[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:00

Nee die heb ik verkocht de klik was er niet hij was erg lui en in de wei een etter. Wel erg lief verder trouwens maar ondanks dat die enorm knap was niet de pony voor mij.

Welshje die ik nu heb moet je bezig houden echt een adhder. Alles behalve lui. :)
Met ) jaar mag je al Z ja zou mijn keuze ook niet zijn.
Pony die ik nu heb zou menendurance geweldig vinden maar ik ga echt niet gelijk nu al starten of iets.
Maar af en toe een ritje rijden in de buurt gaat ie niet stuk van. Ik ga igg nog lang geen menendurance starten.

Dressuur en vd mag met 4
Marathon met 5 maar dat vind ik veel slechter voor de benen dan rechtuit rondhobbelen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:54

Is Leef pas 4?! Ik dacht dat ie al ouder was! Wordt ie dan dit jaar 4 of wordt ie 5? Als ie dit jaar 4 wordt is het misschien idd beetje jong, maar als ie 5 wordt, dan moet ie het toch wel kunnen? 20 km, beetje basis training moet daarvoor toch genoeg zijn? Je hoeft toch niet meteen een hoge gemiddelde snelheid te halen, en met een sulky is het licht zat.

VanHuisUit schreef:
Mbt hartslagmeter, ik heb het onder het zadel wel eens gedaan en kan er een drie maanden testen (was prijs bij endurance wedstrijd). Maar eigenlijk vind ik het niets (maar wie weet denk ik er met zo'n 3-maanden test wel anders over :o ). Ik rij erg op gevoel en op basis daarvan doe ik meer of minder met mijn pony. Ben erg bang dat als ik op zo'n metertje ga rijden en op cijfers (zo van bij hartslag x gaat hij zich pas echt inspannen of zoiets, bepaalde intervallen e.d.) ik dan de boel forceer en blessures veroorzaak.

Je moet natuurlijk niet blind gaan staren op de hartslag, want het enige wat die meet, is of 't hart moe is. Of de spieren verzuren geeft ie niet aan (alhoewel er dan misschien een kleine verhoging van hartslag is, maar niet bij elk paard hoor).

Ik heb met Flower er wel mee getraind (endurance onder zadel) en heb wel het idee gehad dat mij dat echt geholpen heeft.

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:57

Vandaag uurtje gemend in de storm en Barney was toch kwaad. Hij vond het dit keer niet zo leuk die harde wind en harde regen. Ik baalde er ook goed van maar hij moet toch ook bewegen.

Pip gaat steeds beter gelukkig,
hopen dat hij binnenkort weer rustig aan de slag kan.

Ik ga morgen met Barney naar de Bernisse en zaterdag de snertrit in Ouddorp. Barney heeft het dus nog even druk.

Mijn tweewieler gaat begin april terug want mijn wielen gaan steeds krommer staan. Zo durf ik de klasse drie niet met dat ding te starten. Trainingen doe ik met de vierwieler, enkelspel dressuur wel met de tweewieler. Ik hoop dat er een oplossing voor komt. Ik ben bang dat de tweewieler de harde klappen niet goed aan kan. Ik kan niet alles ontwijken.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:23

Dapper hoor Barney1978!

Ik dacht dat het weideseizoen eindelijk weer was aangebroken, maar helaas, regen regen regen..
Morgen haal ik ze weer naar binnen totdat het weer wat opknapt. Ze kunnen bij mij op de wei niet schuilen, dus dan vind ik dagen regen achter elkaar niet echt fair!

Toydoll, ik zit net menwagens te kijken op marktplaats, maar wat een topwagen heb jij te koop staan joh! Precies wat ik zoek! :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 21:34

Goed dat je ermee terug gaat tijnie. Vons het toen heel vervelend het je te zeggen toen ik je mooie tweewieler aan het bewonderen was. Maar veiligheid voor alles en nu zeker in de garantie periode dit is inderdaad erg gevaarlijk. Veel plezier dit weekend.

Vandaag niet naar de vereniging gegaan niet zo lekker en ook 3x slecht nieuws gehad wat betreft de rot ziekte k. Bahbah zo maar even naar de mannen en ze lekker poetsen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:39

L_Rivaldo :(:)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:50

Barney1978 schreef:
Mijn tweewieler gaat begin april terug want mijn wielen gaan steeds krommer staan. Zo durf ik de klasse drie niet met dat ding te starten. Trainingen doe ik met de vierwieler, enkelspel dressuur wel met de tweewieler. Ik hoop dat er een oplossing voor komt. Ik ben bang dat de tweewieler de harde klappen niet goed aan kan. Ik kan niet alles ontwijken.

Nu al krom joh! Dat gaat snel

Aaw Rivaldo :(:) Sterkte.....

Linsa: Ja hij is mooi hé. Baal ook van het hele gedoe, omdat het vooral ook mijn eigen schuld is... Maja. Hou 't wel bij fietsen :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 21:53

Niet opgeven toydoll anders kom ik gewoon een keer helpen!

Bedankt meiden tante van me vriend heeft het 2 weken geleden gehoord en is nu al met spoed opgenomen op de hartbewaking. Te snel allemaal

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:18

Toydoll schreef:
Barney1978 schreef:

Linsa: Ja hij is mooi hé. Baal ook van het hele gedoe, omdat het vooral ook mijn eigen schuld is... Maja. Hou 't wel bij fietsen :P

Ja echt wel! Maar eerst nog een stal zoeken waar we 'm kunnen stallen ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:20

Sterkte Rivaldo, zoiets hakt er altijd giga in :(:) -O-

Nou dat is toch wel heel erg slecht zeg van de wielen, hoe kan dat nou? Je hebt er nog helemaal niet veel mee gereden? Ligt het dan aan de constructie? Wat balen zeg -O-

Jammer dat het niet klikte met de andere pony LS.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:36

Toydoll schreef:
Barney1978 schreef:

Tip hou je marathonwagen!
Nu ik je gister gezien heb wil ik je wel graag helpen, maar weet niet of je me een keer kan halen?
Wil je aantal dingen laten zien. :)

Bjarney en ?? Hebben het druk.

Ik aan t shoppen voor me badkamer! Gelukkig betaalde ouders me dekbedovertrek.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:57

Mensen een noodkreet.
Zeg het maar als het niet mag dan verwijder ik het

Beste Menners en Aangespannen rijders,
Aanstaande 16 t/m 19 april staan weer de Internationale Menwedstrijd in Horst op de agenda. Hier word door het succes van de Kinder Doedag te Velden met Harry De Ruyter een vervolg opgehouden. Tijdens de Kinder Doedag krijgen kinderen in een paar leuke uurtjes de kans om kennis te maken met het mennen en de mensport. In deze uurtjes leren ze van alles van het inspannen tot het zelf de leidsels in handen nemen.
Om van deze Kinder Doedag een groot succes te maken, zoeken wij 3 á 4 aanspanningen die goed rond te sturen zijn in een 20 x 40 ring. Heb jij de mogelijkheid, zin en tijd om zaterdag 18 april van 12:00 uur tot 14:30 uur deze kinderen een plezier te doen met jou span dan zouden wij hier zeer gelukkig mee zijn.
Natuurlijk hoef je dit niet voor niks te doen. Wij zorgen voor een lekker lunchpakket en consumptiebonnen. Voor en na het rijden ben je natuurlijk ook welkom om naar de mooie mensport te kijken.
Graag zouden wij horen of jij ons kan helpen deze kinderen een leuke dag te bezorgen. Dit mag via een reactie, via de PB of via de e-mailadres: esther_de_vos12@hotmail.com.
Nog vragen? Dan horen wij graag van je.

Ik zit in de organisatie en we hebben nog geen aanspanningen kunnen vinden. Misschien hebben jullie tijd en zin of weten jullie iemand

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:29

20km heeft mijn 4jr ook gelopen.pas in ysselsteyn.ik vind dat geen probleem 20km is echt niet zo ver en met een ligte wagen zeker te doen

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 06:35

Mijn marathonwagen gaat sowieso nooit weg, ik train ermee en rij er ook andere wedstrijden en activiteiten mee. Maar voor de zeventig kilometer is de tweewieler bedoeld.

VHU: ik vrees dat het inderdaad het onderstel is dat het niet helemaal aan kan. Wij zijn geen menners die rustig over een bospaadje rijden. Er zit vaak veel snelheid in en dan komen de hobbels en bobbels harder aan. Ik baal er wel enorm van want met de marathonwagen is nog veel gekker gedaan en die leeft nog steeds. Die gaat elk jaar terug voor een onderhoudsbeurt en dan kan hij er weer tegenaan.
Daarnaast rijdt de tweewieler erg lekker met het enkelspan en vond ik dat erg leuk om te doen. Onverhard vindt ik de vierwieler wat te zwaar voor 1 pony terwijl ze het wel trekken maar ik vind het comfort dan zelf wat minder fijn voor ze.

Sterkte Laura met dit nieuws, dan is het fijn dat je even afleiding kunt zoeken.

Toydoll: lukt het een beetje met de zoektocht naar een leuke Shetlander?

Willem-Aukje: ik zou je graag helpen maar ik vrees dat beide pony's er niet geschikt voor zijn. Barney is dan de kalmste van de twee maar dat durf ik niet aan met die kindjes. Het is toch een drukke omgeving en dan zijn de pony's veel te wakker, ze associéren dit met wedstrijden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:17

Barny wat gek dat een tweewieler van een goed merk het niet aan kan,ik heb mijn klasse 0 enkelspan altijd met onze oxer gereden en daar reed ik ook zo mee nou die heeft altijd flinke klappen gemaakt en nooit stuk gegaan en dat is toch echt veel minder kwaliteit normaal ,zou in ieder geval zo moeten zijn .

Dat in horst is een leuk bedacht iets moet ik zeggen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:22

LS_fotos schreef:
Nu ik je gister gezien heb wil ik je wel graag helpen, maar weet niet of je me een keer kan halen?
Wil je aantal dingen laten zien. :)

Ik aan t shoppen voor me badkamer! Gelukkig betaalde ouders me dekbedovertrek.

Ophalen is geen probleem!

Stiekem is shoppen voor eigen plekje wel gaaf toch :P

Barney: Ja mee eens mbt tweewieler enkelspan, maar jeetje ik vind het niet echt normaal dat ze nu al krom gaan. Dat moet ie toch gewoon kunnen hebben??
Zoektocht naar shet, die zwartjes waren al gereserveerd (die vond ik wel leuk) nog gereageerd op een silver, maar die was ook ineens verkocht toen ik afspraak maakte om te komen kijken. Verder zit er een handelaar in Blokzijl die een hoop beleerde shetjes aanbied, dus anders moet ik daar eens gaan kijken.

Keona; ja mbt de 20 km, vind ik ook hoor.

Willem_Aukje: Sorry, werkelijk geen geschikte pony hiervoor.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:15

Ja het was te proberen toch
Ja is zeker een leuk concept.
Aangezien mennen toch nog steeds word gezien als een oude mannen sport haha

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:34

Willem Aukje, hier heb ik wel 2 aanspanningen die geschikt zijn voor dat soort evenementen, alleen de afstand.....

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:50

Confetti stuur me even een pb dan kunnen we kijken of er wat te regelen valt

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:54

Lau, sterkte!! Lees het nu pas.

Ja hier in dit gat word mennen ook nog steeds als ouwe mannen sport gezien...

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:02

Vertel mij wat. Ik ben het jongste lid bij onze menvereniging qua volwassenen met mijn 21 jaar *zucht*. We hebben zover ik zo uit mijn hoofd weet 1 of 2 jeugdige leden in ons midden, die bij mennende ouders vandaan komen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:25

Ja jammer is dat ... aan de andere kant, het is ook best een dure sport, zeker als je wedstrijden wilt gaan rijden. En je moet vaak toch met minimaal 2 personen op stap, als je buiten wilt mennen... (deed ik ook vaak niet hoor maar het is wel zo veilig eigenlijk)

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 05:56

VHU ja ik ga ook vaak zat allen op pad maar soms is het wel erg makkelijk om iemand bij je te hebben.
Het is zeker een dure sport.
Binnenkort beginnen met sparen voor een nieuw tuig en dan ben ik wel blij dat ik enkelspan rij

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:54

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:36

Robijn is een fantastische pony :j

20 km enkelspan vind anders dan 20 km tweespan.
Maar goed dat vind ik, ieder zijn mening :j
Hele week niets gedaan met poown, erg druk gehad, en nu wordt het baggerweer :+ naja... dan overmorgen maar weer proberen :)