en gezellig zijnIn geval van nood in kunnen grijpen en weten wat te doen; kennis van het tuig (benamingen riempjes e.d.) is dan wel fijn, zodat ik eventueel vanaf de wagen kan roepen wat er in geval van nood doorgesneden of losgemaakt moet worden.
Of ze ook mogen mennen?
Ja zeker, en als je tijd over hebt mag je ook door de week wel mennen als je genoeg ervaring hebt
Zijn er nog kosten aan de rit verbonden?
Kosten van eigen vervoer om op de plaats van bestemming te komen.
Is er een vergoeding mogelijk?
Ik kan helaas geen km. vergoeding e.d. bieden. Wel gezelligheid en ervaring
FrieseMenner schreef:@Sjolvir Zit zelf in regio Sneek(Friesland) Helaas een flink eind vanaf Dordrecht.
Heb gelukkig wel regelmatig een groom die ook mee naar shows en wedstrijden gaat maar ze geeft aan dat ze haar meer kan vinden in het rijden en ik wil niet dat het moment komt dat ze met tegenzin meegaat op de wagen. Heb hier en daar al eens wat rongevraagd en er is ook zeker wel interesse maar het is wel van belang dat degene het met plezier doet en je volledig op de persoon kan vertrouwen.
tallechie schreef:Ook ik ben op zoek. Paard en pony,s staan in de buurt van marum. rijd wedstrijden maar ook recreatief is welkom. Voor meer info pb