[AR] In je uppie mennen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alleen er op uit met de kar

1. Is gevaarlijk
135 (56%)
2. Geen probleem
102 (43%)

Totaal aantal stemmen: 237

BlackDevils

Re: In je uppie mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:46

@Echwel;
Dat ben ik niet met je eens.
Veel dingen brengen risico met zich mee. Een groom helpt weinig om het gevaar voor derden te beperken want zo lang de boel niet tot stilstand is gekomen kan hij weinig uitrichten dan eventueel de kar in balans te te houden maar dit is veelal niet echt noodzakelijk omdat het paard veelal rechtuit vlucht.

Je moet in je bed blijven liggen om de minste risico te lopen, maar ja dan heb je weer te maken met zaken als trombose en vervetting.

@Sjonniej
Ik heb inmiddels al wel het één en ander meegemaakt om te weten welke risico's het zijn.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:48

manie schreef:
ROFL

Wel zo veilig Knipoog

Volgens mij vallen door sex nog meer dooien... Haha!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:49

@Blackdevils: jij speelt vals... Ik zie in jouw profiel toch echt wel een ervaren groom en zelfs nog een groom in opleiding... Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:51

BlackDevils schreef:
manie schreef:
ROFL

Wel zo veilig Knipoog

Volgens mij vallen door sex nog meer dooien... Haha!

Ik zie geen sex Haha!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:52

avaluna schreef:
@Blackdevils: jij speelt vals... Ik zie in jouw profiel toch echt wel een ervaren groom en zelfs nog een groom in opleiding... Haha!

Pling Das waar ook. Echwel, Sjonniej en Manie; ik ga eigenlijk nooit zonder groom! Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:53

BlackDevils schreef:
avaluna schreef:

Pling Das waar ook. Echwel, Sjonniej en Manie; ik ga eigenlijk nooit zonder groom! Haha!

Grote jongen OK dan! Kusje

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:54

DAt is gewoon verstandig, want ook de schade aan derden beperken is belanrijk, denk aan kinderen, huisdieren enz

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:57

Echwel schreef:
DAt is gewoon verstandig, want ook de schade aan derden beperken is belanrijk, denk aan kinderen, huisdieren enz
Zo lang die nog uit vrije beweging bij mij op gaan zitten geeft dit toch wel hun vertrouwen in mijn menkunsten weer... Tong uitsteken

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:00

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:03

Echwel schreef:
[PP] 'MIJN paard schrikt nergens van.'

Hier ook de stelling mijn paard schrikt nergens van, totdat????

Ja, en?
Sommige mensen kunnen wel met 10 grooms gaan, dan nog is het niet veilig. Clown

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:09

Weinig van de mensen die hier aangeven alleen te mennen zul je horen zeggen dat hun paard nergens van schrikt.
Ik ben me er terdegen van bewust dat ook mijn super brave pony nog altijd een pony is die onverwacht kan reageren.
Als je denkt dat jou paard nooit schrikt ben je er idd zeker niet aan toe alleen te gaan mennen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:15

BlackDevils schreef:
Je moet in je bed blijven liggen om de minste risico te lopen.

In bed gaan de meeste mensen dood, dus lijkt me ook niet zo verstandig

(Vraagt zich af hoe Manie altijd aan die verschrikkelijk toepasselijke plaatjes komt. Maar mist toch wel de groom Knipoog )

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:37

Sjonniej schreef:
(Vraagt zich af hoe Manie altijd aan die verschrikkelijk toepasselijke plaatjes komt. Maar mist toch wel de groom Knipoog )

Ben eigenlijk wel benieuwd welke taak je voor deze ziet weggelegd... Clown

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:40

Ingrijpen als het fout gaat... dat was het toch. Haha!

Overigens had wel gereageerd op de poll. Maar ik men niet zonder groom. Ondanks dat de pony het heel braaf doet. De omgeving is niet echt ponyvriendelijk. Zelfs OHZ wordt ik klemgereden door een vrachtwagen..
Ik men om die reden eigenlijk ook alleen in het weekend.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:40

Afhankelijk van het paard en de menner...maar ik ga wel alleen met Rano en Murphy op stap...Met Nana heb ik er graag iemand bij, omdat die het soms ineens op de heupen kan krijgen bij het stilstaan voor een grote weg Clown . Het gaat steeds beter, maar heel soms heeft ze het nog, dan vind ik het wel fijn als iemand snel naar voren toe kan lopen als ik bij een straat moet wachten, dan doet ze namelijk niks...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:41

Sjonniej schreef:
BlackDevils schreef:
Je moet in je bed blijven liggen om de minste risico te lopen.

In bed gaan de meeste mensen dood, dus lijkt me ook niet zo verstandig

Goed kijken Sjonniej, de groom loopt ernaast Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:36

Ik ben wel eens wat mensen aan het vragen of ze niet met me mee willen, maar ik kan van niemand echt op aan.
Dat wil kort gezegd zeggen dat ik beter kan stoppen met mennen als het alleen niet meer mag.

Ik zit met nog een probleem, mijn pony is in de rit zelf heel fit maar daarna is het alsof hij inzakt en slecht hersteld.
Hij wordt ook gelongeerd en ik wandel veel met hem en ik men 1x in de week een half uur max drie kwartier.
Hij heeft problemen met zijn darmen is chronisch.
Ik heb het al eerder gevraagd maar wat kan zo'n shet van 88cm gemiddeld trekken.

heck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:49

mensen die niks doen maken geen fouten , mensen die weinig doen maken weinig fouten, mensen die veel doen maken veel fouten.

ik denk ook wel dat het er mee te maken heeft in wat voor omgeving je zit ik kan van huis af meteen de bossen in en bij ons zijn niet veel sloten zoals in de polder bij ons is alleen hei en bos en een voor een stoplicht moet ik minstens 2 uur rijden om die 1 te vinden.
dus ik denk dat dat ook wel mee speelt als ik altijd in het drukke verkeer rij dan zal ik ook niet vlug alleen rijden.
we zijn net even in eindhoven geweest met de auto en dan weet ik weer hoe gezegend wij zijn om zo te wonen.

groetjes maarten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:18

ik zei altijd ik ga noooooiiit zonder groom.Tot ik in drenthe ging wonen en de gelegenheid kreeg om mendurance met mijn paard te gaan starten en dus moest trainen.Paard staat aan huis.Ik werk part-time .Vriend full-time.Met andere worden er is nooit iemand om mee te gaan.
Ik ga dus af en toe alleen,maar dan bekende wegen.En niet het spoor enzo.Ik let dan wel extra op.

Maar doe het ook alleen met ted.Met een ander paard zou ik het nog niet doen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:22

Kan niemand me verder wat vertellen over het gewicht dat een shet kan trekken.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:35

Ga maar uit van 1 x zijn eigen gewicht.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:38

Ik had al een soorgelijk toppic gevonden en daar stond 3x zijn gewicht op de verharde weg en 2x op een onverharde weg en 1x op zwaar terrein.
Ik ga er van uit dat hij ongeveer 150 kilo weegt dan zou hij 450 kilo mogen trekken, germ.
Ik weeg er al 90 (schaam) maar heb wel een super lichte kar, een sulkytje.
Dus met kar weeg ik nooit meer dan 150 kilo maar dan zou er niemand meer bij kunnen als ik van 1x zijn gewicht uit zou gaan.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:49

Een shetje is in het nadeel omdat het weinig vermogen heeft explosieve kracht te ontwikkelen.
Als het in een bos oid 1 x zijn eigen gewicht mee moet nemen heeft het denk ik er genoeg aan. Hoe kleiner ze worden, hoe moeilijker. Ze zijn er gewoon niet voor gemaakt vaak.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:53

Ik ben ook niks groots met hem van plan maar gewoon wat rond tuffen voor de lol, hem een beetje fit houden en ik wat plezier.

Sjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:57

BlackDevils schreef:
Veel dingen brengen risico met zich mee. Een groom helpt weinig om het gevaar voor derden te beperken want zo lang de boel niet tot stilstand is gekomen kan hij weinig uitrichten dan eventueel de kar in balans te te houden maar dit is veelal niet echt noodzakelijk omdat het paard veelal rechtuit vlucht.

weet toch zeker als mijn groom achterop had gestaan ipv te filmen ( Haha! ) dat mijn kar recht was gebleven ipv
om te gaan, toen mijn beest begon te bokken... Haha! dat ging toch niet alleen maar rechtuit

heb 't op de film na kunnen kijken...