[AR] SGMW 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:59

kiepejanie schreef:
S_zanne schreef:
Juist!
Of ik nou in een tent, tussen de paarden of in een caravan slaap, slapen doe ik toch wel. (van vermoeidheid :P)

haha ik slaap dus ook overal, lekker pilsje na de wdstrijd en dan val ik zo in slaap

:9

Ik wil ook een lijstje! ;(

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:01

gewoon plannen :D

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:06

Geen menner ;(

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:08

Ow dan wordt het moeilijk meestal is het anders om ;)

S_zanne

Re: SGMW 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:09

ja ik weet het.
Gelukkig heb ik connecties, dus hopelijk heb ik snel weer iemand. :D

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:11

Nou suc6 dan, het buitenseizoen begint weer bijna en mss komen we elkaar dan wel n keer tegen op de wedstrijden

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:12

Als alles gaat zoals ik wil dat het gaat komt dat helemaal goed.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:13

mooi toch als dat zo is dan komen we elkaar vast wel n keer tegen

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:45

Kiepejanie, wij hebben bijna hetzelfde lijstje dus ik ga je nu toch echt tegenkomen dit seizoen! Als het goed is blijven ook wij nu op het wedstrijd terrein slapen (caravans aant kijken) dus moeten we maar eens zo'n slaappilsje pakken :D

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:13

kiepejanie, wij rijden ook op dezelfde wedstrijden. starten jullie dit seizoen klasse 1 of 2?
Wij liggen ook altijd in een tent, maar zijn nu serieus aan het kijken voor een caravan. probleem is alleen de stalling.. moeten we nog een oplossing voor vinden.

S_zanne succes met het vinden van een menner! *wat klinkt dat dubieus ;)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:55

schaduw schreef:
Wij moeten het doen met trailer met koetsenopbouw,we slapen in de bus,en gebruiken trailer om in te zitten.
Een stuk primitiever,maar het lukt.

Jullie stallen dan ergens de paarden? Of gewoon in een weitje?

Dat slapen.... daar heb ik op wedstrijd nog wel eens moeite mee hoor :O . Vooral als er een 4-span Haflingers achter je tentje staat, waarvan er eentje echt de slaap niet kan vatten. _-:(

Wij hebben een bus met voortent, de pony staat in een 2-paards trailer waar we het tussenschot uithalen. Hij is maar klein dus kan prima gaan liggen 's nachts.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:15

Wij huren een stal,trailer is te klein om hem op te houden.
Hij moet hard genoeg werken zo'n weekend,de organiserende wedstrijd regelt meestal stalling.
Tot nu toe prima stallen gehad.
Slapen is idd wel eens lastig als er een vrachtwagen naast je staat,met schoppende paarden.
Maar zo blijft het wel betaalbaar.
Caravan is geen optie,dan moet er ook een auto bij.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:21

Stalling is ook het mooiste, het werkt ook makkelijker voor jezelf vind ik altijd.
We gaan ook weer naar Texel, en daar staat ie ook gewoon op stal, en wij op de camping er naast.

Begin er weer helemaal zin in te krijgen, maar als ik nu naar buiten kijk zakt de moed me toch een beetje in de schoenen... waar is de zon?!?!?!

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:27

Texel rijden wij niet,dat is altijd gelijk met de Hippiade.
Zonnetje mag zich van mijn ook wel weer eens laten zien,snertweer.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 12:03

Overnachten is vaak erg gezellig ja. Je hebt niet voor niets van die mensen die bijna elk weekend gaan. :D
Met mooi weer een fijn bbq-tje met een flesje rose er bij of met slecht weer met zijn allen bij iemand in de partytent.

Het mooiste wat ik me herinner is 10 jaar geleden met de kampioenschappen in Tilburg. Savonds na de D/V zaten we in de voortent en het regende zo veel dat de flessen frisdrank ronddreven. De paarden moesten uit de stallingstent gehaald worden omdat ze in het water stonden, dus alles op de vrachtwagens. Het was een troosteloze aanblik.
Omdat ik de marathon de volgende dag niet meer door zag gaan heb ik een tententocht gehouden en overal een of meer borrels achterover geslagen. Het was ondanks alles nog erg gezellig en niet bepaald vroeg toen ik ging slapen. De wekker toch maar optijd gezet voor het geval dat...
Toen ik smorgens nog half verdoofd wakker werd dacht ik dat ik nog sliep. Het water was weer weg en de marathon bleek toch door te gaan.
Geheel ontspannen door de geestverlichtende vloeistoffen van de vorige avond heb ik mijn pony's voor de wagen geknoopt en zijn we de marathon gaan rijden. Op één plek moesten we een sloot doorkruissen en daar stond een gedeelte van het jurycorps klaar met wat stoottroepen om ons te redden als dat nodig mocht zijn omdat het water toch wel erg diep was voor onze shetjes. :D Maar deze zwommen er dapper doorheen.
Verder was de wedstrijd een beetje een roes (gek he na die vorige avond).
We mochten hem uiteindelijk winnend afsluiten en dat was ook meteen het laatste kampioenschap van de NBVAP.
Dat waren nog eens tijden....

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:07

Andre was inderdaad een aparte wedstrijd.
Was nog bijna een span shetten verdronken.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 12:11

Jan Groeneveld reed toen ook mee en Aart v/d Kamp jr.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:43

Jille Groeneveld was dat.
Koen van Aarle reedt toen volgens mij ook met shetten.

Ik had toen mazzel dat ik een droge stal had en de pony laten staan.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 12:53

Mijne stonden toch al op de vrachtwagen. Deze begaf het ook op de terugweg net bij Vugt. Het achterwiel kwam er compleet met steekas aflopen...
Een collega-menner heeft terplekke zijn paard uitgeladen en mijn pony's terug naar de stallen van Bien Venue gebracht. Die heb ik de volgende dag met een trailer opgehaald.
De vrachtwagen stond ook niet veilig voor mijn gevoel met de kampen in de buurt en die hebben we s'avonds nog per ambulance naar huis gehaald. Ik was wel blij toen ik zag dat ie er nog stond. :D

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:01

In ieder geval wel weer alles veilig thuis gekregen.

Maar het was een wedstrijd apart.
In sommige hindernissen lag nog wel stro voor de natigheid en de waterbak was ook wel heel erg zwaar.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 13:14

Ja, kampioenschappen zijn altijd bijzondere wedstrijden en als je over de jaren heen kijkt ook vaak erg nat.
Liessel: verzopen op het maisland en de helft van de tweespan paarden een D door een verkeerd traject
Een paar keer in Hengelo door de hindernissen glibberen.
Uden was de eerste keer ook nat, man bijna verongelukt door een hoogwerker.
Noordwolde was het eerste kampioenschap dat ik ooit reed, ook nat verlopen.
Rijssen ook nat op een veel te kleine parkeerplaats en traject dwars tussen de mensen door op het uitweggetje.
Vrouwenpolder verzopen op de klei.
Beesd was ook weinig anders.

Wat dat betreft wel een zegen dat de kampioenschappen nu een maand naar voren zijn gehaald.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:28

In Uden is toen veel meer gebeurd.
Een keer de traumahelicopter en 2 keer de gewonne ambu.
Inderdaad die man onder de hoogwerker eentje omgeslagen en arm gebroken en dat span aan de kletter.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:29

Het is nu alleen jammer dat ze kampioenschappen tegelijk zitten met internationale wedstrijden hier in Nederland.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 14:27

Het omslaan stond ik net bij te kijken. Een kwestie van op het verkeerde moment gas geven en de groom aan de verkeerde kant.
Span dat los kwam liep zich vast in de struiken/dennen gelukkig.

Kampioenschappen gelijk met Breda is inderdaad wel een beetje jammer.

Nijbro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:36

Welk jaar was Uden dan???
Wij zijn er toen ook geweest maar van die hoogwerker kan ik mij niets herrinneren. Even de foto's bekijken!!
1992 Liessel zeer mooie wedstrijd met toiletgebouw waar je je kon douchen
1993 Hengelo zeer nat of was alles een waterhindernis en dressuur voor zeepaarden???
1994 Uden de skipiste weet ik nog wel en inderdaad erg nat. jammer dat er toen in handicap werd gereden.
1996 Tilburg reed ik zelf kon kampioen worden, helaas een lus van 200 m. vergeten te rijden. weg kampioen
Vond toen de eerste hindernis niet fair om mee te beginnen.
Daarna weinig meer Sgmw gevolgd tot 2006. Kwam wel eens kijken naar wedstrijden in de buurt

Ik vond de kampioenschappen toen veel mooier opgezet dan nu.
Nu is het bijna een gewone wedstrijd. Toen had je nog presentatie door 2 juryleden, het hoefbeslag werd ook apart beoordeeld en jouw smid kon dan een prijs winnen.
Dressuur werd beoordeeld door juryleden die je normaal niet tegen kwam. Zoals De heer CHardon. De vader van.... Ik weet hij is overleden dus we kunnen hem niet meer tegenkomen. Maar ik bedoel maar