[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:52

Tallechie pijnlijke hand dat is erg vervelend.
Yorel welkom, een haffie <3
Rhine fijne wedstrijd gehad, en hopenlijk niet te veel pijn aan je val overgehouden.
VHU zo in de opsomming klinkt het echt veel, dan snap je inderdaad ineens waar je wiebelig van bent.
Tallechie veel plezier en succes met Alwyn, ik hoop dat jij heel veel jaren lol van hem kunt gaan hebben en dat wij nog veel over hem gaan horen.
Dennis je hebt echt veel gedaan ik weet niet of ik daar inderdaad lol aan zou beleven.
Happytime, bezorgd dmv easy omwonende een minderwaardigheidscomplex, dat doen de shetten al dus laat staan een kwpn-er.
Poeltje heeft een relaxte dag op stal gehad lekker toch.

Ik heb gisteren met alle pony's gewandeld. De bult in Wieneke's been lijkt zachter te worden als ze gelopen heeft. Chicko's sprong loopt juist vol als hij loopt dus die heeft even rust. Candy liep ineens ook mank, maar ze hebben zich onderling ook goed tussen gehad waarom ineens? ik weet het niet maar het valt me op dat de hele kudde extreem maf is. Ik wijt dit aan mijn onrust en ik heb tegen ze gezegd als ze elkaar kreupel blijven trappen zoeken ze zich maar een ander huis, als ze zich gedragen mogen ze blijven en gaat het idee van een groot paard in de koelkast, nou daarna geen vuiltje meer aan de lucht is dat nu toeval?
Billy loop aan de longeer lijn aan een halster vanzelf opgericht en aan de teugel dat is zo mooi om te zien is echt een trotse pony als hij werken mag <3 <3

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:55

Maisie ik heb niet meer info maar ik zal wel even vragen.

Ik ben onder weg naar vhu. Zaten om zeven uur in de auto én moeten nu nog een uur

Hand ging goed maar krijg nu last

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:20

Spannend hoor, de grote verhuisdag van Alwyn!
Wel supergaaf eenzelfde halstertje als Veale ;) Ben gek op lichtblauw, dus voor mij is het al helemaal goedgekeurd ;)
Zo, heb alles weer bijgelezen, dus weet weer ongeveer waar het over gaat, nu weer ruimte om mee te praten alleen heb ik momenteel niks bij te dragen...

groetjes, lacuna

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:22

Mogge,

@Tallechie, heel veel plezier met Alwyn en je ritje met VHU vandaag
@VHU een dikke :(:) voor jou vandaag... na een hectische periode komt er na vandaag ook voor jou een beetje rust . Weet wel dat je altijd het beste voor gehad hebt met je diertjes en dat dat de basis was voor je keuzes...
@Maisie, succes met je wedstrijd en veel plezier met je ritje met Jeroen.
@Sonjim, heeft ook nog wat pony's in de lappenmand en moeten zich nu écht gaan gedragen....en is super trots op Billy
@Askizata, die onderleggers kun je ook gewoon gebruiken onder een eventueel nieuw tuig en is daarom geen weggegooid geld als je deze nu aan zou schaffen.

Paardjes van mijn vriendin zijn gevoerd en gemest en staan buiten... maar wat een wind hier aan de kust zeg! Mijn pony's staan nog even lekker binnen te knagen op hun kuil. Ik wil vandaag even een rondje doen met Brutus...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:23

:wave:
goeiemorgen!

vooral veel regen hier...
al vanaf gisteravond, alles zal dus wel goed nat zijn...
ga zo richting stal om de paardjes er even uit te gooien en uit te mesten!

tallechie, succes vandaag!

sonjim aan de wandel geweest...

maisie, veel plezier, lekker dat het bij jullie droog is!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:32

eindelijk toch alle foto's bij elkaar gesprokkeld van de korenrit van vorige week
[AR-ITP] Sunny op sjouw tussen het koren

Sonjim, we willen dan wel foto's zien van trotse billy ;)
Ollie, hoe is het nu met Simba?

Hier regent het ook, vandaag lekker dagje bankhangen. Paardjes staan allemaal op plekjes waar ze voldoende beschutting hebben, ze hebben water, voer, die overleven het wel een dagje ;)

Fijne dag allemaal *vhu en tallechie, hoop dat jullie het een beetje droog houden...*
Groetjes, lacuna

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:39

@Lacuna, gisterenavond geen pijnstilling meer gegeven en ik heb de indruk dat zijn beentje minder gespannen is van het vocht. Gelukkig loopt hij niet kreupel en met de wondjes gaat het ook de goede kant op. Zometeen weer even koelen en verzorgen en lekker met hem gaan stappen....

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:27

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:01

sonjim d'r paardjes doen lastig omdat ze bang zijn dat ze weg moeten ;) :(:)

ik ben al naar 't bos geweest vanochtend, gister toch de slipketting van de hond kwijtgeraakt, dus ben wezen zoeken.
Bleek dat ie via een of ander stom gat in de carosserie van de auto beland was zegmaar ^) maar toen had ik onze ronde door 't bos al opnieuw gelopen in de regen :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:08

je bent in ieder geval lekker gelucht naaltje! :D

rhine en lacuna, ik ga zo even foto's kijken!

ollie, fijn dat het beter lijkt te gaan met z'n beentjes!

Wat een weer zeg...
Tijdens het uitmesten paarden zo'n 1,5u in de paddock gehad.
Fifi maar 'r jas aan gedaan, die heeft zo weinig vetjes op 'r ribjes nu, en gisteren stond ze ook al te rillen in de regen en de wind...
Ze gingen met hun kont in de wind en de regen staan en vonden er weinig aan...
Dus toen ik naar huis ging toch maar weer binnen gezet, dekentje maar opgelaten, het is maar een graad of 14 hier, en misschien doet de staleigenaar ze vanmiddag er nog uit als het wat beter is...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:21

wat een verschil in paarden dan. :)
die van mij brak van de week een stal zowat af, toen ik hem wilde laten schuilen voor de regen..
en dan kreeg hij van mij een dubbele box aangeboden, maar nee... hij wilde liever dit
Afbeelding
dan dit
Afbeelding

ik weet nog niet of ik vandaag naar stal kan... Denk dat dat morgenavond wordt. Moet vanavond ook vroeg m'n nestje in. Morgenochtend om 8u beginnen :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:24

ja maar dan heeft 'ie weg gras he...
dat is leuker dan een zandpaddock met hooi... :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:27

voor diddle niet ;) die kwam namelijk van zijn dooie weitje af. Heb hem daar neergezet omdat ik er weinig voor voelde om 300 meter terug naar de wei te lopen in die hoosbui :P en dit was naast de stal waar ik hem in wilde frommelen :P
Nee hij wordt echt kwaad in een stal. Tenminste, als ik hem daar poets is het goed, maar ik moet hem er niet naakt in zetten en de deur dichtdoen, dan probeert hij de deur open te maken :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:38

:D
lekker ding... 8-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:39

een lekker ding met een schuurkoppie :=
Afbeelding

trouwens ook een foto van de woef gister
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:44

goedenmiddag allemaal..
rhine en lacuna, ik ga zo jullie topic's bekijken.
nouvel al druk met de paardjes geweest, ze staan hier buiten moet vanmiddag de stallen nog mesten.
hebben vanmorgen gezwommen met zoontje, hij vond het geweldig !! leuk !!
tallechie succes met de verhuizing van Alwyn vanmiddag ! spannend.
VHU: sterkte met de verhuizing van Alwyn, dubbel gevoel voor je denk ik zo... :(:)
naaltje : didd's is knap !!! <3

nou ga de regen maar weer in...hondjes uitlaten !! en dan nog even naar een menvriendin even wat weg brengen, en dan....niksen of airbrushen...of...is de dag misschien al wel weer om...

melody vind het stom in de regen buiten...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:58

Even een egoberichtje :o

Ik ben zooo trots op Simba, manlief en mezelf... vanochtend stond er niet zoveel spanning meer op Simba's beentje en heb aan manlief gevraagd of hij met me mee wilde een rondje stappen (in dit vreselijke weer). Hij stemde toe (lief hé) en we hebben Simba ingespannen en manlief heeft er eerst even naast gelopen voor mijn en Simba's vertrouwen en toen is hij weer achterop komen te staan. Onderweg ivm de regen veel (heldere diepe) plassen getrotseerd en daar ging hij zo doorheen bijna thuis langs ons voetbalveld stonden wat bruine diepe plassen (net zoals in het bos waardoor we zijn omgegaan) en daar durfde hij inderdaad niet doorheen en bleef er maar overheen springen (best spannend :o ) maar doordat ik ben blijven herhalen heeft hij het overgegeven en hebben we onze bruine diepe plassen angst overwonnen *\o/* (voor vandaag ;) ). Ik ben zo trots dat we er waarschijnlijk weinig van hebben overgehouden. Als het goed is wordt het zo ook droog en kan ik nog een rondje met Brutus doen... nu eerst een warm eigengemaakt tomatensoepje met stokbrood want dat hebben we wel verdiend na vanochtend :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:01

he super ollie! *\o/*

biacacoo, succes met de hondjes uitlaten met dit weer...

wel een lief koppie hoor naaltje! <3

net gegeten, zo even bakkie doen bij vrienden, hier is toch weinig te doen met dit weer...
vanavond maar weer even richting stal...
vosje maar dagje vrij vandaag... 8-)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:31

leuke foto's hier boven.
Ollie1 schreef:
@Askizata, die onderleggers kun je ook gewoon gebruiken onder een eventueel nieuw tuig en is daarom geen weggegooid geld als je deze nu aan zou schaffen.

oke, als ik evt. een tuig met een breed borststuk zou kopen hebben ze dan ook zin voor de verdeling,
of is het dan alleen meer wat zachter.
je hebt ze in meerdere kleuren te koop toch ?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:33

Lees. mee op tel beetje lastig reageren. met rondje hebben we het droog gehouden. verder regent het constant. nog iets meer dan een uur dan zijn we op stal

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:36

@Askazita, je hebt inderdaad stoffen onderleggers en die heb je in verschillende kleurtjes. De Neopreen onderleggers zijn dikker en zijn vnl zwart (die zou ik je aanraden bij dit tuig). Ik gebruik ze voor een goede drukverdeling en mijn tuig blijft er schoner door bij het zweten....

Hier een voorbeeld;
Afbeelding

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:46

ollie1 oke bedankt ik ga er eens naar kijken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:25

@Ollie: wat ontzettend goed +:)+

@Nouvel: hier ook de hele nacht geregent. Is idd wel anders als ze op een fijne wei staan, maar ons schimmeltje is ondanks vetjes een koukleumpje, toen ik die binnen zette, was ze echt aan het rillen, is de enige die dan ook ff een dekentje krijgt.

@Sonjim: ff dreigen dan maar ;) :(:)

@VHU: :(:) , toch denk ik dat het je straks wel veel rust geeft en je je lekker kunt concentreren op Snuit en Bente :j :(:)

@Tallechie: bijna thuis.

Hier staan ze ook binnen met hooi, alleen de grote kan in en uit in de paddock.
Was me net aan het bedenken dat het droog is sinds ze binnen staan, maar ik zie dat het al weer regent.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:35

Zo hier zijn we weer....
Alwyn met ons laatste ritje, foto gemaakt door Tallechie <3 veel plezier bij Tallechie fijne pony
Afbeelding

Het is wel OK hoor dat Alwyn naar Tallechie is. Ze is er volgens mij echt heel blij mee en ik heb er een gerust gevoel over. Hoop dat ze ondertussen thuis zijn want wat een rotweer zeg!

Met Bente wilde ik eigenlijk gaan draven maar jeetje mina zeg het waaide echt behoorlijk en het regende....dus wel gelongeerd en ze was echt helemaal stapelgek elke keer wegspringen / sprinten :):) stoute meid! Uiteindelijk had ik haar zover dat ze rustig om me heen stapte, vond dat al een hele prestatie. Ben er daarna nog even op gaan zitten, voor het idee. Twee keer linksom stappen, twee keer rechtsom en toen dacht ik laat ik het lot niet gaan tarten, hup naar binnen toe.

@Ollie1 wat ontzettend fijn voor jou en Sim, heerlijk he als manilef meewerkt :j meestal begrijpen ze wel wanneer het echt nodig is.
Heb paar mooie topics bekeken, foto van eigenwijze Diddle 8-) en berichten van rillerige Fief :(:) Maisie zal nu wel door de marathon heen zijn (en nat :oo ) en Askazita beraadt zich op de onderleggers B-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:49

@VHU: mooie foto <3 en ook al is het goed toch even een dikke knuf :(:) .
Dapper dat je er toch nog even op gegaan bent, is toch spannend met zo'n weer.

@Tallechie: volgens mij ga jij ontzettend veel plezier beleven aan Alwyn :j .