[AR] Indoormarathon/Minimarathon seizoen 09/10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:20

Ik schat zo in dat er binnen de organisatie altijd ruimte is voor extra vrijwilligers om te helpen zo'n evenement van de grond te krijgen. Want niet alleen voor de rijders is er veel voorbereiding.

Maar geloof me, het organiseren van zo'n evenement doe je niet in een paar dagen. Elk jaar spannen vele vrijwilligers zich in om er een succes van te maken. Ik denk dat het voor hen ook een grote domper is, dat de maanden voorbereiding nu niet door kunnen gaan door het ijs op het terrein en de wegen er naar toe.

Ik zit zelf niet in deze organisatie, maar ik maak vaak genoeg evenementen van dichtbij mee, om te weten hoeveel uren voorbereiding er gaan in het organiseren van zo'n evenement. En ik weet uit de reacties vaak ook hoe weinig besef er bij de deelnemers is over de hoeveelheid werk die er aan vooraf gaat.

Dus Mentopper, ik zou zeggen, meld je aan als vrijwilliger volgend jaar om te helpen bij het evenement.

mentopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:37

janouk schreef:
Ik schat zo in dat er binnen de organisatie altijd ruimte is voor extra vrijwilligers om te helpen zo'n evenement van de grond te krijgen. Want niet alleen voor de rijders is er veel voorbereiding.

Maar geloof me, het organiseren van zo'n evenement doe je niet in een paar dagen. Elk jaar spannen vele vrijwilligers zich in om er een succes van te maken. Ik denk dat het voor hen ook een grote domper is, dat de maanden voorbereiding nu niet door kunnen gaan door het ijs op het terrein en de wegen er naar toe.

Ik zit zelf niet in deze organisatie, maar ik maak vaak genoeg evenementen van dichtbij mee, om te weten hoeveel uren voorbereiding er gaan in het organiseren van zo'n evenement. En ik weet uit de reacties vaak ook hoe weinig besef er bij de deelnemers is over de hoeveelheid werk die er aan vooraf gaat.

Dus Mentopper, ik zou zeggen, meld je aan als vrijwilliger volgend jaar om te helpen bij het evenement.

Besef !!! ik draai het maar even om,,,, gezien het gemak waarmee wederom een evenement afgelast wordt, denk ik dat er weinig besef is van organisatoren aan wat er door deelnemers aan organisatie nodig is om aanwezig te kunnen zijn.

Het fijt dat ik teleurgesteld ben omdat er niet gereden word, heeft te maken met het gegeven dat ik zelf wel klaar ben om te rijden, dat zegt mogelijk iets over mijn "organisatie".

Het gegeven dat er met zoveel mensen ( veelal enthousiaste vrijwiligers ) aan iets gewerkt word dat uiteindelijk niet door kan gaan zegt mogelijk iets over die organisatie !!!!

Het is wintertijd !! dus dit soort weer situaties kan je verwachten, dit is een gegeven waar je mee moet organiseren, ook met de locatie rekening houden.

En dan ook nog...ik wil rijden, niet organiseren !!!

dus bij deze bedank ik voor het spontane verzoek voor mogelijke vrijwiligerschap ..

En ga op zoek naar een plek waar ik wel kan rijden !!!
Laatst bijgewerkt door mentopper op 12-01-10 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:03

Mentopper blijkbaar heb je nog nooit in je leven zelf iets georganiseerd, dat blijkt uit je hele houding
Denk dat de organisatie met hun handen in het haar zit, zeker omdat je toch al onkosten maakt waar je nu niets voor terug krijgt..
Dat ze veiligheid voorop zetten moeten we allemaal als rijder heel dankbaar voor zijn
Zelf vaak zat buitenwedstrijden meegemaakt die werden afgelast omdat de bodem te nat was enz..
Zeer zuur voor de organisaties..
Dat je geen vrijwilliger wil zijn zegt meer over jouw houding in het algemeen en ik vraag me dan ook af of je zelf wel zo een aanwinst voor de mensport bent...

Daarbij denk ik dat je hier de verkeerde nickname hebt gekozen, je had jezelf misschien beter menzeur kunnen noemen

mentopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:18

Echwel schreef:
Mentopper blijkbaar heb je nog nooit in je leven zelf iets georganiseerd, dat blijkt uit je hele houding
Denk dat de organisatie met hun handen in het haar zit, zeker omdat je toch al onkosten maakt waar je nu niets voor terug krijgt..
Dat ze veiligheid voorop zetten moeten we allemaal als rijder heel dankbaar voor zijn
Zelf vaak zat buitenwedstrijden meegemaakt die werden afgelast omdat de bodem te nat was enz..
Zeer zuur voor de organisaties..
Dat je geen vrijwilliger wil zijn zegt meer over jouw houding in het algemeen en ik vraag me dan ook af of je zelf wel zo een aanwinst voor de mensport bent...

Daarbij denk ik dat je hier de verkeerde nickname hebt gekozen, je had jezelf misschien beter menzeur kunnen noemen

Tja !!!

als het met argumenten niet lukt in een discussie forrum, dan speel je het voor het gemak maar op de man.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:18

nou nou mentopper...
misschien dat je zelf maar eens bij zo'n organisatie moet kijken voor het hoe of wat.
de mensen die het organiseren hebben waarschijnlijk ook al flink wat werkzaamheden verricht voor de wedstrijd en zullen ook niet blij zijn dat het afgezegd moet worden.
ik vind jouw reactie zeer ongepast, er staat duidelijk bij waarom en dat is toch genoeg, veiligheid gaat mijn inziens voor alles

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:44

Een man van 43 jaar, noemt zich mentopper, maar beter was geweest de naam dreinend kind.(ikwilhet, ikwilhet,ikwilhet)
Wat een inzicht zeg, die heeft duidelijk nog niet veel wedstrijd kilometers in de benen, anders praatte hij wel anders, we zitten hier niet voor ons lol met de duimen te draaien, iedereen wil rijden en/of starten.
Wij hebben ook al 2 wedstrijden die afgelast waren, jammer, maar veiligheid gaat voor, gelukkig zijn de andere menners hier in dit topic allemaal weg begaan met hun dieren, jammer dat er 1 rotte appel tussen zit.....

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:36

Inderdaad eens tijd Mentopper dat je zelf eens wat organiseert.
Dan kom je er wel achter hoeveel werk het is en een organisatie het niet zomaar af blaast.
Gelukkig denkt niet iedereen als jou want dan konden we met zijn allen gewoon thuis blijven.
Waar rij je mee als ik vragen mag? Heb hier wel de startlijst...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:26

Maar Mentopper, denk je dat de oranisatie er zelf niet mee zit als ze het aflassen? Natuurlijk wel!! Zijn hebben een hoop voorbereidingen getroffen en het is heel jammer als hun werk voor niets is geweest. En sneeuw en ijs kun je van te voren ook niet op de kalender zien.
En stel dat het wel doorging, en er een ongeluk gebeurde?? Wat dan? Wie is er dan aansprakelijk? In dat geval kun je het beter aflassen!

Hier staat veel info over Wanroij: www.districtzuidmennen.nl
Ik ben blij dat mijn pony weer gezond is zodat ik toch mee kan rijden! :)

jouke_h

Re: Indoormarathon/Minimarathon seizoen 09/10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:31

En iets organiseren waar niemand op af komt lijkt mij ook een beetje zonde. Liever dat ze het dan aflassen zodat je zeker weet dat er niks gebeurd dan dat je toch denkt te kunnen gaan en er wat fout gaat

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:53

Het is jammer dat indoor aalsmeer niet doorgaat maar zeker de beste keuze. We zijn er al een aantal weken mee bezig geweest. Het is toch de beste keuze en eerlijk tegenover de paarden en voor alle veiligheid van mens en dier. Vele rijders hebben niet optimaal kunnen trainen en dan is het niet helemaal eerlijk tegenover paard/pony om toch een pittige indoor te rijden.

Al is het maar dat ik alleen naar mezelf kijk. Ik heb helemaal niet kunnen trainen vanwege zieke pony. Laatste 2 weken is hij gelukkig goed opgeknapt maar kon het niet maken om alsnog te gaan trainen voor de indoor te rijden..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:57

Het lijkt mij ook de beste keuze. Hoe jammer het ook is. Zo'n voorbereiding heeft veel mensen en de vereniging tijd en geld gekost.

Als je het wel door laat gaan heb je de kans dat er bijna geen deelnemers zijn en de kans op ongelukken is groot. En hun zijn dan wel aansprakelijk.

Ik ben het dus met de rest eens dat dit de beste oplossing is. Het blijft jammer dat zo'n vereniging dan 2 x een wedstrijd moet aflasten, maar dit kun je niet voorkomen. Dit slechte weer wat al weken aanhoudt is niet te voorspellen.

Bij mij zijn er ook al 3 wedstrijd afgezegd. Jammer dan, komen wel weer nieuwe. En ik neem aan dat je niet voor een wedstrijd traint. Ik train constant op wedstrijdniveau en als er een wedstrijd nadert kies ik voor een iets andere indeling maar op zich is de training hetzelfde

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:06

@ talecchie: AMEN!

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:41

Mijn vader zou ook meedoen met Indoor Aalsmeer.
We vinden het erg jammer, want het is altijd een erg leuke wedstrijd. :)
Maar ik begrijp het heel goed!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:33

Citaat:
De weg naar en de terreinen rondom de manege zijn niet sneeuw en ijsvrij, het is dus niet verantwoord om de wedstrijd door te laten gaan.
Ook zijn er een aantal inschrijvers die door de winterse omstandigheden hun pony's of paarden niet hebben kunnen trainen en dus niet optimaal aan de start kunnen verschijnen.

Nou als je de toegangsweg kent, smal langs het water aan de ene kant en een diepte aan de andere kant is het dus een wijs besluit..
Voorkomen is beter dan genezen, alleen jammer dat ze nu gelijk met de oefenmarathon van Putten zitten, scheelt weer deelnemers

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:13

De startlijsten van Wanroij staan online.
Ik start al lekker op tijd, half 11.
Er zijn weer veel deelnemers!!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:26

Morgen start indoor Wanroij!!

Ik heb een vraagje: Is de start/finishlijn tijdens het parcours geneutraliseerd?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 17:27

Lees gewoon even het regelement door, dan weet je dat gelijk :) is ontzettend handig, dat regelement ;)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:29

Dat heb ik gedaan, maar ik vind het niet echt duidelijk. Er staat: De finishlijn is geneutraliseerd totdat de deelnemer het hele parcours genomen heeft.
Maar er staat alleen finishlijn :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 17:32

Dan moet je kijken of de start en finish apart zijn, of dat het 1 lijn is :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:35

Een lijn, dus ik neem aan dat je er dorrheen mag??
:o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 17:39

als het nodig is wel volgens mij :)
Maar of het in een klassiek parcour nodig is, is een tweede

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:42

Het parcous staat op www.districtzuidmennen.nl Ik vraag het morgen wel even.
Als je er doorheen rijd, ben je korter onderweg naar de volgende poort, en meer in een lijn. En anders moet je helemaal om.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 17:47

Als je 3 -> 4 bedoeld, dan mag je gewoon door start/finish

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:53

Ja, die bedoel ik!!
Super bedankt!! :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:35

Zijn er nog bokkers die morgen Heeten gaan rijden? :) Ik kom waarschijnlijk even kijken.